چند نوع چرخ خیاطی داریم؟

چند نوع چرخ خیاطی داریم؟

سلب مسئولیت: روزیاتو صرفا نمایش‌دهنده این متن تبلیغاتی است و تحریریه مسئولیتی درباره محتوای آن ندارد.

یکی از ابهامات رایج افرادی که به‌تازگی در حال یادگیری خیاطی هستند، شناخت انواع مختلف چرخ‌های خیاطی است. در گذشته که فقط یک یا دو مدل چرخ خیاطی ساده در بازار وجود داشت، شناخت آنها کار راحتی بود. ولی طی چند سال اخیر، با توجه به تنوع بالای تولیدات برندهای مختلف صنعت تولید چرخ خیاطی، شناخت این چرخ‌ها گاهی حتی برای حرفه‌ای‌ها هم سخت می‌شود!

به همین دلیل، تصمیم گرفتیم در مقاله پیش رو به این سوال برای همیشه پاسخ دهیم و شما را با انواع چرخ‌های خیاطی موجود در بازار آشنا کنیم. در انتهای این مطلب علاوه بر اینکه همه چرخ خیاطی‌ها را بخوبی خواهید شناخت، با مزایای هر کدام نیز آشنا خواهید شد؛ پس پیشنهاد می‌کنیم در ادامه این مطلب با ما همراه باشید.

به همین دلیل، تصمیم گرفتیم در مقاله پیش رو به این سوال برای همیشه پاسخ دهیم و شما را با انواع چرخ‌های خیاطی موجود در بازار آشنا کنیم.

معرفی انواع چرخ‌های خیاطی

برای آشنایی با انواع چرخ خیاطی قبل از هر چیز، آنها را از نظر نوع کاربرد تقسیم‌بندی می‌کنیم. چرخ‌های مختلف، با توجه به «نوع کاربرد» در سه گروه چرخ‌های خانگی، چرخ‌های صنعتی و کارگاهی و چرخ‌های با مصارف خاص تقسیم‌بندی می‌شوند.

البته از جهات دیگری هم می‌توانیم چرخ خیاطی‌ها را تقسیم بندی کنیم؛ مانند: نوع دوخت، سرعت دوخت، وزن یا حتی دقت دوخت. ولی بهترین و کامل‌ترین دسته‌بندی، همین ۳ گروهی است که به شما معرفی کردیم. برویم که با انواع، ویژگی‌ها و مزایای چرخ‌های هر دسته بیشتر آشنا شویم.

 

معرفی چرخ‌های خیاطی خانگی؛ انواع، ویژگی‌ها و مزایا

رایج‌ترین نوع چرخ خیاطی‌ها برای مصارف روزمره و سبک، مدل‌های دستی یا خانگی هستند. این چرخ‌ها برای خیاطی ساده خانم‌های خانه‌دار یا مزون‌های کوچک استفاده می‌شوند. چرخ‌های خانگی با کمک دینام و انرژی الکتریکی کار می‌کنند و مانند قدیم نیاز به چرخاندن دستی ندارند.

از نظر برنامه ریزی داخلی، چرخ‌های خانگی یک مدل پیشرفته تحت عنوان چرخ‌های کامپیوتری دارند. این چرخ‌ها یک صفحه نمایشگر کوچک LED یا LCD لمسی دارند و قابل برنامه ریزی هستند. فقط استفاده از آن برای کاربران مبتدی، کم سخت و گیج کننده است.

· انواع چرخ‌های خیاطی خانگی

برندهای معتبر جهان، از جمله ژانومه، کاچیران و مارشال چرخ خیاطی خانگی تولید می‌کنند. چرخ خیاطی مارشال مدل‌های مختلفی دارد که علاوه بر زیبایی و وزن سبک، قابلیت ده‌ها مدل دوخت مختلف را دارند؛ چرخ خیاطی کاچیران هم به همین ترتیب. مثلاً مدل رز ۲۱۰ کاچیران، یکی از مدل‌های پرفروش برای جهیزیه است. برند محبوب ژانومه چرخ‌های خانگی زیبا و مجهزی را تولید کرده که هر کدام، امکانات و ویژگی‌های فوق العاده کاربردی و متنوعی دارند.

· ویژگی‌ها و مزایای چرخ‌های خیاطی خانگی

چرخ‌های خیاطی خانگی دارای ویژگی‌های منحصر بفردی هستند، از جمله:

  1. چرخ‌های خانگی چه در سطح حرفه‌ای و چه از نوع ساده، تنوع دوخت بالایی دارند.
  2. کیفیت دوخت این چرخ‌ها در مقایسه با چرخ‌های صنعتی بالا نیست.
  3. از این چرخ‌ها برای دوخت انواع پارچه‌های مجلسی، نخی و ابریشم می‌توانیم استفاده کنیم.
  4. چرخ‌های خانگی وزن کمی دارند و فضای کمی را اشغال می‌کنند.
  5. مصرف برق این چرخ‌ها کم است.
  6. چرخ خیاطی خانگی، سر و صدای بسیار کمی دارد.

