ماجرای راهزنی از کامیون های باری در مرز شلمچه در روز روشن + ویدئو

ماجرای راهزنی از کامیون های باری در مرز شلمچه در روز روشن + ویدئو

به دنبال انتشار ویدئویی از سرقت از کامیون‌ های باری در مرز شلمچه، همه ی عوامل این اقدام مجرمانه دستگیر شدند.

در روزهای اخیر ویدئویی در شبکه های اجتماعی منتشر شده که گروهی را در حال سرقت از کامیون های حمل میوه در مرز شلمچه در استان خوزستان نشان می دهد. در این تصاویر دیده می شود که این سارقان یا در واقع راهزنان تلاش دارند بار میوه ی کامیون ها را با زور و تهدید و علیرغم تلاش های رانندگان برای مانع شدن آن ها به سرقت ببرند و به خودروهای خود منتقل کنند.

نکته ی تکان دهنده در این ماجرا این است که سارقان بدون توجه به تلاش های رانندگان برای محافظت از بار خود و اعتراض آن ها از کامیون ها بالا می رفتند و حتی گویی به مقاومت راننده معترض هم بودند. آن ها وقتی با ممانعت راننده ها مواجه می شدند با تهدید راننده به وسیله ی چاقو، دست به سرقت می زدند.

مرز تجاری شلمچه در ۱۵ کیلومتری خرمشهر قرار دارد و با کشور عراق همجوار است.

این ویدئو سر و صدای زیادی در شبکه های اجتماعی به پا کرده و خشم بسیاری از کاربران فضای مجازی را برانگیخته است. بسیاری اقدام این گروه را راهزنی در روز روشن دانسته اند.

فرهاد قنبری درباره ی این ویدئو نوشت:

باید این تصاویر را زنگ خطر بزرگی برای جامعه دانست، زنگ خطری که نشان می دهد اخلاق اجتماعی دچار فروپاشی شده و قباحت هر عملی فروریخته است. وضعیت به گونه ای است که عده ای علنی و آشکار در حال باج گرفتن و دزدی از دیگران هستند و حتی دیگر نیازی به استتار و مخفی کردن خویش نمی بینند.

اولین پیامد گسترش فقر، فروپاشی اخلاقی و میدان داری راهزنان و اوباش است. در گسترش فقر صاحبخانه به مستاجر رحم نمی کند، باغدار با دوز و کلک میوه خود را زودتر از موعد راهی بازار می کند، کشاورز از سموم خطرناک برای بیشتر شدن محصول استفاده می کند، پزشک به بیمار به چشم مشتری می نگرد، معلم سر کلاس کار نمی کند، راننده بیشتر از حقش طلب می کند و هر کس به طریقی به دنبال قاپیدن لقمه از دهان دیگریست. وضعیت به گونه ای شده است که در خیابان یک لحظه نمی توان موبایل در دست گرفت.

تنها راه مقابله با این بی اخلاقی های در حال گسترش که در صورت ادامه به «جنگ همه علیه همه» منتهی خواهد شد، نه بازدید سرزده، نه توبیخ گرانفروشان و هشتگ صاحبخانه خوب و.. بلکه بازگرداندن کشور به چرخه اقتصادی سالم و خروج از این وضعیت اسفناک اقتصادی است.

پس از انتشار تصاویر سرقت از کامیون های باری در مرز شلمچه، دادستان خرمشهر از صدور دستورات قضایی برای شناسایی و دستگیری متهمان خبر داد و عوامل این سرقت خیلی زود به دام پلیس افتادند.

روز جمعه ۱۹ فروردین نیروی انتظامی از دستگیری هر ۶ سارق جوان و توقیف ۲ خودروی آن ها در کمتر از ۲۴ ساعت خبر داد.

جانشین فرمانده انتظامی خوزستان، سرهنگ حجت‌الله سفید پوست در این رابطه اظهار کرد: « در پی وقوع سرقت به عنف از خودرو‌های باری با سلاح سرد در جاده شلمچه و پخش فیلم آن در فضای مجازی، موضوع به صورت ویژه در دستور کار پلیس قرار گرفت.»

به گفته ی او مأموران پلیس با رصد و پایش اطلاعاتی و انجام اقدامات تخصصی در این ارتباط ۶ نفر سارق سابقه‌دار را در کمتر از ۲۴ ساعت شناسایی و با هماهنگی مقام قضائی طی چند عملیات منسجم و غافلگیرانه در مخفیگاه‌ هایشان دستگیر کردند.

جانشین فرمانده انتظامی خوزستان گفت: «مقداری اموال مسروقه کشف و ۲ دستگاه خودروی پژو و پراید به کار رفته در سرقت توقیف شدند و متهمان در تحقیقات پلیس صراحتاً به بزه ارتکابی اعتراف کردند.»

سرهنگ سفیدپوست اظهار کرد: «متهمان پس از تشکیل پرونده جهت سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی داده شدند.»

خبرگزاری صدا و سیما نیز گزارشی ویژه از دستگیری این سارقان در مرز شلمچه توسط نیروی انتظامی منتشر کرده است که ویدئوی آن را در ادامه می توانید مشاهده کنید.

مطالب مرتبط
مطالب دیگر از همین نویسنده
مشاهده بیشتر
دیجیاتو
بدون نظر

ورود