واکنش ها به شکست ایران مقابل آمریکا در جام جهانی قطر

واکنش ها به شکست ایران مقابل آمریکا در جام جهانی قطر

تیم ملی فوتبال ایران در سومین مسابقه ی خود در مرحله ی گروهی جام جهانی ۲۰۲۲ شب گذشته در ورزشگاه الثمامه قطر به مصاف تیم آمریکا رفت، مسابقه ای که با شکست یک بر صفر ایران و حذف آن از جام‌ جهانی همراه بود.

تیم ملی ایران برای آخرین بار در مسابقات ۳۲ تیمی جام جهانی فوتبال شرکت کرد. صعود به مرحله بعد ارزش بسیار زیادی می توانست برای تیم داشته باشد چرا که پس از جام جهانی ۲۰۲۲، مسابقات جام جهانی با شرکت ۴۸ تیم در ۱۶ گروه ۳ تیمی برگزار خواهد شد و صعود از مرحله ی گروهی کار چندان سختی به شمار نخواهد آمد. از جام جهانی بعدی از هر گروه ۲ تیم به دور بعدی مسابقات صعود خواهد کرد و ۳۲ تیم حاضر در مرحله ی دوم مسابقات به طور پلی آف تا رسیدن به فینال مسابقات، بازی های خودشان را برگزار خواهند کرد.

تیم ملی فوتبال کشورمان در ورژن ۳۲ تیمه هیچگاه به دور دوم مسابقات صعود نکرد. حالا باید ۴ سال صبر کرد و دید در ورژن ۴۸ تیمه چه اتفاقی رخ خواهد داد.

اما شکست ایران مقابل آمریکا در جام جهانی قطر واکنش هایی را به دنبال داشته است.

محمدباقر قالیباف، رئیس مجلس در پیامی بعد از این شکست گفت:

جوانان برومند و پرتوان تیم ملی فوتبال کشورمان علی‌رغم بازی‌های قابل‌قبول و میدان‌داری در آوردگاه رقابت‌های جام‌جهانی، از صعود به مرحله بعد بازماندند که این امر در شایستگی‌ و توانمندی‌های آنان خدشه‌ای وارد نمی‌سازد.

ضمن عرض خداقوت و خسته نباشید به تمامی بازیکنان، کادر فنی و سرپرستان تیم ملی فوتبال، امیدوارم با تلاش و همت بیشتر در سایر رقابت‌های پیش‌رو موفق و سربلند باشید.

علی بهادری جهرمی، سخنگوی دولت در توییتر خود نوشت:

تلاش شما ستودنی بود

به شما افتخار می‌کنیم

خداقوت

عبدالله گنجی، مدیر مسئول روزنامه همشهری در توییتر خود با انتشار تصویری از صفحه ی نخست شماره ی امروز این روزنامه به شکست ایران مقابل آمریکا در جام جهانی واکنش نشان داد. «حماسه ناتمام» تیتری است که این روزنامه در واکنش به شکست ایران انتخاب کرده است.

علی علیزاده، تحلیلگر سیاسی ایرانی ساکن لندن در توییتی نوشت:

تصویر اول: خبرنگاری لندن نشین که آخر هر ماه از محمد بن‌سلمان حقوق می‌گیرد. همان بن‌سلمانی که گفت جنگ را به خیابان‌های ایران میکشانم.

تصویر دوم: یک سرباز تیم ملی که تا لحظه آخر جانانه می‌جنگد و بعد از شرم پیروز نشدن گریه میکند.

تو‌ کجا ایستاده‌ای؟ با ایران یا علیه ایران؟

حسین دهباشی، فعال رسانه ای در توییتر خود نوشت:

فدای سرتون…

روزنامه کیهان که در بازی ایران مقابل انگلستان، بازیکنان تیم ملی را «بی‌غیرت» خوانده بود و بعد از بازی ولز، آنها را «غیرتمند» توصیف کرده بود، حالا در عکس اصلی صفحه شماره ی امروز خود شکست تیم ملی فوتبال ایران مقابل آمریکا واکنش نشان داده است.

این روزنامه نوشته تیم ملی ایران علیرغم شایستگی از صعود به مرحله بعد باز ماند.

