طرح نمایندگان مجلس برای ممنوعیت نگهداری و خرید و فروش «حیوانات خانگی خطرناک»

طرح نمایندگان مجلس برای ممنوعیت نگهداری و خرید و فروش «حیوانات خانگی خطرناک»

تعدادی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی طرحی را با نام «طرح صیانت از حقوق عامه در مقابل حیوانات مضر و خطرناک» به مجلس معرفی کرده و اعلام وصول شده است که هدف آن قانونمند سازی نگهداری از حیوانات «مضر و خطرناک» و دفاع از حقوق مردم در برابر خطرات ناشی از این حیوانات است. بر اساس این طرح نگهداری، تکثیر و خرید و فروش و گرداندن حیوانات وحشی و نامتعارف و البته خطرناک مانند کروکودیل، لاک پشت، مار، گربه، میمون، سگ و دیگر حیوانات نجس ممنوع است.

تعدادی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی طرحی را با نام «طرح صیانت از حقوق عامه در مقابل حیوانات مضر و خطرناک» به مجلس معرفی کرده

جزییات این طرح به شرح زیر است:

ماده واحده: چهار ماده به شرح ذیل به عنوان ماده (۶۸۸ مکرر ۱)، (۶٨٨ مکرر ٢)، (۶٨٨ مکرر ۳) و (۶۸۸ مکرر ۴) به قانون مجازات اسلامی (کتاب پنجم- تعزیرات) الحاق می گردد:

ماده ۶۸۸ مکرر ۱: واردات، تولید، تکثیر، پرورش، خرید و فروش، حمل و نقل و گردانیدن اعم از پیاده و یا با وسیله نقلیه و نگهداری حیوانات وحشی، نامتعارف، مضر و خطرناک، از قبیل: کروکودیل (تمساح)، لاک پشت، مار، سوسمار، گربه، موش، خرگوش، سگ و سایر حیوانات نجس العین و میمون ممنوع می باشد و هر یک از مرتکبین، به جزای نقدی معادل ۱۰ تا ۳۰ برابر حداقل حقوق کارگری (که سالانه توسط دولت و اتحادیه های مربوطه تعیین و اعلان می گرددد) و نیز ضبط حیوان مربوطه محکوم می گردند.

تبصره ۱: هلال احمر جمهوری اسلامی ایران، نیروهای مسلح، نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران، مراکز و آزمایشگاه های تحقیقاتی، علمی، تخصصی، دارو و واکسن سازی دولتی و یا غیر دولتی دارای مجوز رسمی از دستگاه های ذیربط مانند وزارت بهداشت و درمان و آموزش پزشکی، سازمان محیط زیست و سازمان دامپزشکی به تناسب ماموریت ها و نیازهای علمی و تحقیقاتی خود از شمول این قانون مستثنی می باشند و همچنین روستا نشینان، عشایر و گله داران، صرفاً در محدوده فعالیت و متناسب با نیازهای زندگی خود می توانند از سگ نگهبان استفاده نمایند. سایر اشخاص حقیقی و حقوقی و متقاضی استفاده از حیوانات یاد شده، درخواست مکتوب خود را به دادستانی استان و یا شهرستان مربوطه جهت بررسی و اقدام مقتضی در کمیته مذکور در تبصره ۲ این ماده تقدیم می نمایند.

تعدادی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی طرحی را با نام «طرح صیانت از حقوق عامه در مقابل حیوانات مضر و خطرناک» به مجلس معرفی کرده

تبصره ۲– در راستای اجرای این قانون کمیته ای با مسئولیت دادستانی هر شهرستان و با عضویت نمایندگان ذیربط شهرداری، نیروی انتظامی، دانشگاه علوم پزشکی، (اداره بهداشت و درمان) سازمان حفاظت محیط زیست، سازمان دامپزشکی، نماینده تام الاختیار فرماندار برای بررسی و تعیین تکلیف موارد ذیل تشکیل می گردد:

۱. بررسی در خواست اشخاص حقیقی و حقوقی یا متقاضی استفاده از حیوانات موضوع این قانون، تائید یا رد ضرورت و لزوم استفاده متقاضی از حیوانات مورد تقاضا و صدور مجوز استفاده برای متقاضیانی که تقاضای آنان مورد تائید قرار گرفته است.

۲، تعیین تکلیف در خصوص حیوانات ضبط شده و مصادره ای و یا حیوانات رها شده در سطح جامعه.

ماده ۶۸۸ مکرر ۲: اتحادیه صنف مشاورین املاک موظف است حداکثر ۳ ماه پس از ابلاغ رسمی این قانون، ممنوعیت نگهداری حیوانات موضوع این قانون را جهت اطلاع و رعایت موجرین و مستاجرین، در قراردادهای اجاره گنجانیده و ذکر نماید.

تعدادی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی طرحی را با نام «طرح صیانت از حقوق عامه در مقابل حیوانات مضر و خطرناک» به مجلس معرفی کرده

در صورتیکه هر یک از دفاتر مشاورین املاک، بعد از زمان مقرر یا دشده، این موضوع را رعایت نکنند، مستنکف از قانون تلقی و برای هر بار تکرار تخلف، به مجازات ذکر شده در ماده ۶۸۸ مکرر ۱ محکوم می شوند. تبصره: چنانچه موجرین در عقد قرارداد از قید ممنوعیت نگهداری حیوانات موضوع این قرارداد، در مورد اجاره خودداری نماید و مستاجرین مرتکب نگهداری حیوانات یا شده در ملک مورد اجاره شوند، هر یک از موجرین و مستاجرین مستقلاَ به جزای نقدی ذکر شده در ماده ۶۸۸ مکرر ۱ محکوم می شوند.

ماده ۶۸۸ مکرر ۳: چنانچه هر یک از شهروندان از نگهداری حیوانات موضوع این قانون توسط همسایگان، گزارش یا شکایت نمایند، دستگاه قضائی و نیروی انتظامی به عنوان ضابط قضائی، موظف به رسیدگی و اعمال این قانون می باشند و اگر فرد گزارشگر یا شاکی، خواستار عدم افشای هویت خویش باشد، دستگاه قضائی موظف است ضمن حفظ هویت فرد موصوف موضوع گزارش را بدون نیاز به پیگیری شاکی و گزارشگر، رسیدگی و مورد اعمال این قانون قرار دهد.

ماده ۶۸۸ مکرر ۴: در صورت حمل و گردانیدن حیوانات موضوع این قانون با وسائل نقلیه، علاوه بر مجازات نقدی مالک یا حامل حیوان، راننده خودرو نیز به جزای نقدی تعیین شده در این قانون محکوم و خودروی مربوطه نیز علاوه بر جریمه توسط پلیس به مدت ۳ ماه توقیف می گردد.

مطالب دیگر از همین نویسنده
مشاهده بیشتر
۲۶۹ نظر

ورود

  • کرم دست آبان ۲۵, ۱۴۰۰

    رفته بودیم پارک طرف سگشو ول کرده نشسته رو صندلی. سگه هی اینور اونور میره.
    و عجیب اینه این کار تو خود المان جرمه. درسته المان نرفتیم. اما الان کیه که فک و فامیل نداشته باشه.
    با یکیشون در این باره حرف میزدم. میگفت تو المان این کار رو یکی بکنه سگ رو ازش میگیرن.
    تو المان هرکی میخواد سگ بخره تو سیستم باید ثبت بشه. باید واکسن سگ رو بزنه. حتی تو راهرو نمیتونه سگ رو بدونه قلاده ببره. اینجا اما تو ساختمون دو سه تایی سگ دارن قلاده هیچی حتی تمیزش نمیکنن. حالا جرات داری بهشون بگو سگو ببند. سریعا فیلم میگیرن میزارن اینستا به جرم اینکه بهش گفتی سگشو ببنده تو محیط عمومی. بعدم میترسی فیلمت سر از بی بی سی در بیاره. اونام که هیچوقت نمیگن همین کار تو بریتانیا حتی جرمه. جریمه میشی. نمیگن سگت یکی دیگه رو حتی لیس بزنه طرف شکایت میکنه.
    اینجا نمیدونم چه خبره. چرا نمیگن حتی تو المان و بریتانیا حق نداری سگتو بدونه قلاده بیاری تو راهرو چه برسه تو حیاط و پارک. جالب اینه اعتراض بکنی به ما میگن امل یا دهاتی یا عقب مونده. در حالی که عقب مونده خودشونن که نمیدونن چطوری سگ نگهداری کنن. نصف این سگ های خونگی حتی واکسنشون زده نشده. از من میشنوین هیچوقت نزدیکشون نشین. صاحابش ایرانیه. المانی نیست که این چیزا رو رعایت کنه.
    حالا این هیچی دیگه همه میدونن سگ ولگرد تو همه جای دنیا معدوم میشه. اینجا نمیدونم چرا برعکسه. این سلبریتیهای عفریته و کثیف چرا مخالفت میکنن.
    تو المان پرسیدم میگه سگ رو باید هر چند ماه ببری ازمایش. و چون تو سیستم ثبت هست و نبری ازمایش یا ویزیت دوره ایی جریمه میکنن و به زور میبرن.
    و اگه تو ویزیت ببینن بدن سگ کرم داره بهش دارو میدن. و اگه کرم زیاد باشه سگ رو میگیرن میکشن تا به انسان منتقل نکنه. یا هاری. اینجا سگ نشونه های هاری رو داره اما معدوم نمیشه. چون یه سری سلبریتی عفریته مخالفه. تو المان اگه سگ هاری داشته باشه اول سگ رو میکشن بعد اتیشش میزنن.
    المان اینطوریه.

    • رضا آبان ۲۵, ۱۴۰۰

      شماها همتون یه خاطره اینطوری دارین نمیدونم چرا. سگ پارس کرد خواهرم ترسید بچم سقط شد. گربه اومد رو بالکن میو کرد بابام سکته کرد مرد. جمع کنین سر جدتون. همین تو به قران اگه پاتو از عوارضی شهرتون گذاشته باشی اونور. حتی همین متن رو هم کامل نخوندی. فقط وظیفت اینه که بیای یه چرتی بگی

      • ali آبان ۲۶, ۱۴۰۰

        چون تو هرجای دنیا سگت لیس بزنه یکی دیگه رو طرف میتونه شکایت کنه. غرامت بگیره.
        منجمله امریکا و المان.
        این هیچی.
        شما وقتی خونه اجاره میدی یا ماشینتو میخوایی بفروشی طبق قانون موظف هستی اعلام کنی که قبلا تو خونه سگ و گربه نگهداری میشده. یا تو ماشین سگ و گربه جابجا کردی. طبق قانون موظفی.
        همینکه هنوز مثل عقب مونده های افریقایی واکسن هاری تو تک تک درمانگاه ها باید موجود باشه، نشون میده اوضاع چه خبره.

