تصاویری تماشایی از لحظه هولناک حمله کوسه به یک طعمه + ویدئو

تصاویری تماشایی از لحظه هولناک حمله کوسه به یک طعمه + ویدئو

تصاویری شگفت انگیز از یکی از خطرناک ترین شکارچیان دنیا ثبت شده است – یک کوسه بزرگ سفید هولناک به وزن ۶۸۰ کیلوگرم در حال قاپیدن یک طعمه.

همچون صحنه ای از فیلمی از استیون اسپیلبرگ، کوسه ی ۳/۵ متری با چابکی در آب های جزیره گوادالوپ ِ مکزیک حرکت می کند و آرواره های قدرتمند خود را از هم باز می کند تا هر چه در تیررسش قرار دارد را بقاپد.

تصاویر هولناک دیگری کوسه را با دهانی باز در حال حمله به سوی طعمه ی در حال حرکت نشان می دهد. دور آرواره های کوسه زخم های عمیقی به وضوح دیده می شود.

این تصاویر در جریان یک تجربه ی غواصی در قفس در نزدیکی جزیره گوادالوپ ِ مکزیک و توسط عکاسی انگلیسی به نام یوئن رانکن ثبت شده است.

در این ویدئو، کوسه سفید ۶۸۰ کیلوگرمی که «بروتوس» نام گرفته را می بینیم که دندان های ۱۵ سانتیمتری خود را به رخ می کشد و به طرف طعمه ای که توسط تیم عکاسی در آب قرار داده شده، حمله می برد.

یوئن که به بروتوس عنوان سرسخت ترین کوسه سفید بزرگ دنیا را داده، از آنچه پیش از ثبت این تصاویر گذشته بود می گوید.

او می گوید: «امسال روزهای فوق العاده ای در جزیره گوادالوپ با کوسه های پرجنب و جوش فراوانش داشتیم.»

«فعال ترین آن ها احتمالاً بروتوس بود. در آن روز خاص، او شروع کرد به وارسی طعمه ای که گذاشته بودیم اما توجهش را چندان جلب نکرد. بعد یکباره از ناکجا سر و کله ی یک شیر دریایی پیدا شد که شروع کرد به سر به سر گذاشتن بروتوس؛ دورش شنا می کرد و دمش را گاز می گرفت.»

«می توانستی ببینی که اخلاق بروتوس به سرعت عوض شد و طولی نکشید که سعی کرد درماندگی اش را از طریق طعمه از بین ببرد.»

کوسه های بزرگ سفید، بزرگ ترین ماهیان شکارچی کره زمین هستند و طول آن ها می تواند به ۶ متر و وزن شان می تواند به بیش از ۲،۲۶۸ کیلوگرم برسد.

با آنکه بارها به عنوان «قاتلانی فاقد هوش» به تصویر کشیده شده اند – بیشتر به خاطر فیلم های پرطرفداری همچون «آرواره ها»ی استیون اسپیلبرگ – اما کوسه های بزرگ سفید در حقیقت موجوداتی بسیار حساس و باهوش هستند که علاقه ی چندانی به خوردن انسان ها ندارند.

با این حال، به دلیل صید بی رویه، از سوی اتحادیه بین المللی حفاظت از طبیعت، گونه ای آسیب پذیر شناخته می شود.

یوئن که یک کسب و کار غواصی در قفس با نام «یک کوسه باش» به راه انداخته است، توضیح داده که چگونه توانست چنین تصاویر شگفت انگیزی از این ماهی خطرناک ثبت کند.

او در اینباره گفته: «من از درماندگی بروتوس به نفع خودم استفاده کردم و متوجه شدم که می توانم حدس بزنم که چه زمانی دهان خود را باز می کند و خودم را در موقعیتی قرار دادم که بتوانم از او عکس بگیرم.»

«خوشحالم که این کار را کردم چون چند ثانیه بعد بروتوس جلوی چشمانم چندین بار به طعمه حمله برد و من از نزدیک شاهد این اتفاق بودم.»

به گفته ی نشنال جئوگرافیک، کوسه های بزرگ سفید شکارچیان بسیار سازگاری هستند و در دهان آن ها می تواند ۳۰۰ دندان مثلثی شکل در چندین ردیف وجود داشته باشد. این ماهی ها قدرت بویایی استثنایی هم برای تشخیص شکار دارند.

این کوسه ها حتی از اندام هایی برخوردارند که با کمک آن ها می توانند میدان های مغناطیسی جزئی که توسط حیوانات ایجاد می شود را احساس کنند.

کوسه های بزرگ سفید عمدتاً از شیرهای دریایی، فک ها، نهنگ های کوچک دندان و حتی لاک پشت های دریایی و لاشه ی حیوانات تغذیه می کنند.

 

بیشتر بخوانید:

کوسه سفید بزرگ؛ حقایقی شگفت انگیز درباره بزرگ ترین ماهی شکارچی دنیا

۱۲ حقیقت جالب و خواندنی درباره حمله کوسه ها

تصویر کوسه سفید غول پیکری که پوستر نوستالژیک فیلم Jaws را بازسازی کرد

داستان جذاب ترین شکارچی کوسه جهان که الهام بخش ساخت فیلم «آرواره ها» شد

منبع: dailymail
بدون نظر

ورود