طولانی ترین قطار مسافربری دنیا در سوئیس با نزدیک به ۲ کیلومتر طول + ویدئو

طولانی ترین قطار مسافربری دنیا در سوئیس با نزدیک به ۲ کیلومتر طول + ویدئو

طولانی ترین قطار مسافربری دنیا متشکل از ۱۰۰ واگن متصل به هم و با بیش از ۱/۹ کیلومترطول، روز گذشته از میان کوه های آلپ سوییس عبور کرد.

شرکت حمل و نقل ریلی ریشن ِ سوئیس، اعلام کرد موفق شده در این برنامه که به مناسبت صد و هفتادمین سالگرد راه اندازی سیستم ریلی کشور سوییس ترتیب داده شده بود، رکورد طولانی ترین قطار مسافربری دنیا را بشکند.

این قطار ۱،۹۱۰ متری که از ۲۵ قطار چند واگنه تشکیل شده و ظرفیت ۱۵۰ مسافر را دارد، از میان کوه های آلپ در شرق سوئیس عبور کرد.

گرچه قطارهای باری بلندتری وجود دارد که بعضی از آن ها بیشتر از ۳ کیلومتر طول دارند، اما قطار شرکت ریلی ریشن، بلندترین قطار مسافربری ای است که تاکنون وجود داشته.

طول این قطار چند صد متر بیشتر از قطار بلژیکی ای است که در دهه ی ۹۰ میلادی، به طور غیررسمی رکورددار طولانی ترین قطار مسافربری دنیا بود.

این قطار سوئیسی از شهر پردا تا شهر آلوانی را در کمتر از ۴۵ دقیقه در مسیری پر پیچ و خم طی کرد.

۳ هزار نفر از مانیتوری که در میانه ی مسیر این قطار در نزدیکی شهر برگان برپا شده بود، به تماشای این واقعه ی تاریخی نشستند.

این قطار در مسیر خود از ۲۲ تونل پرپیچ و خم عبور کرد و از روی ۴۸ پل گذشت.

تصاویر هوایی منتشر شده در رسانه های سوئیسی این قطار را همزمان در چند ارتفاع نشان می دهد، به طوری که در همان حال که سر قطار در حال خروج از یک تونل بود، واگن های عقبی در حال عبور از باقی تونل ها بودند.

جاده ی منتهی به نقاطی که منظره ی خوبی از این مسیر ریلی به دست می دهند، به روی خودروها بسته شده بود، اما بسیاری با پای پیاده یا با استفاده از دوچرخه خود را به کوهپایه رسانند تا بتوانند بهترین دید را داشته باشند.

و زمانی که قطار از کوهپایه به طرف پایین می آمد، تعدادی از مردم سوار بر دوچرخه سعی کردند موازی با مسیر قطار به دنبال آن بروند.

کمتر کشوری شبکه ی ریلی ای به تراکم سوئیس دارد. این کشور به ازای هر ۲،۵۹۰ کیلومتر از خاک خود، ۳۱۵ کیلومتر خط راه آهن دارد.

اولین قطار در این کشور ثروتمند در سال ۱۸۴۷ به راه افتاد. این قطار شهر زوریخ را به شهر بادن متصل می کرد، مسیری ۲۲/۵ کیلومتری که طی آن ۳۳ دقیقه به طول می انجامید.

منبع: dailymail
دیجیاتو
بدون نظر

ورود