      • محمد آبان ۲۸, ۱۴۰۰

        خدای دمتگرم آدم می مونه چه جوابی به این افراد بده

      • زهرا آبان ۲۸, ۱۴۰۰

        دمت گرم ،فقط میخوان یه قانون آزار رسوندن و قلع و قمع بیاد حالا انسان باشه حیوون باشه جنگل یاشه رودخونه و…باشه ،تا بتونن تمام عقده هاشون و خالی کنن یه ریال فکر نمیکنن تو از خدا بالاتری که امر به معدود کردن آفریده هاش میدی

    • مهران آبان ۲۵, ۱۴۰۰

      کرم جان این چیزهایی که میگی بله باید قانون براش وجود داشته باشه و همه جای دنیا هم وجود داره ضمن اینکه فرهنگش رو هم بوجود آوردن. حتی حیوانات خانگی ولگرد رو هم اگر جمع آوری می کنند دسته دسته قتل عامشون نمی کنند و این فرهنگ رو در مردم ایجاد کردند که اونها رو به سرپرستی بگیرند. ولی بد نیست انصاف داشته باشی آیا به نظرت طرح این باصطلاح نمایندگان درسته؟ طرحی که کلا نگهداری هرگونه حیوان خانگی مثل سگ و گربه رو ممنوع کرده درسته؟ اینها کلا کارشون پاک کردن صورت مساله است که البته هیچ وقت هم موفق نبودند چون جواب نمیده. به جای اینکه چهارتا قانون درست برای نگهداری از این حیوانات و ساماندهی اونها توسط شهرداریها وضع کنند میان همچین طرحهای مسخره ای رو میگذارند. تو هم اگر انسانیت در وجودت هست به جای حمایت از چنین طرحهایی به دلیل رفتار چهارتا آدم تازه به دوران رسیده که از حیوانات برای پز دادن استفاده می کنند باید پیگیر وضع قوانین درست و اصولی ای باشی که در اون حقوق حیوانات خانگی هم رعایت شده باشه مثل همون کشورهایی که گفتی.

      • علی آبان ۲۶, ۱۴۰۰

        ببخشید اما سگ ولگرد داریم تا ولگرد. افتهای حیوانات خانگی تو کشورهای غربی تقریبا نابود شدن. این کشورها ۵۰ ساله دارن کنترل میکنن. تو کشورهایی مثل ایران اصلا چیزی شروع نشده که بخواییم حرف بزنیم.
        بخش عفونی درمانگاه مراجعه کن بگو چرا واکسن هاری تو اولویتهاشون هست و همیشه در دسترسه؟
        تو ایران اصلا برنامه ایی برای نابودی بیماریهای حیواناتی مثل سگ و گربه نداشتیم که بگیم اینا سالمن.
        تو کشورهای غربی ۵۰ سال پیش دوره ی معدوم کردن رو داشتن. هرچی سگ و گربه بود رو جمع کردن از خیابون. تقریبا همه رو معدوم کردن. بعد این دوره هست که پت ها یا حیوانات خانگی که وارد جامعه و مردم شدن با کنترل دقیق واگذار و فروخته شدن و میشن.
        تو همین کرونا cdc قوانین خاص خودشو داره درباره کرونا و حیوانات خانگی. اگه کرونا داشتی حیوان خونگی هم کرونا گرفته. و باید ببری کلینیک. تو تهران کی این کار رو کرده؟ یا میکنه؟
        https://www.cdc.gov/coronavirus/2019-ncov/animals/animal-testing.html

        لینک بالا دستورالعمل cdc ایالات متحده ی امریکا هست. گذاشتم نگین الکی میگم. نیایین فحش بدین.
        تو دانمارک کلی راسو کشتن که تعدادش میلیونی بود. خرگوش و سمندر و یه سری حیوانات دیگه رو تو تمام کشورهای غربی اعلام کردن که باید تست کرونا بدن. صاحبشون بردن کلینیک تست دادن تو قرنطینه نگه داشتن. خداییش اینجا کی از این کارا میکنه که اینقدر حرف میزنین؟

        نه اون نماینده های مجلس و نه شماها. هردوتاتون یه نوعین. هردوتاتون عقب مونده ایین.

        http://agr.georgia.gov/animal-protection-faqs.aspx
        لینک بالا هم قوانین ایالتی درباره حیوانات خانگیه. ایالت جورجیا.
        بخونین باسواد بشین. حتی برا اینکه حیوون خونگی رو از کالیفرنیا ببری جورجیا باید یه دامپزشک معاینه کنه و یه تاییدیه درباره سلامتیش صادر کنه. و این تاییدیه باید طی ۱۰ روز گذشته باشه. قدیمی تر نباشه. تازه بعد اینه میتونی سگ و گربه رو واردایالت کنین.
        سگ و گربه خوبه. اما فرهنگشم وارد کنین. وگرنه با یه داعشی فرقی ندارین.
        ۲ سال از کرونا گذشته هیچکی نمیگه کرونا بین انسان و حیوانات منتقل میشه. چرا اینایی که حیوانات خونگی دارن حیواناتشونو نمیبرن ازمایش دوره ایی.

        • مهران آبان ۲۶, ۱۴۰۰

          تو که ادعای سواد داری ولی نفرت از حیوانات از حرفات میباره! قسم حضرت عباس رو باور کنیم یا دم خروس رو؟ مگه اینجا کسی غیر از این حرف رو زد که باید نگهداری و کنترل حیوانات خانگی قانونمند بشه و باید برنامه وجود داشته باشه برای اونها؟ این حرفهایی که زدی رو به اون مجلس نشینهایی بگو که فقط بلدند قانونهای احمقانه تصویب کنند و کلا از بیخ همه چیز رو ممنوع کنند چون به خیال خامشون اینطوری براشون زحمت و هزینه نداره. نه چیزی از شرف و انسانیت در وجودشون هست نه ذره ای عقل و علم دارند. خیالشون هم راحته هر طرح مسخره و غیر کارشناسی ای رو تصویب کنند چندتا آتش به اختیار پیدا میشه که زحمت سرچ توی اینترنت و پیدا کردن موارد مشابه از کشورهای دیگه یا تعریف خاطره از فلان سگ که گازش گرفته یا گربه که روش شاشیده جهت توجیه و ماله کشی طرح احمقانه شون رو به عهده بگیره.
          ضمنا اینجا کسی هم از اون تازه به دوران رسیده هایی که سگ و گربه براشون شده وسیله سرگرمی و خودنمایی و چشم و هم چشمی دفاع نمی کنه. اونها علاوه بر اینکه حیوان آزارند، مردم آزار هم هستند. دود کارهاشون هم فقط توی چشم حیوونهای بی زبون و حامیان حیوانات میره وگرنه این ممنوعیتها برای اون آدمها هیچ اهمیتی نداره و خیلی راحت میرن سراغ یک سرگرمی دیگه.

        • امیرحسین آبان ۲۷, ۱۴۰۰

          خوب اینایی که گفتی، گیرم درست باشه، چه ربطی به موضوع داره، کسیم نمیگه این کار نباید تو ایران اجرا بشه، بحث ما اینه که بجای پاک کردن صورت مسئله و ممنوع کردن همه جور حیوانی (حتی خرگوش)، بیان یه قانون درست حسابی بذارن و نگهداری و بیرون بردن حیوانات رو محدود کنن، محدود کنن به اونایی که شناسنامه سلامت دارن و واکسیناسیونشون و قرصای ضدانگلشون رو دریافت کردن، بیان ی آموزشگاهی چیزی مثل آموزشگاه رانندگی بذارن، فقط اونایی که سگشون برگه تایید آموزشگاه رو مبنی بر آموزش دیده بودن سگ رو دارن و فرمان پذیر بودن سگ از صاحبش تائید شده باشه حق بیرون بردن سگ تو پارک ها رو دارن (اونم لاقل واسه اجرای آزمایشیش توی چن تا پارک تعیین شده، واسه یه مدت اجراش کنن بعد بیان آزادی بیشتر بذارن واسه سگای مردم). نه اینکه کلا همه چیو جلوشو بگیرن، همه جای دنیا واسه چیزایی که میبینن طرفدارای نسبتا زیادی داره یا طرفداراش داره زیاد میشه سعی میکنن یه قانونی بذارن که ساماندهی و قانونمندش کنن(مثل قضیه بیت کوین) نه اینکه از دم بیان مثل عقب افتاده ها وقتی میبینن ازش سر درنمیارن و یا نمیتونن نظر کارشناسی بدن کلا قضیه رو از بیخ ممنوع (ماست مالی) میکنن بره پی کارش. هیچ کدوم نماینده های مجلس ما توی مسائل دام کوچک، از هیچی سر درنمیارن، موندم این عقب افتاده ها چجوری رای میارن میرن مجلس، واسه مردم خودشون قوانین کارشناسی نشده و احمقانه تصویب میکنن

        • مسعود آبان ۲۸, ۱۴۰۰

          یعنی میگید منی که گاراژ دارم هم حق نگهداری سگ برای امنیت محوطه رو ندارم؟
          لطفا رسیدگی بشه…

    • مریم آبان ۲۵, ۱۴۰۰

      انقد آلمان آلمان نکن میمون همه مث تو عقده ای نیستن اگ اینجوری مردهای کثیف یا زن ها خراب ک ایدز م میگیرن باید آتیش بزنن تا به بقیه منتقل نشه انقد زر زر نکن امثال نجس زاده هایی مث تو باعت شدن این قانون وضع بشه کرم امثال تویی ن که به جون این حیوون کی هام رحم ندارین برا من آلمان آلمان میکنه تو برو تو روستا تون زندگی کن

      • Yyyy آبان ۲۸, ۱۴۰۰

        نان پدر وشیر مادر حلالت مریم

      • نگهبان آبان ۲۸, ۱۴۰۰

        درود بر کسانی که هانی حیوانات هستند و ننگ بر کسانی که دنبال نابودی هستن در هر شغل یا مقامی که باشی نباید به ضعیفتر از خودت زور بگی و این دوستمون که گفت باید بیمار های واگیردار رو آتیش بزنیم کاملا منطقیه شاید بگین انسان هم مثل بقیه حیوانات حق کشتن داره اول بدانیم که حیوانات فقط به حد نیاز میکشن که بخورم اگه میگید چرا پس حق خوردن گوشت رو شماهم ندارید دوم خداوند پیامبرانی رو برای انسان فرستاد که در انجیل تورات و قرآن گفته است اگه کسانی که انجیل رو خواندن به معنای فارسی که مجازات بسیار سختی برای کسانی که طبیعت و حیوانات را میکشن در اون دنیا در انتظارشون هست این کار که حیوون آزاری هست برای اشرف مخلوقات صدها برابر از حق ناس بد تره بدونین چکار میکنین

    • شیگا آبان ۲۶, ۱۴۰۰

      بمیرم الهی معلومه شکمت سیره که مشکلت فقط تصویب این قانون. بود.

