کارهای ساده و روزمره ای که همه عمر اشتباه انجام شان داده ایم

کارهای ساده و روزمره ای که همه عمر اشتباه انجام شان داده ایم

وقتی روش انجام کارهای ساده و پایه ای را یاد می گیریم، اینطور به نظر می آید که دیگر هیچ چیزی نمی تواند اعتماد به نفس مان که در مورد روش انجام همین کارهای ساده پیدا کرده ایم را خدشه دار کند. اما وقتی بفهمیم خواب، آب خوردن و حتی نفس کشیدن مان اشتباه بوده، توانایی هایمان کمی برای خودمان زیر سؤال می رود. اما خوشبختانه با خواندن همین مطلب می توانیم همه چیز را درست کنیم.

در ادامه از کارهای ساده و روزمره ای خواهیم گفت که همیشه آن ها را اشتباه انجام داده ایم.

۱- شیر آب را با انگشتان تان باز می کنید

شما برای دوری از میکروب ها دست های خود را با آب و صابون خوب می شویید. حالا اگر شیر آب را هم با مچ دست تان ببندید، بیشتر از خود مراقبت کرده اید. چرا که با این کار دیگر مجبور نمی شوید دست های تمیز خود را به شیر آب بزنید.

۲- سنجاق سر را طوری به موهای خود می زنید که قسمت شیاردار آن روی موها قرار می گیرد

سنجاق سر را به گونه ای به موهای خود بزنید که قسمت شیاردار آن زیر موها قرار گیرد. قسمت شیاردار سنجاق به گونه ای طراحی شده که سر جای خود، نزدیک به کف سر باقی بماند. بخش صاف سنجاق، موها را به خوبی نگه نمی دارد.

۳- با قفسه سینه ی خود نفس می کشید

نحوه ی صحیح تنفس، نفس کشیدن با شکم است. با این روش فشار وارده به قفسه سینه کاهش می یابد و کار کمتری از قلب کشیده می شود. تنفس با قفسه سینه اثربخشی کمتری دارد، به گردن هم مانند قفسه سینه فشار وارد می کند و می تواند باعث هایپرونتیلیشن (تنفس غیرطبیعی سریع) هم شود.

۴- هندوانه را از وسط می بُرید

به جای نصف کردن هندوانه، ابتدا پوست هندوانه را ببُرید، البته حواس تان باشد گوشت هندوانه را همراه آن نبُرید. بریدن پوست که تمام شد، گوشت هندوانه را برش بزنید و قطعه قطعه کنید.

۵- وسط سیب را نمی خورید

طبق تحقیقات، وسط سیب مغذی ترین قسمت این میوه است. در حقیقت، نه تنها فیبر و فلاونوئید دارد، بلکه دارای باکتری هایی است که برای سلامت روده ها مفیدند.

۶- به شکم می خوابید

کسانی که به شکم می خوابند، احتمال بروز پشت درد و گردن درد در آن ها بیشتر است. به علاوه این کار برای زنان باردار می تواند خطرناک هم باشد. از سویی دیگر، خوابیدن به پشت بهترین حالت برای ستون فقرات است.

۷- ایستاده آب می نوشید

وقتی ایستاده آب می نوشید، آب خیلی سریع در بدن تان پایین می رود. این امر می تواند منجر به بروز مشکلی به نام «احتباس آب» در مفصل ها شود و حتی به دستگاه گوارش تان صدمه بزند. بهترین راه، نوشیدن تدریجی آب در حالت نشسته است.

۸- غذا را در مایکروفر گرم می کنید

ریختن غذا در بشقاب و بلافاصله گذاشتن آن در مایکروفر، روش خوبی برای گرم کردن غذا نیست. بیشتر اوقات بعضی قسمت های غذا سرد باقی می ماند. برای جلوگیری از بروز این مشکل، وسط بشقاب را خالی بگذارید. با این کار همه جای غذا به طور یکسان گرم می شود.

۹- رنگ کرم پودر را روی مچ دست تان چک می کنید

مچ دستان شما به اندازه ی صورت و گردن تان در معرض آفتاب قرار نمی گیرد و احتمالاً رنگ آن با رنگ صورت تان متفاوت است. روش درست برای چک کردن رنگ کرم پودر، زدن آن به قفسه سینه است. اگر امکان پذیر نبود، دست کم روی گردن تان آن را چک کنید.

منبع: brightside
دیجیاتو
بدون نظر

ورود