سلبریتی هایی که نمی دانستید زمانی در ارتش خدمت کردند

سلبریتی هایی که نمی دانستید زمانی در ارتش خدمت کردند

بعضی از چهره های مشهور از جمله ستاره های محبوب هالیوود سابقه ی خدمت در ارتش را دارند که در ادامه با آن ها آشنا خواهیم شد.

ملکه الیزابت دوم

ملکه الیزابت دوم در جنگ جهانی دوم راننده ی کامیون های نظامی بود.

الیزابت دوم وقتی از پدرش، شاه جورج ششم خواهش کرد تا اجازه دهد برای کمک در جنگ شرکت کند، تنها ۱۸ سال داشت.

او همان سال به شاخه ای از ارتش انگلیس در جنگ جهانی دوم به نام خدمات امدادی زنان پیوست و در آنجا با نام «افسر دوم، الیزابت وینزور» شناخته می شد.

شاهدخت جوان راننده ی کامیون های نظامی بود و آموزش مکانیکی دید.

او تا به امروز تنها زن از خاندان سلطنتی انگلیس با سابقه ی پیوستن به نیروهای نظامی است.

آدام درایور

بسیاری از ما آدام درایور را با بازی اش در نقش کایلو رن در فرانشایز «جنگ ستارگان» می شناسیم. با این حال کمتر کسی می داند که درایور پیش از بازیگر شدن عضو نیروی دریایی آمریکا بود. اندکی بعد از حادثه ی ۱۱ سپتامبر او تصمیم گرفت به ارتش بپیوندد.

او در دوران حضورش در ارتش به همراه یگان خود به عراق اعزام شد.

درایور نزدیک به ۳ سال عضو نیروی دریایی ارتش آمریکا بود تا اینکه پس از شکستگی استخوان جناغ سینه اش هنگام دوچرخه سواری در کوهستان، به دلیل پزشکی از خدمت مرخص شد. درجه ی نظامی او در آن زمان سرجوخه بود.

الویس پرسلی

الویس پرسلی در سال ۱۹۵۷  به خدمت سربازی فراخوانده و در سال ۱۹۵۸ وارد ارتش آمریکا شد، ۲ سال پس آنکه قطعات او به نام های Hound Dog و Heartbreak Hotel با استقبال زیادی رو به رو شد و این پسر جوان اهل می‌سی‌سی‌پی را به سلطان راک اند رول آمریکا بدل کرد.

پرسلی گفته بود: «ارتش می تواند هر کاری که مایل باشد با من بکند. میلیون ها مرد دیگر هم به خدمت سربازی فراخوانده شده اند و من دلم نمی خواهد با دیگران فرق داشته باشم.»

پرسلی در مدت سربازی خود به آلمان اعزام شد و در همانجا بود که با همسر آینده اش، پریسیلا بیولو آشنا شد.

خدمت سربازی الویس در سال ۱۹۶۰ به پایان رسید.

شان کانری

شان کانری که متولد اسکاتلند است، در ۱۶ سالگی به نیروی دریایی پادشاهی بریتانیا پیوست.

بعد از ۳ سال خدمت به دلیل زخم معده ای که سلامتش را تهدید می کرد، از خدمت مرخص شد.

پس از آن به عنوان بنا و غریق نجات در اسکاتلند مشغول به کار شد و در نهایت به بدنسازی روی آورد، امری که زمینه ساز فعالیتش در زمینه های مدلینگ و سینما شد.

آرنولد شوارتزنگر

آرنولد شوارتزنگر که متولد اتریش است، در سال ۱۹۶۵ در ارتش این کشور مشغول به خدمت شد. آن زمان در اتریش تمامی مردان ۱۸ ساله باید به خدمت سربازی می رفتند.

او که در آن زمان یک وزنه بردار جوان بود، مخفیانه از پادگان بیرون زد تا در یک مسابقه ی وزنه برداری شرکت کند. او گرچه برنده ی مسابقه شد اما به دلیل ترک پادگان تنبیه شد و مجبور شد چند روزی را در بازداشتگاه پادگان سپری کند.

کلینت ایستوود

کلینت ایستوود گرچه فعالیت بازیگری خود را با فیلم های غربی آغاز کرد اما دوران خدمتش در ارتش آمریکا در طی جنگ کره با ماجراهای زیادی همراه بود.

ایستوود در یکی از پادگان های کالیفرنیا غریق نجات و مربی شنا بود و در نهایت به درجه ی سرجوخگی رسید.

یک شب در سال ۱۹۵۱، ایستوود در یک هواپیمای نظامی بود که از سیاتل عازم ساکرامنتو شده بود. نقص در سیستم ارتباط داخلی هواپیما به سقوط آن به درون اقیانوس اطلس انجامید. او گرچه مجبور شد تا خشکی شنا کند اما آسیب جدی ای ندید.

ایستوود در اینباره گفته: «فکر کردم شاید زنده نمانم. ولی بعدش با خودم گفتم قبلاً هم دیگران از پس چنین شرایطی برآمده اند. بنابراین از نور خشکی چشم برنداشتم و به شنا ادامه دادم.»

استیو مک کویین

استیو مک کویین بعد از یک کودکی آشفته، در سال ۱۹۴۷ زمانی که ۱۷ سال داشت تصمیم گرفت به نیروی دریایی ارتش آمریکا بپیوندد.

با این حال، در اجرای دستورات خوب نبود. او بارها ترفیع درجه و تنزل درجه گرفت و به دلیل سرپیچی از دستور ۴۱ روز را در بازداشتگاه موقت گذراند.

با این حال، مک کویین بعداً با نجات جان ۵ مرد از غرق شدن شجاعت خود را نشان داد، حادثه ای که حین یک تمرین نظامی رخ داد. به خاطر این عمل شجاعانه، به او اجازه داده شد به گارد احترام هری ترومن، رئیس جمهور وقت آمریکا بپیوندد.

مورگان فریمن

فریمن همیشه به پرواز علاقه داشت به همین دلیل در سال ۱۹۵۵ به نیروی هوایی آمریکا پیوست و به خاطر آن به بورسیه ی تحصیل در رشته تئاتر پشت پا زد.

با این حال، فریمن خیلی زود از آن «تصورات رمانتیک» درباره ی خدمت نظامی درآمد. او نشستن در کابین خلبان هواپیمای نظامی را «نشستن بر نوک بمب» توصیف کرده است. فریمن در سال ۱۹۵۹ نیروی هوایی را ترک کرد.

منبع: insider ، insider
مطالب مرتبط
مطالب دیگر از همین نویسنده
مشاهده بیشتر
دیجیاتو
بدون نظر

ورود