روسیه در حال ساخت یک زیردریایی غول پیکر ۷۲ متری با توان مخفی شدن از رادارها است

روسیه در حال ساخت یک زیردریایی غول پیکر ۷۲ متری با توان مخفی شدن از رادارها است

دفتر طراحی مهندسی دریایی Rubin که متعلق به دولت روسیه است از پروژه جدید خود برای ساخت یک زیردریایی به طول ۷۲ متر رونمایی کرده که وزن آن به ۱,۳۰۰ تن می رسد. این پروژه جدید در واقع نسخه ای تعدیل شده نسبت به زیردریایی Guardian است در حالی که این کمپانی بیش از ۸۵ دردص از زیردریایی های روسیه را طراحی کرده است. نسخه دوم زیردریایی Strazh  که ۷۲ متر طول دارد می تواند تا ۱,۳۰۰ تن را نیز جابجا کند. دفتر طراحی Rubin می گوید که طرح این زیردریایی جدید طوری است که نتیجه آن یک زیردریایی چند منظوره است و هدف از بازطراحی آن کاهش هزینه های دفاعی روسیه است. دولت روسیه برای مقابله با مشکلات اقتصادی ناشی از شیوع کرونا، بودجه نظامی اش را کاهش داده است.

زیردریایی جدید روسیه با 72 متر طول و سرعت 21 گره دریایی

زیردریایی جدید روسیه برای محافظت از مناطق ساحلی مناسب بوده و می تواند در جریان نزاع های دریایی، به سرعت به یک زیردریایی مهاجم تبدیل شود. افزایش طول این زیردریایی به به مهندسان Rubin امکان می دهد تا چند قابلیت اضافی در آن به کار بگیرند، از جمله کاهش ردپای راداری، بهبود ثبات و تعادل زیردریایی و ترکیب بهتر پلتفرم های جنگ افزاری. این زیردریایی همچنین دارای آنتن سونار و ایستگاه های راداری نیز هست. این جنگ افزار جدید نیروی دریایی روسیه طوری طراحی شده که به سرعت حداکثری ۲۱ گره دریایی برسد و این سرعت قابل توجه به کمک یک رآکتور هسته ای قدرتمندتر و کاهش مقاومت برای حرکت در هنگام قرار گرفتن در سطح میسر می شود.

زیردریایی جدید روسیه با 72 متر طول و سرعت 21 گره دریایی

از جنگ افزارهای متعدد این زیردریایی مدرن روسی می توان به مسلسل اتوماتیک با کالیبر کوچک، دو موشک کروز و چهار لانچر اژدر ۳۲۴ میلیمتری اشاره کرد. مهندسان روسی از طریق ساخت دو در آشیانه ای عایق در برابر هوا توانسته اند سرعت این زیردریایی را بهبود ببخشند که به این زیردریایی امکان می دهد قایق، سیستم های جنگ افزاری اضافی و پهپاهای بدون سرنشین را در آشیانه خود جای دهند. علاوه بر طراحی زیردریایی، دفتر Rubin مسئول ساخت مجموعه های سازه ای دریایی و ساحلی و البته ساخت پایگاه های آموزشی دریایی است.

بیشتر بخوانید:

مقایسه جدیدترین زیردریایی های هسته ای ایالات متحده و روسیه از نظر قدرت آتش

دیمیتری دونسکوی ؛ بزرگ ترین زیردریایی جهان با قابلیت حمل موشک های بالستیک

 

مطالب مرتبط
مطالب دیگر از همین نویسنده
مشاهده بیشتر
بدون نظر

ورود