پدر بابک خرمدین از زندان آزاد شد؟

پدر بابک خرمدین از زندان آزاد شد؟

روز گذشته خبری مبنی بر خروج اکبر خرمدین از زندان منتشر شد.

گفته می شد اکبر خرمدین ۸۰ ساله که متهم به قتل سه نفر از اعضای خانواده ی خود است، به دنبال ابتلا به کرونا و وخامت حالش به بیمارستان منتقل شده و در زندان حضور ندارد.

اما با پیگیری های انجام شده از روابط عمومی سازمان زندان های استان تهران خبر بستری شدن اکبر خرمدین تکذیب شد و وی در حال حاضر در زندان رجایی شهر به سر می برد. بر اساس آخرین اطلاعات اکبر خرمدین هنوز در بازداشت است.

اکبر خرمدین علاوه بر قتل دو فرزند خود یعنی بابک خرمدین (کارگردان سینما) و آرزو خرمدین، به قتل داماد خود، فرامرز، هم متهم است که خواهرزاده ی او بود.

طبق قوانین مجازات اسلامی کشور، پدر به‌ خاطر قتل فرزندانش قصاص نمی‌ شود و از سویی دیگر، گزارش شده اولیای دم مقتول سوم، یعنی داماد اکبر خرمدین هم از حق قصاص گذشته‌ اند.

اواخر شهریور ماه بود که اعلام شد خانواده ی فرامرز با شکایت از اکبر خرمدین خواهان مجازات وی شدند، اما از قصاص او گذشت کردند. خواهر فرامرز دراینباره گفته بود: «از قصاص دایی‌ گذشتیم اما درخواست کردیم که به حبس محکوم شود و هرگز آزاد نشود.»

اما به گفته ی محمدحسن جعفرزاده وکیل پرونده ی بابک خرمدین، از آنجایی که حتی با رضایت اولیای دم، جرم جنبه عمومی هم دارد، طبق قانون قاتل به سه تا ده سال حبس محکوم می‌ شود که احتمالاً در مورد اکبر خرمدین، حداکثر این میزان که همان ده سال باشد، در نظر گرفته خواهد شد.

به گفته ی جعفرزاده، حکم حبس برای همسر خرمدین، ایران موسوی – مادر بابک و آرزو – به‌عنوان مشارکت در قتل، طبعاً کمتر از این میزان خواهد بود.

حسن امیدوار، وکیل تسخیری این پرونده هم گفته اکبر خرمدین هرگز ابراز ندامت نکرده و همچنان بر همان عقیده است که کار بدی نکرده و تصمیم و عمل او حتماً بهترین تصمیم بوده است.

حتی در اواخر شهریور ماه در خبرها آمد که اکبر خرمدین به قرار بازداشت خود اعتراض کرده و تقاضا کرده با قید وثیقه آزاد شود. اعتراض وی به قرار بازداشت موقت در شعبه پنجم دادگاه کیفری یک استان تهران مورد رسیدگی قرار گرفت و با رأی دادگاه تقاضای متهم برای پذیرش وثیقه پذیرفته نشد.

اواخر اردیبهشت ماه سال جاری بود که جسد مثله شده ی بابک خرمدین، کارگردان سینما کشف شد و پس از تحقیقات پلیس اعلام شد پدر و مادر این کارگردان به قتل فرزند خود اعتراف کرده‌ اند. چند روز بعد اما خبر رسید پدر و مادر بابک خرمدین اعتراف کردند دختر و داماد خود را نیز چند سال قبل به شیوه ای مشابه به قتل رسانده بودند.

مطالب مرتبط
بدون نظر

ورود