ماجرای ربوده شدن یک زن ایرانی در کانادا؛ الناز حاج‌ تعمیری کیست؟

ماجرای ربوده شدن یک زن ایرانی در کانادا؛ الناز حاج‌ تعمیری کیست؟

با گذشت سه ماه از ربوده شدن یک زن ایرانی به نام الناز حاج تعمیری در کشور کانادا به دست افراد ناشناس، تلاش ها برای یافتن وی تاکنون بی نتیجه بوده و هیچ اطلاعی از سرنوشت این زن در دست نیست.

سه ماه قبل در شبی زمستانی در ژانویه ۲۰۲۲، سه مرد مسلح سیاهپوست با یونیفورم پلیس به در خانه‌ ی یک زوج ایرانی در واساگا بیچ، شهرکی ساحلی در شمال شهر تورنتو در استان انتاریوی کانادا رفتند. آن شب یکی از اقوام این زوج، زنی ۳۷ ساله به نام الناز حاج تعمیری، مهمان آن ها بود.

مردان مسلح مدعی شدند حکم بازداشت الناز را دارند و باید او را با خود ببرند. صاحبخانه اما به آن ها شک کرد و همین باعث درگیری آن ها با مردان مسلح شد. در نهایت اما مردان در حالی‌ که الناز را با پاهای برهنه روی برف می‌ کشیدند، او را به زور سوار یک خودروی لکسوس کردند و متواری شدند.

به‌ دنبال ربوده شدن الناز حاج تعمیری، تحقیقات پلیس برای پیدا کردن ردی از او آغاز شد. هنوز کسی نمی‌ داند که آدم ربایان چه کسانی بودند و با چه انگیزه‌ ای این زن ایرانی را ربودند. به گفته ی پلیس تا به امروز هیچگونه باج‌ خواهی هم صورت نگرفته است. با این حال معلوم شده این زن ایرانی از مدتی قبل‌ گرفتار حوادثی عجیب شده بود.

ماجرا از این قرار بود که الناز حاج تعمیری که به همراه همسرش در ایران زندگی می‌ کرد، حدود ۵ سال قبل و پس از مرگ شوهرش تصمیم گرفت به کانادا مهاجرت کند. شغل او تجارت بود تا اینکه از چند ماه قبل از ربوده شدنش، درگیر حوادثی عجیب شد.

نخستین حادثه برای او سال گذشته اتفاق افتاد. این زن ایرانی که به تنهایی در آپارتمانی در شهر ریچموندهیل در شمال تورنتو زندگی می‌ کرد زمانی که قصد داشت خودروی کرایه‌ای‌ خود را تحویل مرکز کرایه ی خودرو دهد، متوجه شد ۲ عدد جی‌پی‌اس زیر خودروی او نصب شده بود. او که نمی‌ دانست نصب جی‌پی‌اس ها کار چه‌ کسی بوده، این ماجرا را به پلیس گزارش کرد. اما مأموران پلیس فقط به او توصیه کردند که بیشتر مراقب خودش باشد.

دومین حادثه اما ۲ هفته قبل از ربوده شدن الناز حاج تعمیری رخ داد. او وقتی در پارکینگ آپارتمانش بود، هدف حمله ی ۲ مرد قرار گرفت. مردان جوان با ماهیتابه ضربه ی محکمی به سر این زن ایرانی زدند و با رسیدن یکی از همسایه‌ ها، از ترس دستگیری فرار کردند. به‌ دنبال این حادثه، سر الناز حاج تعمیری ۴۰ بخیه خورد و او باز هم ماجرا را به پلیس گزارش کرد و این بار مأموران پلیس از وی خواستند که به محل امنی نقل مکان کند و تلفن همراهش همیشه روشن باشد.

زن ایرانی که از این ماجرا وحشت کرده بود این بار تصمیم گرفت برای در امان ماندن از حمله ی مهاجمان به خانه ی یکی از اقوامش در شهر کوچکی در استان انتاریو نقل مکان کند. او مدتی مهمان زوجی از اقوام خود بود، تا اینکه ۳ ماه پیش، ۳ مرد با لباس پلیس به آنجا رفتند و با این ادعا که حکم بازداشت وی را دارند او را ربودند و تا‌کنون هیچ خبری از وی نشده است.

