بهترین مدارس دخترانه تهران را بشناسید

بهترین مدارس دخترانه تهران را بشناسید

سلب مسئولیت: روزیاتو صرفا نمایش‌دهنده این متن تبلیغاتی است و تحریریه مسئولیتی درباره محتوای آن ندارد.

پیدا کردن مدرسه مناسب و دارای امکانات کافی برای تحصیل، یکی از دغدغه‌های مهم والدین مسئولیت پذیر است. اگر شما جزو والدینی هستید که علاقه‌مندید با بهترین مدارس دخترانه تهران آشنا شوید و یا به عنوان دانش آموز، برای انتخاب مدرسه خوب تحقیق می‌کنید، این مقاله تعدادی از دبیرستان‌های دخترانه عالی در تهران را به شما معرفی می‌کند. در پایان این مطلب، شما نه تنها با جو کلی این مدارس و شرایط ثبت نام در آن‌ها آشنا می‌شوید، بلکه قادر خواهید بود به مقایسه این مدارس بپردازید تا محیطی که بهترین شرایط رشد را برایتان فراهم می‌کند، بشناسید.

۱. مدرسه منظومه خرد

مدرسه منظومه خرد واقع در ولنجک، یکی از بهترین مدارس دخترانه تهران است که از استانداردهای بسیار بالایی برخوردار بوده و امکانات بسیار متنوعی برای پیشرفت و تحصیل دانش آموزان فراهم می‌کند.

این مدرسه دخترانه غیرانتفاعی دارای هر سه پایه ابتدایی، متوسطه اول و متوسطه دوم است و همینطور کودکان پیش دبستانی را نیز برای ثبت نام می‌پذیرد.

مدرسه خرد، یکی از گران‌ترین مدارس تهران است که بسیاری از خانواده‌های متمول و به نام، فرزندان خود را در آن ثبت نام می‌کنند. چراکه در زمینه‌هایی گوناگون اعم از قبولی در آزمون تیزهوشان، کسب  رتبه‌های برتر در کنکور ریاضی، هنر، علوم انسانی و …، المپیادها و مسابقات جهانی ریاضی و… کارنامه‌ای بسیار درخشان دارد.

از آنجاکه مدرسه دخترانه خرد به تمامی ابعاد پیشرفت دانش آموزان اهمیت می‌دهد، فوق برنامه بسیار کاملی برای دانش آموزان خود تدارک دیده است. به عنوان مثال: کلاس‌های آموزشی مهارت‌های زندگی، اخلاق و خداجویی، هنر، ورزش و حرکت، خواندن و نوشتن، ریاضیات، کامپیوتر، کلاس کنکور و المپیاد، آموزش عکاسی، موسیقی، پاتیناژ، شنا و…

شرایط ثبت نام در مدرسه دخترانه خرد سالانه تغییرات جزئی می‌کند و برای آگاهی از جزئیات آن باید به سایت این مدرسه مراجعه کنید. البته این نکته را در نظر داشته باشید که مهم‌ترین شرایط ثبت نام در این مدرسه عبارتند از: قبولی در آزمون ورودی، کسب نمره مناسب با توجه به شرط معدل، وجود ظرفیت در رشته مورد ثبت نام، مصاحبه با والدین و توانایی دانش آموز در فعالیت‌های گروهی.

۲. مدرسه مدبران بارسا

دبیرستان دخترانه مدبران بارسا، یکی از معروف‌ترین مدارس غیرانتفاعی تهران است که در محدوده ستارخان قرار دارد. مدارس دخترانه بارسا به مدارسی از جنس خوشبختی معروف هستند و تمرکزشان روی سلامت روانشناختی دانش آموزان و شکوفایی آن‌ها در زندگی است. دکتر علی میرصادقی، روانشناس معروفی که ممکن است او را در برنامه‌های تلویزیونی دیده باشید، ایده پرداز این مدارس بوده و باعث اهمیت دادن ویژه این مدارس به امور روانشناسی شده است.

بهترین مدارس دخترانه تهران را بشناسید

دبیرستان مدبران بارسا خود را به عنوان بهترین دبیرستان دخترانه خاورمیانه نیز معرفی می‌کند، زیرا در سال ۲۰۱۳، به ‌عنوان بهترین مدرسه خاورمیانه (MENA) برگزیده شد. کسب رتبه اول در میان کشورهایی که بعضی از آن‌ها مدارس بسیار پیشرفته و به روزی دارند، نشانه‌ای است از مطابقت برنامه‌های این دبیرستان با استانداردهای بین المللی.