بهترین وب سایت فروش آنلاین انواع چرخ خیاطی

معرفی چرخ‌های خیاطی صنعتی و کارگاهی؛ انواع ویژگی‌ها و مزایا

چرخ‌های صنعتی و کارگاهی، برای مصارف با حجم بالا استفاده می‌شوند. این چرخ‌ها قدرت و سرعت بسیار بالایی دارند و برای دوخت انواع پارچه‌های ضخیم و نازک مناسب هستند. چرخ‌های صنعتی هم با نیروی برق کار می‌کنند ولی معمولاً تک کاربردی هستند. یعنی هر چرخ خیاطی فقط یک کار خاص را انجام می‌دهد.

· انواع چرخ‌های صنعتی و کارگاهی

چرخ‌های صنعتی با برند رویانگ در انواع راسته دوز، راسته دوز کامپیوتری، سردوز، راسته دوز غلتک‌دار، دکمه دوز، میاندوز، میاندوز کش دوز زنانه، دکمه دوز ضربدری، یقه دوز، سردوز سر قائمی، چرخ کمر کش ۱۲ سوزنه و… تولید شده‌اند.

· ویژگی‌ها و مزایای چرخ‌های خیاطی صنعتی و کارگاهی

چرخ‌های صنعتی دارای ویژگی‌هایی هستند که آنها را برای استفاده در صنعت مناسب کرده است، مانند:

  1. چرخ‌های صنعتی فقط برای یک کاربرد خاص طراحی شده‌اند؛ مثلاً راسته دوزی.
  2. کیفیت دوخت این چرخ‌ها نسبت به چرخ‌های خانگی بسیار بالاست.
  3. از این چرخ‌ها برای دوخت انواع پارچه‌های ضخیم جین، کتان، برزنت و… استفاده می‌شود.
  4. چرخ‌های بزرگ هستند و معمولاً یک میز کار دارند که فضای قابل توجهی را اشغال می‌کند.
  5. مصرف برق این چرخ‌ها نسبتاً زیاد است.
  6. معمولاً سر و صدا و لرزش این چرخ‌ها زیاد است.

چرخ خیاطی‌های با مصارف خاص؛ چرخ‌هایی کاربردی و حرفه‌ای

علاوه بر چرخ‌های صنعتی و خانگی، گروه سومی هم وجود دارند که مصارف خاصی دارند. این چرخ‌ها تا حدی شباهت به چرخ‌های خانگی دارند، ولی از نظر تنوع برنامه‌ها و مدل دوخت پیشرفته‌تر هستند. اما از سوی دیگر، از نظر کیفیت دوخت و قدرت از آنها بهتر هستند؛ البته که به پای چرخ‌های صنعتی هم نمی‌رسند.

چرخ‌های مخصوص گلدوزی، چرخ‌های دوسوزنه، چرخ‌های مخصوص سردوزی و چرخ‌های دکمه دوز از این دسته چرخ‌ها هستند. چرخ‌های خاص با توجه به اینکه برای انجام یک کار خاص برنامه‌های مختلفی دارند؛ کاملاً حرفه‌ای و کاربردی هستند. مثلاً شرکت چرخ خیاطی جانتک مدل‌هایی را معرفی کرده که این ویژگی‌ها را دارند و از نظر کیفی محصولات بسیار خوبی هستند.

بهترین وب سایت فروش آنلاین انواع چرخ خیاطی

چرخ خیاطی استوک؛ چرخ‌های اقتصادی و باکیفیت

گروه دیگری هم وجود دارند که در این دسته بندی سه‌گانه قرار نمی‌گیرند، ولی بد نیست آنها را هم بشناسیم. این گروه چرخ‌های استوک هستند. چرخ‌های استوک معمولاً تولیدات ۲۰ الی ۵۰ سال گذشته هستند. این چرخ‌ها در انبار شرکت‌های ژاپنی یا اماراتی (دبی) باقی مانده‌اند، ولی به‌دلیل گذشت زمان زیاد، از بین رفتن بسته بندی و قدیمی شدن، بدون بسته بندی به کشورهایی مانند ایران فروخته می‌شوند.

اغلب چرخ خیاطی‌های استوک که در ایران فروخته می‌شوند، از نوع چرخ خیاطی‌های خانگی، سر دوزهای استوک ساخت کشور ژاپن، برادر و ژانومه هستند. این چرخ‌ها با قیمت بسیار مناسبی در اختیار مشتریان قرار می‌گیرند.

بهترین وب سایت فروش آنلاین انواع چرخ خیاطی

در این مطلب تلاش کردیم شما را با انواع مختلف چرخ‌های خیاطی، ویژگی‌ها و مزایای آنها آشنا کنیم. توضیحاتی که ارائه شد، به شما در انتخاب چرخ خیاطی مورد نیازتان کمک خواهد کرد. اگر برنامه خرید چرخ خیاطی دارید و می‌خواهید آن را از محلی مطمئن و قابل اعتماد تهیه کنید، پیشنهاد ما فروشگاه اینترنتی چرخ خیاطی تیکیمش است. این مجموعه نماینده رسمی همه برندهای مطرح دنیاست و می‌توانید با اطمینان خاطر از اصالت کالا، ضمانت کیفیت و خدمات پس از فروش آن را تهیه کنید.

بدون نظر

ورود