طرح نمایندگان مجلس برای ممنوعیت نگهداری و خرید و فروش «حیوانات خانگی خطرناک»

طرح نمایندگان مجلس برای ممنوعیت نگهداری و خرید و فروش «حیوانات خانگی خطرناک»

تعدادی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی طرحی را با نام «طرح صیانت از حقوق عامه در مقابل حیوانات مضر و خطرناک» به مجلس معرفی کرده و اعلام وصول شده است که هدف آن قانونمند سازی نگهداری از حیوانات «مضر و خطرناک» و دفاع از حقوق مردم در برابر خطرات ناشی از این حیوانات است. بر اساس این طرح نگهداری، تکثیر و خرید و فروش و گرداندن حیوانات وحشی و نامتعارف و البته خطرناک مانند کروکودیل، لاک پشت، مار، گربه، میمون، سگ و دیگر حیوانات نجس ممنوع است.

تعدادی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی طرحی را با نام «طرح صیانت از حقوق عامه در مقابل حیوانات مضر و خطرناک» به مجلس معرفی کرده

جزییات این طرح به شرح زیر است:

ماده واحده: چهار ماده به شرح ذیل به عنوان ماده (۶۸۸ مکرر ۱)، (۶٨٨ مکرر ٢)، (۶٨٨ مکرر ۳) و (۶۸۸ مکرر ۴) به قانون مجازات اسلامی (کتاب پنجم- تعزیرات) الحاق می گردد:

ماده ۶۸۸ مکرر ۱: واردات، تولید، تکثیر، پرورش، خرید و فروش، حمل و نقل و گردانیدن اعم از پیاده و یا با وسیله نقلیه و نگهداری حیوانات وحشی، نامتعارف، مضر و خطرناک، از قبیل: کروکودیل (تمساح)، لاک پشت، مار، سوسمار، گربه، موش، خرگوش، سگ و سایر حیوانات نجس العین و میمون ممنوع می باشد و هر یک از مرتکبین، به جزای نقدی معادل ۱۰ تا ۳۰ برابر حداقل حقوق کارگری (که سالانه توسط دولت و اتحادیه های مربوطه تعیین و اعلان می گرددد) و نیز ضبط حیوان مربوطه محکوم می گردند.

تبصره ۱: هلال احمر جمهوری اسلامی ایران، نیروهای مسلح، نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران، مراکز و آزمایشگاه های تحقیقاتی، علمی، تخصصی، دارو و واکسن سازی دولتی و یا غیر دولتی دارای مجوز رسمی از دستگاه های ذیربط مانند وزارت بهداشت و درمان و آموزش پزشکی، سازمان محیط زیست و سازمان دامپزشکی به تناسب ماموریت ها و نیازهای علمی و تحقیقاتی خود از شمول این قانون مستثنی می باشند و همچنین روستا نشینان، عشایر و گله داران، صرفاً در محدوده فعالیت و متناسب با نیازهای زندگی خود می توانند از سگ نگهبان استفاده نمایند. سایر اشخاص حقیقی و حقوقی و متقاضی استفاده از حیوانات یاد شده، درخواست مکتوب خود را به دادستانی استان و یا شهرستان مربوطه جهت بررسی و اقدام مقتضی در کمیته مذکور در تبصره ۲ این ماده تقدیم می نمایند.

تعدادی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی طرحی را با نام «طرح صیانت از حقوق عامه در مقابل حیوانات مضر و خطرناک» به مجلس معرفی کرده

تبصره ۲– در راستای اجرای این قانون کمیته ای با مسئولیت دادستانی هر شهرستان و با عضویت نمایندگان ذیربط شهرداری، نیروی انتظامی، دانشگاه علوم پزشکی، (اداره بهداشت و درمان) سازمان حفاظت محیط زیست، سازمان دامپزشکی، نماینده تام الاختیار فرماندار برای بررسی و تعیین تکلیف موارد ذیل تشکیل می گردد:

۱. بررسی در خواست اشخاص حقیقی و حقوقی یا متقاضی استفاده از حیوانات موضوع این قانون، تائید یا رد ضرورت و لزوم استفاده متقاضی از حیوانات مورد تقاضا و صدور مجوز استفاده برای متقاضیانی که تقاضای آنان مورد تائید قرار گرفته است.

۲، تعیین تکلیف در خصوص حیوانات ضبط شده و مصادره ای و یا حیوانات رها شده در سطح جامعه.

ماده ۶۸۸ مکرر ۲: اتحادیه صنف مشاورین املاک موظف است حداکثر ۳ ماه پس از ابلاغ رسمی این قانون، ممنوعیت نگهداری حیوانات موضوع این قانون را جهت اطلاع و رعایت موجرین و مستاجرین، در قراردادهای اجاره گنجانیده و ذکر نماید.

تعدادی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی طرحی را با نام «طرح صیانت از حقوق عامه در مقابل حیوانات مضر و خطرناک» به مجلس معرفی کرده

در صورتیکه هر یک از دفاتر مشاورین املاک، بعد از زمان مقرر یا دشده، این موضوع را رعایت نکنند، مستنکف از قانون تلقی و برای هر بار تکرار تخلف، به مجازات ذکر شده در ماده ۶۸۸ مکرر ۱ محکوم می شوند. تبصره: چنانچه موجرین در عقد قرارداد از قید ممنوعیت نگهداری حیوانات موضوع این قرارداد، در مورد اجاره خودداری نماید و مستاجرین مرتکب نگهداری حیوانات یا شده در ملک مورد اجاره شوند، هر یک از موجرین و مستاجرین مستقلاَ به جزای نقدی ذکر شده در ماده ۶۸۸ مکرر ۱ محکوم می شوند.