    • ع آبان ۲۶, ۱۴۰۰

      بیا پایین سرمون درد گرفت

    • Maed آبان ۲۶, ۱۴۰۰

      هیچ کدوم از اینایی ک شما گفتی این قانون مزخرف و تایید نمیکنه
      اگ یهمچین بی فرهنگیایی وجود داره بخاطر اینه ک مردم بلد نیستن نگهداری صحیح رو
      و وظیفه دولت اینه ک فرهنگ سازی کنه ن اینکه از بیخ و بن بزنه زیر همه چی

    • سامان آبان ۲۷, ۱۴۰۰

      آخه چرا دروغ میگی؟ چرا حرف مفت میرنی؟ آلمان بودی تا به حال؟ جرات داری توی آلمان یا هر مملکتی که صاحب پاره دست به سگ یا گربه بزنی؟ محض اطلاع شما در اون بلاد کفر حیوان اگر صاحب حقیقی نداشته باشه متعلق به دولت هست و در صورت آزار یا هر حرکتی اوسلندر جریمه نقدی از چهل یورو به بالا در نظر گرفته.

  • کرم دست و صورت آبان ۲۵, ۱۴۰۰

    تازه تو المان شما باید سگی بگیری که توانایی کنترلشو داری. یعنی چی؟ یعنی شما نمیتونی هرسگی که دلت خواست بخری. اینجا دیدم طرف پیت بل اورده پارک.
    یه بار یه دختری یه سگی اورده بود اندازه خودش. سگه از اینا بود که سفیده ولی خال خال سیاه داره. بعد سگه فرار کرد. نفهمیدم چی شد بعدش. اما خب قطعا چند نفری رو لیس زده گاز زده حتی.

    • شیگا آبان ۲۶, ۱۴۰۰

      شمارو که گازو لیس نزد یوقت ؟؟احتیاط کنا فردا ممکنه یکی با دایناسور بیاد تو پارک،اخه کسی که اسم خودشو میذاره کرم دست وصورت نظر باید بده؟؟

      • علی آبان ۲۶, ۱۴۰۰

        چرا. از دست صاحابای داعشی شون اسایش نداریم.
        بدبختی اینه قانونشو تصویب نمیکنن. وگرنه به عزا مینشوندمشون. کفشمو بارها لیس زده. تو پارکینگ بارها شاشیده صاحابش تمیز نمیکنه.
        بارها تو حیاط ریده سگه. اما صاحابش تمیز نمیکنه. و تازه بهش چیزی بگی داد بیداد میکنه به ما میگه امل و عقب مونده.
        نمیدونم شماها کدوم کشور غربی بودین که سگ رو اینطوری نگه میدارن. یا گربه رو. تو تمام کشورای غربی اگه سگت نه تو ساختمون که کلی ادم زندگی میکنه بلکه تو خیابون رید باید جمع کنی. نکنی جریمت میکنن بدبخت. بعد اینجا طرف تو سگشو میاره تو پارک ازاد میزاره بگرده. این هیچی حتی ریدن سگشو جمع نمیکنه.

        • امیرحسین آبان ۲۷, ۱۴۰۰

          دوست عزیز مشکل از اون حیوون نیست، مشکل یکی از اون صاحب کم عقل و بی فرهنگ هست که همچین حرفی رو درجواب اعتراض شما میزنه و دوم مسئولین بی لیاقت که نمیان یه قانون درست درمون در رابطه با ساماندهی این قضیه درست کنن، هم شمایی که علاقه به حیوانات خونگی ندارین حق استفاده از پارک و اماکن عمومی رو دارین، هم اونایی که حیوانات خونگی آموزش دیده و دارای گواهی سلامت بهداشتی دارن(تاکید میکنم، سالم و آموزش دیده) اونم تازه تو یه سری جاهای خاص که بتونن با سگ خودشون خوش بگذرونن نه هر جایی دلشون خواست.

    • احمد آبان ۲۸, ۱۴۰۰

      خدمتتون عرض کنم قانونی که همه جایه دنیا هست و عقل تایید میکنه اینه که هر آدمی آزاده و حق داره هر کاری انجام بده به شرطی این حق ، حق دیگران رو ضایع نکنه ، توی شهر و آپارتمان نشینی با این فضای کوچک صدای سگ و گربه و مرغ و خروس و … میاد ، آسایشمون حرام شده ، من خودم قبلا خونه ویلایی داشتم و چند تا جانور داشتم ، گناه داشتن اونا رو بخشیدم کسی باغ داشت و توی روستا بود.

  • سلیم آبان ۲۵, ۱۴۰۰

    کاش یک قانونی هم وضع میشد که از زاد و ولد همین نمایندگان مجلس و گردوندن توله هاشون توی خیابون جلوگیری میکرد چون قطعا از همه این حیواناتی که نام بردن خودشون و توله هاشون خطرناکتر و مضرتر هستند برای مردم. ادعای مسلمونی می کنید کاش یکم مسلمونی رو از همین ترکیه یاد می گرفتید. فکر کنم تنها خراب شده ای توی دنیا باشیم که گربه و سگ رو همسنگ کروکودیل و مار و سوسمار می دونه. ادرار و مدفوع همون سگ به قول شما نجس از کل وجود منحوس شماها پاک تره.
    حالا باز یک عده به خیال خودشون «اشرف مخلوقات» میان میگن میدونی چندتا سگ به بچه ها حمله کردن؟ آره می دونم. علتش هم بی لیاقتی همین نمایندگان عین نجاست هست که به جای کنترل و عقیم سازی و قاعده مند کردن نگهداری از حیوانات خانگی مثل همه دنیا، تنها کاری که بلدند قتل عام کردن اونها است.
    باز یک عده «اشرف مخلوقات» دیگه میگن چرا باید برای حیوانات هزینه کرد آدمها در اولویت هستند؟ باید بگم اگر الان وضعیت حیوانات به این شکله مقصر فقط و فقط خود ما هستیم. تو که ادعای «اشرف مخلوقات» بودن می کنی جز گند زدن به محیط زیست و خراب کردن زندگی این حیوانات و کشت و کشتار و آزارشون چه مستقیم و چه غیرمستقیم، چه کار دیگه ای کردی که الان حاضر نیستی برای درست کردن گندکاریهات یک قرون هم هزینه کنی؟

    • ناشناس آبان ۲۵, ۱۴۰۰

      درود به شرفت…کاش واسه دزدیها واختلاساشونم طرح صیانت حقوق عامه میذاشتن نه قانون عدم افشاگری

    • Maryamm آبان ۲۵, ۱۴۰۰

      والا بخدا الهی روزی برسه که کشتن این مسئولین آزاد شه چی کیف داره

      • حسن آبان ۲۷, ۱۴۰۰

        مگر اینها چه کار کردن که مستحق مرگ هستند
        نگفتند که نگهداری از شما جرم است که به شما اینقدر برخورده

    • شیگا آبان ۲۶, ۱۴۰۰

      اینو هستم اخوی ،واقا اینا خودشونو اول ممنوع الورود بکنن به خیابونا باقیش حل میشه

    • ناشناس آبان ۲۷, ۱۴۰۰

      ایرانی واقعی باحیوانات مهربونه. اینا ایرانی نیستن اصلا انسان نیستن

  • ناشناس آبان ۲۵, ۱۴۰۰

    کاش واسه دزدیها واختلاساشونم طرح صیانت ازحقوق عامه میدادن نه طرح عدم افشاگری …

  • صبا آبان ۲۵, ۱۴۰۰

    قطعا که ی سریا داهاتی املن خاک تو سرتون انقد بی رحمی کنید به این زبون بسته ها تا خدا ایشالا بدترش سرتون بیاره انسان های کثیف بی همه چی

    • علی آبان ۲۶, ۱۴۰۰

      عه؟

      هلندیها هم دهاتین؟

      https://www.government.nl/topics/animal-welfare/animal-welfare-regulations

      این لینک رو بخون شهری. دولت خود هلنده.
      تو هلند دهاتی شما باید هر حیوونی که داری رجیستر شده باشه. باید رجیستر کنی به اسم خودت. که اگه سگت یکی رو گاز گرفت یا لیسید طرف مقابل بتونه شکایت کنه. دادگاه دهاتی به اسم هلند نمیاد سگتو جریمه کنه. میاد خودتو جریمه میکنه.
      حالا اینا رو ول کنیم.

      تو دهاتی مثل هلند کلی قانون برا حمایت از حیوانات و حیوانات خانگی دارن. نه تنها من بلکه تک تک خودتون خوب میدونین چه رفتاری با حیووناتون دارین. اگه اینجا هلند بود تک تکونو به جرم ازار حیوونن خونگی مینداختن زندون.
      برین خوش باشین اینجا ایرانه .
      نه حیووناتونو میبرین بیرون. در حالی که باید حداقل روزی ۲ بار ببرین بیرون. تو هلند ۲ بار باید ببری بیرون.
      وقتی حیووناتونو میبرین بیرون اذیتش میکنین. خود من بارها دیدم. حیوون بدبختو وسیله سرگرمی و مسخره و خنده کردین.
      یا قلاده نمیندازین. اون حیوونه نمیفهمه. خودتون؟ چرا قلاده نمیندازین؟
      حموم که هیچی. هفته ایی یه بارم حموم نمیبرین. در حالی که هر روز باید تمیزش کنین.
      وقتی حیوون دستشویی شو میکنه حتما باید جمع کنین. تو هلند جمع نکنی حدود ۳۰۰ یورو جریمه میکنه. چون شهرداری باید بیاد جمع کنه و هزینه هاشو باید بدی.
      تو محیط عمومی باید و باید قلاده بندازی تا حیوون سمت یکی دیگه نره تا بلیستش. خیلیا تو غرب الرژی دارن. اگه لیسید از خودت شکایت میکنه. چون یه داعشی عقب مونده هستی.

      خونه ماشین و حتی مبل بخوایی بفروشی باید و باید اعلام کنی سگ یا گربه تو خونه و ماشین یا روی مبل بوده. اعلام نکنی ازت شکایت میکنن.
      همیشه باید حیوون خونگی سالم باشه. ازمایش ببری. واکسنهاشو بزنی. دوره ایی ویزیت ببری. موهاشو حتما باید کوتاه کنی تا میکروب لای موهاش جمع نشه.
      اینجا حتی اون فرمانیه نشین حاظر نیست این کارا رو بکنه. تو هلند جرات داری انجام نده.
      حیووونت موهاش بلند باشه زنگ میزنن پلیس . چون شما حیوونو زجر میدی با کوتاه نکردن موهاش.

