چیزهایی که به لطف فیلم ها و سریال ها محبوبیت یافتند

چیزهایی که به لطف فیلم ها و سریال ها محبوبیت یافتند

سینما قدرتی نامحدود دارد. فیلمسازان و بازیگران توانمند می توانند شاهکارهایی خلق کنند که الهام بخش میلیون ها نفر و باعث شکل گیری مُدهای به خصوصی شوند. این مُدها می توانند مربوط به پوشش، تفریحات یا حتی خوراکی ها باشد. فیلم ها و سریال ها می توانند باعث افزایش فروش برخی چیزها شوند و حتی جلوی از بین رفتن برندها را بگیرند.

در ادامه از چیزهایی خواهیم گفت که به واسطه ی فیلم ها و سریال ها محبوبیت یافتند.

۱- دوستان (Friends) – ۱۹۹۴: مدل موی ریچل

ظاهر شخصیت ریچل الهام بخش میلیون ها مخاطب این سریال در سرتاسر دنیا شد، از لباس هایش گرفته تا مدل موی مشهورش. بسیاری از هواداران این سریال و حتی سلبریتی ها از مدل موهای ریچل تقلید می کردند و موهای خود را به همان شکل درمی آوردند.

۲- دختر سخن چین (Gossip Girl) – ۲۰۰۷: شال چاک بس

شالی که شخصیت چاک بس در این سریال به تن داشت به قدری در میان مخاطبان آن محبوبیت یافت که الهام بخش بسیاری از تولیدکنندگان برای ساخت و فروش اکسسوری هایی مشابه آن شد.

۳- گامبی وزیر (The Queen’s Gambit) – ۲۰۲۰: شطرنج

این مینی سریال علاقه به ورزش شطرنج را به میزان چشمگیری در میان مردم افزایش داد. بر اساس آمارها، بعد از آغاز پخش این سریال، فروش شطرنج در آمریکا تا ۸۷ درصد افزایش یافت.

۴- فلش دنس (Flashdance) –۱۹۸۳: لباس های دکلته

سوییشرت های اورسایز دکلته بعد از پخش این فیلم به شدت محبوبیت یافتند. جدا از لباس های دکلته، این فیلم چیزهای دیگری را هم در دهه ی ۱۹۸۰ مُد کرد، مثل لگینگ، هدبند، لباس ژیمناستیک دخترانه و گرمکن پا.

۵- صبحانه در تیفانی (Breakfast at Tiffany’s) – ۱۹۶۱: پیراهن های زنانه کوتاه مشکی

پیراهن زنانه ی کوتاه مشکی رنگی که آدری هپبورن در این فیلم به تن داشت را یکی از تأثیرگذارترین لباس ها در تاریخ مُد می دانند. این پیراهن طراحی اوبر دو ژیوانشی، طراح لباس مشهور فرانسوی بود.

۶- رسوایی (Scandal) – ۲۰۱۲: لباس های مجلل

شخصیت اصلی این سریال، اولیویا پاپ، لباس های شیکی به رنگ های سفید، بژ و پاستلی به تن می کرد که الهام بخش بسیاری از مخاطبان این سریال برای داشتن یک پوشش قدرتمند و در عین حال شیک شد.

۷- شاهزاده جدید بل ایر (The Fresh Prince of Bel-Air) – ۱۹۹۰: لباس ها و کراوات های رنگارنگ

ترکیب جسورانه ی لباس ها، رنگ های نئونی و کروات هایی با طرح های خیره کننده از مشخصه های مُد دهه ی ۱۹۹۰ بودند که همگی آن ها در این سریال به تصویر کشیده شده بودند.

۸- بی سر نخ (Clueless) – ۱۹۹۵: لباس های چهارخانه

این فیلم احتمالاً بیشتر با لباس های زیبایش و به ویژه کت و دامن های چهارخانه ی شخصیت های اصلی اش شناخته می شود. حتی حالا هم با گذشت نزدیک به ۳ دهه از پخش این فیلم، بسیاری از افراد برای پوشش روز هالووین خود از کت و دامن زرد چهارخانه ی معروف شخصیت شِر استفاده می کنند.

۹- دختر سخن چین (Gossip Girl) – ۲۰۰۷: پیراهن های زنانه ی نامتعارف

شال شخصیت چاک بس تنها لباس الهام بخش این سریال نبود. شخصیت های بلیر و سرنا در طول سریال لباس های شیک زیادی به تن می کردند که برای آن زمان نامتعارف بودند اما امروزه بسیاری آن ها را به تن می کنند.

۱۰- توئین پیکس (Twin Peaks) – ۱۹۹۰: پای گیلاس

این شیرینی به قدری در میان طرفداران این سریال محبوبیت یافت که هنوز هم دستورپخت های زیادی در کتاب های آشپزی و اینترنت با عنوان «پای گیلاس توئین پیکس» وجود دارد.

۱۱- والاس و گرومیت: سفر باشکوه (Wallace & Gromit: A Grand Day Out) – ۱۹۸۹: پنیر ونزلیدیل

این فیلم جلوی از میان رفتن پنیر یک کارخانه ی تولید لبنیات در انگلیس به نام ونزلیدیل را گرفت. به لطف این فیلم، محبوبیت این پنیر افزایش یافت و این کارخانه نجات یافت.

۱۲- ئی .تی. موجود فرازمینی (E.T. the Extra-Terrestrial) – ۱۹۸۲: اسمارتیزهای برند Reese’s Pieces

اینطور که گفته می شود فروش اسمارتیزهای برند Reese’s Pieces بعد از نمایش آن در این فیلم تا ۳۰۰ درصد افزایش یافت.

بیشتر بخوانید:

چیزهایی که فیلم ها و سریال ها آن ها را مُد کردند

منبع: brightside
مطالب دیگر از همین نویسنده
مشاهده بیشتر
۴ نظر

ورود

  • بروسلی دی ۱, ۱۴۰۱

    چه سانسوری کرده بودین لباسارو، اونم وقتی همه میتونن با کمی تلاش به سایت های … برن که صد برابر این عکسا چیز تره. چاره ای هم ندارین این ایام هم میگذرد

    • H دی ۲, ۱۴۰۱

      تلاش هم نمیخواد دادا
      دکمه کنترل ماهواره هست?

    • Leili دی ۵, ۱۴۰۱

      وای خدا الان آدم حس میکنه شما تو اوگاندایی، شاید یکی نخواد بدن یه زن رو ببین شما دوست داری برو ببین فعلا هیچی نگذشته هیچ کاری هم نمیتونین بکنید

  • مهرپویا دی ۲, ۱۴۰۱

    بریکینگ بد : مواد مخدر
    ??