ماده ۶۸۸ مکرر ۳: چنانچه هر یک از شهروندان از نگهداری حیوانات موضوع این قانون توسط همسایگان، گزارش یا شکایت نمایند، دستگاه قضائی و نیروی انتظامی به عنوان ضابط قضائی، موظف به رسیدگی و اعمال این قانون می باشند و اگر فرد گزارشگر یا شاکی، خواستار عدم افشای هویت خویش باشد، دستگاه قضائی موظف است ضمن حفظ هویت فرد موصوف موضوع گزارش را بدون نیاز به پیگیری شاکی و گزارشگر، رسیدگی و مورد اعمال این قانون قرار دهد.

ماده ۶۸۸ مکرر ۴: در صورت حمل و گردانیدن حیوانات موضوع این قانون با وسائل نقلیه، علاوه بر مجازات نقدی مالک یا حامل حیوان، راننده خودرو نیز به جزای نقدی تعیین شده در این قانون محکوم و خودروی مربوطه نیز علاوه بر جریمه توسط پلیس به مدت ۳ ماه توقیف می گردد.

مطالب مرتبط
مطالب دیگر از همین نویسنده
مشاهده بیشتر
دیجیاتو
۲۶۹ نظر

ورود

  • عجب آبان ۲۸, ۱۴۰۰

    حضرات آنقدر که در رابطه با هلند و سوئیس و آمریکا این زیر صاحب نظر هستند و قوانین کنترل حیواناتشون رو حفظند کاش در رابطه با امار و ارقام اقتصادی و امید به زندگی و اشتغال این کشور ها هم صاحب نظر بودند. منه جوون با ۲۴ ماه خدمت اجباری و بی فایده جلوی روم و ی بازار بدون اشتغال و آینده سیاه باید منتظر بشینم تا مجلس در رابطه با مرغ و خروس و غاز و لاک پشت طرح تصویب کنه تا شاااااید وقتش خلوت شد به داد ماهم برسه. فعلا که این جماعت ماله کش هم این زیر دارن از کنترل حیوانات آلمان و آمریکا میگن یک سری داده های اقتصادی هم از این کشور ها ارائه بدن ممنون میشم.
    خداروشکر که این عزیزان انقدر وقت اضافه دارن تا توی پارک بشینن و از خاطرات حمله سگ های مردم بهشون برای ما تفت بدن.

    • داراگ آبان ۲۹, ۱۴۰۰

      حالا چکار حیوانات بی آزار داریند بر ید فکری به حال مردم بیچاره بکنید

    • حسن وحید فر آبان ۲۹, ۱۴۰۰

      اقا دم نماینده ها گرم این تنها مشکلی بود که باقی مانده بود با حل شدن این مشکل دیگه خیالمان راحت شد . بعد بعضی ها تهمت میزنند که نماینده ها هیچ کاری نمیکنند کار از این بهتر
      دیگه چه کاری بکنند !!!!!!!

  • یگانه آبان ۲۸, ۱۴۰۰

    این نماینده ها که صدقه سری رای ماها رفتن مجلس فقط ازهرطرحی فکر پرکردن جیب خودشونن .تاحالا کدوم کاروبه نفع مردم انجام دادن .بجای احترام به حقوق مردم که جایی رودرست کنن هرکس سگ داره ببره اونجا یا برای حیوانات بی سرپرست کاری کنن فقط میکشن .اگه جایی درست کنن پولی نمیمونه بخورن .اخه این حیوانات حق اینا روخوردن .اینا ازقرانم به نفع خودشون. سودمیبرن .خجالت بکشید خدا جای حقه یه روزاه این مظلومارو ازپاتون درمیاره .دیرو زود داره سوخت وسوزنداره .

    • امیرحسین آبان ۲۹, ۱۴۰۰

      از مجلس فرمایشی که به زور رفتن اونجا و کمتر از ۳۰درصد شرکت کننده رفتن پای صندوق بیش ازین توقعی نداشته باشید ..حالا هی با این مردم نجیب لجبازی کنید تا وقتشم مردم پشتتونو خالی کنن

  • حسن آبان ۲۸, ۱۴۰۰

    سلام ، اول از همه باید این سگهای ولگرد تو خیابان رو جمع کنن که یا آدم رو دنبال میکنن که بارها برای خودم و خانوادم پیش اومده …به ارگان دولتی مراجعه کردم میگه به ما ربطی نداره ، باید اول اینا رو جمع کنن بعد به فکر سگهای تربیت شده یا دارای صاحب باشن ، من فقط موندم این سگهای ولگرد تو محلات رو چرا هیچ ارگانی پیگیری نمیکنه جمع بشه تازه اگه بخوای سگ رو از خودت دور کنی یکی میاد حمایت از سگها دهنتو سرویس میکنه کلی حرف بارت میکنه بعد فیلم میگیره میزاره تو شبکه ی اجتماعی، تا بخوای ثابت کنی اینطور نبوده رفتی زیر سوال دهنتم سرویس میشه تازه شانس بیاری سر آخر نگن از سگ که بهت حمله کرده معذرت خواهی نکنی

  • میهن مهین آبان ۲۸, ۱۴۰۰

    اگر کسی در شأن خودش نمیبینه با انسانها تعامل کنه، تشریف رو ببره جنگل، جامعه و محله و شهر، جای حیوان گردانی نیست، برای زندگی در جوامع بشری، باید قوانین جامعه رو رعایت کرد…چرا بجای پیشرفت و حرکت به سمت انسانیت، برخی دارند افول میکنن به سمت حیوانیت؟؟ دوران همجواری با حیوانات و زیستن با اونها، قرنها پیش پایان یافته…. به نظرم افراد علاقه مند به نگهداری و هم خانگی سگ و مار و میمون و امثالهم، باید روانکاوی بشن.

