در رسانه های رسمی دولت روسیه در مورد حمله به اوکراین چه گفته می شود؟

در رسانه های رسمی دولت روسیه در مورد حمله به اوکراین چه گفته می شود؟

چند هفته ای است که شهروندان روسیه در معرض بمباران گزارش های تلویزیونی قرار گرفته اند؛ گزارش هایی که برای این طراحی شده اند تا آن ها را متقاعد کنند «عملیات ویژه» روسیه در اوکراین خوب پیش می رود و از لحاظ اخلاقی موجه است. این چیزی است که ما در یک روز مشاهده ی این گزارش ها دیدیم…

BREAKFAST TV: MORNING IN RUSSIA

از زمانی که مخاطبین در ساعت ۵ صبح تلویزیون هایشان را روشن می کنند، در محبوب ترین شبکه ی تلویزیونی روسیه صحنه هایی از ویرانی و خرابی می بینند. اما این کشتار متعلق به شهرهای اوکراین نیست.

در یکی از این کلیپ ها، محلی های دونتسک بر روی مزار شهروندانی که بنا بر گزارش توسط موشک باران نیروهای اوکراینی در سال ۲۰۱۴ کشته شده اند، گل می گذارند.

یک زن محلی به گزارشگر می گوید: «این هولناک است. اینجا مرکز شهر است و قرار است امن ترین جا باشد. اما افسوس…»

ولادیمیر پوتین

LIVE NEWS: RUSSIA 24

این آیتم خبری را در خیلی مکان های روسیه، از سالن های انتظار در اماکن عمومی گرفته تا فرودگاه ها می توان بر روی نمایشگرها دید. امروز در حال پخش یک کنفرانس مطبوعاتی از ژنرال ایگور کیریلُف، رئیس بخش جنگ های رادیولوژیک و بیولوژیک روسیه است.

این افسار عالی رتبه ادعا می کند که اوکراین ۳۰ لابراتوآر بیولوژیک دارد که ایالات متحده آن ها را به عنوان بخشی از یک برنامه سری تسلیحاتی راه اندازی کرده که تهدیدی برای شهروندان روس هستند.

ساختمانی در کیِف

WHO IS AGAINST US? ROSSIYA-1

در این برنامه (به معنی “چه کسی علیه ماست”) که بعد از ظهرها پخش می شود، مفسرها سعی می کنند به استدلال های موجود علیه جنگ روسیه پاسخ دهند.

دیمیتری کولیکُف، مجری کارکُشته ی برنامه می گوید که مسئله اصلی این است که مشخص شود آیا ولودیمیر زلنسکی با وجود حملات انجام شده بر ضد دونباس، استحقاق ماندن در قدرت را دارد یا خیر.

سپس ویدیوهایی از حملات راکتی به دونتسک نشان داده می شود و مهمانان یک به یک رهبر کی‌یف را محکوم کرده و او را «دیکتاتور» و «دیوانه» می نامند.

ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین

ROLLING NEWS: ROSSIYA-1

در سراسر روز، تهیه کنندگان در این شبکه خبری کلیپ هایی از جنگنده های روس را نشان می دهند که بر فراز آسمان اوکراین پرواز می کنند و مکان هایی را که به گفته های آن ها اهداف نظامی است، بمباران می کنند.

زیرنویس تاکید می کند که جنگ به نفع روسیه در جریان است و ۱۵۶ هواپیما و ۱۳۰۶ تانک و نفربر زرهپوش اوکراینی منهدم شده اند. از تلفات و خسارت های روسیه سخنی به میان نمی آید.

روسیه

FACTS: RUSSIA 24

این برنامه که شب هنگام پخش می شود قرار است به انتقادات موجود علیه سیاست دولت پاسخ داده شود. دیمیتری شوگوروف، مجری برنامه، می گوید که دروغ پراکنی غرب علیه روسیه کارگر نشده و روس ها از عملیات ویژه حمایت می کنند.

NAVY SEALS: RUPTLY

راپتلی، شبکه خبری بین المللی روسیه که در برلین مستقر است امروز گزارشی ویدیویی پخش می کند از فُک های دریایی که کلاه نیروی دریایی به سر و تفنگ های قلابی به همراه دارند.

مدیر آکواریوم بایکال به راپتلی می گوید: «این فُک ها احساسات میهن پرستانه در مردم به وجود می آورند و آن ها را برای دفاع از میهن آماده می کنند.»

بیشتر بخوانید:

۱۰ ترفندی که سیاستمداران طرفدار پروپاگاندا برای فریب توده مردم به کار می‌برند [قسمت اول]

۱۰ ترفندی که سیاستمداران طرفدار پروپاگاندا برای فریب توده مردم به کار می‌برند [قسمت دوم]

منبع: Mirror
مطالب دیگر از همین نویسنده
مشاهده بیشتر
دیجیاتو
۲ نظر

ورود

  • امیر فروردین ۳, ۱۴۰۱

    یه سر به bbc و کانال های آمریکایی بزنید می بینید برای آمریکا خوب میگن. یه سر به کانال های داخلی بزنید میبینید برای خودمون خوب میگن. کل دنیا تمام کانال های دنیا جناح دارن. حالا اینکه بعضی از نابخردان و سفیهان در سراسر دنیا فکر می کنن کانال هایی پیدا میشه بدون جناح، اون دیگه مشکل من نیست.