      و در اخر تو همین کرونا کدوماتون حیوونتونو بردین ازمایش کرونا؟ تو هلند عقب افتاده ی دهاتی همه بردن.

      ببخشید دیگه. میخواستیم مثل یه هلندی رفتار کنی. نمیدونستم شماها با خرید یه سگ و گربه کلاستون اینقدر بالا میره که هلند میشه دهاتی.

      • امیرحسین آبان ۲۷, ۱۴۰۰

        دوست عزیز همه این چیزایی که میگی درست، ولی موضوع اینه که مجلس ما بجای تصویب یه طرح برای کنترل این قضیه، کلا صورت مسئله رو پاک میکنن، درضمن، دولت ما هیچ شباهتی به هلند نداره، لاقل اونا برای حیوونا ارزش قائلن، اینجا حیوونا رو (حتی اونایی که صاحب دارن) معدوم میکنن، نمیان دوتا قاون کارشناسی شده مثل همون هلندی کهگفتی بذارن، نگهداری از حیوانات رو مشروط بکنن

      • ژ.ت آبان ۲۷, ۱۴۰۰

        متاسفانه نظرتتون نا عادلانه اس. حیوانات حقوقی دارن و باید رعایت شه. تو جامعه ای که هنوز در مورد حیوانات واژه نجاست استفاده میشه، یعنی راه زیادی داریم تا بفهمیم حیوانات حقوقی دارن. در هر جامعه ای زندگی با حیوانتات اهلی مثل سگ و گربه قوانینی دارن که باید رعایت شه ولی آگاهانه نه از روی غرض و نه از روی جهل. ما به خودمون می بالیم که انسانهای خدا ترسی هستیم و در دین ما مهربانی هزاران بار توصیه شده. حیوانات به خواسته خودشون وارد زیستگاه انسانها نشدن. از زیستگاهشونو رانده شدن. و این مال یک سال و دو سال نیست. هزاران سال. یکم مهربان باشیم. همه موجودات خدا هستیم و حق حیات داریم.

    • دوست دار حیوانات آبان ۲۷, ۱۴۰۰

      بیشتر داهاتی ها برای محافظت از مرغ و گوسفند ها و گاو هاشون یک گوشه از حیاط خانه شان سگ دارند
      تو اگر خیلی به فکر حیوانات هستی لازم نیست حیوانات رو از محل زندگیشون بیرون کنی و بیاری داخل ساختمان و آپارتمان اگر میخوای به حیوونا کمک کنی برو به باغ وحش ها و به محیط بانا کمک کن
      وقتی این همه انسان گرسنه و نیازمند داریم اولویت کمک کردن به این انسانها است نه حیوانات

      • . آبان ۲۸, ۱۴۰۰

        اکی یسری از ما به حیوانات کمک میکنیم شما هم برو به انسان ها کمک کن … اینجوری یه کاری هم میکنی … چرا باید انسان ‌‌‌ و حیوان کرد تو کمک کردن درحالی که میشه همزمان به هردو کمک کرد؟ امامان و پیامبران میدونی چقدر به حیوانات کمک میکردن؟! میدونی امام حسن غذای خودشو با یه سگ ولگرد نصف کرد؟!! میدونی حدیث داریم از وجود حیوان توی زندگی ؟!

    • دوست دار حیوانات آبان ۲۷, ۱۴۰۰

      بیشتر داهاتی ها برای محافظت از مرغ و گوسفند ها و گاو هاشون یک گوشه از حیاط خانه شان سگ دارند
      تو اگر خیلی به فکر حیوانات هستی لازم نیست حیوانات رو از محل زندگیشون بیرون کنی و بیاری داخل ساختمان و آپارتمان اگر میخوای به حیوونا کمک کنی برو به باغ وحش ها و به محیط بانا کمک کن
      وقتی این همه انسان گرسنه و نیازمند داریم اولویت کمک کردن به این انسانها است نه حیوانات

  • شیگا آبان ۲۶, ۱۴۰۰

    موضوع اول آقایون تو مجلسشون همه مشکلاتو حل کردن الان فقط مونده بود این قانون که خدارو شکر تصویب شد ،اخه یکی نیست به اینا بگه گرونی وتورم بی صاحابی وضع اقتصاد کمر ملتو شکسته شما ها نشتین قانون میذارین طرف لاکپشتشو نیاره تو خیاابون ؟؟من ساعت هفت صبح میرم سرکار نه بیمه دارم نه هیچی ،تا ساعت ده شب بدون یک لحظه توقف حتی نهارمم باقپید پشت دستگاه حین کاربخورم بعد اقایون رفتن اونجا حقوق خدا ملیونی میگیرن قاونون ممنوعیت گردوندن حیووناتو واسه ماتصویب میکنن واقعا مردمو چی فرض میکنن اینا؟؟

    • سعیده آبان ۲۷, ۱۴۰۰

      من واقعاً متاسفم برای کسانی که به جای اینکه دست یک نیازمندی را بگیرند �ینه‌های میلیونی برای نگهداری این حیوانات �‌کنند و جالب تر اینجاست این حیوانات را از فرزندان خود بیشتر دوست دارن و یا با القاب،،( پسرم ,مامانی عزیزم, بیا بغل مامانی, و….) صدا می زنند اگر شما اینقدر حیوان دوست دارید به باغ وحش ها و یا محیط بانان کمک کنید و یا حداقل کمی به فکر انسان ها باشیم و به انسانها کمک کنید

      • رحمان آبان ۲۷, ۱۴۰۰

        تا اونجایی که ما دیدیم حامیان واقعی حیوانات خیلی بیشتر از امثال شما که فقط اینطور وقتها یادتون میوفته انسانهای محتاج کمک هم وجود دارند هوای این آدمها رو دارند.

    • عقل آبان ۲۷, ۱۴۰۰

      سلام دلیل نمیشه چون مشکل گرونه و دزدی و اختلاس و غیره راه حل نکردن دیگر هیچ کاری انجام ندن و مملکت و به حال خودش رها کنند مطمئن باش با وضع این قانون زندگی مردم خراب نمیشه دلیل نمیشه که تو یک مملکت اسلامی مردم برای خوشگذرانی و تفریح سگ در خانه و یا آپارتمان خود داشته باشم

  • اصغر آبان ۲۶, ۱۴۰۰

    واقعا قانون درستیه.دیروز ی لاکپشت رو دیدم ک ب مردم حمله میکرد و شهرو ب گند کشیده بود بعدش آقا خرگوشه اومد با قیافه ترسکناکش باعث شد کل خانومای شهر سکته کنن…جمع کنید بابا ?? عوص اینکه ی سرپناه درست حسابی واسه حیوونا بسازید دارید تنها شانس اونارو واسه امن بودن از بین میبرید

    • ناشناس آبان ۲۷, ۱۴۰۰

      زلزله زده هاوسیل زده هارو سرپناه واسه شون تهیه کنن حیوونا رو به حال خودشون رها کنن سرپناه پیشکش

      • تیمور آبان ۲۸, ۱۴۰۰

        همه ی اینایی که نظر مخالف گذاشتن ، کسایی هستن که حیوان دارن و با پیش کشیدن دزدی و وضع اقتصادی میخان موضوع رو به انحراف ببرن ، در حالی که اغلب این جماعت مرفهین بی‌دردن که یه ساعت نداشتن شغل و گشنگی و بی خانه و بی ماشین بودن رو نچشیدن. حیوان باید آزاد باشه توی طبیعت نه زندانی ما ، این یعنی حقوق انسان و حیوان ، انسان هر روز طبیعت رو بیشتر کوچیک میکنه و حیوانات رو منقرض.

        • مهمان آبان ۲۸, ۱۴۰۰

          شماها یا اصلا نمی دونید چی دارید میگید یا دارید ادای حیوان دوستها رو درمیارید تا از طرح مذخرف این نماینده های ابله حمایت کنید. یعنی تعجب می کنم که چطور این همه آدم فرق حیوان خانگی و حیوان وحشی رو نمی دونند. سگ و گربه و سایر حیوانات خانگی به هیچ وجه توانایی زندگی بدون وجود انسان رو ندارند. اگر همه اونها رو هم برداریم ببریم در جنگل و دشت و بیابون رها کنید همشون بلا استثنا میمرند. این زندگی ای که سگها و گربه های ولگرد در شهرها و روستاها دارند هم زندگی طبیعی اونها نیست بلکه از سر بدبختی و ناچاری مجبورند با آشغالها و پسماندهایی که ما آدمها تولید می کنیم شکم خودشون رو سیر کنند چون دیگه مثل برخی گونه های وحشی مشابهشون توانایی شکار کردن و لانه سازی رو ندارند. هیچکدوم از اونها به اندازه یک سوم عمر طبیعی شون هم زندگی نمی کنند. یا از گرسنگی میمیرند یا بیماری یا تصادف با ماشین یا آدمهای حیوان ستیزی که نمونه هاشون توی همین کامنتها هم زیاد هست یک بلایی سرشون میارند یا شهرداریها قتل عامشون می کنند. حتی اگر به مرگ طبیعی هم بمیرند عمرشون بسیار کمتر از عمر همنوعانشون هست که در خانه ها زندگی می کنند. ضمنا این تصور که حامیان حیوانات در ایران وضع مالیشون خوبه رو حکومت و صداوسیما بوجود آوردند وگرنه من دهها حامی میشناسم که از خیلی از تفریحات و خوش گذرونیهایی که امثال شما دارید می گذرند تا با پولش به این بی زبونها غذارسانی کنند یا هزینه درمانشون رو بپردازند. این پولدارهایی که بعضا میرن حیوانهای با نژاد غیر بومی رو با هزینه های میلیونی می خرند و بعد از یک مدت هم از نگهداریشون خسته میشن و ولشون میکنند توی خیابون از نظر حامیان حیوانات به اندازه همین نماینده های بی وجدان، حیوان ستیز و حیوان آزار هستند.

  • سارا آبان ۲۶, ۱۴۰۰

    غلط کردن، بیجا هم کردن! عوضیای کثافط

    • سعیده آبان ۲۷, ۱۴۰۰

      واقعاً غلط کردن هر کسی که توی خونه یا آپارتمان این حیوان رو نگه میداره

  • مهران آبان ۲۷, ۱۴۰۰

    لطفا به کارزار «درخواست لغو یا اصلاح طرح صیانت از حقوق عامه در مقابل حیوانات» بپیوندید. فقط چند ثانیه از وقتتون رو میگیره:
    https://www.karzar.net/21258

    البته که هیچگاه نمایندگان مجلس به کارزارهای مردمی توجه نکردند ولی وجود این کارزارها نشانه ای است از اینکه این افراد نماینده اکثریت مردم ایران نبوده و نیستند.