والدین الناز حاج تعمیری از ایران پیگیر پرونده ی ربوده‌ شدن دختر خود هستند اما پلیس کانادا هنوز موفق به رازگشایی این پرونده نشده است. آن ها حتی هنوز موفق به شناسایی خودرویی که الناز حاج تعمیری با آن ربوده شده، نشده‌ اند.

با این حال احتمال می‌ دهند همه ی ماجراهای رخ داده برای این زن ایرانی باهم در ارتباط باشد. آن ها حدس می‌ زنند ماجرای حمله به این زن در پارکینگ آپارتمانش با ربوده‌ شدن او مرتبط باشد و به همین دلیل تحقیقات برای شناسایی ۲ مرد جوانی که به الناز حمله و او را مجروح کرده بودند را آغاز کردند، تحقیقاتی که هفته ی گذشته منجر به دستگیری یکی از این افراد شد.

پلیس منطقه یورک روز پنجشنبه ی گذشته اعلام کرد جوانی به نام ریاست سینگ ۲۳ ساله در ارتباط با حمله به این زن ایرانی با ۴ اتهام از جمله اقدام به آدم ربایی و تلاش برای قتل روبه‌رو است. پلیس همچنین موفق به شناسایی دومین عامل حمله به الناز حاج تعمیری به نام هارش دیپ بینر شده که او نیز با همین اتهامات روبه‌رو است و حکم دستگیری او در سراسر کانادا صادر شده است. پلیس از مردم برای شناسایی این مرد و همچنین در اختیار گذاشتن هر گونه اطلاعاتی که باعث پیدا شدن زن ایرانی شود، کمک خواسته است.

ریاست سینگ و هارش دیپ بینر، دو مظنون پرونده

مارتین گراهام، بازرس پلیس استان انتاریو به خبرنگاران گفت: «بزرگ‌ ترین امید من این است که الناز زنده باشد و بزرگ‌ ترین ترس من این است که او نباشد و پلیس با ارتباط با جامعه ایرانی مقیم تورنتو و مونترال در تلاش برای حل معمای این پرونده است.»

در عین حال، پیامی نیز به زبان فارسی از سوی فریبا حاج تعمیری، مادر الناز حاج تعمیری در رسانه‌ ها و شبکه‌ های اجتماعی کانادا منتشر شده که با صدایی نگران به مخاطبان می‌ گوید: «ما شدیدا به کمک شما نیاز داریم. من به‌ عنوان یک مادر به شما التماس می‌ کنم که ما را راهنمایی کنید و هر چه می‌ دانید به ما بگویید. خواهش می‌ کنم، من از شما خواهش می‌ کنم.»

مطالب دیگر از همین نویسنده
مشاهده بیشتر
دیجیاتو
۳ نظر

ورود

  • ساکن جزیره ی ونکوور فروردین ۲۸, ۱۴۰۱

    تو کار مواد بودن
    خیلیا اینجا تو کار مواد هستن و همینطوری یا به قتل میرسن یا بهشون حمله میشه یا ربوده میشن.
    ساکن جزیره ی ونکوور هستم و گه گداری میرم ونکوور و داون تاون یا مرکز شهر. بارها نزدیک شدن گفتن مواد میخوایین؟ نصفشون زن بوده. چون پلیس مشکوک نمیشه

    • Azii اردیبهشت ۳, ۱۴۰۱

      ای وای پناه بر خدا چقدر آدم ناراحت میشه . آخه نوشتن تو کار تجارت بوده ! بهر حال هممون انسانیم و دارای عاطفه . انشاالله خبری ازش بشه تا دل مادرش آروم بگیره به حق همین شب های قدر

  • Azii اردیبهشت ۳, ۱۴۰۱

    خدا کنه خبری ازش بشه دل مادرش آروم شه شدیدا ناراحت شدم