جریمه شدن دو سریال معروف ترکی به خاطر ترویج بی بند و باری

جریمه شدن دو سریال معروف ترکی به خاطر ترویج بی بند و باری

سریال های ترکی «سیب ممنوعه» و «قضاوت» جریمه نقدی شدند!

شورای عالی رادیو و تلویزیون (RTÜK) مجموعه تلویزیونی پرطرفدار  شرکت مدیاپیم Medyapım، سیب ممنوعه ( Yasak Elma ) که دوشنبه شب‌ ها از شبکه تلویزیونی FOX ترکیه پخش می شود را به دلیل “معمول نشان دادن روابط نادرست خارج از ازدواج” و استفاده از دیالوگ های سطح پایین بین کاراکتر ها که به نهاد خانواده آسیب میزند جریمه نقدی کرد.

اما سریال سیب ممنوعه تنها سریالی نبود که جریمه نقدی شد و نوبت به سریال قضاوت هم رسید!

شورای RTÜK تصمیم گرفت که تصاویر خشونت مسلحانه که به طور گسترده در مجموعه تلویزیونی قضاوت (Yargı) کانال D استفاده می شود، ممکن است باعث بی شخصیتی و تشویق خشونت در افراد شود و به همین منظور کانال D نیز جریمه نقدی شد.

جریمه سریال ترکی سیب ممنوعه به خاطر ترویج بی بندوباری

 درباره سریال ترکی سیب ممنوعه

سیب ممنوعه یک مجموعه درام، عاشقانه و کمدی ترکیه‌ ای است که نخستین قسمت از این مجموعه در ۱۹ مارس ۲۰۱۸ (حدود ۴ سال پیش) از شبکه FOX TV پخش شد. هم اکنون نیز این سریال هر دوشنبه از شبکه FOX TV در حال پخش است.

سریال سیب ممنوعه توسط شرکت مدیاپیم Medyapım ساخته شده است و ادا اجه Eda Ece و شوال سام Shevval Sam در آن ایفای نقش کرده اند. این سریال توسط ملیس سیولک و زینپ گور نوشته شده و نسلیهان یشیلیورت آن را به مدت سه فصل کارگردانی کرد. در فصل چهارم، مورات اوزتورک و در فصل پنجم، ایج اردک کوچ اوغلو کارگردانی سریال را بر عهده داشتند.

سریال سیب ممنوعه داستان ییلدیز و زینب که دو خواهر هستند و با هم زندگی می کنند را روایت می کند. این دو که وضعیت مالی آنها خوب نیست ، هر کدام رویاها و آرزوهای متفاوتی دارند. ییلدیز تلاش می کند که بسیار ثروتمند و قابل احترام باشد. او طبقه بالای جامعه را می ستاید و آرزو دارد بخشی از آن باشد. زینب دختری متواضع است و از وضعیت مالی و موقعیت اجتماعی خود راضی است. او به پول و مال اهمیت نمی دهد، بلکه به عدالت و عشق اهمیت می دهد و در زندگی خوشبخت است.

داستان زمانی شروع می شود که ییلدیز (ادا اجه) با اندر (شوال سام)، زنی بسیار نجیب از طبقه بالا آشنا می شود، در حالی که ییلدیز به عنوان مهماندار در یک رستوران کار می کند، اندر نجیب به او پیشنهاد شغلی به عنوان خدمتکار در عمارت می دهد. ییلدیز بسیار هیجان زده است و موافق است در حالی که زینپ واقعاً از این ایده ناراضی است و حتی با آن مخالف است.

جریمه سریال ترکی سیب ممنوعه به خاطر ترویج بی بندوباری

درباره سریال ترکی قضاوت

سریال قضاوت ( Yargı ) یک مجموعه تلویزیونی خانوادگی و اجتماعی ترکی است که توسط آی‌یاپیم Ay Yapım به نویسندگی Sema Ergenekon و کارگردانی علی بیلگین ساخته شده است. در این سریال، پینار دنیز و کان اورگانجی اوغلو بازی می‌کنند. اولین قسمت در ۱۹ سپتامبر ۲۰۲۱ پخش شد.

