راهنمای پیگیری ثبت شرکت و ثبت برند با مدارک مورد نیاز

راهنمای پیگیری ثبت شرکت و ثبت برند با مدارک مورد نیاز

ثبت شرکت و ثبت برند تجاری ( علائم تجاری ) مراحل و شرایط خاص خود را دارد و برای پیگیری این دو فعالیت حقوقی، روش های گوناگونی بصورت حضوری یا آنلاین در نظر گرفته شده است. همانطور که می دانید ثبت شرکت و برند، جلوه قانونی خاصی به یک شرکت یا موسسه می دهد و افراد مختلف اعتماد بیشتری به آنها می کنند. مزایای بسیار زیادی برای تاسیس شرکتها و ثبت علائم تجاری وجود دارد که در این مطلب علاوه بر پرداختن به آنها، به بررسی چگونگی پیگیری و تهیه مدارک و مجوز های لازم نیز خواهیم پرداخت.

پیگیری ثبت شرکت چیست ؟

برای تاسیس شرکت و ثبت آن در بصورت قانونی و رسمی، مراحل و شرایط خاصی وجود دارد که از اصلی ترین آنها می توان به : تهیه مدارک ثبت شرکت، انتخاب اسم، مشخص کردن حوزه کاری شرکت، تعیین حد و حدود شرکا، تشکیل هیئت مدیره و پرداخت هزینه های مورد نیاز، اشاره کرد. پیگیری ثبت شرکت در ایران یا کشور های خارجی را می توان در ۲ بخش تقسیم کرد.

  • افرادی که مراحل ثبت شرکت را انجام داده و منتظر نتیجه هستند
  • افرادی که قصد دارند تا پیگیری ثبت شرکت را به یک موسسه دیگر واگذار کنند

پیگیری ثبت شرکت بصورت شخصی

افرادی که بصورت شخصی اقدام به پیگیری مراحل تاسیس شرکتها در ایران یا هر کشوری کرده اند، برای پیگیری وضعیت ثبت و استعلام از نتیجه باید به سامانه ثبت شرکتهای کشور مورد نظر مراجعه کنند.

پیگیری ثبت شرکت توسط موسسه حقوقی یا سامانه معتبر

در این روش می توان کلیه مراحل تاسیس و ثبت انواع شرکتهای تجاری یا غیر تجاری اعم از : مسئولیت محدود، سهامی خاص و عام، شرکت تضامنی، تعاونی، دانش بنیان و … را به یک سامانه و موسسه حقوقی واگذار کرد. پیگیری ثبت شرکت در این روش توسط وکلای با تجربه و کارشناسان حرفه ای در سامانه معتبر و قانونی صورت می گیرد. در این روش نیازی به تهیه مدارک و انجام مراحل تاسیس شرکت در کشور مورد نظر توسط شخص شما نمی باشد. بلکه کلیه فرآیند توسط سامانه مورد نظر یا موسسه حقوقی که این وظیفه را به آنها محول کرده اید، انجام خواهد شد.

پیگیری ثبت برند تجاری ( علائم تجاری )

پیگیری ثبت برند و لوگو ( علائم تجاری ) در ایران یا هر کشور دیگری، یکی از اقدامات حقوقی و بسیار مهم برای شرکتها یا افراد می باشد. برای ثبت برند تجاری شرایط، مدارک، مجوز ها و مراحل خاصی در نظر گرفته شده است که با توجه به هر کشور ممکن است، تفاوت های ریز و درشتی داشته باشد. شما می توانید پیگیری ثبت برند را نیز به دو صورت : شخصی یا توسط یک سامانه ( موسسه حقوقی )، انجام دهید.

پیگیری ثبت برند و لوگو بصورت شخصی

در این روش شما باید با مراجعه به سامانه اداره مالکیت معنوی، از شرایط و مراحل آن مطلع شوید و پس از آن اقدام به پیگیری مراحل بصورت گام به گام کنید. در صورتی که کلیه مراحل را بصورت صحیح انجام دهید و مدارک شما کامل باشد، پس از گذشت بازه زمانی معین، شما صاحب یک برند تجاری خواهید شد.

پیگیری ثبت برند و علامت تجاری توسط یک موسسه حقوقی

راهنمای پیگیری ثبت شرکت و ثبت برند با مدارک مورد نیاز

در این روش نیز شما مراحل ثبت برند و علائم تجاری را به یک موسسه حقوقی یا سامانه ثبت برند واگذار خواهید کرد. مزیت این روش نسبت به روش اول، عدم نیاز به تهیه مدارک و مجوز های لازم بصورت شخصی و پیگیری مراحل توسط شما می باشد. همچنین موسسات حقوقی نظیر آگاه ثبت، معمولا از کارشناسان متخصص و با تجربه استفاده می کنند که باعث می شود تا برند تجاری شما بدون نقص به ثبت برسد.

