کشتن ۳ نفر در یک جشن عروسی در افغانستان به جرم پخش موسیقی

کشتن ۳ نفر در یک جشن عروسی در افغانستان به جرم پخش موسیقی

سه تن از افراد حاضر در یک جشن عروسی در شرق افغانستان ظاهراً به خاطر پخش موسیقی در این مراسم به ضرب گلوله کشته شده اند. طبق گفته ی ذبیح الله مجاهد، سخنگوی طالبان در کنفرانسی خبری در روز یکشنبه این حمله در روز جمعه توسط ۳ ضارب که پیش از گشودن آتش ادعا کردند از اعضای طالبان هستند انجام شده است.

مجاهد اظهار داشت که این مراسم در سرخ رود واقع در ولایت ننگرهار در حال برگزاری بوده است که این افراد مسلح به آن حمله کرده اند. یک خبرنگار محلی به CNN گفت که در این حادثه دست کم دو تن کشته و ۱۰ نفر دیگر زخمی شده اند.

سخنگوی طالبان اضافه کرد که کشتن افراد به دلیل پخش موسیقی مجاز نیست و هم اکنون یک بازرسی در جریان است تا مشخص شود که آیا این پیشامد به خاطر نزاع خانوادگی بوده یا خیر. مجاهد در این کنفرانس خبری گفت: «در امارت اسلامی هیچ کس حق این را ندارد که باعث رویگردانی افراد از موسیقی شود.»

طالبان در دوره ی جدید حکومت خود سعی دارد چهره ی ملایم تری از خود را مقابل دیده ی جهانیان به نمایش بگذارد

مجاهد بعدتر طی یک سری توئیت تکرار کرد که مظنونین مدعی شده بودند که از اعضای طالبان هستند و پیش از شلیک دستور توقف موسیقی را داده بودند اما مجاهد نگفت که نهایتاً این افراد از اعضای طالبان بوده اند یا خیر. وی تصریح کرد دو نفر از افراد مرتبط با این حادثه دستگیر شده اند اما فرد سوم فرار کرده است.

اگرچه طالبان مخالف پخش موسیقی در عروسی ها و سایر رویدادهای عمومی است، اما از زمان روی کار آمدن شان در ماه اوت حکمی را مبنی بر ممنوعیت آن صادر نکرده است.

فواد اندرابی
فواد اندرابی، خواننده ی موسیقی فولکلور که طبق گزارشات توسط طالبان کشته شد

با این حال در اواخر ماه اوت، طالبان فواد اندرابی، خواننده ی محلی را از خانه اش بیرون کشید و او را به ضرب گلوله کشت و سایر نوازنده های افغان نیز به خبرنگار CNN گفته بودند که به آن ها گفته شده دیگر ننوازند. طالبان در طول دوره ی قبلی حکومت خود بر افغانستان از ۱۹۹۶ تا ۲۰۰۱ اغلب اشکال موسیقی را قدغن کرده بود.

بیشتر بخوانید:

ترک اعتیاد به سبک طالبانی؛ رفتار خشن و متفاوت مراکز درمان معتادان در افغانستان

مشاور سابق امنیت ملی امریکا: احتمال دستیابی طالبان به ۱۵۰ کلاهک هسته ای

۲۰ سال جنگ برای هیچ؛ خروج آخرین نظامی آمریکایی از افغانستان و خوشحالی طالبان

منبع: CNN
مطالب مرتبط
مطالب دیگر از همین نویسنده
مشاهده بیشتر
بدون نظر

ورود