مصرف قهوه بدون کافئین با بدن چه می کند؟

مصرف قهوه بدون کافئین با بدن چه می کند؟

اگر با خوردن قهوه دلشوره می گیرید، شاید استفاده از قهوه بدون کافئین بهترین راه برای حل این مشکل به نظر برسد. اما این نوع قهوه با اینکه کافئین کمتری در مقایسه با قهوه ی عادی دارد، اما لزوماً جایگزین خیلی سالم تری نیست. در حقیقت، مصرف قهوه بدون کافئین می تواند عوارض جانبی خطرناک زیادی داشته باشد که احتمالاً حتی به آن فکر نکرده اید.

در ادامه می خواهیم ببینیم مصرف قهوه بدون کافئین چه عوارضی ممکن است داشته باشد و چرا بهتر است از قهوه ی عادی استفاده کنیم.

۱- ممکن است در معرض مواد شیمیایی خطرناکی قرار گیرید

دانه های قهوه به طور طبیعی حاوی کافئین هستند و برای حذف این ماده اغلب به مواد شیمیایی ای نیاز است که برای سلامت بدن بسیار مضرند. بسیاری از شرکت ها برای حذف کافئین از دانه های قهوه از متیلن کلراید استفاده می کنند، یک ماده شیمیایی قوی که در رنگ‌پاک‌کن‌ها وجود دارد. متیلن کلراید اگر وارد بدن شود می تواند به قلب و کبد صدمه بزند و حتی روی قدرت باروری اثر بگذارد.

۲- ممکن است کلسترول خون تان را بالا ببرد

اگر در فکر آن هستید که برای کنترل سطح کلسترول تان، به قهوه بدون کافئین روی آورید، باید اول بدانید این قهوه از چه نوع دانه ای درست شده. تحقیقات نشان داده مصرف قهوه بدون کافئین می تواند سطح کلسترول مضر را به میزان چشمگیری بالا ببرد و دلیل آن نوع دانه ای است که قهوه از آن درست شده است. اغلب قهوه های بدون کافئین از دانه های ربوستا تهیه می شوند که از چربی بیشتری برخوردار است و می تواند سطح کلسترول را افزایش دهد. اگر مصمم هستید به جای قهوه عادی از قهوه بدون کافئین استفاده کنید، به دنبال برندهایی باشید که از دانه های عربیکا استفاده می کنند.

۳- از فواید قهوه عادی محروم می شوید

با اینکه مصرف زیاد قهوه خطرات زیادی برای سلامت دارد، اما مصرف این نوشیدنی به میزان متعادل از فوایدی همچون داشتن پوستی جوان و بدون جوش برخوردار است. اما برعکس، قهوه بدون کافئین نوشیدنی بسیار فرآوری شده ای است که بیشتر مواد بیو اکتیو طبیعی خود را در فرآیند حذف کافئین از دست داده است. یکی از این مواد، اسید کلروژنیک است که می تواند دستگاه ایمنی بدن را بهبود ببخشد و حتی از سرعت پیری پوست بکاهد.

۴- احتمال زیاده روی در مصرف آن بیشتر است

بسیاری از زنان باردار برای آنکه کافئین کمتری مصرف کنند، به جای قهوه عادی از قهوه بدون کافئین استفاده می کنند، اما صرف اینکه این نوع قهوه کافئین بسیار کمتری دارد، لزوماً به این معنی نیست که مصرف زیاد آن بی ضرر است. به عقیده ی کارشناسان، مصرف روزانه یک فنجان قهوه ی دمی برای زنان باردار هیچ ضرری ندارد، اما اگر مایلید از قهوه بدون کافئین استفاده کنید، نباید در نوشیدن آن زیاده روی کنید.

فراموش نکنید که این نوع قهوه هم از مقداری کافئین برخوردار است و گرچه ممکن است کبدتان بتواند آن را تجزیه کند، اما احتمالاً بدن فرزند در شکم تان این توانایی را ندارد. این نوع قهوه گرچه از کافئین کمتری در مقایسه با قهوه عادی برخوردار است، اما کماکان به زنان باردار توصیه می شود روزانه بیشتر از یک فنجان قهوه بدون کافئین ننوشند.

۵- ممکن است زمینه ساز ابتلا به آتروز شود

مصرف قهوه بدون کافئین، علاوه بر دیگر خطراتی که می تواند برای سلامت بدن داشته باشد، ممکن است به استخوان ها هم صدمه بزند. تحقیقات نشان داده کسانی که به طور مرتب روزانه ۴ فنجان یا بیشتر قهوه بدون کافئین می نوشند، در مقایسه با آن هایی که این نوع قهوه را مصرف نمی کنند، ریسک ابتلا به آرتروز در آن ها بالاتر است.

منبع: brightside
مطالب دیگر از همین نویسنده
مشاهده بیشتر
دیجیاتو
بدون نظر

ورود