در ادامه ی گزارش کیهان آمده است:

ایران در حالی آخرین بازی خود در جام جهانی قطر را به آمریکا واگذار کرد که در یک بازی پایاپای و نزدیک تا آخرین لحظات جنگید. با این همه توجه به این نکته لازم است که تیم ملی کشورمان در ناجوانمردانه‌ترین حالت و در طول برگزاری مسابقات و حتی قبل از آن زیر شدیدترین فشار‌های روحی و روانی بود؛ فشار‌هایی که به طرق مختلف از جانب دشمنان تابلودار و همیشگی و مزدوران داخلی و خارجی به تیم وارد می‌شد، اما تیم ملی فوتبال با میهن‌پرستی خود باعث شد که تیر تمامی آن‌ها به سنگ بخورد. مربیان و بازیکنان تیم ملی فوتبال ایران در جام جهانی ۲۰۲۲ قطر نشان دادند با روحیه میهن‌پرستی و ایستادگی در برابر خواسته دشمنان ایران می‌توان پیروز تاریخ بود.

روزنامه ایران، ارگان رسانه‌ای دولت در طرحی گرافیکی به هجمه‌ها علیه تیم ملی فوتبال ایران واکنش نشان داد و و با تیتر «در میان نامردی‌ها» نوشت:

تیم ملی بین تهمت و توهین‌های فوج فوج بی‌وطن و نامرد، با تمام توان به میدان رفت و با افتخار جنگید.

در طرح روزنامه دولت، در یک طرف فردی نشان داده شده که شعار «بی‌شرف» می‌دهد و در طرف دیگر هم فردی که نماد تلویزیون «ایران اینترنشنال» است گذاشته شده که به بازیکن تیم ملی ایران تکل می‌زند.

روزنامه ی اصولگرای وطن امروز هم در مطلبی درباره ی این بازی نوشت:

هواداران ایرانی در ورزشگاه، یکصدا بیش از ۱۰۰ دقیقه ملی‌پوشان ایران را تشویق کردند و لحظه‌ای پا پس نکشیدند، اما یک وقت‌هایی در فوتبال، قرار نیست حق به حقدار برسد و دیشب دقیقا چنین شبی برای ما بود. یک گل فاصله ما با خوشبختی و نخستین صعودمان از مرحله گروهی تاریخ جام جهانی بود، اما خستگی بیش از اندازه بازیکنان اصلی مقابل ولز، مانع از تحقق این رویا شد.

مهدی حاج‌محمد، پیشکسوت فوتبال ایران در واکنش به شکست یک بر صفر ایران مقابل آمریکا انتقاداتی را مطرح کرد.

وی گفت: «خودتان می‌دانید که کی‌روش سیستمش را دفاعی می‌چیند و آمریکا هم تیم بدی نبود. وقتی بازی یک بر صفر شد، تیم ملی شروع به حمله کرد اما قبل از این گل، اگر آمریکا دروازه‌بان نداشت هم گل نمی‌خورد. به نظر من کی‌روش اشتباه کرد و باید به بازیکنان می‌گفت ما باید برای پیروزی به میدان برویم.»

او در ادامه گفت: «در نیمه اول، یک توپ به سمت دروازه آمریکا نرفت اما در نیمه دوم این مساله برعکس بود. به نظر من سرمربی تیم ملی باید به یک شکل دیگری بازیکنان را به میدان می‌فرستاد. اگر آمریکا با نتیجه مساوی به مرحله بعد صعود می‌کرد، ما قطعا می‌توانستیم در این بازی موفق باشیم و به پیروزی دست پیدا کنیم.»

دیوارنگاره مشهور میدان ولیعصر متعلق به موسسه اوج که همواره از طرح‌های بحث برانگیز استفاده می‌کند نیز روز گذشته به بازی ایران و آمریکا واکنش نشان داد. احتمالا طرح دیوارنگاره برای برد یا صعود ایران طراحی شده بود، اما با شکست ایران مقابل تیم ملی فوتبال آمریکا، از یک طرح معمولی استفاده کردند که تنها در آن نوشته شده «تا ابد از تیم ملی حمایت می‌کنیم».

جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا پس از بازی ایران و آمریکا به پیروزی تیم کشورش واکنش نشان داد. او گفت: «وقتی با مربی و بازیکنان صحبت کردم، گفتم شما می‌توانید این کار را انجام دهید. آن‌ها هم این کار را کردند و خدا آن‌ها را دوست دارد.»

دیوید بکهام، فوتبالیست سابق که زمانی با گرگ برهالتر، سرمربی فعلی تیم ملی آمریکا در تیم فوتبال لس آنجلس گلکسی همبازی بود هم به پیروزی آمریکا واکنش نشان داد.

بکهام در یک استوری اینستاگرامی عکسی قدیمی از خود در کنار هم‌تیمی سابقش منتشر کرد. او این پیروزی را عالی توصیف کرد و خطاب به سرمربی فعلی تیم ملی آمریکا نوشت: «دست مریزاد گرگ»

مطالب دیگر از همین نویسنده
مشاهده بیشتر
۵ نظر

ورود

  • حامد آذر ۹, ۱۴۰۱

    مردم ایران بودن که تو بازی دیشب برنده شدن
    خوشحالم از خوشحالی مردمم
    خوشحالم که کسایی که طرف شر ایستادن مثل همیشه شکست خوردن و ذلیل شدن

  • H آذر ۹, ۱۴۰۱

    از مسولان کشور باید پرسید؛ چه کردید با مردم که از شکست تیم ملی کشورشون خوشحال هستند!
    ای کاش میفهمیدید روح ورزش و رقابت ورزش برای صلح و آشتی ست نه بهره برداری ایدئولوژیک
    ای کاش ورزش رو با سیاست های مخربتون به لجن نمیکشیدید
    ای کاش همه پیروزی ها رو به نفع خودتون مصادره به مطلوب نمیکردید
    ای کاش حداقل در میدان ورزش کمی بیطرف و صلح طلب بودید

    • محمد آذر ۹, ۱۴۰۱

      رحمت بر پدر و مادرت آفرین واقعا حرف دل مردم رو زدی درد و بلات بخوره تو سر خیلیا

  • بماند... آذر ۹, ۱۴۰۱

    برنده‌ی بازی دیشب نه آمریکا بود، نه ایران. بازی دیشب فقط و فقط یک‌ برنده داشت: مردم «آزاد» ایران. بعداز این‌همه خبرهای ناراحت‌کُننده، یدونه خبر شادی‌بخش شنیدن.

  • امیر آذر ۹, ۱۴۰۱

    نازه یاد گرفتیم که ورزش خود سیاسته!
    باخت ما توی این جام جهانیه وضعیت خود کشوره!
    اونجایی که نیاز بود با هم باشیم با هم نبودیم! به هم آسیب زدیم! در مقابل دشمن سست شدیم و نگران! با این وجود هنوز هم بودند کسانی که می جنگیدند!انگلیس ۶ ایران ۲
    با هم متحد شدیم! یه شروع جدید! یه بسم الله و یه توکلت علی الله. دیگه با هم برخورد نکردیم. هوای هم رو داشتیم. پیشرفت کردیم و بردیم. ایران ۲ ولز ۰
    اما در آخر سست شدیم! جایی که نیاز نبود حالت تدافعی به خودمون گرفتیم! جایی که نیاز به برنامه ریزی بود حالت رادیکالی گرفتیم طوری که به هدفمون نرسیدیم! ببین که چطور مقابل دشمنمون باختیم وقتی که بی برنامه ریزی جنگیدیم!
    آمریکا ۱ ایران ۰
    ****
    https://cdn.fararu.com/files/fa/news_albums/589571/17371/resized/resized_1392318_796.jpg https://cdn.fararu.com/files/fa/news/1401/9/9/1392327_383.jpg https://cdn.mashreghnews.ir/d/2022/11/30/4/3651349.jpg?ts=1669793420000 با دیدن این سه عکس چشمانم غرق در اشک شد. آن بیگانه ای که ایران را آیرِن تلفظ می کند و دیشب همه چیز را به دست می آورد اینگونه شرافتش را نشان می دهد و آن به اصطلاح ایرانی های کشور دوست و نگران آینده ی کشور اینگونه شرافتشان را نشان دادند.