کشف یک سلاح ۹ لول دست ساز در خانه عامل ترور شینزو آبه و جزییات بیشتری از انگیزه او

کشف یک سلاح ۹ لول دست ساز در خانه عامل ترور شینزو آبه و جزییات بیشتری از انگیزه او

نیروهای پلیس ژاپن زرادخانه ای از سلاح های دست ساز را در خانه قاتل شینزو آبه پیدا کرده اند، از جمله یک شات گان دارای ۹ لوله. شینزو آبه نخست وزیر ۶۷ ساله سابق ژاپن در اثر جراحات وارده به سینه و گردنش کشته شد، پس از آنکه روز جمعه گذشته در جریان یک سخنرانی تبلیغاتی در شهر نارا در ژاپن، ترور شد. متهم به ترور شینزو آبی مردی ۴۱ ساله به نام یاماگامی تتسویا است که از نیروهای دفاعی کهنه کار این کشور بوده و گفته می شود ماه ها برای ترور آبه برنامه ریزی کرده بود. حمله نیروهای پلیس به آپارتمان این مرد ژاپنی با کشف مجموعه ای از سلاح های دست ساز و مواد منفجره همراه شد.

کشف مجموعه ای از سلاح های دست ساز چند لول در خانه قاتل شینزو آبه

کشف مجموعه ای از سلاح های دست ساز چند لول در خانه قاتل شینزو آبه

بر اساس گزارش های محلی، از این سلاح های کشف شده می توان به شات گان هایی پنج و نه لول اشاره کرد که به نظر می رسد سیستم شلیک آن ها الکتریکی بوده است. یاماگامی ۴۱ ساله به نیروهای پلیس گفته است که با چسباندن لوله های فولادی به هم با چسب سلاح ساخته و این لوله ها را به صورت آنلاین خریداری کرده است. یاماگامی تتسویا پس از ترور شینزو آبه تلاشی برای فرار نکرد و بلافاصله خلع سلاح و دستگیر شد. او به نیروهای پلیس گفته که هیچ انتخاب دیگری غیر از ترور شینزو آبه نداشته است. به ادعای شبکه خبری آساهی، مظنون برای مدت زمان طولانی و به شکلی سیستماتیک خود را برای انجام این ترور آماد می کرده است. ظاهراً یاماگامی به عنوان کارگر قراردادی در یک انبار در شهر کیوتو به عنوان اپراتور لیفتراک کار می کرده است.

کشف مجموعه ای از سلاح های دست ساز چند لول در خانه قاتل شینزو آبه

از او به عنوان مردی آرام در محل کارش و در ابتدای کار یاد شده اما بعد از مدتی قوانین را نادیده گرفته و با همکارانش درگیری پیدا کرده است. یکی از همسایه های او می گوید که هرگز تتسویا را ملاقات نکرده اما سروصداهایی مانند صدای اره را بارها در اواخر شب در ماه گذشته از خانه او شنیده است. یاماگامی به پلیس گفته است که او شینزو آبه را ترور کرده زیرا شایعاتی در مورد ارتباط نخست وزیر سابق ژاپن با سازمانی وجود داشته که وی از آن متنفر بوده است. او همچنین گفته است که هیچ مشکلی با دیدگاه های سیاسی این رهبر سابق سیاسی در ژاپن نداشته است. ظاهراً او نسبت به گروه مذهبی که مادرش به آن جذب شده و کسب و کار خانوادگی شان را نابود کرده بود کینه به دل گرفته بود.

بیشتر بخوانید:

تتسویا یاماگامی کیست و چه انگیزه ای از ترور شینزو آبه داشته است + ویدیو

شینزو آبه نخست وزیر سابق ژاپن ترور شد + ویدیو و تصاویر دستگیری ضارب

مطالب دیگر از همین نویسنده
مشاهده بیشتر
دیجیاتو
بدون نظر

ورود