پرنسس کاتارینا-آملیا؛ بی میلی ولیعهد پادشاهی هلند به ملکه شدن

پرنسس کاتارینا-آملیا؛ بی میلی ولیعهد پادشاهی هلند به ملکه شدن

بر اساس یک کتاب زندگینامه ای جدید، پرنسس کاتارینا-آملیا، ولیعهد ۱۷ ساله ی پادشاهی هلند، گفته هنوز دلش نمی خواهد ملکه شود.

کتاب «آملیا» نوشته ی کلودیا دِ بری، هفته ی گذشته در هلند منتشر شد. در بخشی از این کتاب، از این شاهدخت هلندی نقل شده که اگر پدرش، ویلم-الکساندر، پادشاه ۵۴ ساله ی هلند، یکباره از دنیا برود، او از مادرش می خواهد که موقتاً بر تخت بنشیند و سلطنت را در دست گیرد.

پرنسس کاتارینا-آملیا به بری گفته: «البته من به پدرم گفتم: “تو هنوز سالم و سرحال هستی و کلی هم ورزش می کنی.”»

کتاب زندگینامه ای بری بر اساس گفتگوهای شخصی نویسنده با این شاهدخت هلندی نوشته شده است. این گفتگو به مناسبت تولد ۱۸ سالگی او در دسامبر سال گذشته صورت گرفته بود. پرنسس کاتارینا-آملیا به بری گفته این حقیقت را که ملکه ی آینده ی هلند خواهند بود «پذیرفته»، گرچه امیدوار است کمی دیگر این وظیفه برعهده اش گذاشته شود تا اول درسش را تمام کند.

اگر ویلم-الکساندر، پادشاه هلند، پیش از تولد ۱۸ سالگی پرنسس کاتارینا-آملیا از دنیا می رفت، مادرش، ملکه ماکسیما، می توانست به عنوان سرپرست فرمانروای جدید حکومت را در دست گیرد.

پادشاه و ملکه هلند در کنار دختران شان

بر اساس حقوق سنتی مدنی کشور هلند، ولیعهد از روز تولد ۱۸ سالگی اش واجد شرایط جانشینی فرمانروا محسوب می شود. اگر فرمانروا صغیر باشد، بر اساس قانون پارلمان هلند، والدین او می توانند به عنوان سرپرست وارد عمل شوند.

همچنین در این کتاب زندگینامه ای، پرنسس کاتارینا-آملیا درباره ی ازدواج اعضای خاندان سلطنتی هلند که تنها با توافق پارلمان این کشور امکان پذیر است، هم صحبت کرده.

شاهدخت هلندی گفته: «اگر مردی باشد که حامی من باشد و من هم دوستش داشته باشم و بخواهم زندگی ام را با او سر کنم اما پارلمان موافق ازدواج مان نباشد، خب باید دید که چه می کنم. من نمی توانم به ضرر خودم تصمیم بگیرم. درآنصورت نمی توانم نهایت تلاشم را برای کشورمان داشته باشم.»

منبع: insider
مطالب مرتبط
بدون نظر

ورود