این سریال زمانی شروع می شود که ایلگاز (کان اورگانجی اوغلو)، یک دادستان محترم، و جیلین (پینار دنیز)، یک وکیل جوان مشتاق، به دلیل یک پرونده قتل، با یکدیگر برخورد می کنند و مجبور می شوند تا با هم همکاری کنند تا مقصر واقعی را کشف کنند. اتفاقی که باعث تغییر غیرقابل برگشت در زندگی هر دوی آنها شد.

 

۱۵ نظر

ورود

  • س سلطانی فر بهمن ۲۱, ۱۴۰۰

    من این دو فیلم را ۱۰۰میلیون دلار جریمه می کنم

  • س سلطانی فر بهمن ۲۱, ۱۴۰۰

    من این دو فیلم رو هرکدوم ۱۰۰میلیون دلار جریمه می کنم

  • نوید صفوی بهمن ۲۱, ۱۴۰۰

    هه بلاخره ترکیه فهمید چه فیلمای کثیفی داره میسازه و مردم نابود میکنه..

    • فاطمه بهمن ۲۳, ۱۴۰۰

      اره دقیقا زندگی خرابکنن ازکثیف بودن هرزگیم بدتره

  • Ali بهمن ۲۱, ۱۴۰۰

    من از وقتی این فیلم رو دیدم
    تا الان سه بار طلاق گرفتم …. واقعا فیلم بد آموزی هست و من رو ترغیب‌ کرد

    • Hosein بهمن ۲۳, ۱۴۰۰

      سلام این فیلم عالیه بستگی به طرز فکر طرف داره که چی از این فیلم می‌فهمه به نظرم باید از چیزایه مثبت این فیلم نگاه کنیم
      مثلاً خیلی ها هستن که از این فیلم متوجه شدن که زندگیشونو واسه حرف‌های چرند بعضی ها خراب نکنن یا هم به خاطر سهام شرکت و پول و….. زندگیشونو بهم نزنن…

    • نسیم بهمن ۲۶, ۱۴۰۰

      ,واقعا شرم اوره با آبروی ملت ترکیه بازی میکنن

  • پریسا بهمن ۲۱, ۱۴۰۰

    شما عقل ندارید جماعت چکار کنن؟ خب تو دهنتون میگید فیلم

  • یوسف بهمن ۲۲, ۱۴۰۰

    من خودم سریال های ترکی رو دوست دارم و تماشا میکنم. ولی این سریال سیب ممنوعه واقعا بی محتوا ترین و آشغال ترین و بی مزه ترین سریالی هست که تو عمرم دیدم.

  • ترکمن بهمن ۲۲, ۱۴۰۰

    اسمش روشه فیلمه یه فرد با دیدن فیلم عقیده اش تغییر می‌کند مقصر خود اون فرد هست نه فیلم خب شما از صحنه های مثبتش درس بگیرید نه از صحنه‌های منفی فیلم. آدم عقل داره هرچی را می‌بیند و میشنودباید تجزیه و تحلیل کند

  • زهرا بهمن ۲۶, ۱۴۰۰

    واقعا نمی‌دونم چرا بعضی ها آنقدر مشتاق فیلم های ترکیه ای هستن در حالی که همه شون محتوای تکراری دارن
    بعد اینکه ترکیه قبلا جزئی از ایران بوده چرا باید ما ایرانیا اینقدر خودمون رو کوچیک کنیم و بریم اونجا پناهنده بشیم و مورد تمسخر و بی توجهی مردمشون قرار بگیریم در حالی که اگه تلاش کنیم وضع ایران درست بشه خیلی بهتره
    کشور ما و مردمش جز آدم های فاسدی که باید نابود بشن چی از بقیه کم داره که عزت نفس خودمون رو پایین بیاریم ؟!??

  • بچه پر رو بهمن ۲۶, ۱۴۰۰

    کاش یکخورده فیلمهای ایرانی هم جریمه میکردن.. همه اش مردن وزایمانو نرسیدن و عشق های مزخرف… چرا همه اش به دیگران گیر میدید عیب فیلمهای خودتونو نمیبینید
    راست گفتند یک ‌؛ دوبیند لوچ

  • ساناز عمویی بهمن ۲۶, ۱۴۰۰

    واقهن این فیلم عالیهههههههه

    • radin.bhr اسفند ۱۵, ۱۴۰۰

      ساناز جان شما سریال ندیدی زر نزن

  • نسیم بهمن ۲۶, ۱۴۰۰

    ,واقعا شرم اوره با آبروی ملت ترکیه بازی میکنن