وسایل روزمره ای که در ابتدا کاربرد کاملاً متفاوتی داشتند

وسایل روزمره ای که در ابتدا کاربرد کاملاً متفاوتی داشتند

بعضی از چیزهایی که هر روز از آن ها استفاده می کنیم در ابتدا کاربرد امروزشان را نداشتند. در طول تاریخ، چیزهای زیادی بوده که با هدفی ساخته شدند و بعدها با هدفی دیگر مورد استفاده قرار گرفتند. در ادامه با تعدادی از آن ها آشنا خواهیم شد.

۱- وازلین

مخترع ژل پترولیوم یا همان وازلین، رابرت چیزبرا معتقد بود بهترین فرمول برای التیام زخم ها را پیدا کرده است. او به قدری از اختراعش مطمئن بود که وازلین را به هر زخمی می زد تا ثابت کند آن را سریع تر خوب می کند. او نه تنها آن را از بیرون می زد، بلکه تا آخر عمر هر روز یک قاشق از آن را هم خورد. با این حال، همه ی ادعاها درباره ی خواص درمانی وازلین رد شده است و امروزه می دانیم که تنها فایده ی آن مرطوب کردن پوست است.

۲- نایلون حباب دار

نایلون های حباب دار در ابتدا برای دکوراسیون داخلی بودند. این نایلون از چسباندن دو پرده ی حمام به یکدیگر و باقی ماندن هوا در بین دو پرده به وجود آمد. البته استقبالی از این کاغذ دیواری نشد و مخترعانش پیشنهاد کردند از آن به عنوان عایق برای گلخانه ها استفاده شود که این ایده هم شکست خورد. اما نایلون حباب دار بالاخره کاربردش را به عنوان پراستفاده ترین وسیله برای بسته بندی پیدا کرد.

۳- دهانشویه

امروزه همه می دانیم دهانشویه یک مایع است که از آن برای حفظ سلامت دندان ها و بهبود بوی دهان استفاده می شود، اما این کاربرد اولیه ی آن نبود. این مایع در ابتدا به عنوان شوینده ی کف به فروش می رسید.

۴- اسپری ضدعفونی کننده

پیش از آنکه به طور اختصاصی به عنوان یک محصول ضدعفونی کننده مورد استفاده قرار بگیرد، به عنوان یک محصول بهداشتی برای خانم ها تبلیغ می شد. از آنجایی که هنوز روشی برای جلوگیری از بارداری اختراع نشده بود، از سال ۱۹۴۰ تا ۱۹۶۰ از این ماده ضدعفونی کننده به عنوان روشی برای جلوگیری از بارداری استفاده می شد.

۵- نوار بهداشتی

اولین نوارهای بهداشتی با نوارهایی از جنس خمیر چوب ساخته می شدند و عمدتاً در میادین جنگ توسط پرستارها برای جلوگیری از خونریزی مورد استفاده قرار می گرفتند. این باندها آنقدری در دسترس و ارزان بودند که بتوان بعد از استفاده آن ها را دور انداخت. در سال ۱۸۹۶، شرکت جانسون اند جانسون نسخه ی خود از نوارهای بهداشتی را برای زنان تولید کرد که امروزه رایج ترین شیوه برای مدیریت عادت ماهانه است.

۶- اتوتیون

امروزه سخت می شود ساخت آهنگ را بدون اتوتیون تصور کرد. با این حال، بسیاری از مردم نمی دانند که اتوتیون توسط یک مهندس تحقیقاتی حوزه ی صنعت نفت اختراع شد. دکتر اندی هیلدبرند یک الگوریتم ساخت که از امواج لرزه ای برای ترسیم نقشه های زیرزمینی استفاده می کرد. شرکت های نفتی بعداً از این نقشه ها استفاده می کردند تا به آن ها در پیدا کردن میدان های نفتی احتمالی کمک کنند.

۷- کوکاکولا

مخترع فرمول اولیه ی کوکاکولا، دکتر جان پمبرتون در ابتدا قصد داشت یک دارو برای درمان بیماری های رایج تولید کند. این نوشیدنی به دلیل تبلیغات خوبی که برای آن صورت گرفت، خیلی زود به موفقیت عظیمی دست یافت. هنوز هم یکی از نوشیدنی های غیرالکلی محبوب است که با اندک تفاوتی از فرمول اولیه اش، آن را مصرف می کنیم.

۸- فریزبی

والتر فردریک موریسون مخترع فریزبی بود. همه چیز از زمانی آغاز شد که موریسون و شریک زندگی اش در یک پیک نیک شروع به پرتاب کردن در یک قوطی پاپ کرن به سمت یکدیگر کردند. طولی نکشید که آن ها شروع به آزمایش کردند و متوجه شدند قالب های کیک فلزی بهتر پرواز می کردند.

موریسون خیلی زود متوجه شود که می توان از آن کسب درآمد کرد.

منبع: brightside
دیجیاتو
۱۱ نظر

ورود

  • منصور مهر ۱۹, ۱۴۰۱

    بی سوادها باید بنویسید before….
    میشه شما انگلیسی چیزی ننویسید؟

    • nobodyyy مهر ۲۰, ۱۴۰۱

      باسواد…….then هم معنی بعد رو میده هم معنی قبل هم داره

      • .... مهر ۲۲, ۱۴۰۱

        خب منظور این هم قبله مثلا چون old اشاره به افراد مسن و سن بالا داره اگه از کسی بپرسی How old are you? یعنی داری بهش میگیری شما پیری؟!

      • birdman مهر ۲۲, ۱۴۰۱

        نه درسته???

  • محمد حسین مهر ۲۰, ۱۴۰۱

    خیلی باحال بود

    • منفرد مهر ۲۰, ۱۴۰۱

      بله، دن هر دو معنی رو میده، ان زمان رو هم معنی میده..یعنی قبلنا و یا گذشته ها

  • محمد مهر ۲۱, ۱۴۰۱

    خیلی خیلی تاثیر گذار بود .

  • Just army مهر ۲۱, ۱۴۰۱

    توی کوکاکولای اصل کوکائین میزنن ?
    پس کوکاکولا های توی ایران اصل نیستن توی اصلی ها مواد داره ??

  • عجب مهر ۲۱, ۱۴۰۱

    عجب

  • پیمان مهر ۲۲, ۱۴۰۱

    اطلاعات خوبی بود ممنون. حالا با چی مینویسید وچطور مینویسید اصلا مهم نیست محتوای مطلب خوب بود سپاس

  • سارا مهر ۲۳, ۱۴۰۱

    اینترنت از وقتی شده اینترانت شماها کامنت خوب میگیرید انگاری