۵ مورد از علائم اومیکرون که به علائم سرماخوردگی شباهت دارند

۵ مورد از علائم اومیکرون که به علائم سرماخوردگی شباهت دارند

آیا شک دارید که سرماخورده اید یا علائم اومیکرون را دارید؟ خب تشخیص تفاوتش می تواند کمی سخت باشد. پژوهش Zoe Covid در انگلیس از داده هایی که ساکنان لندن، شهری که اومیکرون به شدت در حال گسترش است، در یک اپلیکیشن بارگذاری کرده اند استفاده کرده تا به اطلاعاتی جدید دست پیدا کند.

پژوهشگران علائمی که بین روزهای ۳ تا ۱۰ اکتبر یعنی زمانی که سویه دلتا غالب بود را با علائم بیماران ۳ تا ۱۰ دسامبر یعنی زمانی که امیکرون در حال شیوع سریع است مقایسه کرده اند. ۵ مورد از مهم ترین علائم دسامبر از این قرار بودند: ۱- آبریزش بینی ۲- سردرد ۳- خستگی شدید ۴- عطسه ۵- گلودرد

پروفسور تیم اسپکتر، محقق ارشد این پژوهش می گوید: «همین طور که جدیدترین داده های ما نشان می دهد، علائم اومیکرون عمدتاً همان علائم سرماخوردگی است. به همین خاطر اشخاصی که این علائم را دارند باید در خانه بمانند زیرا ممکن است به کرونا مبتلا شده باشند. همچنین در بین افرادی که دُز تقویتی/بوستر را دریافت کرده اند، تعداد ابتلاهای خفیف اومیکرون نسبت به دلتا ۲ تا ۳ برابر است. با این حال دُز تقویتی ایمنی خوبی ایجاد می کند و سلاحی حیاتی است.»

علائم اومیکرون

محققان دریافته اند که علائم سرماخوردگی‌گونه اومیکرون که ۳ روز بعد از مثبت شدن تست بیمار گزارش شده اند، تفاوت چندانی با سویه دلتا ندارند. داده های اولیه حاکی از آن است که علائم اومیکرون با سویه های اولیه فرق دارد. کارشناسان بر این باورند که هنوز برای این که تصور کنیم سویه ی به شدت واگیردار و جهش یافته اومیکرون، در نهایت سویه خفیفی خواهد بود، زود است.

اسپکتر درباره ی شیوع این سویه در انگلیس می گوید: «این امکان وجود دارد که تعداد موارد ابتلا در تعطیلات سال نو میلادی به پیکی برسد که از تمامی سویه های قبلی بالاتر باشد.»

علائم اومیکرون

در امریکا نیز اومیکرون یکه تازی می کند. شهردار نیویورک گفت که سویه ی جدید در این شهر دارد قدرت می گیرد و موارد ابتلا در روز پنجشنبه با ۸۳۰۰ مورد رکورد زده است. کرونا برنامه مسابقات ورزشی را نیز در ایالات متحده دستخوش تغییر کرده است. لیگ ملی فوتبال در روز جمعه اعلام کرد که به خاطر شدت شیوع های اخیر، سه مسابقه به تعویق خواهند افتاد و برگزاری شان را به هفته های آتی موکول کرد.

دکتر استنلی وایس، استاد اپیدمیولوژی دانشگاه راتگرز می گوید که مقامات باید واکنش سریع تری داشته باشند. مثلاً می شود کسانی را که دُز سوم را تزریق کرده اند به عنوان «کاملا واکسینه شده» به حساب آورد. وی می گوید: «همه دوست دارند که این همه گیری تمام شود، اما برای این کار نباید از واقعیت ها چشم‌پوشی کرد.»

بیشتر بخوانید:

سازنده واکسن آسترازنکا می‌گوید با توجه به سویه امیکرون، همه‌گیری بعدی شاید مرگبارتر باشد

سویه جدید کرونا با نام اومیکرون (Omicron) که بدترین جهش این ویروس عنوان می شود

علائم اومیکرون و تفاوت آن با دیگر سویه های کرونا

چرا مدت ها طول می کشد تا بفهمیم سویه اومیکرون کرونا چقدر خطرناک است؟

منبع: Fox 8
مطالب دیگر از همین نویسنده
مشاهده بیشتر
بدون نظر

ورود