اسپانیا متلک انداختن به زنان در خیابان را ممنوع و جرم اعلام کرد

اسپانیا متلک انداختن به زنان در خیابان را ممنوع و جرم اعلام کرد

در اسپانیا به منظور بهبود حقوق زنان، اصلاحات اساسی در قانون این کشور در نظر گرفته شده است، اما مخالفان سیاست‌های جدید می‌گویند این‌ قانون‌ها حمله به رفتارهای سنتی میان جنسیت‌هاست.

کنگره اسپانیا به عنوان بخشی از تغییرات قانونی جدید و با تمرکز بر بهبود حقوق زنان، متلک انداختن به آنها در خیابان را ممنوع کرده است. مهم‌تر از همه، قانون بحث برانگیز تجاوز در این کشور اصلاح شده و به موجب آن هرگونه دخول غیرتوافقی بدون در نظر گرفتن اینکه آیا خشونت یا ارعابی صورت گرفته باشد، تجاوز محسوب می‌شود.

بر اساس این لایحه، اظهارنظرها، گزاره‌ها یا رفتارهای جنسی که موجب تحقیر، سوء رفتار یا ارعاب قربانی شود، مشمول جریمه نقدی، محکومیت به ارائه خدمات اجتماعی یا حبس خانگی تا یک ماه خواهد بود. این تغییر قانون در اسپانیا به دنبال اقدامات مشابه در کشورهای فرانسه، بلژیک و کانادا صورت گرفت که طی چند وقت اخیر آزار و اذیت خیابانی یا متلک انداختن به زنان را غیرقانونی اعلام کردند.

متلک پرانی به زنان در خیابان های اسپانیا ممنوع شد

دولت چپ‌گرای اسپانیا (حزب کارگران سوسیالیست) تصویب این قانون کیفری فمینیستی را جشن گرفت، در حالی که احزاب راست با این قانون مخالفت کرده و مدعی شدند این قانون حق مردان بر فرض بی‌گناهی را کاهش می‌دهد و به رفتارهای سنتی میان دو جنس خدشه وارد می‌کند.

کارلا توسکانو، نماینده حزب راست افراطی Vox که پیش از این در مخالفت با جنبش ضد آزار جنسی با تی‌شرتی که شعار #NotMeToo بر آن نقش بسته بود دیده شده بود، با متهم کردن دولت به «ترویج نفرت از زیبایی و مردان»، توسط اعضای حزبش مورد تشویق قرار گرفت.

در همین حال، ایرنه مونترو، وزیر برابری این کشور از این اصلاحات به عنوان گامی تعیین‌کننده در جهت تغییر فرهنگ جنسی کشورش دفاع کرد. او گفت: «از امروز اسپانیا کشوری آزادتر و امن‌تر برای تمام زنان است. ما خشونت را با آزادی و ترس را با میل عوض می‌کنیم.»

متلک پرانی به زنان در خیابان های اسپانیا ممنوع شد

این اصلاحات در نتیجه اعتراضات بزرگ فمینیستی چهار سال پیش اتفاق افتاد؛ زمانی که پنج مرد که یک زن ۱۸ ساله را مجبور به رابطه جنسی در فستیوال گاوبازی کرده بودند، از تجاور تبرئه شده و در عوض به حکم خفیف‌تر آزار جنسی متهم شدند. زیرا قانون قبلی فاقد تعریف روشنی از رضایت بود و در عوض بر شواهدی شامل خشونت، مقاومت یا ارعاب برای تعیین اینکه آیا تجاوز به عنف اتفاق افتاده یا نه تکیه می‌کرد.

بیشتر بخوانید:

حکم دادگاهی در بریتانیا: «کچل» خطاب کردن مردان نوعی آزار جنسی است

پای آزار جنسی به دنیای متاورس هم باز شد؛ تمهیدات متا برای ایجاد «مرز شخصی»

مطالب دیگر از همین نویسنده
مشاهده بیشتر
۴ نظر

ورود

  • مارکوپولو خرداد ۱۴, ۱۴۰۱

    لعنت بهشون!گشت ارشادجمهوری اسلامی ایران هم تااسپانیا رفته وعالم گیرشده؟

    • پیام رسان? خرداد ۱۴, ۱۴۰۱

      ربطی ب گشت ارشاد نداره داپش
      تیکه اندختنو ممنوع کردن کار خوبیم کردن

    • امیر خرداد ۱۴, ۱۴۰۱

      فشار بخور فشاری.
      بزودی کل جهان را میگیریم…
      حقیقت رفتار های سالم چیز عجیبی برای خود اونها هم نیست. تازه خبر اومده دارن از فرهنگستان زبان و ادب فارسی ما برای صنعت ویدیو گیم انگلستان اسکی میرن.

  • جواد خرداد ۱۵, ۱۴۰۱

    “هرگونه دخول غیرتوافقی بدون در نظر گرفتن اینکه آیا خشونت یا ارعابی صورت گرفته باشد، تجاوز محسوب می‌شود.”
    الان اگه یه دختر مخ یه پسر رو بزنه، اون پسر میتونه از دختر شکایت کنه؟
    چون مشخصا تفاوقی اتفاق نیفتاده
    برام سواله الان اثبات این تفاوق چطور صورت میگیره؟