  • یا الله آبان ۲۷, ۱۴۰۰

    این ادما اسمشون اسلامی هست وگرنه تو اسلام گربه نه تنها نجس نیست بلکه مستحبم هست یعنی ثواب داره

    • سعیده آبان ۲۷, ۱۴۰۰

      باشه فقط گربه نگه داشتن اشکال نداره

      • رحمان آبان ۲۷, ۱۴۰۰

        ممنون از شما بزرگوار که اجازه دادین از گربه نگهداری کنیم. هرچند نمایندگان مجلس همون گربه رو هم مستثنی نکردند. سوال دیگر من اینکه آیا اجازه داریم در خانه خودمان زبانم لال اجابت مزاج کنیم؟

  • حسین آبان ۲۷, ۱۴۰۰

    سگ ول میکنن میاد پا آدم با اون پوزه کثیفش بو میکنه صاحبش مث بز میخنده و قربون صدقش میره فکر میکنه ما هم داریم لذت می بریم

  • علیرضار آبان ۲۷, ۱۴۰۰

    والله من این طرح رو که خوندم موندم چی بگم به این طراحهای این قانون ،مثلا گربه رو چطوری حیوان وحشی و خطرناک حساب کردند، گربه که سالهاو قرن ها با انسان همزیستی داشته ، یا چطوری کروکودیل رو با گربه مقایسه کردن و یکجا گذاشتن ، خدایی باید به عقل اینها شک کرد یا نه !!!

    • سعیده آبان ۲۷, ۱۴۰۰

      من واقعاً متاسفم برای کسانی که به جای اینکه دست یک نیازمندی را بگیرند �ینه‌های میلیونی برای نگهداری این حیوانات �‌کنند و جالب تر اینجاست این حیوانات را از فرزندان خود بیشتر دوست دارن و یا با القاب،،( پسرم ,مامانی عزیزم, بیا بغل مامانی, و….) صدا می زنند اگر شما اینقدر حیوان دوست دارید به باغ وحش ها و یا محیط بانان کمک کنید و یا حداقل کمی به فکر انسان ها باشیم و به انسانها کمک کنید

      • sad آبان ۲۷, ۱۴۰۰

        واقعا متوجه نمی شم اولا که سبک زندگی یک نفر تا وقت وقتی که به بقیه صدمه نزنه چه ربطی به بقیه داره
        بعدم خب خیلیا پول دارن حالا حیوون خونگی هم ندارن ولی بازم به بقیه کمک نمیکنن اینش دیگه تقصیر اون حیوون طفلکی نیست حالا برای حیوونش خرج نکنه بازم بعدش برای خودش خرج میکنه چرا کسایی که مثلا الکی خرج مواد میکنن رو سرزنش نمیکنین؟ به شخصیت طرف بستگی داره و ممنوعیت از نگه داری حیوانات باعث کمک بیشتر به نیازمندا یا حل مشکلات مهمی نمیشه
        و در ضمن کی گفته که حالا که به حیوونا کمک میکنه دیگه به ادما کمک نمیکنه؟؟؟ اتفاقا من که تجربشو داشتم ، نگه داری یه حیوون خونگی ( به صورت صحیح البته ) باعث یه تحول عاطفی میشه و در کل ..تاثیراتش جوری بود که بیشتر به بقیه کمک میکردیم هم نیازمندا و هم حیوونا !
        فکر میکنم شما خودتون حیون خونگی ندارین شاید برای همین یه طرفه حرف میزنین!آدم به هر چیزی میتونه وابسته شه حتی به همون پرنده مثلا دوستمم میناش رو از اعضای خانوادش حساب میکرد مطمئنا با بچه ی خود طرف قابل مقایسه نیست ولی چه اشکالی داره که بهشون ابراز محبت کنن؟؟ نه خدایی چه عیبی داره؟ مردم به گیاه هم ابراز محبت میکنن یه باغبون که با عشق یه درخت رو پرورش میده هم مسخره میکنین؟
        باغ وحش؟؟؟؟ حیوونای وحشی رو با اهلی مقایسه میکنین؟؟ اتفاقا به نظرم از باغ وحشا اصلا نباید حمایت بشه چون حیوونایی که دیگه واقعا جاشون بین ادما نیس رو به زور از زیستگاهشون جدا می کنن و میزارن تو قفس تا فقط به خاطر پول و اینکه مردم ببیننشون بعد اون حیوون دیگه نه میتونه تو زیستگاهش زندگی کنه چون غذای اماده میدن بهشون و نه طبیعتش میتونه بپذیره که به جای یه بیشه بزرگ تو یه قفس کوچیک زندگی کنه و به شدت افسرده میشن در عین حال حیونایی مثل سگ و گربه و گوسفند قرن هاست که عادت کردن بین ادما زندگی کنن و باهاشون سازگاری پیدا کردن

        • ناصر آبان ۲۸, ۱۴۰۰

          داداش شما ملتفت نیستی ، کسی نمیخاد بیاد حیوانتو ببره یا موضوع سر صدقه نیست ، موضوع اینه که پاشونو گذاشتن روخرخره ما ، با حیواناتشان باعث ناراحتی مردم میشن. مردم آزاری برای دیگران = جریمه و گرفتن حیوان

          • مهمان آبان ۲۸, ۱۴۰۰

            ظاهرا شما ملتفت نیستی یا نفعت کلا توی ملتفت نبودنه. همه دوستداران حیوانات متفق القول میگن باید قوانینی وجود داشته باشه برای اینکه حیوانات خانگی مزاحم دیگران نشن مثل همه دنیا که وجود داره ولی قانونی که اینها مطرح کردن میگه اصلا نباید حیوان خانگی نکهداری کنی و مثلا همسایه اگر خبر بده تو حیوان داری میان و میبرنش. حق نداری اون رو برای ورزش یا حتی برای مراجعه به دامپزشکی ببری بیرون وگرنه جریمه ات می کنند و حیوان رو هم ضبط و معدوم می کنند. الان چندین ساله که ورود غذا و سایر ملزومات حیوانات خانگی رو هم ممنوع کردند و حیوان داران مجبورند با هزینه های گزاف غذاهای بی کیفیت خریداری کنند. دیگه چیکار باید بکنند که نشون دهنده این باشه اینها با حیوانات خانگی پدرکشتگی دارند. مطمئن باش اگر بودجه اش رو داشتند خونه به خونه میگشتن دنبال این حیوانات تا معدومشون کنند. چی میگی پاشون رو گذاشتن روی خرخره ما؟!

  • ناشناس آبان ۲۷, ۱۴۰۰

    میدونم منتشرنمیشه ولی میگم که بدونین. میدونیم که دردتون گرفته، دادگاه آبان واستقبال مردم وخوشحالیشون خاری بود توچشمای به خون نشسته شما که ۴۳ساله کشور نازنین مارو اشغال کردین. حالا یعنی می خواین یه جوری دلهای مریضتون رو خنک کنین وتلافی کرده باشین. ماشمارو میشناسیم سایکوپتهای روانی. بااین چیزا هم ناراحت نمیشیم. ماایرانیا حیوون دوستیم تاکوربشه چشمای کثیفتون. شمانجس وپلیدین نه حیوونای دوست داشتنی. شما مادون حیوانها رو به زودی میفرستیم به وطنتون بی بته های بی اصل ونصب دزد. به زودی وطنمون رو ازشر شما نجاستها نجات میدیم. ما الان داریم به حماقتتون میخندیم شما رفتنی هستین

  • فرزاد آبان ۲۷, ۱۴۰۰

    نمیشه که به علت دیده شدن تصادف و فوت یک انسان رانندگی رو ممنوع کرد،نمیشه که چون دیده شده کسی با چاقو به مردم حمله کرده داشتن چاقو در خانه ها و ماشین و غیره رو ممنوع کرد،آیا میشه؟میشه چون بچه ی همسایه ما با تفنگ ساچمه ای زد چشم دختر ی همسایه دیگمون رو کور کرد،بیایم داشتن بچه و یا تفنگ ساچمه ای رو ممنوع کنیم.نه عزیزم وقتی کسی مرتکب جرمی شد لطفا برخورد کنید قاطع و جدی ولی اگر کسی جرمی نکرده به کسی چه ربطی داره و یا چه مشکلی وجود داره که من تو خانه خودم بخوام حیوان خانگی داشته باشم و یا با ماشین شخصی خودم بخوام حیوانی رو جایی ببرم.از این نوع قوانین که منطقی نداره و فقط برای مردم ایجاد مزاحمت میکنه تو ایران زیاده لطفا به جای ایجاد مزاحمت و گل آلود کردن رودخانه برای ماهیگیری،در قوانین کمی انسانیت تصویب کنید.من هیچگونه حیوان خانگی ندارم و یکی از مخالفان این موضوع هستم و خرید و فروش حیوانات رو از کثیف‌ترین کارهای دنیا میدونم اما قانون و یا هر حرفی باید از منطقی پیروی کنه نه ظالمانه و زورگویی باشه

    • سعیده آبان ۲۷, ۱۴۰۰

      سلام
      هیچ دلیلی وجود نداره برای اینکه جلوی دزدی و اختلاس
      و ناکارآمدی و …. گرفته نشده جلوی اشتباهات دیگر را نیز نگیریم.
      اسلام و ایران با حیوان آزاری کاملاً مخالف است این قانون نگفته که حیوانات را بکشید فقط دستور داده به علت اینکه شرایط برای نگهداری معاینه و رصد این حیوانات در ایران فعلا وجود ندارد و و فرهنگ غلط مردم باعث شده که کسانی که توانایی نگهداری از خود و خانواده خود نیستند اقدام به نگهداری این حیوانات کردن و این مسئله نگهداری حیوانات مسئله مهمی نیست مسائل بسیار مهم تر وجود دارد و باید به آنها رسیدگی کنیم چون این مسئله مهم نیست و شرایط رسیدگی رسیدگی به آن را هم نداریم فعلاً اصل مسئله را حذف �‌کنیم کسانی که دوست داره حیوانات هستند �‌توانند به باغ وحش ها و محیط بانان کمک کند

      • رحمان آبان ۲۷, ۱۴۰۰

        آخی این رافت اسلامی تون چه کرده با ما! در کمال رافت و آینده نگری و بعد از صدها ساعت کار کارشناسی دستور داده شده توی خانه ها از حیوانات خانگی نگهداری نکنیم آنهم چون آمار و بررسی دقیق کارشناسان نشون داده مردم با اینکه توانایی نگهداری از خودشون رو هم ندارند از حیوانات نگهداری می کنند. خوب خدا رو صدهزار مرتبه شکر که این مشکل هم با درایت نمایندگان حل شد. حتما می دونید وقتی از حیوانات خانگی نگهداری نکنیم یکدفعه از اکوسیستم ناپدید میشن و هیچ اثری ازشون باقی نمیمونه. مدیونید فکر کنید به تعداد حیوانات خانگی ولگرد در شهرها و روستاها اضافه میشه! تازه اضافه هم بشه که مشکلی نیست. تا حالا شنیدید در طی این سالها حیوانات خانگی ولگرد توسط شهرداریها کشته بشن؟ نه هرگز رافت اسلامی اصلا اجازه این کار رو نمیده. تیر خلاص رو هم با آخرین راهکارتون زدین. برای دیدن حیوانات خانگی به باغ وحشها مراجعه کنیم. احسنت به این همه درایت. کلا حیوان شناسها تاکنون در قراردادن برخی گونه ها در دسته “حیوانات خانگی” بطور کامل در اشتباه بودن. طبق نظریه جدید شما این حیوانات جاشون در باغ وحشها یا جنگل و طبیعت وحشی هست. فقط یک سوال از شما نابغه دوران دارم: این همه دانش و درایت رو تنها با مطالعه کتب آسمانی بدست آوردید یا از منبر بزرگان هم بهره جستید؟!

