آشنایی با سیستم تلفن ویپ

آشنایی با سیستم تلفن ویپ

سلب مسئولیت: روزیاتو صرفا نمایش‌دهنده این متن تبلیغاتی است و تحریریه مسئولیتی درباره محتوای آن ندارد.

تا چند وقت قبل، تمام کسب و کارها برای راه‌اندازی مرکز تلفن، از دستگاه‌های سانترال آنالوگ استفاده می‌کردند. اما ظهور یک تکنولوژی بسیار مهم به نام VoIP (ویپ) همه معادلات را به هم ریخت! این روزها استفاده از سیستم تلفن ویپ در مجموعه‌های کاری هم مقرون به صرفه‌تر است و هم قابلیت‌ها و امکانات بیشتری را نسبت به مراکز سنتی در اختیار آن‌ها قرار می‌دهد. به همین دلیل، آشنایی با سیستم تلفن ویپ برای مدیران کسب و کار از اهمیت فوق‌العاده‌ای برخوردار است. ما در این مقاله قصد داریم شما را با صفر تا صد مراکز تلفن تحت شبکه یا ویپ آشنا کنیم تا اگر قصد خرید تلفن ویپ را برای مجموعه خود دارید با دید بازتری نسبت به خرید اقدام کنید.

قبل از هرچیز باید بدانید که یک مرکز تلفن تحت شبکه، بر اساس تکنولوژی ویپ کار می‌کند. VoIP به انتقال صدا در بستر اینترنت اشاره می‌کند و بر اساس این تکنولوژی، می‌توانید در بستر شبکه و از طریق اینترنت، به برقراری تماس‌های صوتی بپردازید. ویپ قابلیت‌ها و امکانات زیادی را در اختیار کاربران قرار می‌دهد و از این رو، استقبال از سیستم تلفنی ویپ در سال‌های اخیر، بسیار زیاد شده است.

سیستم تلفن ویپ چیست؟

سیستم تلفن ویپ از یک دستگاه سرور مرکزی و تعدادی تلفن تحت شبکه (که می‌توانند با لپ تاپ، کامپیوتر و تلفن‌های همراه هم جایگزین شوند) تشکیل شده است. خطوط آنالوگ مخابرات وارد این سرور شده و با استفاده از تجهیزات مخصوصی به نام گیت وی، تبدیل به خطوط آی پی می‌شوند. سپس تلفن‌های تحت شبکه، تلفن‌های همراه، رایانه‌ها و سایر تجهیزات مرکز تلفن، به این خط‌ها وصل شده و برقراری تماس را در بستر شبکه ممکن می‌سازند.

نکته: در صورتی که از خطوط جدید مخابرات با عنوان سیپ ترانک استفاده کنید، نیازی به گیت وی نخواهید داشت. اما اگر خطوط تلفن مجموعه کاری شما از نوع آنالوگ باشند، باید برای تبدیل آن‌ها به خطوط آی پی، از گیت وی استفاده کنید تا قابلیت پشتیبانی از ویپ برای آن‌ها فعال شود.

سیستم تلفن ویپ چیست؟

همان‌طور که اشاره شد، برای راه اندازی یک سیستم ویپ، به یک سرور مرکزی نیاز دارید. روش‌های مختلفی برای نصب این سرور وجود دارند:

  1. استفاده از دستگاه سانترال تحت شبکه (پاناسونیک، گرنداستریم، سیسکو و …)
  2. استفاده از سرورهای نرم افزاری مانند ایزابل
  3. استفاده از هاست‌های اشتراکی (HostedPBX)

در روش اول شما یک دستگاه سخت افزاری را خریداری و نصب می‌کنید. این دستگاه به صورت پیش فرض از گیت وی و درگاه‌های مختلف برخوردار است. داخلی‌های ویپ به خروجی‌های IP این دستگاه وصل می‌شوند. در روش دوم، از یک رایانه و نرم افزاری مخصوص ایزابل برای راه‌اندازی سرور ویپ استفاده می‌شود و تمامی دستگاه‌ها از طریق آی پی، به سرور وصل می‌شوند. بالاخره در روش سوم از یک هاست اشتراکی که توسط برخی از شرکت‌ها ارائه می‌شود، برای راه‌اندازی سرور تحت شبکه استفاده می‌شود.

همانطور که در مقاله آی پی فون چیست اشاره شده است، از هر کدام از روش‌های بالا که استفاده کنید، برای استفاده از داخلی‌های ویپ خود، به یک تلفن تحت شبکه نیاز دارید. البته می‌توانید با نصب برنامه‌های مخصوص، از رایانه و تلفن‌‌های همراه هم برای دسترسی به خطوط تلفن خود استفاده کنید. با این حال و با توجه به قابلیت‌های ویژه‌ای که تلفن‌های ویپ در اختیار شما قرار می‌دهند، نمی‌توانید از خرید و نصب تلفن‌های تحت شبکه صرف نظر کنید.

