وسایل پرکاربردی که داشتن شان را به هندی ها مدیونیم

وسایل پرکاربردی که داشتن شان را به هندی ها مدیونیم

هند به فرهنگ و غذاهای منحصر به فردش شهره است. به علاوه، جای بسیار خوبی برای سفر و ایجاد تغییر در خود با تجربه ها و احساسات جدید است. اما آیا تا به حال به این فکر کرده اید که از چه تعداد از اختراعات مهم هندی ها هر روز بی آنکه متوجه باشیم استفاده می کنیم؟ پورت یو‌اِس‌بی، گذرنامه و حتی شامپو – بابت همه ی این ها باید از هندی ها ممنون باشیم.

در ادامه از پرکاربردترین اختراعات هندی ها خواهیم گفت.

۱- شامپو

زندگی بدون این محصول مراقبت از مو قابل تصور نیست. اما کمتر کسی می داند که بابت آن باید از هندی ها ممنون باشیم. هندیان باستان در سال های ۲،۷۵۰ تا ۲،۵۰۰ پیش از میلاد مسیح، از گیاهان دارویی و عصاره های مختلف به عنوان شامپو استفاده می کردند، یعنی خیلی پیش تر از آنکه بازرگانان انگلیسی به سرزمین آن ها پا بگذارند. انگلیسی ها از این کار بسیار خوش شان آمد و دلشان نمی خواست این عادت تازه یادگرفته را ترک کنند، به همین دلیل بعد از به بازگشت به سرزمین شان آن را به اروپایی های دیگر هم یاد دادند.

۲- پخش رادیویی

جاگادیش چاندرا بوز در منطقه ی بنگال (بنگلادش کنونی) متولد شد. در سال ۱۸۹۴ (یا ۱۸۹۵) در شهرداری شهر کلکته دست به یک آزمایش زد. او با استفاده از ریزموج ها سعی کرد باروت را مشتعل و یک زنگ را به صدا درآورد. این آزمایش موفقیت آمیز بود. و بعدها از اختراع او ارتباط رادیویی بی سیم متولد شد. این اختراع همچنین سنگ بنای فناوری مورد استفاده در تلفن های همراه، رادار، ارتباط ماهواره ای، پخش تلویزیونی، وای‌فای، کنترل های از راه دور و ابزارهای مختلف دیگری است.

۳- گرانول های شکری که از نیشکر درست می شوند

هندی ها اولین کسی نبودند که فهمیدند چطور باید عصاره ی گیاه نیشکر را استخراج کرد. اما اولین بار آن ها بودند که از این عصاره گرانول شکری درست کردند. آن ها حدود ۲ هزار سال قبل این اختراع را کردند که هنوز هم یکی از افزودنی های بسیار محبوب برای چای و قهوه است.

۴- چک

وسایل پرکاربردی که هندی ها اختراع کردند

اولین شواهد از استفاده از چک در امپراتوری مائوریا یافت شد که از سال ۳۲۱ تا ۱۸۵ پیش از میلاد، بر سرزمین هند حکومت می کرد. از آن به عنوان یک ابزار تجاری استفاده می شد و به آن «آدشا» می گفتند. البته تعجبی هم ندارد که آن ها از چنین اختراع هوشمندانه ای استفاده می کردند. حتی امروزه هم روش بسیار راحتی برای دریافت پول از بانک است.

۵- پورت های یو‌اِس‌بی

وسایل پرکاربردی که هندی ها اختراع کردند

دیگر کمتر کسی از ما زمانی را به خاطر دارد که هر وسیله ای کابل مخصوص به خودش را داشت، امری که زندگی را واقعاً سخت کرده بود. خوشبختانه، یک معمار کامپیوتر آمریکایی متولد هند به نام آجای بهات، راه حل این مشکل را پیدا کرد. او یک ابزار استاندارد ساده ی همه کاره برای طیف گسترده ای از وسایل ساخت، یک پورت که «همه کار می کند». نتیجه ی کار او زندگی ما را به کلی زیر و رو کرد. لازم به گفتن نیست که بعدها پورت های یو‌اِس‌بی به منبع تأمین برق بیشتر لپ تاپ ها بدل شدند.

۶- ذوب روی

معادن روی گرچه از نخستین قرون دوران مشترک فعال بودند، اما هندی ها ذوب فلز روی را در حدود قرن دوازدهم میلادی آغاز کردند. در هر حال، آن ها اولین کسانی بودند که موفق به انجام این کار شدند. و حالا از روی به عنوان یک ماده ضد عفونی کننده و ضد التهاب در داروها و همینطور در صنایع فلزی و چاپ استفاده می شود. روی مکمل غذایی مناسبی هم هست.

منبع: brightside
مطالب مرتبط
دیجیاتو
۷ نظر

ورود

  • مهرداد خان بهمن ۲۵, ۱۴۰۰

    آفرین بر هندی ها

    • هاشم بهمن ۲۶, ۱۴۰۰

      خاک توی سرشون که چک رو اختراع نمی‌کردن.

  • تورج بهمن ۲۵, ۱۴۰۰

    جای تأمل است هند با داشتن نیروی کار ارزان جمعیت زیاد واماربالای تحصیل کرده دانشگاهی با داشتن هزاران دین و فرقه تابه حال سیاست استعماری نداشته.وپیشرفتهای شگرفی هرچند در سکوت دارد.برخلاف چین که ازهرفرصتی برای بهره کشی از هر طریق استفاده میکند.چینیها بیرحمانه درحال استعمار جهان هستند.ومنتظر غفلتی از یک کشور درنگ نمیکنند

  • حدیثه بهمن ۲۵, ۱۴۰۰

    هندی ها باهوش اند

  • رسول زهرائی بهمن ۲۵, ۱۴۰۰

    افسوس که هند دیروز تحت استعمار بریتانیا بود و امروز تحت استعمار آمریکا اگر خود را از استعمار آمریکا و غرب نجات میداد امروز ابرقدرت اقتصادی و علمی در جهان میشد

  • Hadi بهمن ۲۶, ۱۴۰۰

    چرا شعر نوشتی دهن تسلا رو چرا سرویس کردی

  • رضا بهمن ۲۷, ۱۴۰۰

    تو چی از سیاست می فهمی؟
    اتفاقا کره و ژاپن با آمریکا هستن که به اینجا رسیدن
    کوته فکر های عقب مونده ای مثل تو مایه بدبختی الان مان