        • Reza آبان ۲۸, ۱۴۰۰

          حیوانات وحشی و اهلی داشتیم ، حیوانات خانگی دیگه چه صیغه ایه ، مگه جای حیوان توی خانه ست ؟ بعدشم تو حیوان خانگیتو توی خانه نگهداری کسی کاریت نداره. باعث آزار در و همسایه نشو. هر معلولی یه علتی داره ، معلول قانون منع حیوانات ، علت ایجاد اذیت برای دیگران.

          • مهمان آبان ۲۸, ۱۴۰۰

            کاش یک سرچ میکردی توی گوگل تا دیگه این حرف اشتباه رو نمی زدی:
            «بسیاری از حیوانات خانگی اعم از معمول و خاص (اگزاتیک پت) درحال حاضر در طبیعت وجود نداشته و یا هرگز وجود نداشته‌اند و توسط انسان از طریق اصلاح نژاد به وجود آمده‌اند تا منافع انسان را تامین کرده (برای مثال سگ‌های شکاری) و یا به عنوان مونس و همدم نگهداری شوند. مثل سگ‌ها و گربه‌های خانگی و همچنین خیابانی یا شهری که در حقیقت ساخته دست بشر هستند.»

            می دونم هرچی تکرار کنم فایده نداره چون بالاتر هم دهها نفر دیگه گفتن ولی باز به تکرار حرف خودتون ادامه میدین:
            حامیان حیوانات خیلی قبلتر از شماها خواستار وضع قوانین مربوط به نگهداری از حیوانات خانگی بوده اند. اول به این علت که افرادی صرفا برای سرگرمی و چشم و هم چشمی مبادرت به نگهداری از این حیوانات می کردند بدون آنکه توجهی به سلامت و نیازهای حیوان بکنند مثل تزریق به موقع واکسن، آموزش و تربیت حیوان، توجه به تمیزی بدن حیوان، گرداندن منظم حیوان و … دوم هم به خاطر آنکه بی توجهی و حماقت این قبیل افراد باعث شده بود زبان حیوان ستیزها که معمولا همسو با حاکمیت هم هستند روز به روز درازتر بشه و عرصه رو بر حامیان واقعی حیوانات تنگتر کنند. ولی هیچگاه حاکمیت و قانونگذارها توجهی به خواسته ما نکردند احتمالا هدفشون هم همین بوده که نفرت از حیوانات خانگی رو در جامعه افزایش بدن تا وقتی فرصت رو مناسب دیدن همچین طرحی رو به تصویب برسونند و کلا ریشه نگهداری از حیوانات خانگی رو بزنند.

    • سیما آبان ۲۷, ۱۴۰۰

      من خیلی ناراحتم واقعا این چه قانونیه؟ الان منکه دوتا سگ دارم و هر کدوم از ۴۰روزگی بزرگ کردم تا الان که ۲سالشونه باید چه کار کنم؟ بکشمشون؟ حرف نا حق میزنن مگه همه مثه هم هستن آخه؟ من هرروز دعا میکردم خودمو سگام یه اندازه عمر کنیم الان واقعا من باید چکار کنم؟ اصلا باورم نمیشه…باید بترسم یه مریضی نره الکی ازم شکایت کنه بیان سگامو ببرن؟

      • سیما آبان ۲۷, ۱۴۰۰

        تو کشوری که هرروز دلایل نا امیدی ۱۰۰برابر روز قبل میشن فقط تصویب این قانون کم بود تا تنها امید زندگی بعضی هارو هم قطع کنن نمایندگان شکم سیر و خوشبخت چه میفهمن از حال مردم ؟ چرا قانون منع دزدی؟ منع ربا خواری بانک ها؟ منع پارتی بازی در هر کار کوچک و بزرگ ؟ منع با سهمیه دانشگاه و سرکار رفتن و … رو تصویب نمیکنن؟؟؟؟؟؟؟؟

      • اکبر آبان ۲۸, ۱۴۰۰

        ببخشید ولی شما مسیرو برعکس رفتی ، انسان و حیوان حق جفت و زندگی دارن ، شما اگه همسر داشتی و از بچه خودت مراقبت میکردی ،به سگ نیاز نداشتی . به هر حال به خودت ربط داره یا برو جایی که صداش مردمو آزار نده ، یا ببخشش به کسی خارج از شهر. وابسته شدی وگرنه الان شما به خودت و به اون حیوان و به همسایت داری ظلم میکنی.

    • اکبر آبان ۲۸, ۱۴۰۰

      ببخشید ولی شما مسیرو برعکس رفتی ، انسان و حیوان حق جفت و زندگی دارن ، شما اگه همسر داشتی و از بچه خودت مراقبت میکردی ،به سگ نیاز نداشتی . به هر حال به خودت ربط داره یا برو جایی که صداش مردمو آزار نده ، یا ببخشش به کسی خارج از شهر. وابسته شدی وگرنه الان شما به خودت و به اون حیوان و به همسایت داری ظلم میکنی.

    • حامد آبان ۲۸, ۱۴۰۰

      سفسته کردی داداش ، پس منم برم یه یوزپلنگ و مار و … بیارم. اگه قرار باشه هر کسی یه حیوان بیاره که شهر میشه باغ وحش مثل اون شهروند انگلیس که خر آورده بود تو آپارتمانش. پس حقوق اجتماع رفت کجا

      • مهمان آبان ۲۸, ۱۴۰۰

        مشکل ما اینه که مجلسی ها هم از قماش شما هستند که فرق حیوان خونگی و حیوان وحشی رو نمی فهمند. به خدا خیلی سخت نیست از بخش کوچکی از مغزتون استفاده کنید.

  • امراله مهماندوست آبان ۲۷, ۱۴۰۰

    هرچه زودتر قانون را اجرا کنید من از این قرتی بازی ها بدم می آید

  • بیتا آبان ۲۷, ۱۴۰۰

    اگر واقعا اجرایی کنند عالیست.حیوان زبون بسته جایش توی جنگله نه تو خونه بغل این اون .خودشو بذاارند جای اون حیوان قلاده بندازند دور گردنشون .ببین می‌تواند آزاد بگردنند.واقعا این بشر از جون اون حیونهای زبون بسته چه میخوان.خدا عذابشون میده.امین.

    • مهمان آبان ۲۸, ۱۴۰۰

      با اینکه دانشمندان و حیوان شناسان نظر کاملا متفاوتی دارند ولی شما ظاهرا زبون سگها و گربه ها رو خیلی خوب بلدید و طی صحبتی که با اونها داشتید خودشون بهتون گفتن ما دوست داریم توی جنگل زندگی کنیم و خیلی از اینکه در کنار انسانها هستیم در عذابیم!!! یک خواهشی از شما دارم: این نمایندگان مجلس که زبون آدمیزاد حالیشون نمیشه، شما که زبان حیوانات رو می فهمید شاید بتونید با اونها هم صحبتی داشته باشید و حرفهای ما رو بهشون بگید.

  • حمیدرضا آبان ۲۷, ۱۴۰۰

    دمی سکوت در این جهان پر هیاهو..افسوس باید نشست گریه کرد بحال حال خودمون و آینده مون این مملکت درست نمیشه فقط عمر ماست ک داره میره

  • امیر آبان ۲۷, ۱۴۰۰

    ملت ایران هیچ دغدغه و مشکلی غیر از این نداشتند . شیر مادر و نان پدر حلالت مجلس ایران. بیکاری و تورم در مقابل این معضل عددی نیست.

  • ایرانی آبان ۲۷, ۱۴۰۰

    اگر تو این ۴۳ سال جمهوری اسلامی مجلس یک قانون درست تصویب کرده باشه اون هم این قانونه خدا پدر ومادرتون بیامرزه

  • ج آبان ۲۷, ۱۴۰۰

    فقط برای کسری بودجه شونه می‌دونم بیشتر مردم حیوان دارن هم طرفو جریمه میکنم پولش توجیبشون می‌ره هم ناخواسته باشی مجوزی بگیره پدرتون درمیان دوم ازاین طرف حیوان داره کلی قیمتشه واقعا باید بندازه بیرون این چه قانونیه چند وقته دیگه یک قانونی برای پرنده ها میزارن اینا میخوام مردم هیچ دلخوشی نداشته باشند وسلام

  • امیر آبان ۲۷, ۱۴۰۰

    قیمت پراید ( همه چی منظورمه) سر به فلک کشیده اون وقت توی بهارستان درگیر سگ و گربه هستند… عجیبه واقعا که نمایندگان محترم درگیری ذهنی جالبی دارند…

  • ساسان آبان ۲۸, ۱۴۰۰

    تمام باغها و حانه های حارج شهر و کارخانه ها و انبارهای بزرگ و … سگ نگهبان می خواهند – این چطور طرحی است خدایی. دخالت هم حدی دارد

  • سعید آبان ۲۸, ۱۴۰۰

    جای قدردانی و تشکر دارد این قانون جاش خالی بود در مجموعه قوانین فرهنگی و اجتماعی کشور.

  • علیرضا آبان ۲۸, ۱۴۰۰

    اخه … این بسته زبون ازارش به کی رسیده. تو مملکتی از صبح تا شب رشوه و دزدی و فساد داره بیداد میکنه. نماینده مجلس باید نماینده همه مردم باشه.