    • برا آبان ۲۸, ۱۴۰۰

      اگر انسانیت امثال شما ها هستین آدم شرف داره افول (یا شاید هم صعود) کنه به حیوانیت.

      • ناشناس آبان ۲۹, ۱۴۰۰

        عالی بود واقعا،دست مریزاد

        • حسین آبان ۲۹, ۱۴۰۰

          برای کسانی که سگشان ایجاد مزاحمت برای دیگران می کندطرح خوبی است. ما شب تا صبح از سر و صدای سگ همسایه خواب نداریم. هر چقدر هم شکایت کردیم به جایی نرسیدیم

    • بی نام آبان ۲۸, ۱۴۰۰

      بچه بیا پایین بیا پایین بابا

    • ال آبان ۲۹, ۱۴۰۰

      خودت تنهایی گفتی یا کسی هم کمکت کرده

    • محمدمسعودی آبان ۲۹, ۱۴۰۰

      همین تو یکی هم روانکاوی بشی بد نیست دکتر !!!

    • سید سینا گلشنی آبان ۲۹, ۱۴۰۰

      اونهایی که برای دیگران تعیین تکلیف میکنن بیشتر نیاز به روانکاوی دارن

    • باسلام با نظر شما کاملا موافقم. آبان ۲۹, ۱۴۰۰

      باسلام من با نظر شما موافقم البته باید عدم روشن کردن آتش با چوب را هم چه جهت تفریح چه جهت پخت و پز ممنوع کنند چند بار من با خانواده با لباس تمیز و ادکلن زده رفتیم پارک با لباس پر از بوی دود برگشتیم و دیگر اینکه اگر کسی آهنگ میخواهد گوش کندنباید صداش دیگران را آزار دهد.

    • ۶۵۴ آبان ۲۹, ۱۴۰۰

      افکار تک بعدی متحجر٫زاییده ی زندگی در جامعه ای تک بعدی و متحجر است.
      این قسم افکار حتی به خود این فرصت درنگ را نمی دهند تا درک کنند که زیستن و نگاهداری از حیوانات٫شأن انسانیت آدمیان را دون نخواهد کرد بلکه به آن اعتلا خواهد بخشید.
      این افکار پوسیده ی غلط است که گمان می برد هم زیستی با سایر مخلوقات خداوندی٫تنها باید در چهارچوب نظام فکری آنان تعریف شود چه بسا خروج از چهارچوبشان٫عدول از آدمیت باشد و اتهام به جنگلی زیستن!
      خیر!این شمایید که با ساخت جامعه ای بدوی٫دوری از مدنیت و مدرنیته را به ارمغان می آورید.
      قوانین بشری٫در طول زمان٫تغییر می کنند٫تعویض می شوند٫اصلاح می شوند و سرانجام بهبود می یابند؛در غیر این صورت چه ضرورت به تدوین قانونی جدید؟حمورابی هزاران سال پیش قانون وضع کرد.وه چه استدلال زنگ زده ای می پذیرد عدول از قوانین حمورابی در قرن بیست و یکم٫آدمی را به جنگلگاه ها تبعید کند؟
      تا پیشرفت را چه معنی کنید….دوری از حیوانات حقا که پیشرفت بزرگی است!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!در عصر فضا که جهانیان سعی در فتح کرات دارند٫ چرخ جامعه ی ((مدنی))«امثال شما» با گریز از جانوران می چرخد!!!!!!
      لازم به ذکر است دوران افکار متحجرانه نیز سال هاست که پایان یافته با عرض معذرت از جنابتان البته!
      گویی شما نظر ندهید٫خدمت بس بزرگ تری به سلامت روان جامعه ی روانشناسان جهان داشته باشید٫چرا که با نظراتتان و افاضات اضافه ی خویش٫موجب گریبان دریدن روانشناسان و ماهران عرصه ی روانکاوی خواهید شد به گونه ای که این بندگان خدا(روانشناسان) فریاد زنان سر به بیابان خواهند گذاشت و در افق محو خواهند شد…..

    • مهران آبان ۲۹, ۱۴۰۰

      این طرح پشتش کشتار و جنایت در حق حیوانات زیبا و بی گناه خداوند انشاءالله تمام حامیان این طرح از خود خدا جواب بگیرن

    • حسین آبان ۲۹, ۱۴۰۰

      تو خودت از حیوون بدتری قسم میخورم ذاتت بده که نگهداری حیوون رو بد میدونی

    • امیر آذر ۵, ۱۴۰۰

      آدم بدتینت مگه گربه و سگ حیوان جنگله؟ احتمالا خودت با خانواده از جنگل تشریف آوردی فکر میکنی همه موجودات از جنگل اومدن. دهها هزار ساله گربه و سگ با انسانها زندگی میکنن.

