بهترین مقاصد گردشگری دنیا برای سال ۲۰۲۲ انتخاب شد

بهترین مقاصد گردشگری دنیا برای سال ۲۰۲۲ انتخاب شد

در سال ۱۹۷۳، یک زوج جوان انگلیسی به نام تونی و مورین ویلر یک کتاب راهنمای گردشگری به نام «سفر ارزان قیمت به دور آسیا» منتشر کردند. آن ها نمی دانستند همین کتاب راهنمای ساده و بی ادعا روزی سنگ بنای یک برند گردشگری بین المللی به نام Lonely Planet خواهد شد.

با گذشت نزدیک به ۵۰ سال، Lonely Planet هنوز به کار خود ادامه می دهد.

حالا که از بعد از آغاز همه‌گیری کرونا، دنیا رفته رفته به سوی بازگشایی می رود، بسیاری از مردم در فکر سفر هستند. امید می رود در سال ۲۰۲۲ شاهد جمع شدن دوباره ی خانواده ها به دور هم و حضور در کنار عزیزان خود بعد از مدت های مدید جدایی و خانه نشینی باشیم.

وبسایت Lonely Planet فهرست انتخابی خود از بهترین مقاصد گردشگری سال ۲۰۲۰ را منتشر کرده است.

Lonely Planet امسال ۱۰ شهر، منطقه و کشور را به عنوان بهترین مقاصد گردشگری انتخاب کرده است.

۱۰ کشور برتر

۱۰- مصر

کشور مصر اهرام جیزه را در خود جای داده که یکی از عجایب هفتگانه ی دنیا است.

هرم ۶۳ متری جوزر که قدیمی ترین هرم این مجموعه است، سال گذشته به روی عموم بازگشایی شد.

۹- مالاوی

کشور کوچک مالاوی گرچه گاهی تحت الشعاع همسایه های بزرگ تر خود یعنی موزامبیک و تانزانیا قرار می گیرد اما «قلب گرم آفریقا» هم گنجینه هایی در خود دارد، مانند دریاچه ی خیره کننده ی مالاوی که نهمین دریاچه ی بزرگ دنیا است.

مالاوی بسیاری از جاذبه های گردشگری محبوب دیگر کشورهای آفریقایی را دارد، از جمله سافاری که در آن می توانید فیل ها، بابون ها، اسب های آبی و دیگر حیوانات را در زیستگاه بومی شان با هزینه ای کمتر از معمول تماشا کنید.

۸- نپال

ممکن نیست از نپال صحبت کرد و نامی از از قله اورست نبرد. اما این کشور هیمالایی چیزهای بسیار بیشتری برای ارائه به گردشگرانی دارد که قصد بالا رفتن از بلندترین کوه دنیا را ندارند.

در منطقه ی دورافتاده ی موستانگ (که به معنای جلگه حاصلخیز است) گردشگران می توانند از صحراهای مرتفع دیدن و در خانه ی مردم محلی استراحت کنند.

۷- عمان

در استان مسندم عمان، در مرز تنگه هرمز، ارتفاع کوه ها به ۲ هزار متر می رسد که این امر منظره ای تماشایی از باریکه های آب به وجود آورده است.

اما این همه ی چیزی نیست که کشور عمان برای ارائه به گردشگران دارد. شما می توانید از بیابان ربع الخالی دیدن کنید که محل تلاقی چهار کشور عمان، یمن، عربستان و امارات متحده عربی است. هر چهار کشور باهم در این منطقه جای گرفته اند.

۶- آنگویلا

برنامه ی بازگشایی محتاطانه ی جزیره ی آنگویلا که در دریای کارائیب واقع شده، آن را به انتخاب مناسبی برای سفر بدل ساخته است.

این کشور ده ها ساحل عمومی و هتل و غذاهایی فوق العاده دارد و دسترسی به خدمات درمانی عمومی را برای گردشگران تسهیل ساخته است.

۵- اسلوونی

به لطف مساحت اندک این کشور اروپای شرقی، گردشگران می توانند ظرف مدتی کوتاه از مناطق زیادی بازدید کنند، از دریاچه ی حیرت انگیز بلد گرفته تا پایتخت آن، شهر لیوبلیانا.

۴- بلیز

اگر دلتان می خواهد از بقایای امپراتوری مایاها دیدن کنید، در آب های درخشان آبی رنگ شنا کنید و از تماشای حیات بی نظیر وحش لذت ببرید، کشور بلیز در آمریکای مرکزی، همه ی این ها و علاوه بر آن را دارد.

زبان رسمی این کشور هم انگلیسی است، امری که آن را به مقصد مناسبی برای گردشگران بدل می کند.

۳- موری تیوس

جزیره موری تیوس در اقیانوس هند، در شرق ماداگاسکار واقع شده است.

این کشور آفریقایی مملوء از جاذبه های طبیعی و تفریحی و اقامتگاه های مجلل است و برخی مکان های دیدنی آن در فهرست میراث جهانی یونسکو قرار دارد.

۲- نروژ

نروژ پای ثابت فهرست شادترین کشورهای دنیا است و جاذبه های گردشگری زیادی برای مسافران دارد.

۱- جزایر کوک

جزایر کوک برخی از زیباترین مناطق کره زمین را در خود جای داده است.

این مجمع الجزایر که از ۱۵ جزیره در اقیانوس اطلس جنوبی تشکیل شده، تفریحاتی همچون غواصی و ماهیگیری برای ارائه به گردشگران دارد و آن ها می توانند از نزدیک نگاهی به زندگی مردم قبیله مائوری نیز بیاندازند.

۱۰ منطقه برتر

۱- ایسلند، وستفورد

۲- آمریکا، ویرجینیای غربی

۳- چین، ژیشوانگ بانا

۴- انگلیس، ساحل کنتز هریتج

۵- آمریکا، پورتو ریکو

۶- ژاپن، شیکوکو

۷- شیلی، بیابان آتاکاما

۸- استرالیا، سنیک ریم

۹- کانادا، جزیره ونکوور

۱۰- فرانسه، بورگاندی

۱۰ شهر برتر

۱- نیوزلند، اوکلند

۲- تایوان، تایپه

۳- آلمان، فرایبورگ

۴- آمریکا، آتلانتا

۵- نیجریه، لاگوس

۶- قبرس، نیکوزیا/ لفکوزیا

۷- ایرلند، دوبلین

۸- مکزیک، مریدا

۹- ایتالیا، فلورانس

۱۰- کره جنوبی، گیونگجو

منبع: cnn
مطالب مرتبط
دیجیاتو
بدون نظر

ورود