با نحوه ثبت نام پیاده روی اربعین ۱۴۰۱ آشنا شوید

با نحوه ثبت نام پیاده روی اربعین ۱۴۰۱ آشنا شوید

اگر شما هم جزء افرادی هستید که امسال قصد سفر به کربلا برای شرکت در پیاده روی اربعین را دارند، در این مطلب نحوه ثبت نام پیاده روی اربعین ۱۴۰۱ را توضیح خواهیم داد.

نحوه ثبت نام پیاده روی اربعین ۱۴۰۱

اولین قدم برای شرکت در پیاده روی اربعین ۱۴۰۱، پیش ثبت نام در وبسایت رسمی ستاد مرکزی اربعین حسینی (ع)، سامانه سماح است. زائران اربعین حسینی باید از طریق سامانه سماح پیش ثبت نام خود را انجام دهند. پس از آن، ثبت نام قطعی زائران نیز از طریق این سامانه صورت می‌گیرد.

با توجه به حذف ویزا برای سفر زیارتی اربعین، ثبت نام در سامانه سماح برای تمامی زوار اربعین الزامی است و در حکم ویزا تلقی می‌شود و هنگام خروج از مرز مورد کنترل قرار خواهد گرفت.

ستاد مرکزی اربعین حسینی (ع) روز یکشنبه ۶ شهریور ماه در اطلاعیه ای از متقاضیان سفر زیارتی اربعین درخواست کرد هرچه سریع‌تر نسبت به تکمیل ثبت نام در سامانه سماح اقدام کنند. بر اساس این اطلاعیه، تمامی افرادی که قبلاً پیش ثبت نام کرده یا متقاضی شرکت در مراسم اربعین سال جاری می‌باشند می بایست با مراجعه به سامانه سماح نسبت به تکمیل و نهایی کردن ثبت نام خود در اسرع وقت اقدام کنند.

طبق اعلام سامانه سماح، ثبت نام قطعی متقاضیان زیارت اربعین حسینی از تاریخ ۱۴۰۱/۰۵/۲۳ تا تاریخ ۱۴۰۱/۰۶/۲۴ از طریق همین سامانه انجام می‌شود.

شرایط ثبت نام پیاده روی اربعین ۱۴۰۱

قبل از ثبت نام پیاده روی اربعین حتماً این موارد را در نظر بگیرید:

  • پیش ثبت نام متقاضی، هیچگونه تعهدی برای سازمان حج و زیارت مبنی بر اعزام متقاضی ایجاد نخواهد کرد و افرادی که در مرحله پیش ثبت نام شرکت کرده اند می بایست با مراجعه مجدد به سامانه سماح ثبت نام خود را قطعی نمایند.
  • هر محدودیتی که از سوی دولت عراق برای تشرف به کربلا در نظر گرفته شود در نحوه ثبت نام قطعی متقاضیان از بین افرادی که پیش ثبت نام کرده‌اند تعیین و اعلام خواهد شد.
  • با توجه به اینکه نکات و موارد مهم، از طریق شماره تلفنی که در سامانه سماح ثبت کرده‌اید اطلاع رسانی می‌شود، در ثبت شماره تلفن همراه دقت کنید.
  • داشتن گذرنامه با حداقل ۶ ماه اعتبار از تاریخ اعزام، الزامی است؛ در صورت نداشتن گذرنامه از طریق دفاتر خدمات پلیس اقدام نمایید.
  • متقاضیانی که گذرنامه شان فاقد اعتبار می باشد؛ قبل از عزیمت به مرز حتماً از طریق ادارات گذرنامه مرکز استان نسبت به تمدید گذرنامه خود اقدام نمایند.
  • طبق مصوبه ستاد مرکزی اربعین، تزریق حداقل ۲ دوز واکسن کرونا، از شرایط ثبت‌ نام پیاده روی اربعین ۱۴۰۱ است. در صورتی که از زمان تزریق آخرین دوز، شش ماه گذشته باشد، متقاضیان محترم باید نسبت به تزریق دوز یادآور اقدام‌ کنند؛ زیرا در زمان ثبت نام قطعی، توسط وزارت بهداشت استعلام انجام می‌شود و از ثبت نام متقاضیانی که شرایط واکسیناسیون اعلامی را نداشته باشند، جلوگیری خواهد شد.