  • اکبر آبان ۲۸, ۱۴۰۰

    تلخه؟ حقیقت داداش، حقیقت….
    مگه ما ها توی جنگل بزرگ شدیم که پارس سگ و حمله ی گربه و غرش حیوان برامون طبیعی باشه؟؟

    • رضا آبان ۲۸, ۱۴۰۰

      خفه شید بابا.شما نماینده مردمید اخه؟؟؟؟شما سرتون گرم دزدی و رانت و رشوه گیری و باند و باندبازی های خودتون باشه

  • علی اصغر آبان ۲۸, ۱۴۰۰

    سلام
    خدا سلامتی بدهد به نمایندگان عزیز مجلس،تهران را دارند به باغ وحش تبدیل می کنند ،تحمل متجدد نماهای کج فهم کم بود یک و گربه هایشان هم اضافه شد،از ساعت ۱۱ شب به بعد پایتخت دست این مرفهین بی درد و یک ،گربه چران است ،این همه مردم بینوا و فقیر وجود دارد که دارند آشغالدونی ها را زیر و رو می کنند تا زندگی خود را بگذرانند ،آنوقت این از خدا بی خبران برای یک و گربه های خود استیک می خرند ،باید ورود برای این حیوانات به کشور هم ممنوع شد ،خداوند این حیوانات را برای کا ی خلق کرده که اگر با پذیرایی بی مورد از این حیوانات تمایل آنان را به انجام آن کار کم کنیم جامعه در مبارزه با آن ها باید هزینه ضد چندان بدهد ،مثلا”فلسفه خلقت گربه برای توازن در وجود موش در جامعه است اگر گربه ها توسط گربه چران ها سیر ش‌ند و موش نگیرند شهرداری باید برای موش ها طعمه گذاری کنند که غالبا”محیط آلوده می شود و بعضی مواقع پرندگان از این موش ها تغذیه و از بین می روند ،و بوی تعفن مردن موش ها در زوایای بی روح زمین فضا را نیز آلوده می کند ،پس این طرح بجا و خوبی است ،انشاءالله شاهد تصویب و اجرای آن باشیم

    • سهیل آبان ۲۸, ۱۴۰۰

      خدا بی خبران آن کسانی هستند که با دزدیها و سیاستهای کثیفشون باعث بینوایی و زباله گردی این مردم شده اند. سوراخ دعا رو بدجور گم کردی. به علاوه خود خدا بهتون گفته که گربه رو خلق کرده که توازن موش رو برقرار کنه یا از نمایندگانش شنیدین؟ شاید هم مشکلتون از دیدن زیاد کارتون تام و جری در کودکی باشه.

    • علی آبان ۲۹, ۱۴۰۰

      سلام آفرین وصدافرین که شما ها هستید امیدوارم روزی رو ببینیم که بدون استرس بدون نگرانی از حمله جیب بر وخفتگیر به بیرون از خانه بیاییم.

    • عاشق جیسو آبان ۲۹, ۱۴۰۰

      برات متاسفم واقعا الان خاله من میخواست بیاد ایران بخاطر سگ آروم و بی آزارش ازش ۱۰۰ دلار گرفتن بعد تو میگی ورودشون ممنوع شه؟ خ.ف.ه شو برو بینیم بابااااا یعنی چی چه بی شخصیت و بی شعورررررر?

    • لختنهخلنخهل آبان ۲۹, ۱۴۰۰

      میشه ساکت شی

  • ازنوادگان باباطاهر آبان ۲۸, ۱۴۰۰

    هدف اخذ وجه می باشد ترفندی دیگر جهت پول در آوردن مانند جریمه کردن خودروها بنام کرونا در غیر اینصورت جهت جریمه می توانند از راهای دیگر ب غیر از جریمه نقدی عمل کنندخخخخخخخخخخخهاهاهاااهاها

  • بابک آبان ۲۸, ۱۴۰۰

    بلاخره این مجلس انقلابی یک حرکتی زد کاری کرد کارستون به افتخارشان باید ایستاد و ده دقیقه پیوسته کف زد آفرین برشما اگر شما رو نداشتیم باید چکار میکردیم انشاءالله از خود مجلس شروع بشه و برکات و ثمراتش برای همه باشه بخصوص نوع میمون که هرچی زشت تره انتر بازیشم بیشتره

  • امیر آبان ۲۸, ۱۴۰۰

    بخدا کاش برخورد کنن بعضی مثلا روشنفکرا شورش رو در آوردن هیچکس مخالف با حیوانات نیست ولی دیگه از حد گذشتن از بعضی حرکات نوبره ،نمونش چند وقت پیش بنده با همسر و پسرم ی جایی رفته بودیم که غذا بخوریم محیط بیرونی هم داشتن برای سرو حالا بنده خدا با شصت سال سنش یکمی اونورتر نشسته سگشو گرفته تو بغلش دهن سگ رو میبوسه نوه یا دخترش هم فیلم میگیرن هر هر می‌خندن اینم هی خوشش میومد دهن سگ رو لیس میزد می‌بوسید باور کنید هیچکدوممون نتونستیم غذا بخوریم فقط جمع کردیم برگشتیم خونه ،بخدا کشورهای اروپایی هم تو مکان عمومی این حرکت رو نمیزنن نمیدونم چرا بعضی ها چرا انقدر بیچاره شدند

    • سهیل آبان ۲۸, ۱۴۰۰

      شما باید برای حل مشکلتون به روانشناس مراجعه کنید چون انسان سالم از دیدن ارتباط عاطفی یک سگ با صاحبش نه تنها حالش بد نمیشه بلکه احساس بهتری هم پیدا میکنه. این مشکلات ثمره سالها حیوان ستیزی این حکومت و هم عقیده هاشون هست. مشکل ما هم اینه که همین انسانهای ناسالم از بعد روانی تحت عنوان نماینده مجلس و … برای زندگی میلیونها ایرانی تصمیم گیری می کنند.