    • یگانه آبان ۲۸, ۱۴۰۰

      …بی ادب منتظر دستورتو بودن که اجراکنن

  • حسن آبان ۲۸, ۱۴۰۰

    وظیفه توچیه ضر اضافی زدن

  • عبدالرضا سمیع آبان ۲۸, ۱۴۰۰

    با سلام، به هیچ وجه با چنین قانونی موافق نیستم، باید به این حیوانات کمک کرد، نه ترد کردنشان، ما وحیوانات همه مخلوقاته خداوندیم وباید کمک به حیوانات بی پناه روسر لوحه زندگی خود به عنوان یک انسان قرار دهیم،پس طرحی در حمایت از حیوانات تصویب بفرمایید، تا انسان وحیوان با مسالمت در گنار هم زندگی گنیم.

  • بهار آبان ۲۸, ۱۴۰۰

    قانون ضد مخلواقات خداوند اسمشو بذارند درست تره. چرا فقط در ایران با سگ و گربه مشکل دارند؟!!! منشا این حجم از نفهمی و قساوت از کجاست؟!!!!!

    • سعید آبان ۲۸, ۱۴۰۰

      منشاش اینجاست که حیواناتو میارن توی آپارتمان و پارک و … ، نمیزارن یه استراحت کنیم. ماشین آنچنانی رد میشه ، میبینی بجای بچه توله سگ سرشو درآورده ، خداوکیل چند تا آدم نیازمندو دیدی که سگ با خودشان بچرخانن جز اینایی که اروپا شده بهشتشون و هر غلطی بکنن اینا مثل میمون تقلیدشو میکنن.

      • بنفش آبان ۲۸, ۱۴۰۰

        این همه ضر زدی ولی نگفتی بالاخره مشکل چیه. ظاهرا فقط از اینکه یک عده طوری زندگی می کنند که تو خوشت نمیاد رگ گردنت باد کرده. به تو میگن یک بچه مسلمون خوب! آفرین دهن هرکسی رو که مطابق میل و سلیقه تو زندگی نمیکنه باید سرویس کنی! اصلا یک بمب به خودت ببند برو بین این آدمها خودت رو منفجر کن هم حوری نصیبت میشه و هم تو دهن این میمونهای اروپایی زدی!

  • Tt آبان ۲۸, ۱۴۰۰

    الان مشکل مملکت ما فقط سگ و گربه هست.متاسفم برا نمایندگان مجلس ومجلسی که تمام دغدغش شده جلوگیری از اوردن سگ .خدازده توسر این ملت که گیر چه آدما نفهمی افتادن.

  • حمید آبان ۲۸, ۱۴۰۰

    بر جد و آبادتون لعنت که شدین مایه عذاب ملت.هر روز یه جوری باید تن و بدن ملت رو بلرزونید.یه روز طرح صیانت یه روز حیوانات خانگی یه روز درد یه روز زهر مار.حیوانات واقعی شما هستین که جایی نشستید که اکر این حکومت راس کار نبود شما خوابش رو هم نمیتونستید ببینید.دست از سر مردم بردارید.میدونم که پیامم چاپ نمیشه و صدام به جایی نمیرسه ولی مطمئنا صدای این بی زبونا صد در صد به عرش میرسه و خونتون رو ویران میکنه.هر چند که هر بلایی هم سرتون بیاد ککتون نمیگزه

    • حجت آبان ۲۸, ۱۴۰۰

      بر جد و آباد مردم آزاری که بجای بچه داری و سرپرستی یتیم ، حیوان زبان بسته رو زندانی و باعث مردم آزاری میشه لعنت

      • بنفش آبان ۲۸, ۱۴۰۰

        تو که کشتی ما رو ای یتیم نواز! شما .. باعث و بانی یتیم شدن خیلیها هستین. پس دهن …رو ببند و از اسم یتیم برای مقاصد بی ارزشت سوء استفاده نکن.

  • حمید آبان ۲۸, ۱۴۰۰

    داداش اون آلمان نبوده.احتمالا از بورکینافاسو یکی سر کارت گذاشته

  • محمدرضا آبان ۲۸, ۱۴۰۰

    خدا خیرشون بده که این قانون دارن تصویب می‌کنند، اگه کسی عرضه داره سگ و گربه تو خونه نگه داره و افتخارش این هست ،
    عرضه داشته باشه بره ی بچه بی سرپرست بیاره تو خونه بزرگ کنه

    • بنفش آبان ۲۸, ۱۴۰۰

      شما ارزشی های آتش به اختیار حرفاتون هم شبیه همه. می خوای به بچه یتیمها کمک کنی جلوی این نظام …رو بگیر که باعث بدبختی مردم شده. زورتون به حیوونهای زبون بسته رسیده؟ از هرچیزی برای رسیدن به اهداف بی ارزشتون سوء استفاده می کنید.

  • Asali آبان ۲۸, ۱۴۰۰

    جلوی این یهودی های مامور اسرائیل را در کشور بگیرید برن در اسرائیل سگ گردانی کنن .چون میگن این فرزند آنهاست واقعا پدر سگ هستن!!؟؟؟

  • مسعود آبان ۲۸, ۱۴۰۰

    یعنی میگید منی که گاراژ دارم هم حق نگهداری سگ برای امنیت محوطه رو ندارم؟
    لطفا رسیدگی بشه…

  • محسن آبان ۲۸, ۱۴۰۰

    آی قربان این مجلس برم من که این همه مشکلات آوار شده برسر ملت بی توجه هست ،ودغدغه اون سگ گردانی شده،ای خدا آدم با این درد چیکار کنه،خوب معلوم که هیج کدوم درک صحیحی از جامعه ومشکلات معیشتی ندارند.

  • بهار آبان ۲۸, ۱۴۰۰

    میخوایین اصلا صاحبشو اعدام کنید. جزای اعدام برای صاحب سگ و گربه…این داستان ملتیه که به گروگان گرفته شدند

    • Akbar آبان ۲۸, ۱۴۰۰

      ملت به گروگان گرفته نشده ، ما گروگان امثال شماییم که شکمتون سیره ، با حیواناتتون پدر ما رو درآوردید. و این مجلس بالاخره داد ما بیچاره ها را شنید که از دست همسایه های بی فرهنگ حیوان دار عاصی شدیم. دیگه میخاستم خودم برم خودشو و سگشو بکشم از بس پارس کرد البته اون زبون بسته رو نه ، صاحب بی عقلشو

  • m آبان ۲۸, ۱۴۰۰

    آخه این …خرگوش گربه مارمولک کجاش خطرناکن.خطرناک اون مسولین نجس هستند که خون مردم مکیدن

  • امیر آبان ۲۸, ۱۴۰۰

    مملکت رو بدبختی داره میگیره . گرونی ، تورم ، بیکاری
    اونوقت نماینده مجلس یادش افتاده به این موضوع رسیدگی کنه
    واقعا جای تاسف داره
    درضمن حیوانات هم حق زندگی کردن دارن

  • پری آبان ۲۸, ۱۴۰۰

    دقیقا ببینید چه کارای دیگه ای به اسم حمایت از مردم می تونید انجام بدین که زانوتون از روی گلوی مردم برداشته نشه.لطفا تمام سعیتونا بکنید که کمترین دلخوشی ها را هم از این مردم بگیرید.

    • هاشم آبان ۲۸, ۱۴۰۰

      خانوم مستکبر ، شما پاتو از رو گلوی ما بیچاره ها بردار که از دستتون آسایش نداریم.

  • م. منصف آبان ۲۸, ۱۴۰۰

    به‌ نظر من هیچ خیر خواهی برای مردم تو این طرح وجود نداره و همش یه بازی برای ممنوع کردن نگهداری از سگ هست! منتها روشون نشد که قانون ممنوعیت نگهداری از سگ رو تصویب کنند اومدن یه همچین فیلمی دارن بازی میکنن. ای نمایندگان نسبتا محترم ملت، شما رو به‌ خدا برای ملت کاری انجام ندید، ما را به‌ خیر شما امیدی نیست فقط شر مرسانید

  • سلیمان آبان ۲۸, ۱۴۰۰

    مگه خارجیا هر غلطی بکنن ما باید فرهنگ مصرف گرایی و مدشو بگیریم ، بیاید علمشو بگیرید بجای حیوان داری زندگی کنید بزارید حیوانات هم زندگی کنن ، جای حیوان توی جنگل و پرواز کردنه ، کاش به روزی بشر به این انسانیت برسه که انواع و اقسام پرنده و … هم مثل کلاغ و گنجشک و … همه جا باشن نه اینکه نسل همه رو منقرض و توی خانه زندانی کنید که پوزشو بدید .

    • بنفش آبان ۲۸, ۱۴۰۰

      نه بابا جنگل؟ پرواز؟ توی پایگاهتون کلمه های جدید یادتون میدن؟
      ضمنا از نظر ما هم جای نمایندگان مجلس و بقیه سردمداران نظام بالای داره. هروقت اونها به جایگاه اصلیشون رفتند ما هم حیوانات خانگی رو میبریم توی جنگل رها می کنیم.

  • میکی آبان ۲۸, ۱۴۰۰

    کاملا با قانون موافقم چون وجود حیوان خانگی و پت احتیاج به فرهنگ سازی و زمینه سازی داره.
    پارک کنار ما شده محل نمایش و حفتگیری این زبون بسته ها.
    اون که بر اساس غریزه اش رفتار میکنه اما صاحبش نمیدونه که نباید تو زمانهای خاص بیاردش کنار سگهای جنس مخالف.
    حالا ما باید از پارک استفاده نکنیم چون بچه کوچک داریم.
    بحث اینکه فضله های حیوونهاشون هم جمع نمیکنن که هیچ.
    حیونش رو ول کرده تو پیاده راه. بهش میگی من خوشم نمیاد حیوونت بیاد نزدیکم میگه مشکل خودته نیا بیرون.
    کلا جماعت افراط و تفریطیم.

    این رفتار و منطق

    • عرشیا آبان ۲۸, ۱۴۰۰

      آی رحمت بر پدرت ، اونا ابنو حق خودشان میدانن ولی برای حق دیگران هیچ ارزشی قائل نیستن.

    • مهمان آبان ۲۸, ۱۴۰۰

      نه که این قانون هم مربوط به فرهنگ سازی و زمینه سازی نگهداری از حیوانات میشه! یا اصلا نخوندی این طرح چی گفته یا …
      تو که می خوای حق نگهداری از حیوان خانگی رو از بقیه بگیری چون خوشت نمیاد با اونیکه به خودش اجازه میده حیوان خانگیش رو بیاره روی تو بشاشه هیچ فرقی ندارید. جفتتون مردم آزارید!

