چرا خوردن تنقلات مفید است؟

چرا خوردن تنقلات مفید است؟

خوردن تنقلات را اغلب کار مضری می دانند. اما این بدنامی حقش نیست. در واقع این کار مزایای زیادی دارد، از کاهش وزن گرفته تا برخورداری از خواب مناسب. بنابراین وقت هایی را برای خوردن تنقلات در نظر بگیرید و ظرف هایتان را آماده کنید.

در ادامه از فواید مصرف تنقلات خواهیم گفت.

۱- ویتامین های بیشتری می گیرید

خوردن تنقلات به شما کمک می کند مواد مغذی بیشتری را وارد رژیم غذایی خود کنید. سخت می شود همه ی ویتامین های مورد نیاز را از سه وعده غذا در روز کسب کرد. به همین دلیل است که اغلب توصیه می شود طی روز میوه و سبزیجات بخورید. آن هایی که تنها وعده های غذایی اصلی را می خورند ویتامین های اساسی را از دست می دهند و در نتیجه، معمولاً ناخن هایی شکننده و حتی ریزش مو دارند.

۲- احتمال پرخوری تان کمتر می شود

صبحانه، ناهار و شام شاید برای همه کافی نباشد. مصرف تنقلات مختصر به شما کمک می کند هم انرژی بگیرید هم هنگام خوردن وعده های غذایی اصلی، پرخوری نکنید. در واقع می توانید حتی برای خوردن تنقلات برنامه ریزی کنید.

۳- توانایی مغزی تان بیشتر می شود

مغز از گلوکز به عنوان سوخت استفاده می کند، به خصوص وقت هایی که کارهای چالشی انجام می دهید. وقتی سطح قند خون پایین است، توانایی های ذهنی به میزان چشمگیری کاهش پیدا می کند. خوردن خوراکی هایی مانند کاکائو یا گردو تمرکزتان را بیشتر می کند.

۴- کمتر اضطراب دارید

وقت هایی که احساس ناراحتی می کنید بدن تان هورمون کورتیزول ترشح می کند. این امر می تواند باعث افت قند خون شود. بنابراین وقت هایی که احساس درماندگی می کنید، یک تنقلات سالم برای خود دست و پا کنید تا از هورمون سروتونین برخوردار شوید.

۵- به سستی عصرگاهی غلبه می کنید

سستی عصرگاهی پاسخی طبیعی به ساعت زیستی بدن است. این امر باعث می شود از ساعت یک تا سه بعد از ظهر خواب آلوده باشید. میوه های خشک و آجیل ساده (غیر نمکی) هم می تواند به مقابله با هوس های غذایی کمک کند.

۶- پیوندهای اجتماعی تان را بهبود می سازد

مصرف تنقلات هنگام برقراری ارتباط با دیگران هم مفید است. محقان پی بردند خوردن غذا در کنار یکدیگر باعث افزایش شادی و بهبود روابط می شود. به علاوه، صرف سهیم شدن تنقلات با دیگران می تواند به شکستن یخ جمع هم کمک کند. با این کار فرد احساس می کند مورد احترام و توجه قرار گرفته است.

۷- شب ها خواب راحتی دارید

خوردن غذا پیش از خواب کار خیلی بدی هم نیست. مهم این است که چه بخورید. مثلاً، بادام باعث بالا رفتن کیفیت خواب می شود چون حاوی ملاتونین است. مواد غذایی مملوء از کلسیم هم مانع قطع شدن خواب می شوند.

منبع: brightside
بدون نظر

ورود