    • ناشناس آبان ۲۹, ۱۴۰۰

      الان مثلا از یه بوسه انسان با انسان چی عایدت میشه،خوشت هم میاد مردی یا زن نمیدونم ولی میدونم قطعا مریضی.احتمالا سفر خارج از ایران نداشتی.پیشنهاد میکنم پس انداز کن برو مسافرت تا الکی صحبت نکنی

    • مهران آبان ۲۹, ۱۴۰۰

      حتما ادمهایی مثل شما رو دیدن که حیوانات براشون شبیه فرشته جلوه می کند خداوند به همه موجودات حق زندگی داد حتی کرم

  • بهزاد آبان ۲۸, ۱۴۰۰

    حیوان خیلی بهتر از امسال آدما نمای مثل شماهاست‌ که فاز کارشناس گرفتی مشکلات مملکت همینه یا عادت دارن چشاتونو رو حقیقت ببندید ماله کشا

  • محسن آبان ۲۸, ۱۴۰۰

    دستتون دردنکن واقعاکه شهرجای همچین چیزای نیست غیرمردم آزاری چیزی نداره واسه جامعه.این فرهنگ بدغربیه که بین ماهاجاافتاده

  • ابراهیم آبان ۲۸, ۱۴۰۰

    بسیار قانون خوبیست فقط باید با صاحب این حیوانات ، قانون مجازات سخت تری وضع بشود

  • ابراهیم آبان ۲۸, ۱۴۰۰

    تو نمی خواهد دلت برای سگها بسوزه .خود سگها می دانند چطور غذا گیر بیاورند و چطور از خودشان محافظت کنند.

  • حدیث آبان ۲۸, ۱۴۰۰

    اون سگا ولگرد نیستن ولگرد تویی که خودتو در حد این میدونی برای مردم تعیین تکلیف میکنی حیوانات مظهر پاکی و عشق هستن که خیلیا بجای هم زیستی با شخص عوضی و هاری مثل تو دوست دارن با حیوونا هم زیستی کنن به حیوونا محبت کنی محبت میبینی برعکس انسان ها که خیانت میبینی تو ام معلوم نیس چه بلایی سر سگا آوردی که افتادن دنبالت … شما ها که ادعای انسان بودن میکنی فقط کشتن و ازار رسوندن به حیوونا رو پیگیری میدونی

    • ناشناس آبان ۲۹, ۱۴۰۰

      آفرین.دقیقا.اونا از انسان میترسن و فرار میکنن اونوقت این ادعا میکنه دنبالش کردن.که صد در صد دروغ میگه مگر به قول شما یه غلطی کرده باشه که باز هم بعید بدونم دنبالش بره..اگر هم دنبالش کرده خوب کرده کاش تیکه پاره اش میکرد تا بدونه الکی حرف مفت نزنه.

    • عاشق جیسو آبان ۲۹, ۱۴۰۰

      دقیقا حرفت حق بود

  • رضا آبان ۲۸, ۱۴۰۰

    خفه شید بابا.شما نماینده مردمید اخه؟؟؟؟شما سرتون گرم دزدی و رانت و رشوه گیری و باند و باندبازی های خودتون باشه

  • محمد آبان ۲۸, ۱۴۰۰

    خیلی طرح خوبیه. دیگه شورشو درآوردند سگ گردانی هم حدی داره! روی تاب و سرسره‌ی پارکها هم توله‌سگ میارن! از حد گذروندید دیگه. بچه های ما آسایش ندارن از دست شما صاحبان سگ!

  • انسان آبان ۲۸, ۱۴۰۰

    عالی میشه. چون واقعا حیوون نگه داشتن تو خونه خوب نیست. هم برای حیوونا هم برای آدما.

    • رسول آبان ۲۹, ۱۴۰۰

      یعنی این مملکت کارای مهم تر از جمع آوری حیوانات و جریمه نداره وضعیت اقتصاد و مالی مردم رو نمی‌بینید مث سگ باید پا دو بزنیم و کار کنیم آخرشم زیر خط فقریم این چ وضعشه مانم جوونیم یکی عشق حیوانات رو داره تربیت می‌کنه شما برید آقا زاده هاتونو تربیت کنید ک خروار خروار پول رو ندزدن ببرن عشق و حال

  • امیر حسین آبان ۲۸, ۱۴۰۰

    به دولت و مجلس چه ربطی داره نگهداری حیوانات خانگی مردم

  • شاهین آبان ۲۸, ۱۴۰۰

    جامعه ایی که برای بیکاری و فقر و فحشا و اقتصادش بلد نباشه کاری کنه باید بیاد یه چنین طرحی بده که بگه ما لال نیستیم

