تکذیب خبر مرگ نلی ، خواننده زن پیش از انقلاب + بیوگرافی

تکذیب خبر مرگ نلی ، خواننده زن پیش از انقلاب + بیوگرافی

روز گذشته، جمعه ۶ خرداد ماه، خواننده مشهور لس آنجلسی (ابی) و آهو خردمند، بازیگر پیشین سینمای ایران، در صفحه اینستاگرام خود خبر از فوت نلی خواننده زن قبل از انقلاب را دادند اما کمی بعد این خبر توسط نزدیکان او تکذیب شد.

شمسی اشتری با نام هنری نلی یکی از خوانندگان مشهور پاپ پیش از انقلاب در ایران بود که در اواخر دهه ۵۰ با نام نلی در بین مردم شناخته می شد. اما بعد از جریان انقلاب اسلامی، ایران را ترک کرد، به انگلستان رفت و عطای خوانندگی را به لقایش بخشید.

این خواننده زن ایرانی در سال ۱۳۳۴ در تهران به دنیا آمد.

در اواخر سال های دبیرستان بود که یکی از دوستان نلی او را به شومن معروف، فریدون فرخزاد، معرفی کرد. فرخزاد نلی را برای اجرا به یک برنامه تلویزیونی آورد که حسابی درخشید و بعد از همین اتفاق، بسیار مشهور شد. او در برنامه های تلویزیونی زیادی شرکت کرد و از هنرمندان ثابتی بود که در شوهای رنگارنگ اجرا می کرد.

نلی در چندین ترانه با سلیمان واثقی (سلی) همکاری کرد که توجه مردم را به خود جلب کرد. پس از آن، معمولا نام زوج « سلی و نلی » به صورت یکجا به کار می رفت.

نلی ریزاندام بود و سلی اندام درشتی داشت. همین ترکیب متضاد مورد توجه قرار گرفت و عاملی برای محبوبیت این زوج هنرمند شد.

درست زمانی که نلی در حال به اوج رسیدن و محبوبیت بود انقلاب اسلامی ایران شکل گرفت و او مجبور به ترک موطن خود شد.

نلی به کشور انگستان رفت اما این مهاجرت به معنی خداحافظی با خوانندگی بود زیرا بر خلاف دوستان هم دوره خود دیگر ، به دلایل شخصی، به حرفه خوانندگی نپرداخت. او بعد از مهاجرت وارد دانشگاه لندن شد و تحصیلات خود را در زمینه دندانپزشکی تکمیل کرد.

موثق ترین اخبار مربوط به نلی خواننده این است که حوالی لندن و داخل تهران مطب دندانپزشکی داشت که آدرس موثقی از آن نیست و حتی هیچ عکس جدیدی از او در معرض عموم قرار نگرفته است. اطلاعات بیشتری مانند همسر، فرزندان، والدین و غیره نیز در دسترس نیست.

پیشنهاد می کنیم این مطالب را نیز بخوانید:

کنایه هنرمندانه خواننده ایرانی به خاوری در کنسرت کانادا + ویدئو

ابوذر روحی خواننده سرود «سلام فرمانده» کیست؟ + نماهنگ و متن سرود

ماجرای خانه خواننده مشهور لس آنجلسی در تهران چیست؟

عصبانیت محمود قربانی همسر اول گوگوش از ادعاهای خواننده مشهور در مصاحبه جنجالی

ابراز تمایل «امید» خواننده مشهور لس آنجلسی به بازگشت به ایران + ویدئو

مطالب مرتبط
بدون نظر

ورود