ساده زیستی یا فقر؟ تصاویری از زندگی متفاوت نماینده سابق مردم آبادان در مجلس + ویدیو

ساده زیستی یا فقر؟ تصاویری از زندگی متفاوت نماینده سابق مردم آبادان در مجلس + ویدیو

به تازگی تصاویری از نماینده سابق مجلس ، ایرج صفاتی دزفولی ، منتشر شده است که او را سوار بر موتورسیکلت سه چرخ در حال تردد در شهر آبادان نشان می دهد. این تصاویر شاید در نگاه نخست، حاکی از زندگی فقیرانه یا ساده زیستی او باشد و حتی حس ترحم بیننده را برانگیزاند.

ایرج صفاتی دزفولی در سال ۱۳۱۷ در شهر خرمشهر به دنیا آمده است. او در دوره اول و پنجم مجلس شورای اسلامی نماینده مردم شهر آبادان بوده است. علاوه بر این، ۹ سال ریاست دیوان محاسبات کشور را در دوره‌های دوم و سوم، برعهده داشته است.

 

اصل ماجرا چیست؟

اولین بار، صفحه‌ی توییتری داریوش آرمان بود که این ویدیو را منشتر کرد و نوشت:

«باور کردنی نیست، اما ایشون آقای ‎ایرج صفاتی نماینده ۳د وره ‎مجلس شورای اسلامی بوده که ٩ سال هم ریاست دیوان محاسبات کشور را بر عهده داشته که اینگونه زندگی می‌کند.»

اما طبق پیگیری خبرنگار صدا و سیما از منتشر کننده این تصویر، مشخص شد این موتور سیکلت سه چرخ در منزل آقای صفاتی تعمیرات انجام داد.

بعد از پایان کار ، آقای صفاتی با همان لباس خانگی همراه وی می شود تا با مراجعه به بانک دستمزد او را پرداخت کند. گرچه گزارش ها از ساده زیستی و روحیه مردمداری و مردمی این مسئول پیشین حکایت دارد اما به گفته اطرافیان تصاویر منتشر شده اصل و واقعیت زندگی شرافتمندانه وی نیست.

سابقه انقلابی ایرج صفاتی دزفولی

آقای ایرج صفاتی از بازماندگان حادثه بمب‌گذاری در دفتر حزب جمهوری اسلامی در هفتم تیر ۱۳۶۰ نیز به شمار می رود.

ایرج صفاتی دزفولی سیاستمدار ایرانی است، که در دوره نخست و دوره پنجم مجلس شورای اسلامی به‌عنوان نماینده آبادان، از استان خوزستان در مجلس شورای اسلامی حضور داشت. وی ریاست دیوان محاسبات کشور را برای دوره‌های دوم و سوم، برعهده داشت.

کتاب خاطرات ایرج دزفولی

مهدی داوودی ، نویسنده ، خاطرات ایرج صفاتی دزفولی را تدوین کرد و مرکز اسناد انقلاب اسلامی به چاپ رساند. او در کتاب خود با عنوان «خاطرات ایرج صفاتی دزفولی» نگاهی جامع به جریان ملی شدن صنعت نفت، حادثه بمب ‌گذاری در هفتم تیر ماه سال ۱۳۶۰ و اعتراض ۱۵۰ نماینده مجلس شورای اسلامی به فرمان عقب نشینی بنی صدر ، رییس جمهوری وقت ، درباره عقب‌نشینی در دوران دفاع‌ مقدس و جبهه های جنگ تحمیلی عراق علیه ایران دارد.

در این کتاب، حوادثی از جریان‌های سیاسی، دستگیری ایشان توسط نیرو‌های ساواک، پیروزی انقلاب و دفاع‌ مقدس به رشته تحریر درآمده است.

جالب است بدانید ایرج صفاتی دزفولی، نماینده پیشین مردم آبان در مجلس شورای اسلامی، در یک دوره با شهید رجایی در زندان های رژیم پهلوی هم بند بوده است.

کتاب «خاطرات ایرج صفاتی دزفولی» بر پایه مصاحبه‌ ای از پیش توسط مرکز اسناد انقلاب اسلامی در ۲۳۰ صفحه تدوین و منتشر شده است.

پیشنهاد می کنیم این مطالب را هم بخوانید:

روایت نماینده مجلس مخالف طرح صیانت از ماجرای سیسمونی خانواده قالیباف

اظهارات جنجالی نماینده مجلس: قبل از انقلاب مردم سالی یک بار برنج می‌خوردند

درگیری لفظی شدید داریوش مصطفوی با نماینده مجلس روی آنتن زنده! + ویدیو

نماینده مجلس: هر کس دنبال ساز زدن است از ایران برود!

حمله به دفتر نماینده مجلس پس از اظهارات جنجالی درباره حوادث آبان ۹۸

مطالب مرتبط
دیجیاتو
بدون نظر

ورود