آیا ممکن است امبر هرد به خاطر شکایت جانی دپ به زندان بیافتد؟

آیا ممکن است امبر هرد به خاطر شکایت جانی دپ به زندان بیافتد؟

روز جمعه آخرین جلسه ی دادگاه پر سر و صدای شکایت جانی دپ از همسر سابقش امبر هرد به دلیل اتهام زنی به وی بود که پس از ۶ هفته در ویرجینیا به پایان رسید. در این جلسه آخرین اظهارات طرفین شنیده شد.

تیم حقوقی جانی دپ مدعی شدند اتهامات مطرح شده از سوی امبر هرد درباره ی آزار و اذیت وی توسط دپ دروغ و سوء استفاده از جنبش «می تو» (MeToo) بوده و وکلای امبر هرد هم عیب جویی ها از شواهد و مدارک ارائه شده از سوی امبر هرد را رد مدارک فراوان و قوی ای دانستند که او برای ادعای خود مطرح کرده است.

همچنین یکی از وکلای امبر هرد، بنجامین راتنبورن به هیئت منصفه یادآور شد که جانی دپ خود اذعان کرد در پیام هایی به هرد او را یک «فاحشه کثافت» خطاب کرده و گفته بود «به جسد سوخته اش تجاوز خواهد کرد».

هیئت منصفه ی دادگاه مشورت درباره ی نتیجه ی نهایی را آغاز کرده اند و سرنوشت این شکایت چند ده میلیون دلاری هفته ی آینده مشخص خواهد شد.

اما ماجرا لزوماً با اعلام رأی دادگاه به پایان نخواهد رسید.

پس از جلسات هفته ی گذشته ی این دادگاه، یک وکیل سرشناس به نام آرون مینک که در حیطه ی  هتک حیثیت فعالیت دارد، ادعا کرد در صورتی که تحقیقات پلیس نشان دهد امبر هرد سند سازی کرده است، این بازیگر مشهور با مجازات حبس رو به رو خواهد شد.

هرد از ابتدا ادعا کرده هرگز دست به سندسازی یا دستکاری تصاویری که آن ها را به عنوان سند ادعای آزار و اذیت های جانی دپ ارائه کرده، نزده است.

اما تیم حقوقی جانی دپ در دادگاه امبر هرد را به ارائه ی تصاویر دستکاری شده متهم کرده اند.

هفته ی گذشته، یک کارشناس جرم شناسی دیجیتال به نام برایان نویمایستر که به عنوان یکی از شاهدان جانی دپ در دادگاه حضور یافته بود، صحت تصاویری که امبر هرد را با بدنی کبود نشان می داد را زیر سؤال برد. او در دادگاه گفت که این تصاویر دستکاری شده اند.

از سویی دیگر، آرون مینک در ابتدا مدعی شده بود احتمال آنکه امبر هرد به خاطر گفته های خود در دادگاه تحت پیگرد قانونی قرار گیرد، صفر یا کمتر از یک درصد است.

این وکیل سرشناس اما چند روز بعد نظر دیگری پیدا کرد.

او در مصاحبه ای گفت: «من فکر می کنم هر چه دادگاه جلوتر می رود شواهد قابل اثبات بیشتری دال بر دروغگویی هرد درباره ی موضوعات مختلف می بینیم. از همینجا این احتمال به وجود می آید که اسناد و مدارک، عکس ها و کبودی هایش ساختگی باشند و او دارد شواهد را با تغییر ارائه می دهد.»

مینک همچنین گفت تغییر شواهد برای دستگاه قضا امری بسیار جدی و اهانت آمیز است.

جانی دپ از همسر سابق خود، امبر هرد به خاطر انتشار یادداشتی در واشنگتن پست در سال ۲۰۱۸ شکایت کرده و خواستار غرامتی ۵۰ میلیون دلاری شده است. هرد در این یادداشت خود را قربانی خشونت خانگی خوانده بود. در این یادداشت نامی از جانی دپ برده نشده بود اما جانی دپ معتقد است به خاطر معنای ضمنی این یادداشت یعنی آزارگر بودن او، کار خود را از دست داد و متحمل ضررهای مالی شد.

هرد نیز متقابلاً از جانی دپ با در خواست غرامتی ۱۰۰ میلیون دلاری شکایت کرده است.

منبع: mirror
بدون نظر

ورود