مردی با ناتوانی جسمی موفق به فرستادن اولین پیام توییتری جهان تنها با استفاده از ذهنش شد

مردی با ناتوانی جسمی موفق به فرستادن اولین پیام توییتری جهان تنها با استفاده از ذهنش شد

یک مرد دارای ناتوانی جسمی شدید تبدیل به اولین شخصی شد که یک پیام توئیتری را تنها با استفاده از ذهنش به جهان مخابره کرده است. به گزارش Mirror، این مرد که فیلیپ اوکیف نام دارد و به بیماری نورون حرکتی مبتلاست این کار مهم را توسط ریزتراشه ای که سیگنال های مغزش را دریافت می کند، انجام داده است.

این پیام توئیتری که حاوی کلمات «سلام دنیا» بود را «اولین توئیت ذهنی» توصیف کرده اند. سینکران، که یک شرکت فعال در زمینه واسط مغز و رایانه (BCI) است این خبر را در روز ۲۳ دسامبر اعلام کرد.

آقای اوکیف یکی از بیمارانی است که در مغزش BCI استنترودِ شرکت سینکران کار گذاشته شده است؛ به بیان ساده تر در مغز او ریزتراشه ای کار گذاشته شده که سیگنال های مغز او را تجزیه و تحلیل و به اجرای دستورات کمک می کند. به گفته ی شرکت سینکران، وی اولین شخصی است که با موفقیت پیامی را مستقیما توسط فکرش به دنیا مخابره می کند.

او می گوید: «زمانی که درباره ی این فناوری شنیدم، فهمیدم که چه میزان استقلال را می تواند به من بازگرداند. این سامانه حیرت انگیز است، مثل یاد گرفتن دوچرخه سواری است، به تمرین نیاز دارد اما زمانی که راه افتادید، ساده می شود. حالا فقط به این فکر می کنم که کجا را می خواهم کلیک کنم. به علاوه می توانم ایمیل بفرستم، اینترنتی خرید کنم و از طریق توئیتر به دنیا پیام بفرستم.»

آقای اوکیف می خواسته با فرستادن این پیام تجربه اش در خصوص بازیابی استقلالش را با دنیا به اشتراک بگذارد و برای آینده الهام بخش باشد. او می گوید: «امیدوارم راه را برای افراد دیگر برای فرستادن توئیت توسط ذهن شان باز کنم.»

آقای اوکیف در آوریل ۲۰۲۰ و در پی فلج تدریجی که بیماری نورون حرکتی باعثش شده بود، این تراشه را دریافت کرده. این بیماری او را از کار و یا فعالیت به صورت مستقل بازمی داشت.

پیام توئیتری

از آن زمان به بعد او از این فناوری برای ارتباط برقرار کردن با خانواده و همکارانش بهره گرفته و با آنان ایمیل تبادل می کند و در سایر پروژه های کاری مشارکت می کند.

توماس آکسلی، مدیر شرکت سینکران می گوید: «این توئیت ها آغازگر برهه ای مهم در زمینه ی واسط های مغز و رایانه هستند. آن ها بر ارتباط، امید و آزادی که برای افرادی مثل آقای اوکیف مهیا می شود، تاکید می کنند.»

واسط های مغز و رایانه (BCI) سیگنال های مغز را دریافت، تجزیه و تحلیل و به دستورهایی ترجمه می کنند که به دستگاه های خروجی فرستاده می شوند تا کارهای دلخواه را انجام دهند.

بیشتر بخوانید:

بهبودی معجزه وار مرد فلج بعد از مصرف قرص خواب

منبع: Mirror
مطالب مرتبط
مطالب دیگر از همین نویسنده
مشاهده بیشتر
بدون نظر

ورود