  • اهورا آبان ۲۸, ۱۴۰۰

    سلام
    ببینید دوستان همین طور که ما حق زندگی کردن داریم تمام حیوانات و چیزهای که خدا آفریده حق دارند زندگی کنن حالا چه خوب ازجنبه قشنگتر نگاه کنیم به این موضوع یک واقعا حیون وفا دار و خوبیه یا بقیه حیوانات چه خوب اجازه بدیم زندگی کنن واوناهم لذت ببرن از زندگی شون هرچند ما انسانها فقط زنده و داریم نفس می کشیم نه لذتی نه آرامشی نه آسایشی نه تفریحی خدای هیچی نداریم چه خوب بود نماینده های عزیز بجای وقت گذاشتن برای این مسائل وقت میزاشتن ۲تا کارگاه یا تولیدی درست کنن تا انقدر بیکار زیاد نمی شد، ،ببخشید دوستی نظر داد کسانی که این حیوانات نگه میدارن روان پریش یامریضن ،،ببخشید دلیلش اون حیوان نیست دلیلش بیکاری ،فشارهای فکری و روحی و جسمی که همه داریم میریم بسمت چل شدن درکل بجای گیر دادن و توهین به هم بیابد اجازه بدیم همه چیزهای روی زمین حق زندگی دارن و کسی که این حق بگیره بنظرمن دلش سیاه و تاریک
    ببخشید خدا کمک هممون کنه موفق باشید….com

  • Vahid آبان ۲۹, ۱۴۰۰

    جلوی گرونی وبدبختی بگیریدافتادیدجون این طفلکاشیاطین دوپا

  • رامین آبان ۲۹, ۱۴۰۰

    ی مشت مفت خور بی خاصیت تو چه کارهایی که دخالت نمیکنند…چندش اوره

  • ناشناس آبان ۲۹, ۱۴۰۰

    از تو که انسان هستی باید فرار کرد.هیچ سگ به اصطلاح شما ولگرد که تصحیح میکنم بی خانمان،دنبال هیچ آدمی نمیره و آزاری برای او نداره،چه بسا حیوانات بیچاره از دست ما انسانها فرار هم میکنند.در نوع حرف زدنت شخصیتت نمایانه،اول ادب یاد بگیر بعد اظهار نظر کن.

  • صابر آبان ۲۹, ۱۴۰۰

    هیچ حیوانی خطرناک نیست بلکه از بشر خطرناک تر از خودش تا حالا ندیدم

  • حسن آبان ۲۹, ۱۴۰۰

    سلام
    کسی میدونه کجای قرآن نوشته سگ نجس العین هست؟
    اگه باشه نگاهی دوباره باید به داستان اصحاب کهف داشته باشیم .
    خداوند هیچ جانداری رو بی حکمت نیافریده .
    مجلس نشینها دغدغه های واجبتری در وضعیت جامعه کنونی ندارند؟
    بجای حل مسائل به راحتی کل صورت مسئله رو پاک میکنن .
    تمام افراد جامعه در انتخاب نوع زندگی آزاد هستند به شرطی که باعث آزار و آسیب به دیگران نشه.
    در کنار نگهداری حیوانات بی آزار خانگی، بسیاری از افراد در جامعه دارای کسب و تجارت جانبی میشن .

  • نادر جاویدان آبان ۲۹, ۱۴۰۰

    باید دوباره آگهی کنند حدود ۳۰۰ راس گوسفند یکجا به فروش می رسد و شماره تلفن مجلس را اعلام کنند .

  • مسعود گوهری آبان ۲۹, ۱۴۰۰

    آقا این قانون درست نیست کسانی که این قانون را مطرح و قانونی میکنن تیشه به ریشه این انقلاب میزنن قانون منع آوردن حیوانات ذکر شده به انظار عمومی کاملا درست است واگر صاحب حیوان شاکی داشته باشد کاملا درست است نه اینکه طرف تو خونه خود از این حیوانات نگهداری می‌کند به کسی ربطی ندارد که باید با جریمه جمع آوری شود حداقل اجازه بدید مردم در چهار دیواری خود هر کاری دوست دارن بکنن

  • شهروند آبان ۲۹, ۱۴۰۰

    انشاالله به حق امیرالمومنین بازم شاهد به توپ بستن مجلس شورای اسلامی با همه آدمای داخلش باشیم
    آمیییییییییین

  • راضی آبان ۲۹, ۱۴۰۰

    واقعا متاسفم برای نمایندهای مجلس واقعا افسوس که خودشونو بالاتر از خدا میدونند و در کار خلقت دست می‌برند کامایش همیشه در زندگی مردم برمیگرده چنانکه این زندگی در ایران کارمای تصویب چنین قانون های اشتباه است

  • سجاد آبان ۲۹, ۱۴۰۰

    خاک توسرتون شماها نماینده ما مردم نستید

  • امیر عباس آبان ۲۹, ۱۴۰۰

    اینها همه اش از بیکاری وبی عاری است وقتی اعتماد به انسانها از بین برود کم کم روی می آورند به حیوان ، چون اگه حیوان بهش محبت کنی بهت محبت میکنه ولی انسان اگه محبت بهش بکنی یه روز برات شاخ در میارد.وقتی انسان با گرونی فشارهای اقتصادی وتورم نمی توند تحمل کند نا خواسته به سمت فرهنگ غربی سوق پیدا می‌کنند پس اگه میخواهید مشکلی را حل کنید همه را با هم حل کنید مثلا اگه دولت میخاد ۴ میلیون مسکن بسازد بیاد ۱ میلیون بسازد ولی به موقع تحویل بدهدمتاسفانه بلند پروازی ها هیچ کاری برای کسی نمیکند

  • نسل سوخته آبان ۲۹, ۱۴۰۰

    از خود مجلس شروع کنید
    بترتیب
    دزدان
    غارتگران
    مفسدان
    محتکران
    .
    .
    .
    .
    .

