جزئیات افزایش دو برابری سقف وام مسکن جوانان

جزئیات افزایش دو برابری سقف وام مسکن جوانان

با موافقت بانک مرکزی و با توجه به افرایش قیمت‌ها و نرخ تورم در سال جدید، حداقل مبلغ سپرده گذاری و سقف تسهیلات حساب پس انداز مسکن جوانان افزایش یافت. به این ترتیب سقف تسهیلات حساب جوانان بانک مسکن در سال ۱۴۰۱ در تهران، مراکز استان‌ها و شهرهای با جمعیت بالای ۲۰۰ هزار نفر و سایر مناطق شهری به ترتیب به مبلغ دو، ۱.۷ و ۱.۴ میلیارد تومان رسید. این مبلغ سال گذشته برابر با یک میلیارد تومان در تهران و ۸۵۰ و ۷۰۰ میلیون تومان برای مراکز استان‌ها و شهرهای پرجمعیت در نظر گرفته شده بود.

همچنین حداقل مبلغ سپرده گذاری برای وام مسکن جوانان از ۲۰۰ به ۴۰۰ هزار تومان افزایش یافت.

در طرح حساب پس انداز مسکن جوانان که یک برنامه‌ریزی بلندمدت برای خانه‌دار شدن افراد است، متقاضیان می‌توانند با واریز مبالغ ماهانه یا یکجا حداقل پس از پنج سال و حداکثر پس از ۱۵ سال نسبت به دریافت تسهیلات خرید و احداث مسکن اقدام کنند.

جزئیات افزایش سقف وام مسکن جوانان تا دو میلیارد تومان

در همین راستا صحابی، رئیس گروه بانک‌های تخصصی اداره اعتبارات بانک مرکزی گفت: «اگر خانواده‌ای قصد داشته باشد زودتر از این تسهیلات استفاده کند، با توجه به شرایط ویژه‌ای که در نظر گرفته شده می‌تواند بعد از پنج سال از سقف تسهیلات ۸۰۰ میلیونی بهره‌مند شود. همچنین بین ۵ تا ۱۵ سال نیز جدول مشخصی دارد که همان روز افتتاح حساب در اختیار متقاضی قرار می‌گیرد.»

در این طرح هر فردی که به سن ۱۸ سالگی رسیده و یا از سوی دادگاه حکم رشد داشته باشد، می‌تواند به نام خود یا کسانی که تحت قیومیت او باشند اقدام به افتتاح حساب پس انداز مسکن جوانان کرده و با سپرده گذاری در روند دریافت این تسهیلات بانکی قرار بگیرد.

البته بانک مرکزی با درخواست بانک مسکن برای تجمیع تسهیلات مسکن از محل حساب صندوق پس‌انداز مسکن جوانان و اوراق گواهی حق تقدم استفاده از تسهیلات مسکن آن بانک در سقف‌های مصوب هر یک از حساب‌های مزبور، با توجه به سیاست‌های کنونی دولت و مجلس شورای اسلامی مبنی بر تقویت ساخت مسکن (قانون جهش تولید مسکن) موافقت نکرده است.

مطالب دیگر از همین نویسنده
مشاهده بیشتر
دیجیاتو
بدون نظر

ورود