گیتی رئوفی، همسر جمشید مشایخی درگذشت

گیتی رئوفی، همسر جمشید مشایخی درگذشت

گیتی رئوفی، همسر جمشید مشایخی صبح امروز (۲۰ آذر) در یکی از بیمارستان های تهران درگذشت. ایشان چند ماه پیش به همراه فرزندش نادر مشایخی به کرونا مبتلا شد و سپس بهبود یافت اما در روزهای اخیر به خاطر عوارض کرونا در بیمارستان بستری شد و در نهایت فوت کرد. وی متولد ۱۳۱۵ در شهر قزوین بود.

جمشید مشایخی درباره ی نحوه ی ازدواج با دختر عمه اش، گیتی، می گوید: «یک روز به همراه برادرم به عیادت همه رفتم که آن جا برای اولین بار عاشق گیتی شدم و فردایش به همراه خانواده به خواستگرای اش رفتیم و بعد ازدواج کردیم. مهریه مان را یک جلد قرآن کریم و یک شاخه گل سفید ثبت کردیم.»

جمشید مشایخی و همسرش چندین سال پیش مهمان رامبد جوان در برنامه خندوانه بودند. در این برنامه جمشید مشایخی از همسرش تقدیر کرد و گفت: «من به دلیل مسئله هنری که داشتم و باید به سر اجرا می ‌رفتم بیشتر وقت‌ ها بیرون از خانه بودم و همیشه اوضاع خانه در اختیار و کنترل همسرم بود. اگر به موفقیتی رسیدم بدون شک به پشتوانه ی همسرم بوده و زحمات بسیار زیادی که برای من و فرزندانم کشیده است.»

همسر جمشید مشایخی

گیتی رئوفی در همان برنامه درباره ی دوران کودکی اش و جمشید مشایخی گفت: «پدرم افسر شهربانی بود. او مردی بسیار سخت گیر و متعصب بود. یک روز از محل کارش که در اداره شهربانی بود، سر زده به خانه آمد و همین که خنده مرا که آن موقع ده ساله بودم، شنید، به شدت عصبانی شد، کتکم زد و گفت: “صدای هیچ زن و دختری نباید از خانه بیرون برود.” جمشید مشایخی پسر دایی من است. مایل به ازدواج با جمشید نبودم و عقیده داشتم او نمی‌ تواند در آینده همسر خوبی برایم باشد. یک روز جمشید با برادرش به خواستگاری آمد و فردای آن روز به همراه مادر و خواهرهایش آمدند و روز بعد باز خودش و پدرش و فردای آن روز خودش با عمه اش آمدند، اما چه قدر اشتباه می‌ کردم که تمایل به ازدواج با او نداشتم، چون تمام حرف‌ هایی که امروز در عین پختگی می ‌زند، آن روز‌ها در سن ۲۴ سالگی می‌ زد. همسر من معلم بوده و در زندگی هم معلم خوبی بوده. من همیشه معتقدم قلب انسان باید برای یکی بتپد.»

همسر جمشید مشایخی

گیتی رئوفی، همسر جمشید مشایخی معلم بازنشسته بود. جمشید مشایخی بازیگر فقید و پیشکسوت کشورمان که ۱۳ فروردین ۱۳۹۸ از دنیا رفت، همیشه از علاقه و وابستگی اش به همسرش می گفت. امروز گیتی رئوفی نیز به همسر خود پیوست.

 

بیشتر بخوانید:

سکانس آخر «جمشید مشایخی» در سن ۸۴ سالگی

مطالب دیگر از همین نویسنده
مشاهده بیشتر
دیجیاتو
بدون نظر

ورود