آقازاده های خارج نشین دولت ابراهیم رئیسی چه کسانی هستند؟

آقازاده های خارج نشین دولت ابراهیم رئیسی چه کسانی هستند؟

افشای مهاجرت پسر انسیه خزعلی، معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده به کانادا و فعالیت وی در یک شرکت تولید VPN در این کشور، بحث خارج نشینی فرزندان مسئولان دولتی را بار دیگر داغ کرده است. این اتفاق تنها چند روز پس از آن رخ داد که مهدی عرفاتی، دبیر شورای اطلاع‌ رسانی دولت رئیسی، مدعی شده بود رئیس جمهور دستور داده اگر فرزند مسئولی به خارج رفت، آن مسئول هم باید برود. با این حال، از زمان افشای مهاجرت پسر انسیه خزعلی، دولت در اینباره سکوت اختیار کرده است.

وبسایت آفتاب نیوز در گزارشی به آقازاده های خارج نشین دولت ابراهیم رئیسی پرداخته است که در ادامه آن را می خوانید.

رئیس اداره عملیات زمینی سپاه در خرداد امسال در یک برنامه تلویزیونی از زندگی «چهار هزار» نفر از فرزندان مقامات جمهوری اسلامی در خارج از کشور خبر داد و گفت: «امروز نزدیک ۴ هزار فرزند برخی از مسئولان در آمریکا، اروپا و کانادا زندگی می‌کنند. این افراد باید «رصد» شوند تا در آینده، هیچ پست مدیریتی در جمهوری اسلامی به آن‌ها داده نشود.»یکی دیگر از مسئولین این تعداد را «۵ هزار» نفر برآورد کرد.

تولد نوه علیرضا زاکانی، شهردار تهران در زروریخ سوئیس و مهاجرات فرزند انسیه خزعلی، معاون رئیس جمهور و یک معاون وزیر به کانادا، از جمله موضوعات پربازتاب در فضای مجازی و در میان افکار عمومی بود. مهاجرتی که معاون رئیس‌جمهور آن را «سفری با اهداف دانش بنیان» خواند.

مرتضی سقائیان‌نژاد، شهردار قم و از چهره‌های اصولگرا نیز در واکنش به خبر مهاجرت همه فرزندانش به خارج از کشور گفت که هدف این سفر «تحصیل علم و دانش بوده» و فرزندانش «سفیران گویا برای نظام» هستند. بعدها یکی از فرزندانش این گفته پدر را تکذیب کرد.

هرچند به گفته رسانه‌های طرفدار دولت: رئیس‌جمهور دستور داد تا اگر «پسر رفت، پدر هم برود»، اما وی تا کنون در مورد خروج فرزند معاون خود از کشور و مهاجرت به کانادا سکوت کرده است.

فرزند خانم خزعلی در کانادا در شرکت یکی از متهمان پرونده‌های موسوم به ارزش افزوده شاغل است، حجم این پرونده بر چند هزار میلیارد تومان بالغ می‌شود. شرکت مادر و سرمایه‌گذار وی در کانادا ۷gate نام دارد که مالک آن پرونده‌ای ۸ هزار میلیارد تومانی دارد. آذری جهرمی وزیر سابق ارتباطات گفته بود: «این شرکت‌ها با پشتیبانی که داشتند، جیب مردم را زدند.» معاون رئیس جمهور به این اتهام مطروحه که فرزند او نیز در پرونده‌های ارزش افزوده دست داشته یا خیر، پاسخی نداده است.

سه برادر زن وزیر جهاد کشاورزی نیز از جمله به عنوان رئیس حراست، وزارت جهاد کشاورزی منصوب شدند. یکی از مسئولین روابط عمومی این نهاد، در تکذیبیه‌ای گنگ، انتصاب همزمان ۳ برادر زن را نفی نکرد، اما انتصاب یکی از برادر خانم‌های وزیر به عنوان رئیس حراست وزارت جهاد کشاورزی را تایید کرد. با این همه فعالان این حوزه از اشتغال دیگر منسوبین ساداتی‌نژاد در این وزارتخانه پرحاشیه خبر دادند. خبر بازداشت، برادر خانم کوچکتر وزیر نیز به تازگی، تکذیب شد.

وزیر مسکن و شهرسازی نیز خبر دستگیری مشاور خود و یکی از منصوبین برادر آیت‌الله مکارم را تکذیب کرد، اما در مورد ادعای یکی از نمایندگان مجلس در مورد درگیر شدن پسر همسر دوم و دیگر فرزندش در این پرونده، پاسخ روشنی ارائه نکرده است.

محمد هادی‌زاهدی وفا، سرپرست وزارت رفاه نیز که از سوی رئیس‌جمهور، به عنوان جانشین حجت‌الله عبدلملکی در نظر گرفته شده است، بنا به ادعای یکی از چهره‌های سیاسی کشور، در فاصله سال‌های ۷۱ تا ۷۳ و ۸۰ تا ۸۲ در کانادا زندگی کرده است و دو دخترش دارای تابعیت کانادایی هستند. کوچکی‌نژاد نماینده مجلس این مسئله را مهم ارزیابی کرد و گفت که قطعاً بر روی تایید صلاحیت زاهدی‌وفا در مجلس برای احراز پست وزارت تاثیر خواهد گذاشت.

دفتر محسن خجسته‌مهر رئیس شرکت ملی نفت و معاون وزیر نفت نیز، حاضر به پاسخگویی به سوال آفتاب‌نیوز در مورد مهاجرت فرزند وی به کانادا نشد.

مرتضی میریان رئیس اداره عملیات زمینی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در خرداد امسال در یک برنامه تلویزیونی از زندگی «چهار هزار» نفر از فرزندان مقامات جمهوری اسلامی در خارج از کشور خبر داد و گفت: «امروز نزدیک ۴ هزار فرزند برخی از مسئولان در آمریکا، اروپا و کانادا زندگی می‌کنند. این افراد باید «رصد» شوند تا در آینده، هیچ پست مدیریتی در جمهوری اسلامی به آن‌ها داده نشود.»یکی دیگر از مسئولین این تعداد را «۵ هزار» نفر برآورد کرد. همه آقازاده‌های دولت سیزدهم البته ساکن خارج از کشور نیستند.

 

بیشتر بخوانید:

ماجرای مهاجرت پسر انسیه خزعلی به کانادا؛ توضیح معاون رئیسی و افشاگری مهدی خزعلی

ادعای جنجالی درباره فرزندان وزیر پیشنهادی کار؛ محمدهادی زاهدی وفا کیست؟

ماجرای تابعیت استرالیایی فرزندان وزیر ارتباطات چیست؟

مطالب مرتبط
مطالب دیگر از همین نویسنده
مشاهده بیشتر
دیجیاتو
۴ نظر

ورود

  • خسته شهریور ۲۱, ۱۴۰۱

    خطاب به دلقک این سایت

    گرین کارت اینا رو کی داده؟

    • ایران شهریور ۲۱, ۱۴۰۱

      دلقک این سایت ( امیر ) یه سایبری بود و وظیفش هم دفاع از بالاتری ها بود . اگر دفاع نکنه که حقوق نمیگیره .

      • مهدی شهریور ۲۹, ۱۴۰۱

        از نوه های امام خمینی هم میگفتی و بقیه مقام های بالاتر

    • . شهریور ۲۱, ۱۴۰۱

      توم هر چی شد هی بگو گرین کارت. حرصت می‌گیره ؟