چگونه حال خودمان را خوب کنیم؟

چگونه حال خودمان را خوب کنیم؟

سلب مسئولیت: روزیاتو صرفا نمایش‌دهنده این متن تبلیغاتی است و تحریریه مسئولیتی درباره محتوای آن ندارد.

همه ما در درون خود هر از گاه احساس کسل بودن، سیر شدن از زندگی، اندوه یا حتی حس یک مرده متحرک بودن داشته ایم و خوب می دانیم احساس زنده بودن با نفس کشیدن تفاوت دارد.

بسیاری از آدم ها از نظر پزشکی زنده هستند و نفس می کشند بدون آن که بتوانند در هر نفس لذت زندگی کردن را تجربه کنند.

اگر برای شما نیز پیش آمده که گاه و بی گاه احساس زندگی در درون تان خشکیده و خودتان را یک جسم تو خالی و فاقد شور زندگی ببینید احتمالا سعی کرده اید با لمس کردن لغات یک متن زیبا درباره زندگی یا گوش سپردن به یک سخنرانی انگیزشی دوباره به زندگی و حس زیبای آن برگردید.

درست است … در چنین لحظاتی مهم است که به هر شیوه ای که شده در احساسات منفی خود باقی نمانیم و به خودمان در تغییر حال و هوا و شارژ کردن باتری زندگی مان کمک کنیم، اما چگونه؟!

چیزهای جدید را امتحان کنید

تجربه کردن چیزهای جدید یکی از بهترین راه ها برای حس کردن عمیق زندگی و چشیدن طعم شیرین آن است.

انسان ها به دلیل هوش بالای خود نیاز به تحریک مغز دارند و اگر همواره کارهای تکراری و بدون تنوع انجام دهند کسل شده و احساس مرده بودن پیدا می کنند.

ناگفته نماند یادگیری نواختن یک ساز، نقاشی کردن، یادگیری یک زبان جدید، آموزش دیدن بازی شطرنج یا یک ورزش جدید همگی باعث افزایش هیجان و شور زندگی در شما می شود.

پا را فراتر از مرزهای خود بگذارید

ما انسان ها برای رشد و پیشرفت در زندگی خود نیاز داریم هر از گاه از منطقه راحتی خود خارج شده و به آن سوی مرزها نگاهی بیندازیم.

با این کار متوجه خواهیم شد که واقعا چه توانایی هایی داریم و چیزهای جدیدی برای لذت بردن از زندگی پیدا می کنیم که در نهایت به شادتر و راضی تر بودن ما می انجامد.

برای مثال می توانید به یک مکان جدید که هرگز تصورش را نمی کردید سفر کنید یا وزن خود را تا حدی که به نظرتان غیر ممکن بود کاهش دهید.

از چالش های زندگی استقبال کنید

همه ما زمانی که یک هدف چالش برانگیز برای خود تعیین کنیم بیشتر از همیشه احساس زنده بودن خواهیم داشت. این هدف می تواند تناسب اندام، یادگیری یک مهارت جدید یا تلاش برای ارتقای شغلی باشد.

مهم این است که با این هدف خود را به چالش کشیده و تمام انرژی و تلاش خود را روی آن متمرکز کنید.

رویایی در سر داشته باشید

رویایی را دنبال کنید که همیشه آرزوی رسیدن به آن را داشتید. دنبال کردن رویاها فارغ از هر گونه ترس یا موانعی که ممکن است سر راه باشد به شما احساس تولدی دوباره می دهد.

به عنوان مثال طبیعی است مشغول بودن به حرفه ای که هیچ علاقه ای به آن ندارید یا احساس رضایت در شما ایجاد نمی کند باعث شود از درون احساس تهی شدن و روزمرگی داشته باشید.

در این صورت می توانید یک مسیر شغلی جدید را انتخاب کرده و برای رشد بیشتر در آن تمام تلاش خود را بکنید.

عشق تان را پیدا کنید

اگر تاکنون با کسی وارد رابطه عاشقانه نشده اید شاید زمانش رسیده دست به کار شوید زیرا انسان ها موجوداتی اجتماعی هستند و روابط عاشقانه به زندگی آن ها هیجان و رضایت می بخشد.

برای این منظور به دنبال کسی باشید که برای شما مناسب بوده و شما نیز بتوانید جاهای خالی قلبش را پر کنید. همچنین فراموش نکنید سالم بودن رابطه از اهمیت زیادی برخوردار است.

هرگز با فرد نا مناسب وارد رابطه احساسی جدی نشوید زیرا ممکن است اندک حس زندگی باقی مانده در وجودتان را نیز مکیده و از شما چیزی باقی نماند.

برنامه منظم داشته باشید

اگر ساعت خواب و بیداری شما چندان منظم نباشد و زمان های نا مناسبی را برای خوابیدن و بیدار شدن انتخاب کنید به مرور زمان بدن تان به سمت بیماری، احساس فرسودگی و از دست رفتن حس زندگی تمایل پیدا می کند.

بنابراین توصیه می شود برنامه ای برای خود تنظیم کرده و مدتی طبق آن عمل کنید تا به مرور کم و کاستی های آن را پیدا کرده و به آن عادت کنید.

به اندازه کافی بخوابید

افراد مختلف به میزان متفاوت خواب در طول شبانه روز نیاز دارند اما اگر در طول روز احساس خستگی و حتی مرده متحرک بودن می کنید ممکن است به این دلیل باشد که خواب کافی نداشته یا بیش از حد می خوابید.

با ۸ ساعت خواب استاندارد در طول روز شروع کنید و به مدت چند هفته به روال خود ادامه دهید. با آزمون و خطا و به مرور تعداد ساعات کافی خواب برای خودتان را کشف خواهید کرد اما مهم است که مدتی به بدن تان فرصت دهید.

برخی افراد تنها به ۶ ساعت خواب در طول شبانه روز نیاز دارند و برخی ممکن است ۱۰ ساعت نیز بخوابند.

ورزش کنید

ورزش کردن یکی از بهترین روش ها برای افزایش انرژی بدن است. دویدن هنگام صبح به مدت یک ربع می تواند برای بیدار شدن کامل شما کافی باشد و اضافه کردن چند حرکت دیگر به آن نیز بسیار مفید خواهد بود.

مطالعه کنید و به آثار ارزشمند گوش دهید

اگر احساس گم گشتگی می کنید و حس زندگی در وجودتان خاموش شده سعی کنید از خرد دیگران بهره ببرید.

بسیاری از نویسندگان و سخنرانان الهام بخش در سراسر دنیا هستند که با کلام نافذ و آموزش شیوه های کاربردی باعث تغییر مسیر زندگی بسیاری از مردم جهان شده اند.

سفر کنید

سفر یکی از قدرتمندترین تجارب متحول کننده زندگی است که می توانید هر از گاه به خودتان هدیه دهید. به خصوص سفر به مکان های دور که خارج از منطقه راحتی شما هستند با چالش هایی همراه می باشد که احساس زندگی به شما می بخشد.

با این حال ممکن است در ابتدا از سفر کردن به  این مناطق واهمه داشته باشید، در این صورت بهتر است از اماکن محلی شروع کنید.

به موسیقی الهام بخش گوش کنید

موسیقی برای بسیاری از مردم تا حد باور نکردنی الهام بخش است و یکی از قدرتمندترین ابزارها برای لمس کردن روح و تازه شدن جان محسوب می شود.

شما می توانید با توجه به روحیه و سلیقه خود سبک خاصی از موسیقی را انتخاب کنید.

برگرفته از: wikihow

دیجیاتو
بدون نظر

ورود