خانواده استرالیایی از سگ مرده خود قالیچه درست کرد!

خانواده استرالیایی از سگ مرده خود قالیچه درست کرد!

وقتی یک حیوان خانگی از دنیا می رود، بسیاری از افراد تصمیم می گیرند یاد و خاطره اش را با کاری ویژه حفظ کنند، چه با خالکوبی کردن اسم یا تصویرش بر روی بدن خود و چه با اهدای پول به یک پناهگاه حیوانات بی سرپرست.

یک خانواده ی استرالیایی تصمیم گرفت سگ نژاد گلدن رتریور از دست رفته ی خود را تبدیل به قالیچه کند تا در خانه همیشه به یاد دوست پشمالوی خود باشند. آن ها شرکت استرالیایی تاکسیدرمی کایمرا را برای ساخت این یادبود به کار گرفتند. رئیس این شرکت، مدی، می گوید تاکسیدرمی حیوانات خانگی تقاضای غیرمعمولی نیست و رو به افزایش نیز هست.

مدی در یکی از پست های اینستاگرام این شرکت تاکسیدرمی نوشته: «گلدن رتریور پیر زیبا برای خانواده اش به شکل یک قالیچه درآمد و بالاخره ی آماده ی رفتن به خانه است.»

او در ادامه توضیح می دهد که پوست سگ دباغی و تبدیل به چرم شده تا موهای آن نریزد.

مدی در گفتگویی با رسانه ها گفته: «تاکسیدرمی حیوانات خانگی تازه حدود ۵ سال است که رواج بیشتری پیدا کرده، به همین دلیل برای بسیاری از مردم چیز بسیار جدیدی است.»

این شرکت حیوانات مختلف زیادی را تاکسیدرمی کرده است، از جمله موش، خرگوش، بز و خوکچه هندی.

مدی اذعان کرده این کار به طور قطع برای هر کسی مناسب نیست و به این موضوع احترام می گذارد.

گرچه به نظر او این کار به افراد کمک می کند با سوگ حیوان خانگی خود کنار بیایند و به آن ها این امکان را می دهد که بخشی از حیوان خانگی خود را برای همیشه داشته باشند.

مدی پس از آنکه ویدئویی از قالیچه ی ساخته شده از گلدن رتریور خانواده ی استرالیایی را در اینستاگرام این شرکت منتشر کرد، با نظرات مختلفی از سوی سگ دوستان مواجه شد.

در حالی که برخی این ایده را دوست داشتند و آن را زیبا و دوست داشتنی می دانستند، برخی هم معتقد بودند این کار سوگواری را دشوارتر می کند.

تاکسیدرمی هنر نگهداری طولانی مدت پیکر حیوانات است که از قدمتی طولانی برخوردار است و از گذشته تاکسیدرمی حیوانات را برای نمایش در موزه ها قرار می دهند.

تاکسیدمی شاید کاری مربوط به گذشته به نظر برسد، اما از قرار معلوم رواج بیشتری یافته است، چرا که تاکسیدرمی حیوانات خانگی در سرتاسر دنیا محبوبیت بیشتری پیدا کرده است.

بسیاری از افراد تصمیم می گیرند از گربه یا سگ خانگی از دست رفته ی خود، قالیچه، مجسمه یا آثار هنری درست کنند.

منبع: mirror
یک نظر

ورود