شیر آفریقایی در اصفهان! کشف باغ وحش خانگی غیرمجاز در خمینی شهر + ویدئو

شیر آفریقایی در اصفهان! کشف باغ وحش خانگی غیرمجاز در خمینی شهر + ویدئو

یک باغ وحش خانگی غیر مجاز در خمینی شهر ِ اصفهان کشف شده که محل نگهداری یک شیر آفریقایی و انواع پرندگان کمیاب بوده است.

فرمانده انتظامی خمینی‌ شهر از کشف یک قلاده شیر ماده آفریقایی و تعداد ۶۴ قطعه پرنده کمیاب از باغی در شهرستان خمینی شهر خبر داد.

غلامرضا براتی گفت: «مأموران کلانتری ۱۵ فرماندهی انتظامی شهرستان خمینی‌ شهر با اشراف اطلاعاتی خود از نگهداری حیوانات نادر و کمیاب در یک باغ شخصی مطلع شدند و بلافاصله موضوع را در دستور کار خود قرار دادند.»

وی افزود: «مأموران پس از کسب اطلاعات لازم طی هماهنگی با مرجع قضائی به همراه نماینده ی اداره محیط زیست شهرستان از باغ مذکور بازرسی کردند که در نتیجه ی این عملیات یک قلاده شیر ماده آفریقایی و ۶۴ قطعه پرنده کمیاب که به صورت قاچاق تهیه شده بودند را کشف کردند.»

فرمانده انتظامی شهرستان خمینی‌ شهر اظهار کرد: «در این رابطه یک نفر شناسایی شده و اقدامات جهت دستگیری وی در حال اجرا است. همچنین حیوانات کشف شده در این باغ به مأموران اداره محیط زیست تحویل و پرونده ی این موضوع نیز برای انجام اقدامات قانونی به مراجع قضائی ارسال شد.»

هفته ی گذشته نیز ۲ توله سیاهگوش از یک فرد در این استان کشف شده بود که آن دو نیز تحویل اداره کل محیط زیست استان اصفهان شدند.

علاوه بر این، در سال ۹۴ هم خبر کشف یک مجموعه ی بزرگ از انواع پرندگان و پستانداران شامل پرندگان آبزی مانند قو، پلیکان، انواع مرغابی وحشی، عقاب طلایی، جغد، کبک، باقرقره و پستاندارانی مانند آهو و میمون در یکی از باغ های خمینی شهر منتشر شده بود که مراجع قضایی صاحب این باغ وحش غیر مجاز را به جریمه نقدی و بازگرداندن وحوش به طبیعت محکوم کردند.

طی سال های گذشته بارها اخباری درباره ی کشف باغ وحش های غیرمجاز خانگی در نقاط مختلف کشور منتشر شده است.

نگهداری از حیوانات وحشی از قرار معلوم به تفریح جدید ثروتمندان ایرانی تبدیل شده است، تفریحی که درآمد زیادی را نصیب قاچاقچیان حیوانات می کند.

این در حالی است که کارشناسان همواره تأکید داشته اند جای هیچ حیوان وحشی در منزل و ویلای شخصی نیست و این موجودات باید تنها در طبیعت زندگی کنند.

نگهداری از حیوانات وحشی در منزل تخلف است اما متأسفانه زیاده خواهی برخی افراد و اهمال سازمان های مربوطه نسبت به تخلفات صورت گرفته در این زمینه موجب شده شاهد افزایش این مسأله باشیم.

کارشناسان می گویند حالا شاهد آن هستیم که هر کسی که پول زیادی دارد خودسرانه اقدام به راه اندازی باغ وحش یا باغ پرندگان خصوصی در خانه ی خود می کند. این امر تنها به واسطه ی تخلفات دیگری همچون قاچاق، شکار و صید غیر قانونی حیوانات میسر است که لطمات فراوانی را به حیات وحش وارد می سازند، چرا که این شرایط دست آخر منجر به بیماری، از بین رفتن یا فرار حیوان از منزل می شود که در این صورت حتی درصورت زنده گیری نیز ممکن است کشته شود.

به علاوه، به دلیل اینکه این نوع حیوانات از تولگی در خانه نگهداری شدند و دست آموز هستند دیگر نمی توان آن ها را در طبیعت رها کرد.

به گفته ی کارشناسان، نگهداری از حیوانات وحشی در منزل غیرقانونی، غیرعلمی و غیرمحیط زیستی است و از مصادیق حیوان آزاری است.

مطالب دیگر از همین نویسنده
مشاهده بیشتر
دیجیاتو
یک نظر

ورود

  • بهرام اردیبهشت ۲, ۱۴۰۲

    بنظرم دولت که عرضه نگهداری دوتا توله یوزپلنگ را نداشت حداقل به جای اینکه این افراد را کمک کند تا چه شخصی چه دولتی ازحیوانات نگهداری کنند آنها را گرفتار می‌کند پس دولت فقط به خاطر خودخواهی که دارد مردم را اذیت می‌کند نه کاردیگه