کیانو ریوز ۷۰ درصد درآمدش از فیلم اول «ماتریکس» را به تحقیقات سرطان اهدا کرده بود

کیانو ریوز ۷۰ درصد درآمدش از فیلم اول «ماتریکس» را به تحقیقات سرطان اهدا کرده بود

آقای قدیس دوباره گل کاشته. بر اساس گزارش New York Post، کیانو ریوز بخش اعظم درآمدش از فیلم اول «ماتریکس» را به تحقیقات حوزه ی سرطان اختصاص داده است. بر طبق این گزارش، ریوز ۵۷ ساله برای آن فیلم، ابتدا ۱۰ میلیون دلار و بعد از این که این فیلم علمی تخیلی تبدیل به بلاک باستری پرفروش شد، ۳۵ میلیون دلار دیگر دریافت کرد.

بر اساس گزارش Lad Bible این بازیگر ۷۰ درصد آن پول ـ یعنی معادل ۳۱.۵ میلیون دلار ـ را به تحقیقات حوزه سرطان خون اهدا کرده است.

ریوز خودش این مشکل را از نزدیک دیده و درک کرده بود چرا که خواهر کوچک ترش کیم در آن زمان ۸ سال بود که با این بیماری دست و پنجه نرم می کرد. در سال ۱۹۹۱ تشخیص داده شد که کیم سرطان خون دارد و یک دهه مورد درمان قرار گرفت تا این که در نهایت در سال ۲۰۰۱ بیماری اش رو به بهبودی گذاشت.

کیانو ریوز
کیانو و خواهرش کیم

ریوز حتی بعد از بهبودی خواهرش همچنان به تحقیقات در زمینه ی سرطان خون پول اهدا می کند و حتی خودش یک صندوق سرطان ایجاد کرده است.

ستاره ی فیلم «سرعت» مخفیانه این بنیاد غیرانتفاعی را تاسیس کرد و موسسه، سال ها بدون جلب هیچ گونه توجهی به کار خود ادامه می داد. کیانو ریوز در سال ۲۰۰۹ گفته بود: «من یک موسسه خصوصی دارم که ۵ یا ۶ سال است دارد فعالیت می کند و به چند تا بیمارستان کودکان و تحقیقات در مورد سرطان کمک می کند. دوست ندارم نام من به آن متصل باشد. فقط اجازه می دهم کاری را که باید انجام دهد، آزادانه انجام دهد.»

کیانو ریوز

در سال ۲۰۲۰ کیانو ریوز یک قرار ملاقات ویدیویی ۱۵ دقیقه ای با خودش را برای امور خیریه به مزایده گذاشت و مبلغ حاصله به بنیاد Camp Rainbow Gold که به بچه های سرطانی آیداهو اختصاص دارد، اهدا شد. از قرار معلوم، بالاترین پیشنهاد دهنده، ۱۹ هزار دلار برای قرار ملاقات کوتاه ویدیویی اش با این ستاره هالیوود پرداخته بود.

ولی آن کسی که برنده ی قرار ملاقات ویدیویی بود باید این را بداند که ریوز مال کس دیگری است و ۷ سال است که با الکساندرا گرانت هنرمند رابطه دارد.

بیشتر بخوانید:

کیانو ریوز، بازیگر مطرح هالیوود، بهترین کلکسیون موتور در دنیا را دارد

شخصیت‌های مرده کیانو ریوز و کری-آن ماس چگونه به The Matrix 4 باز خواهند گشت؟

واکنش کیانو ریوز به عکس معروف «کیانو غمگین»: «فقط دارم ساندویچم رو می خورم، بابا!»

چشمه ای دیگر از مرد محبوب هالیوود؛ انتشار اولین کتاب کمیک کیانو ریوز در ماه اکتبر

منبع: New York Post
مطالب دیگر از همین نویسنده
مشاهده بیشتر
بدون نظر

ورود