چه کسانی نمی‌توانند برای پیاده روی اربعین ۱۴۰۱ ثبت نام کنند؟

طبق نظر وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و مصوبه ستاد مرکزی اربعین و با توجه به شرایط خاص ایام اربعین، این افراد نمی‌توانند برای سفر به عتبات ثبت نام کنند:

  • بیماران دیابتی با زخم و یا عفونت اندام؛
  • بیماران دیابتی که مشکل کلیوی دارند؛
  • بیماران مبتلا به رتینوپاتی پیشرفته؛
  • بیماران دارای عوارض و علائم قلبی و عروقی؛
  • بیمارانی که کنترل نامطلوب قند دارند و یا قند ناشتای ۲۵۰ و بالاتر دارند؛
  • بیماران مبتلا به سرطان که در حال درمان هستند؛
  • بیماران مبتلا به سرطان که وضعیت جسمانی نامطلوب دارند؛
  • بیماران مبتلا به آسم و COPD شدید و یا کنترل نشده؛
  • افرادی که بنا به نظر پزشک دارای بیماری واگیر هستند (مخصوصاً بیماری‌های تنفسی، گوارشی و پوستی)؛
  • افرادی که تست کرونای آن‌ها مثبت است تا ۵ روز اول بعد از تست، در صورت نداشتن علائم حاد.
  • افرادی که دارای بیماری حاد تب دار می باشند تا حداقل ۴۸ تا ۷۲ ساعت پس از قطع تب بدون استفاده از داروهای تب بر، بالاخص بیماریهای تنفسی و گوارشی و پوستی با انجام معاینه مجدد.

برای اطلاع از شرایط دقیق ثبت نام و افرادی که از سفر اربعین منع شده‌اند، به سامانه سماح مراجعه کنید.

نحوه ثبت نام گروهی پیاده روی اربعین ۱۴۰۱

شرایط ثبت نام گروهی اربعین مانند ثبت نام انفرادی است با این تفاوت که زائرانی که قصد عزیمت به صورت گروهی را دارند، می بایست در مرحله پیش ثبت نام به صورت گروهی و با معرفی یک نفر به عنوان سرگروه اطلاعات خود را در سامانه سماح ثبت کنند.

سامانه اعلام وضعیت اربعین

بعد از توضیحاتی که درباره پیش ثبت نام و شرایط ثبت نام اربعین ۱۴۰۱ گفته شد، در ادامه قصد داریم درباره محدودیت‌های ارتباطی سفر اربعین و انتخاب بهترین راه ارتباطی در پیاده روی اربعین صحبت کنیم.

همان‌طور که می‌دانید، یکی از نیازهای اصلی زائران در اجتماع بزرگ اربعین، ارتباط با زائران دیگر و اعضای خانواده‌شان است. سامانه اعلام وضعیت اربعین ، این نیاز را به درستی مرتفع می‌کند و زائران عتبات می‌توانند بدون هیچ‌ گونه نگرانی، از طریق سامانه استعلام وضعیت اربعین در ایام سفر با عزیزانشان در ارتباط باشند.

سامانه ارتباطی اربعین، با نام سامانه اعلام وضعیت اربعین ، از مهرماه ۱۳۹۸ برای نخستین بار در کشور و با هدف ایجاد ارتباط رایگان و بدون نیاز به اینترنت برای زائران اربعین، به‌همت «پیام رسان بانکی بله» ارائه شد.

اگر در ایام پیاده روی اربعین، قصد سفر به کربلا را دارید سامانه استعلام وضعیت اربعین به شما کمک می‌کند تا در لحظه لحظهٔ سفر با دوستان و عزیزانتان کاملاً رایگان با سیم‌ کارت ایرانی، بدون نیاز به اینترنت یا خرید سیم‌ کارت عراقی، در ارتباط باشید.

فرقی ندارد زائر اربعین باشید یا یکی از دوستان یا اعضای خانواده‌‌تان مسافر عتبات باشد، در هر دو حالت سامانه ارتباطی اربعین به شما کمک می‌کند تا بدون نیاز به اینترنت و سیم‌کارت عراقی، از حال یکدیگر باخبر شوید.

برای استفاده از سامانه ارتباطی اربعین اپلیکشن بله را را بر روی تلفن همراه خود نصب یا به‌روزرسانی کنید.

برای ثبت آخرین وضعیت خودتان، وارد صفحهٔ «ویترین» اپلیکشن بله شوید و در سامانه اعلام وضعیت اربعین ، گزینهٔ «اعلام وضعیت» را انتخاب و آخرین وضعیت خودتان را نوشته و ثبت کنید. بعد از ثبت وضعیت، همسفران و عزیزانتان می‌توانند از وضعیت فعلی شما باخبر شوند.

اگر قصد دارید از حال مسافر یا همسفرتان باخبر شوید، وارد صفحهٔ «ویترین» اپلیکشن بله شوید و در «سامانه اعلام وضعیت»، گزینهٔ «مشاهده وضعیت» را انتخاب کنید. در قسمت مشاهده وضعیت، شمارهٔ فردی که می‌خواهید از او خبر بگیرید را وارد و آخرین وضعیت او را مشاهده کنید.

مطالب مرتبط
بدون نظر

ورود