مدارک ثبت شرکت در ایران

راهنمای پیگیری ثبت شرکت و ثبت برند با مدارک مورد نیاز

مهم ترین بخشی که برای تاسیس شرکت یا ثبت علائم تجاری باید به آن توجه کرد، تهیه مدارک مورد نیاز می باشد. مدارک ثبت شرکت در ایران، توسط اداره ثبت شرکتها بصورت کلی شامل موارد زیر است. البته توجه داشته باشید که این مدارک بر اساس نوع شرکت : مسئولیت محدود، سهامی خاص، سهامی عام و … تفاوت های جزئی با یکدیگر دارد.

  • ۲ نسخه اظهارنامه، اساس نامه و شرکتنامه
  • ۲ نسخه مدارک شناسایی ( کارت ملی و شناسنامه ) شرکا و افرادی که عضو شرکت هستند
  • ۲نسخه از صورتجلسه شرکت
  • تعیین سرمایه اولیه و آورده نقدی و غیر نقدی
  • آگهی ثبت شرکت در روزنامه رسمی
  • دریافت مجوز های مورد نیاز برای ثبت شرکت ( با توجه به نوع فعالیت شرکت )
  • فیش های بانکی برای واریز سرمایه اولیه به یک حساب رسمی
  • وکالت نامه ( در صورت پیگیری مراحل ثبت شرکت به وسیله وکیل)

مدارک ثبت برند و علائم تجاری در ایران

به منظور ثبت برند یا لوگو در ایران، تهیه مدارک زیر الزامی و مورد نیاز است.

  • کارت ملی و شناسنامه
  • مجوز های لازم مثل : جواز کسب یا تاسیس
  • کارت بازرگانی برای ثبت برند لاتین یا بین المللی
  • انتخاب اسم یا طرح مناسب برای برند و لوگو
  • شماره تماس ثابت و همراه به همراه مشخصات منزل یا شرکت متقاضی

مزایای ثبت شرکت و ثبت برند

تا این قسمت با نحوه ثبت برند و ثبت شرکت بصورت شخصی یا توسط یک سامانه و موسسه حقوقی آشنا شدیم. اما مزایای ثبت شرکت و برند تجاری چیست و چه قابلیت های مثبتی با این اقدام، نصیب ما می شود؟

ثبت شرکت و برند تجاری باعث می شود تا کلیه اقدامات و فعالیت های شما در یک چهار چوب مشخص و قانونی صورت بگیرد. همچنین می توان از مالکیت برند محصولات و خدمات خود محافظت کرده و مانع سود جویی افراد دیگر شد. با تاسیس و ثبت شرکتها در ایران یا خارج، امکان جذب سرمایه، اشتغال زایی، دریافت وام، شرکت در مزایده و مناقصه های تجاری نیز فراهم می شود. از دیگر مزایای ثبت شرکتها می توان به موارد زیر اشاره کرد.

  • امکان ورود به بازار سرمایه و بورس
  • اعطای نمایندگی و افزایش تعداد شعب شرکت
  • فعالیت در زمینه صادرات و واردات در حوزه بین الملل
  • فعالیت در مناطق آزاد تحت عنوان یک شرکت
  • معافیت از مالیات در صورت داشتن شرایط خاص

هزینه تاسیس شرکت و ثبت برند

قطعا قرار گرفتن در فرآیند ثبت برند تجاری یا شرکت، هزینه های خود را می طلبد و برای اطلاع دقیق از میزان هزینه ها، بهتر است تا به چند سوال پاسخ دهید. آیا مراحل ثبت شرکت و برند را به تنهایی انجام می دهید؟ در صورتی که جواب شما مثبت است باید بدانید هزینه در کمترین حد خود قرار می گیرد. اما اگر پاسخ شما منفی است، طبیعتا برای پیگیری این فرآیند، هزینه وکیل و موسسه حقوقی در جای خود قرار خواهد گرفت. بصورت کلی هزینه ثبت شرکت و برند در ایران یا خارج از کشور، شامل تهیه مجوز ها و تشکیل پرونده و اقداماتی مثل: محل شرکت، تعیین سرمایه اولیه، انتشار آگهی و مواردی از این قبیل می شود.

بهترین سامانه ثبت شرکت و برند تجاری در ایران

در نهایت با بررسی مدارک و شرایط موجود جهت ثبت علائم تجاری یا شرکت در ایران، می توانید بهترین روش را انتخاب کنید. اگر قصد پیگیری ثبت شرکت و برند تجاری خود را توسط یک سامانه معتبر و قانونی در ایران داشتید، می توانید به سامانه آگاه ثبت به نشانی اینترنتی https://agahregister.net مراجعه کرده و درخواست خود را ثبت نمایید.

مطالب مرتبط
دیجیاتو
بدون نظر

ورود