فروش فیلم جدید «بتمن» در مقایسه با سایر فیلم‌های شوالیه تاریکی چطور بوده است؟

فروش فیلم جدید «بتمن» در مقایسه با سایر فیلم‌های شوالیه تاریکی چطور بوده است؟

آغاز کار رابرت پتینسون در نقش جنگجوی شنل پوش در فیلم بتمن (The Batman) شروع خوبی بود و این فیلم جدید رابرت پتینسون با ۱۳۴ میلیون دلار فروش در اولین آخر هفته پیش رویش افتتاحیه خوبی را از لحاظ فروش داخلی پشت سر گذاشت.

اما این میزان فروش در مقایسه با سایر فیلم های بتمن یا سایر فیلم های اقتباسی از کتاب های مصور چگونه بوده است؟ اگرچه شوالیه تاریکی یکی از محبوب ترین شخصیت های سینمایی در تاریخ است، اما فیلم هایش رکوردهای خوبی در گیشه از خود به جای نگذاشته اند.

با این حال این میزان فروش در نخستین آخر هفته ی اکران، بهترین میزان فروش برای یک فیلم DC از سال ۲۰۱۶ تا حالا بوده است.

بتمن

فروش افتتاحیه The Batman در دوران پساکرونا، دومین فروش بالا بوده است

فیلم Spider-Man: No Way Home با ۲۶۰ میلیون دلار فروش در افتتاحیه اش در جایگاه نخست قرار دارد. این فیلم در ادامه تبدیل به یکی از پرفروش ترین فیلم های تاریخ شد. مجموع فروش فیلم «بتمن» نهایتاً به این بستگی دارد که در هفته های آتی چه میزان از شتابش را در فروش حفظ خواهد کرد اما چیزی که مسلم است، این فیلم شروع خوبی داشته است.

فروش افتتاحیه فیلم The Batman در مقایسه با سایر فیلم هایی که درباره این ابرقهرمان ساخته شده، مقام چهارم را به خود اختصاص داده است. فیلم های «بتمن علیه سوپرمن: طلوع عدالت» با ۱۶۶ میلیون دلار، «شوالیه تاریکی برمی خیزد» با ۱۶۰ میلیون دلار و «شوالیه تاریکی» با ۱۵۸ میلیون دلار جلوتر از این فیلم قرار دارند.

این فیلم ها پیش از همه گیری کرونا اکران شده اند و به همین علت مقایسه مستقیم شان دشوار است اما همان طور که فیلم «مرد عنکبوتی: راهی به خانه نیست» نشان داد، این موضوع لزوماً فروش پایین در گیشه را به همراه نخواهد داشت.

فیلم بتمن

آزمون اصلی فیلم «بتمن» در هفته های آتی خواهد بود. چرا که فیلم هایی نظیر «آکوامن» که در افتتاحیه اش تنها ۶۷ میلیون دلار فروخت یا «جوکر» که ۹۶ میلیون دلار فروش داشت به لطف فروش در هفته های بعد تبدیل به معدود فیلم های با فروش بالای ۱ میلیارد دلار شدند. «بتمن» که تا زمان اکران فیلم های Morbius و Sonic 2 و Fantastic Beasts: The Secrets of Dumbledore در ماه آوریل با رقابت چندانی مواجه نخواهد بود، می تواند با دریافت نقدهای مثبت فروش خود را تقویت کند.

The Batman چقدر در گیشه موفق بوده است؟

برای پاسخ به این سوال عوامل متعددی نظیر بودجه، زمان شروع اکران، تورم و دورنمای گیشه جهانی را مدنظر قرار داد. این قضیه به ویژه در مورد فیلم هایی که با فاصله زمانی طولانی تر از یکدیگر اکران شده اند موضوعیت پیدا می کند. برای نمونه، به منظور محاسبه میزان موفقیت فیلم «بتمن» محصول ۱۹۸۹ که فروش افتتاحیه ای معادل ۴۰ میلیون دلار داشته، باید قیمت پایین تر بلیت ها و فروش جهانی بسیار محدودتر را در نظر داشت.

بتمن

برای این که یک فیلم سودآوری داشته باشد باید حداقل دو برابر بودجه اش در گیشه بفروشد. بودجه فیلم The Batman معادل ۱۰۰ میلیون دلار اعلام شده بود که به خاطر همه گیری کرونا این میزان به ۲۰۰ میلیون دلار افزایش پیدا کرد. بنابر این برای این که این فیلم به سودآوری برسد حتما باید دست کم ۴۰۰ میلیون دلار فروش کند که البته به هیچ عنوان دور از دسترس به نظر نمی رسد.

بیشتر بخوانید:

رژیم غذایی و ورزش های دشوار رابرت پتینسون بازیگر نقش بتمن ۲۰۲۱

کرونا به جان هالیوود؛ ابتلای دواین جانسون و رابرت پتینسون به ویروس کرونا و توقف فیلمبرداری بتمن

منبع: Screen Rant
مطالب دیگر از همین نویسنده
مشاهده بیشتر
بدون نظر

ورود