برگزاری «بازی مرکب» واقعی در امارات

برگزاری «بازی مرکب» واقعی در امارات

طرفداران سریال «بازی مرکب» (Squid Game) در ابوظبی ممکن است فرصت تجربه ی شرکت در یک «بازی مرکب» واقعی را، البته بدون کشتار و خون ریزی پیدا کنند.

مرکز فرهنگی کره در امارات متحده عربی در تدارک برگزاری رویدادی با موضوع سریال «بازی مرکب» است.

سریال «بازی مرکب» روز ۱۷ سپتامبر از سرویس نتفلیکس منتشر و خیلی زود به پربیننده ترین سریال دنیا بدل شد. این سریال کره ای درباره ی انسان های درمانده ای است که با مشکلات شدید اقتصادی دست و پنجه نرم می کنند. آن ها که راه چاره ای برای خود نمی بینند، به امید دستیابی به یک جایزه ی ۳۸ میلیون دلاری تصمیم می گیرند در سلسله چالش های مرگباری شرکت کنند که به تقلید از بازی های کودکانه ی کره ای طراحی شده اند.

به گفته ی صفحه ی این رویداد، ۴ مورد از ۶ بازی نمایش داده شده در سریال نتفلیس در این مسابقه برگزار خواهد شد. «چراغ سبز، چراغ قرمز» و «آبنبات دالگونا» از جمله ی این بازی ها هستند. بازیکنان همچنین می توانند بازی های «تیله ها» و «داکجی» که در سریال وجود داشت را هم امتحان کنند.

اما به جای ۳۸ میلیون دلار، به برندگان یک گرمکن سبزرنگ جایزه داده می شود و خبری از جایزه ی نقدی نیست.

پیش بینی شده بازی های این مرکز در جلسات دو ساعته ی مسابقه گونه ای برگزار شود و بازیکنان حذف شده می توانند از کنار زمین ادامه ی بازی را تماشا کنند.

متقاضیان شرکت در «مسابقه مرکب» ابوظبی، باید فرمی حاوی سه سؤال را پر کنند که دانش پایه ای آن ها از سریال نتفلیکس را مورد سنجش قرار می دهد. خوشبختانه متقاضیان مجبور نیستند برای راهیابی به مسابقه، از برگزارکنندگان آن سیلی بخورند.

نام چان – وو، مدیر مرکز فرهنگ کره در امارات متحده عربی به رسانه های اماراتی گفت تیشرت هایی با لوگوی سریال در اختیار شرکت کنندگان گذاشته می شود و برگزارکنندگان رویداد مانند آنچه در سریال وجود داشت، لباس های صورتی رنگی با علائم دایره، مثلث و مربع به تن می کنند.

او همچنین گفت: «مثل موسیقی پاپ کره ای که در دهه ی ۲۰۱۰ از طریق یوتیوب به محبوبیتی جهانی رسید، فکر می کنم پلتفرم هایی مثل نتفلیکس، کانالی برای گسترش جهانی محتوای تصویری کره ای مثل سریال ها و فیلم ها می شوند.»

نام هدف از برگزاری این رویداد را معرفی فرهنگ کره و بازی های کودکانه رایج در این کشور، به مردم امارات متحده عربی عنوان کرد.

او گفت: «بازی هایی که در سریال نتفلیکس انجام می شود، در کره میان بچه ها رواج دارند و خاطرات نوستالژیک کودکی را به یاد بزرگترها در کره می آورند. اما اینجا در امارات هم بچه ها بازی های سنتی مشابهی انجام می دهند. امیدوارم محبوبیت جهانی سریال “بازی مرکب”  فرصتی برای گسترش دیگر جنبه های فرهنگ کره شود، مثل هانگول الفبای زبان کره ای، تکواندو و همینطور فیلم ها و سریال های کره ای.»

منبع: insider
مطالب مرتبط
۵ نظر

ورود