  • ناشناس آبان ۲۹, ۱۴۰۰

    حیواناتی مثل کروکودیل ، سوسمار و میمون کاملا درست و از نگهداری این حیوانات باید جلوگیری بشه چون واقعا خطرناک هستن اما حیواناتی مثل سگ ، گربه و خرگوش
    سگ گردانی آزار دهنده است و از نظر من بعضی از مردم واقعا بی فرهنگ هستن که سگ های خیلی بزرگ مثل ژرمن رو در فضای پارک ها برای پیاده روی میارن و سگ اونجا دستشویی میکنه و صاحب اون دستشویی رو با پلاستیک برنمیداره
    اما نگهداری گربه در منزل چت مشکلی داره
    کاش نگهداری اگزاتیک پت و سگ گردانی رو ممنوع میکردید فقط !

    • عاشق جیسو آبان ۲۹, ۱۴۰۰

      آره درسته

    • مهران آبان ۲۹, ۱۴۰۰

      دوست عزیز همون سگ گردانی هم اگر قانونمند باشه هیچ مشکلی ایجاد نمیکنه. باید نژادهای بزرگ جثه و مهاجم فقط تحت شرایط مشخصی مثل تایید تربیت شده بودن امکان نگهداری داشته باشند. مدفوع سگ حتما باید جمع آوری بشه. سگ حتما باید قلاده و بند داشته باشه و …
      مشکل اینه که اینها اصلا دنبال حل این مشکلات نیستند. اینها کلا با فلسفه وجود حیوانات خانگی مشکل دارند وگرنه همون گربه خانگی یا خرگوش یا لاکپشت تاحالا شنیدی برای کسی مشکلی ایجاد کرده باشه که اونها رو هم ممنوع کردند؟

  • آریان آبان ۲۹, ۱۴۰۰

    پس دامپزشکی ها ورشکست میشن ؟ مجلس….
    با گربه چیکار داری؟ خوبه طرح جم آوری گربه های خیابان رو ندارن وگرنه مثل قرون وسطی به طاعون باید سلام کنیم چنان قانون دقیقی نوشتن اقتصاد و… درست کردی خاوری دستگیر کردی اولویتتون شده ممنوعیت حیوانات خانگی به تو چه من تو خونم گربه دارم یا چی به تو چه تو ماشینم حیوون جابه جا میکنم

  • سحر آبان ۲۹, ۱۴۰۰

    همسایه ما سگ آورده نتونسته تو خونش نگهش داره اومده بسته روی پشت بام،این بدبخت هم یکسره خودش رو به درودیوار میکوبه و صدا میده ما سرسام گرفتیم دیگه از دستش

  • ن آبان ۲۹, ۱۴۰۰

    چون مجلس میلی میخواد قانون منع داستن حیوانات را تصویب کند نشان از مردمی بودن آنها دارد بزرگترین مشکل جامعه این است گرانی . بیکاری . نداشتن نان در سفره مردم مهم نیست داشتن سگ که فرکانس آنه ووفادریشون از خیلی ها بالاتر جرم هست وفاداری ممنوع من سگ ندارم ولی خوام خرید چون حتما خوب هست که نماینده ها ممنوع می کنند

  • Hamid آبان ۲۹, ۱۴۰۰

    به نظرشخص بنده کارخوبی میکنن بخاطراینکه یکسری آدمهاقبل اینکه سگ نگه دارن باید فرهنگش هم داشته باشن بعدش واقعا خودانسان خوشش میاد ببری تو یه قفس نگه داری گیرم بهترین غذاها را بهش بدی حیوانات هم حق زندگی آزادانه دارن نه تفریح یکسری ودرآمدزایی

  • محمد رضا آبان ۲۹, ۱۴۰۰

    همین مونده بود که بشینن یه فکری به حال اینکه کی حیون نگهداره کی نگه نداره فکر کنن بگو اخه بی عرضه تو سلام…….بجای اینکه تبصره و ماده نگهداشتن حیوون خانگی رو صادر میکنی بشین یه فکری به حال این اوضاع شخمی مملکت باش بفکر تورم باش بفکر مشکلات اقتصادی و معیشتی باش

  • کی o آبان ۲۹, ۱۴۰۰

    بزرگترین دین انسانیت است چرا این خانم ها و آقایان حامی انسانیت هزینه چند میلیونی نگهداری سگ و گربه هاشون را صرف مردم مستضعف نمی کنند

  • طاها آبان ۲۹, ۱۴۰۰

    کاش یه قانون سفت و سخت برای این سگبازا بذارن

  • Emad آبان ۲۹, ۱۴۰۰

    خداروشکر که دیگه مشکلی تو مملکت نداریم و به فکر ممنوعیت نگهداری حیوانات که از بعضی انسان ها بهتر هستند افتادن?

    • زهرا صابری آبان ۲۹, ۱۴۰۰

      ان شاءالله طرح تصویب شود و قانون سفت و سخت برای سگبازان از خدا بیخبر بذارند
      نصف مشکلات حل میشه خدایا به داد مردم برس از دست سگبازان

  • مسو آبان ۲۹, ۱۴۰۰

    با درود….وقتی قحط الرجال میشه و یکسری افراد هیچ راه حل و پاسخی برای حل مشکلات و مصائب اقتصادی مردم ندارند،چون نه تخصصش را دارند و نه مدرکشو…..پس بالاخره باید ساعات کاری خودشون رو بنحوی پر کنند….آقایان نماینده،مردم مشکلاتشون اقتصادیه…دست از محدود کردن مردم در سبک زندگی و علائق شخصی و ابراز عقیده آنها بردارید….توان حل مشکلات اقتصادی و معیشتی و زیست محیطی ندارید پس در زندگی خصوصی مردم هم دخالت نکنید

