کاترین پرز شکدم کیست و ماجرای جاسوس بودن او چیست؟

کاترین پرز شکدم کیست و ماجرای جاسوس بودن او چیست؟

بخش انگلیسی پایگاه اطلاع ‌رسانی دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آیت‌ الله خامنه ‌ای همکاری با کارتین پرز شکدم را تکذیب کرد. رسانه «نگار»، رسانه ی تصویری وابسته به این دفتر اعلام کرد: «پیرو گسترش برخی شایعات در خصوص ادعای ارتباط نویسنده‌ ای یهودی به نام کاترین پرز شکدم با بخش انگلیسی پایگاه اطلاع ‌رسانی دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آیت ‌الله ‌العظمی خامنه ‌ای، شایان ذکر است این رسانه ستون ‌نویس ثابت یا غیر ثابت ندارد و نویسنده مزبور هیچ گونه ارتباط مستقیم با پایگاه اطلاع ‌رسانی Khamenei.ir نداشته است.»

کاترین پرز شکدم

این رسانه تاکید کرده است: «این نویسنده صرفاً در سال های ۱۳۹۴ تا ۱۳۹۶ از طریق برخی فعالان رسانه ‌ای علاقمند به انقلاب اسلامی، مطالب و یادداشت ‌هایی را در موضوعات مرتبط با ارزش ‌های اسلام و انقلاب اسلامی ارسال کرده که برخی از آن ها در این رسانه منتشر شده و پس از سال ۱۳۹۶ نیز هیچ ‌گونه ارتباطی با این رسانه نداشته است. اما با توجه به تغییر مواضع و رویکردهای اخیر این نویسنده و عدم رعایت قواعد حرفه ‌ای، مطالب نویسنده مزبور از این رسانه حذف شده است.»

کاترین پرز شکدم کیست؟

کانال تلگرامی «ثلث» نزدیک به محمود احمدی نژاد و جریان بهار مدعی شده که شخصی به نام کاترین پرز شکدم، تحلیلگر یهودی که در سال های اخیر از نویسندگان ثابت وب سایت انگلیسی پایگاه حفظ و نشر آثار آیت ‌الله خامنه ‌ای بوده طی یادداشتی در روزنامه آنلاین «تایمز اسرائیل» از جاسوس بودن خود پرده برداشته و درباره ی نحوه ی نفوذ در محافل قدرت ایران توضیحات مفصلی ارائه کرده است.

کاترین پرز شکدم

کاترین پرز شکدم در این یادداشت که در وبلاگ تایمز اسرائیل منتشر شده، اعتراف کرده که در جهت نفوذ علیه ایران تلاش می کرده است. وی توضیح داده که چطور توانسته اعتماد مسئولین و مقامات ایران را جلب کند.

تمام نوشته های کارتین پرز شکدم از این وب سایت حذف شده اما در آرشیو جهانی وب، ۱۸ رکورد در تاریخچه این وب سایت به نام وی دیده می شود. کاترین پرز شکدم همچنین در شبکه Press TV نیز به عنوان تحلیلگر حضور داشته است.

کاترین پرز شکدم

پیش از این سایت مشرق در مصاحبه ای با شکدم او را یک تازه مسلمان معرفی کرده و نوشته بود: «شکدم روزنامه ‌نگار مسلمان و شیعه شده انگلیسی است که پیش از آن بر آیین مسیحیت بود. خانم شکدم در این گفتگو از چگونگی شیعه شدنش و نیز تحلیلش از انقلاب اسلامی ایران با مشرق سخن گفته است.»

کارتین پرز شکدم در این مصاحبه گفته بود: «ایران به یک میلیون شیوه مختلف برای من باعث خیر و برکت بوده است و همه آن چیزی که اکنون می بینم ملتی است که عمیقاً به خاطرش شکرگزارم؛ مردمی با شهامت و لطفی که مرا به حیرت می آورد، و فرهنگی که ریشه ای عمیق در تاریخ دارد، به گونه ای که همه ما باید احساس غرور و افتخار کنیم که به آن خیره شویم. در ایران زیبایی شکوهمندی وجود دارد؛ زیبایی واقعی ایران نه در معماری یا مناظر آن، بلکه درمردم این سرزمین نهفته است.»

بیشتر بخوانید:

بازداشت دومین دانشمند روس به خاطر جاسوسی و افشای اسرار موشکی برای ناتو

دستگیری خدمتکار خانه بنی گانتس به اتهام جاسوسی برای ایران!

نخستین واکنش فرمانده سابق قرارگاه پدافند هوایی به شایعه اعدامش به دلیل جاسوسی

مطالب مرتبط
یک نظر

ورود

  • افشاگر اسفند ۱۹, ۱۴۰۰

    بجای این و آن فرض کردن وظیفه شما رسانه ها از ماهیت شوهر این خانم و داستان به اصطلاح ازدواج نمی دانم موقت – جاسوسی- عشقی او را به زیر زره بین ببرید اگر به اصطلاح شوهر یهودی – مخفی از طایفه هفت امامی را همچنان شوهر موقت را داشته خود گواه بر جاسوسی بودن او است بیوگرای هم کترین هم حاج آقای شوهر ش را موشکافی کنید ! فیتلر شکنتو باز کن https://iranianyp.wordpress.com