  • بابک آبان ۲۸, ۱۴۰۰

    بماند چه ستمهایی به این زبون بسته ها میکنن که بشه تو خونه مخصوصا آپارتمان نگهشون داشت.
    جالبه ادعای حمایت از حقوق حیوانات هم میکنن.
    عجیبا غریبا

    • علی آبان ۲۸, ۱۴۰۰

      دقیقا.
      ۲ تا داریم تو ساختمونمون. سگشونو هفته ایی یه بار به زور میبرن. تو هلند که خودم بودم روزانه باید ببری بیرون. نبری کلی جریمه و مسئولین شهرداری میاد.
      نظافت سگو رعایت نمیکنن.
      تنها نژادهای خاصی از سگها هستن که موهاشون تا یه حد بلند میتونه باشه. تازه اونام باید اصلاح و تمیز بشن. شامپو زده بشن و حموم برن هفته ایی چندبار.
      باقی نژادها باید موهاشون کوتاه بشه. چون بلند بشه میریزه. اینجا دیدم طرف سگشو با افتخار تو بغلش گرفته و داره کلاس میزاره اما سگ بیچاره موهاش اومده رو پوزه هاش. پوزه سگ خیلی حساسه. حتی یک تار مو رو پوزه باعث اذیت میشه. واکسن هم اصلا معلوم نیست زدن نزدن. چیزی ثبت نیست. تو هلند سیستم هست و همه چی ثبته.

  • مریم ه آبان ۲۸, ۱۴۰۰

    خداروشکر بالاخره مسئولین وارد عمل شدند بابا هم خطرناکه هزار تا مریضی دارن تو شهر و پارک احساس امنیت جانی و بهداشتی نمی کنیم از دست این سگ گردانها

    • یگانه آبان ۲۸, ۱۴۰۰

      اخی اونوقت تو راحت میشی ایمان نداری شرف داشته باش

  • تخته روانچی آبان ۲۸, ۱۴۰۰

    آخه همه مشکلات حل شده ، اختلاص و دزدی دیگه نمیشه ، رانت دیگه نداریم، هر روز قیمتا بالا نمیره، حقوقای نجومی دیگه نداریم،بچه های سران مملکت تو بهترین کشورها دیگه تحصیل و زندگی نمیکنن، حقوق کارگرهای بیچاره زحمتکش رفته بالای خط فقر و دیگه مشکل معیشت ندارن…..
    بهرحال مجلس که نمیشه بیکار بمونه ،وقتی همه این مشکلات حل شده مجلس باید حالا بیفته به جون حیوونای بی گناه مظلوم
    اینم از مملکت قشنگ ما…!!!

  • بی اغماض آبان ۲۸, ۱۴۰۰

    یه طرح صیانتی هم اجرایی کنید از در امان ماندن ملت در برابر خطرات حیوانی به نام مسئول…

  • مرمر آبان ۲۸, ۱۴۰۰

    شما کدوم پارک یا خیابون می رید که سگ های خانگی بهتون حمله می کنند ؟و شما را می ترسانند. . والا من این همه بیرون هستم ، پارک ، خیابان ،مرکز خرید و……… هیچ سگ ،گربه یا حیوان خانگی برای من ایجاد مزاحمت وخطر نداشته. …. احیانا دروغ نمی گید؟ .

  • سیروس آبان ۲۸, ۱۴۰۰

    واقعا آدم میمونه چی بگه به این نماینده های مجلس که مشکلات بزرگ و ریشه ای رو ول کردن و سرک میکشن توی زندگی مردم، که مردم چی نخورن، چی نپوشن، چی نبینن،……. بعد ادعای آزادی هم دارن

  • علی آبان ۲۸, ۱۴۰۰

    اعراب سگ را نجس اعلام کردند چون دزدان را رسوا میکرد ولی الان چرا دزدان به دنبال نجس اعلام کردن این حیوان بی آزار هستند چون دیگر دزدی از دیوار خانه مردم بالا رفتن نیست

  • کارگر آبان ۲۸, ۱۴۰۰

    اوسا ببخشید جوجه هم جز حیونای خطرناکه طبق نظر اساتید مجلس نباید نگه داری کرد ؟

  • علی آبان ۲۸, ۱۴۰۰

    ۱. تو ایران اکثر صاحبای سگ و گربه اذیتشون میکنن. شخصا تو پارک دیدم که میگم. تو هلند کمترین اذیت کنی تا ۳ سال زندانی میشی. و تازه باید ۱۷ هزار یورو جریمه بدی. اینجا طرف برا لاکچری بودن سگ و گربه میگیره. برا اینکه نشون بده با کلاسه.

    ۲. هلند رو مثال زدم چون بودم. تابعیت یه کشور اروپای غربی رو دارم و یه پام اینوره. یه پام اونور. هلند کار کردم تو یه شرکت. میدونم چه خبره. اصلا اینا رو ول کنیم. هلند بیشترین سگ خیابونی تو اروپای غربی رو داشت. مردمشو جو زده بود همه رفتن دنبال سگ و گربه. ۷۰ سال قبل. بعدم خسته میشدن ولشون میکردن. دولت چیکار کرد؟ قانون تصویب کرد. همینکه شما سگتو تو خیابون ول میکنی حیوون ازاری هست. یعنی سگتو تو خطر قرار میدی زیر بارون میزاری. جونشو به خطر میندازی. پس تا ۳ سال زندان برید و ۱۷ هزار یورو جریمه برا این کار. اینجا تو اینستا دیدم طرف پست گذاشته خداحافظ بعدم سگشو گذاشت خیابون. و دلیلشم این بود سگ تو خیابون راهشو پیدا میکنه. تو یه شلتر تو کرج سگشو یکی پیدا کرد زیر اینستای صاحابش منشن کرد.
    تو هلند شما جرات داری سگتو یه شب بزار بیرون. باید رپورت گم شدن بدی.
    تازه اگه یکی پیدا کنه ببره کلینیک و ۱ شب اونجا مونده باشه ، باید پول یه شب و پول غذایی که خورده نظافتی که شده رو بدی بعد پت رو تحویل میدن.
    و الان تو هلند سگهای خیابانی رو اگه مریض باشن یا عفونی باشن معدوم میکنن. بهش euthanasia میگن. شلتر هست اما فقط پت هایی که مریض نیستن رو میبرن شلتر. پت مریض بقیه رو مریض میکنه.

    ۳.تو هلند وقتی شما یه پت میخری باید مالیات خاص بدی. چون این پت ممکنه یکی رو مریض کنه یا ضرری برسونه و دولت از همین مالیات خرج میکنه برای تبعات بعدیش.

    ۴. اینجا طرف نوشته تو ایران دولت باید هزینه بده. عجب. تو هلند با اون همه ثروت و مردم ثروتمند دولت حاظر نیست از جیب مردم خرج پت کنه بعد اینجا خرج پت بازی و لاکچری بازی هاتون کنه؟
    تو هلند تنها و تنها برا اسب و گاو و خوک و باقی حیوانات دامی و کشاورزی خرج میشه.
    بعد طرف توقع داره تو ایران دولت خرج سگشو بده. عجب. تو هلند میبینی طرف یه پت داره و پتش سالمه چون خودش خرجشو میده. خودش خرج کلینیکشو میده. و اون شلترهایی که تو هلند هست تمام هزینه هاش خصوصیه. دولت حتی یه قرون پول نمیده.
    دولت فقط پول اون امپول برا بیهوشی و کشتن پت رو میده. شهرداری سگ رو از خیابون جمع میکنه اگه مریض بود میبره یه کلینیک امپول بهش میزنن و پت به ارومی میخوابه و میمیره. بدونه درد. دولت تنها هزینه همین امپول و معدوم کردن جنازه رو میده. تازه دولت نمیده. شهرداری میده. بودجه شهرداری هم از مالیات مردم همون شهرداری هست. شلترها هم وقتی سگ مریض دارن میبرن کلینیک و با یه امپول خلاصش میکنن.

    ۵. تو ۱۰۰ سال گذشته تا الان دولت هلند تنها یکبار پول برا پت های خیابونی تصویب کرد. اونم ۶۰ سال پیشا بود که تمام پت های خیابونی رو جمع کرد از شرشون خلاص شد. بعدشم کلی قانون تصویب کرد و هرکی پت داشت رو رجیستر کردن. بعدش هیچکی جرات نکرد سگشو تو خیابون ول کنه.
    تازه تو هلند برعکسه. تو هلند از صاحبای پت ها کلی مالیات میگیره. چون هیچکی دوست نداره از جیب مردم خرج پت یکی دیگه کنن. بعد اینجا میگن دولت باید پول پت ما رو بده.

    ۶. تو هلند که گفتن دهاته، کلی قانون برا نگهداری پت هست. خونه عمتون نیست هرطور خواستین پت رو نگهدارین یا بیارین خیابون.
    یکی گفته صدای سگ اذیتشون میکنه. بهتره بدونین سگ ها الکی پاس نمیکنن. تنها در صورتی اذیت بشن پارس میکنن. خود من همسایمون داره. شاید هفته ایی یه بار سگ بیچاره رو ببره بیرون. تمام روز سگ دستهاشو به در میزنه تا صاحابش دلش به رحم بیاد و ببرتش بیرون. تو خونه هاتون اینطوری سگ بدبختو نگه میدارین. تنها تو عکسه که دوستش دارین. تو راهرو بارها دستشویی کرده. صاحابش که اتفاقا خیلیم جوونه و لاکچریه و ماشینشم کیا هست هیچوقت جمع نکرده. سرایدار بدبخت باید جمع کنه. دستشویی کردن پت تو انشعابها کلا تو هلند جرمه. جریمه داره هیچی باید به یه روش خاص تمیز بشه. اسپری مخصوص داره. طبیعت نیست که افتاب بخوره یا باکتریهای زمین کمپوست کنن. بارها سگشو ول کرده تو حیاط خودش نیست. سگه هرکی میاد رو لیس میزنه. تو هلند این کار ممنوعه. حق نداری سگتو طوری تو اماکن عمومی بزاری که ازاد باشه. هرکی تو غرب زندگی کرده میدونه خیلیا به نات فندق و گردو و بادم حساسیت دارن. یا به خز و پرز و اب دهن حساسیت دارن. سگ شما یکی رو لیس بزنه باید جریمه بدی. این جریمه خرج تمیز کردن کفش میشه. و یه مجازات که دیگه از این کارا نکنی.
    خودم رفتم پارک دیدم ۱۰ تا سگ هی اینور اونور میرن هی مزاحمت ایجاد میکنن. صاحابشونم مثل گاو نشستن میخندن و الهی قربونت برم میگن. اینقدر ابلهه و نفهم. تو هلند این کار رو بکنی زنگ میزنن پلیس.
    جالبه سایت رسمی و دولتی هلند المان امریکا رو هم براتون بیارم قبول نمیکنین. داعشی ها

    ۷. بعدم این ننه من غریبم و کولی بازی هاتونو ببرین هلند. ببینیم چطور باهاتون برخورد میکنن.
    جرات داری سگتو ببر پارک قلاده نبند.
    تنها جاهای خاصی هست سگو میتونی بدونه غلاده ببری که اونم بیشتر تو طبیعته.