  • احمد آبان ۲۹, ۱۴۰۰

    ای کاش همه سگ‌ها‌جمع کنن‌زندگی ها‌همه سگی شده

  • سالی آبان ۲۹, ۱۴۰۰

    داداش شما رد دادید سگای بدبخت و گربه ها و لاک پشتا با لیاقت تر از شما هستند می خواید سگا رو جمع کنید پس چرا خودتون رو جمع نمی کنین آها چون اگه مال مردم بگیرید یه پولی گیرتون میاد اما اگه مال خودتون رو بگیرید چیزی گیرتون نمیاد بجای اینکه سگا رو جمع کنید به فکر مردم باشید کسایی که سگ دارن ازشون کلی مراقبت کردن دوسش داشتم اما شما چی همش فکر پولید با همین کار ها مردم و حیوونا رو بد بخت می کنید برای پول درآوردن جمع کنید این طرح سیانت رو

  • جانباز آبان ۲۹, ۱۴۰۰

    دیگه همه کارهاروانجام دادین ،تنهاقانون نانوشته فقط همین بود که اونم نوشتین،عوض این قوانین فکربحال رفاه وشکم گرسنه این مردم بکنید،نماینده ای که حقوقش ازمالیاتی تامین میشه که مردم پرداخت میکنن بایدبفکرمردم باشه نه سگ وگربه وحیوانات دیگه،

  • احسان آبان ۲۹, ۱۴۰۰

    خوب بودیک طرح برای بررسی دارایی های نمایندگان مجلس وفرزندان شان درخرج کشور ودوتابعیتی هاوپارتی بازی هایشان دراستخدامی برای خانواده هایشان،که حق همه راازجمله اینجانب بامدرک فوق لیسانس ضایع کرده اند،میگذاشتند.اینهابااین کارهامیخواهندروی گندزدناشون روبپوشند،ولی فایده نداره وتاریخ ازینابه عنوان خبیس ترین ابنابشریادخواهدکرد.وموفق هم نخواهندشددرهیچ زمینه ای محکومندبه شکست چون یاراهریمن ودشمن خدایند.همگی شان.من یکی دراینجااعلام میدارم اگراینهاخودشان رانماینده مردم میدانند،نماینده من یکی نیستندوازاینهااعلام برائت مینمایم.

  • خان دادا‌ش آبان ۲۹, ۱۴۰۰

    نمیدونم چرا بعضی‌ها خودشون رو ب خریت میزنند
    مسائل بهداشتی چ ربطی ب مسائل اقتصادی داره؟؟؟
    هر چیزی ب جای خودش باید بررسی بشه
    اگه اکثریت موافقت کردیم، انجامش میدیم
    و اگه اکثریت مخالف بودیم انجامش نمیدیم
    حالا فرقی نمیکنه ک تو بیکاری یا بیماری یا پولداری
    من خودم بارها و بارها دیدم ک یک حیوان خانگی کوشه ای از پیاده‌رو یا پشت یک تیربرق ادار کرده، یک دفعه اینقدر زیاد بود ک تقریبا یک سوم پیاده‌رو خیس شد و بوی گندش تا چند ساعت بعد همه جا رو گرفته بود
    جنگل یا روستا ک نیست، در شهر زندگی می‌کنیم، پس باید ب حقوق هم احترام بذاریم حتی اگه تو لیسانس دا ی، ۲۴ماه خدمت سربازی رفتی، بیکاری،
    مشکل اقتصادی داری یا هرچیز دیگه، اینها ب اون کودکی ک فردا از اون پیاده رو عبور میکنه و ب زمین میخوره و چند وقت بعد بیمار میشه هیچ کمکی نمیکته
    اینها ب من ک کاسبم و بوی گند ادرار یا مدفوع سگ باعث فرار مشتریان میشه هیچ ربطی نداره
    هر چیزی ب جای خودش

  • ابراهیم آبان ۲۹, ۱۴۰۰

    فقط خواستم بگم.. احمق اون کسیه ک نمیدونه فرهنگ هم مثل اقتصاد سالهاست دستمایه این جماعت کثیف غربگدا بود که اگه اجازه بدن اینجور ادامه داشته باشه..دو سال دیگه باید تو لجن حیوانات خانگی زندگی کنیم..همون احمق اصلا نمی‌فهمه تو مملکت ما چ خبره بعد میاد کارشناس مسایل اقتصادی هم میشه.. اونوقت امید داریم پیشرفت کنیم با این تفکرات غرق تو لجن نادانی

  • Dralis آبان ۲۹, ۱۴۰۰

    میدونم که این پیام رو نمیزارید تو سایتتون ولی مجلس مشکلات کم داره که به ریش مردها و سگ تو خونه کار میگیره؟ خجالت بکشند و بنشینند در مورد رفع تحریمها فکر کنند تا فقر افسار گسیخته برطرف بشه. یک چیزی که قبلا ممنوع کردین رو اسم ببرید که تونسته باشید اجراش کنید. فقط حرافی و ناامیدکردن بیشتر مردم. اونروز امام جمعه اصفهان میگه ریش گذاشتن باید اجباری بشه. آخه امام جمعه محترم داری رفتارتو با ترازوی طالبان کوک میکنی؟

  • A.r آبان ۲۹, ۱۴۰۰

    پس … دهن طراح و تایید کننده این طرح. اینها فقط دنبال پولن نه چیز دیگه