خرید تلفن ویپ

برندهای مختلفی در زمینه تولید و عرضه تلفن‌های تحت شبکه فعال هستند که در میان آن‌ها، پاناسونیک، گرنداستریم و یالینک بیش از سایرین با استقبال مشتریان مواجه شده‌اند. خوشبختانه محصولات این برندها از پروتکل SIP پشتیبانی می‌کنند و به این ترتیب، دست شما برای استفاده از آن‌ها در انواع مراکز ویپ باز است.

سیستم تلفن ویپ چیست؟

تلفن‌های ویپ از قابلیت‌های متنوعی برخوردار هستند که برخی از مهم‌ترین آن‌ها عبارتند از:

  1. کیفیت صدای HD
  2. پشتیبانی از کنفرانس‌های صوتی
  3. پشتیبانی از کنفرانس‌های تصویری (در صورت برخورداری از دوربین داخلی)
  4. انواع کلیدهای نرم افزاری برای مدیریت خط
  5. انواع کلیدهای نرم افزاری برای دسترسی سریع
  6. دفترچه تلفن‌ XML برای ذخیره مخاطبین
  7. پشتیبانی از هدست

برای خرید انواع مدل‌های تلفن تحت شبکه (ویپ) می‌توانید به فروشگاه ایده آل گستر مراجعه کنید. این شرکت که به عنوان مرکز مجاز محصولات مخابراتی پاناسونیک (از جمله انواع تلفن‌های تحت شبکه پاناسونیک) شناخته می‌شود، در سال‌های اخیر اقدام به عرضه انواع مدل‌های ویپ یالینک و گرنداستریم هم نموده است. خبر خوب این‌که تمام تلفن‌های عرضه شده در ایده آل گستر، کاملا اورجینال و همراه با ضمانت‌نامه ۱ ساله شرکتی، در اختیار مشتریان عزیز قرار می‌گیرند.

قیمت تلفن تحت شبکه

با توجه به نوسانات شدید بازار، نمی‌توان از یک قیمت قطعی و ثابت برای هیچ محصولی صحبت کرد. تلفن‌های تحت شبکه هم از این قاعده مستثنی نبوده و متاسفانه قیمت آن‌ها به صورت لحظه‌ای تغییر می‌کند. با این حال، شرکت ایده آل گستر تحت نظر مستقیم اتحادیه مخابراتی ایران فعالیت می‌‌کند و کلیه قیمت‌های خود را بر اساس نرخ مصوب این اتحادیه تعیین می‌کند. بنابراین می‌توانید از منصفانه بودن قیمت تلفن‌ تحت شبکه در ایده آل گستر، اطمینان کامل داشته باشید.

از طرفی دیگر می‌توانید با مراجعه به وب سایت رسمی این شرکت از آخرین قیمت انواع تلفن‌های تحت شبکه پاناسونیک، گرنداستریم و یالینک مطلع شوید. کارشناسان فروش ایده آل گستر، قیمت این محصولات را به صورت لحظه‌ای به روز می‌کنند.

دسترسی به ایده آل گستر

برای دسترسی به ایده آل گستر و استفاده از خدمات متنوع این شرکت، سه راه پیش روی شما عزیزان، قرار دارد:

  1. مراجعه به وب سایت رسمی این شرکت به آدرس ideal.org
  2. مراجعه حضوری به یکی از شعبه‌های ایده آل گستر (ویژه مشتریان عزیزی که در شهر تهران سکونت دارند)
  3. ارتباط تلفنی با کارشناسان فروش و مشاورین ایده آل گستر از طریق تماس با شماره تلفن ثابت ۰۲۱۸۱۰۱۰

توجه: لطفا قبل از هر اقدامی در زمینه خرید هر یک از محصولات مخابراتی و اداری پاناسونیک، اطلاعات و مشاوره‌های لازم و تخصصی را از کارشناسان فروش ایده آل گستر، دریافت نمایید.

کلام آخر

سیستم تلفن ویپ قابلیت‌های زیادی را در اختیار مدیران کسب و کار قرار می‌دهد و به همین دلیل، بسیاری از این افراد در سالیان اخیر، نسبت به نصب و راه‌اندازی این مراکز علاقمند شده‌اند. به همین دلیل و برای راحتی هرچه بیشتر این عزیزان، در این مقاله سعی کردیم به بررسی سیر تا پیاز این سیستم‌ها، نحوه راه‌اندازی آن‌ها و تجهیزات مورد نیاز بپردازیم.

 

دیجیاتو
بدون نظر

ورود