مدرسه بارسا علاوه بر استفاده از معلمان کنکوری ماهر و مجرب، دارای امکانات عالی مانند پانسیون مطالعاتی و کتابخانه است و همچنین کلاس‌های هنری و ورزش‌هایی مانند یوگا و کیک بوکسینگ است. استفاده از تکنولوژی در این مدرسه به حدی بوده که حتی اخیرا در آن از عینک واقعیت مجازی برای تدریس بعضی مطالب به دانش آموزان استفاده می‌شود.

در این مدرسه، سالانه کارگاه‌های خودشناسی و مهارت‌های زندگی گوناگونی برگزار می‌شود و برخی از این دوره‌ها ضبط شده و در سایت دبیرستان دخترانه مدبران بارسا قابل دسترسی هستند که از میان آن‌ها می‌توان به دوره ACT نوجوانان اشاره کرد.

این مدرسه هم دارای آزمون ورودی است و سالانه دانش آموز می‌پذیرد. برای اطلاع از تاریخ و شرایط شرکت در آزمون ورودی مدرسه بارسا، می‌توانید به سایت این مدرسه سر بزنید.

بهترین مدارس دخترانه تهران را بشناسید

۳. مجتمع آموزشی ابوریحان

مدرسه دخترانه ابوریحان در خیابان شریعتی و روبروی پل رومی، در هر دو مقطع متوسطه اول و متوسطه دوم فعالیت می‌کند و از نظر بسیاری از افراد یکی از دیگر از بهترین دبیرستان‌های دخترانه تهران محسوب می‌شود. از ویژگی‌های برجسته این مدرسه، فضای سنتی و دور از تکنولوژی آن است که در عین حال، موجب جلوگیری از پیشرفت تحصیلی دانش آموزانش نشده است.

دبیرستان دخترانه ابوریحان سختگیری‌های ویژه خودش را دارد. دانش آموزانش در هرسال تحصیلی، بسیاری از مباحث درسی سال‌های آینده را نیز فرامی‌گیرند. بنابراین، بهتر است تنها در صورتی برای ورود به این مدرسه برنامه ریزی کنید که استعداد، هوش و علاقه‌مندی بسیاری نسبت به مباحث درسی دارید. از طرفی، آزمون ورودی دبیرستان غیرانتفاعی ابوریحان نیز با همان سختگیری ویژه طراحی می‌شود و دانش آموزان برای پذیرفته شدن در آن، نیاز به پشتکار بالایی خواهند داشت. در طول سال تحصیلی نیز چند آزمون جامع از دانش آموزان گرفته می‌شود که نتیجه آن‌ها، تاثیر مستقیمی در پذیرش دانش آموزان در سال‌های آتی خواهد داشت.

جدیت و سختگیری بسیار، یکی از ویژگی‌های بارز مدرسه ابوریحان است که دست به دست عدم وجود امکانات تکنولوژیک داده تا بسیاری از دانش آموزان علاقه‌ای به انتخاب این مدرسه نداشته باشند.

کلاس‌های تابستانی و فوق برنامه این مدرسه چندان تنوع ندارند و بیشتر روی همان دروس اصلی به علاوه زبان انگلیسی تمرکز می‌کنند. با این حال، اهمیت دادن معلمان و کادر مدرسه به سطح علمی دانش آموزان، چیزی است که مایه رضایت بسیاری از آن‌ها را فراهم کرده است.

۴. مجتمع آموزشی روشنگران

مدرسه غیرانتفاعی دخترانه روشنگران، یک مدرسه کامل (از ابتدایی تا دوره دوم متوسطه) است که سختگیری‌هایی بر روی دانش آموزان نیز دارد و البته همین سختگیری، موجب دستاوردها و نتایج درخشانی نیز می‌شود. البته مدارس مربوط به هر یک از مقاطع تحصیلی این مجتمع، در نقاط گوناگونی از تهران تاسیس شده‌اند.

مدرسه دخترانه روشنگران، بیش از هرچیز به خاطر تاکید بر نظم، برنامه ریزی و هدفمندی معروف شده است و تمرکزش بر این نکات، موجب شده که کیفیت بالایی در آموزش دانش آموزان خصوصا در سال‌های متوسطه دوم داشته باشد و سالانه رتبه‌های درخشانی از کنکور را متعلق به خود کند.

به علاوه، کادر مدرسه تاکید زیادی روی رعایت نکات اخلاقی دارند و در عین حال که فضای مدرسه شاد است، گوشه گوشه آن دوربین مدار بسته داشته و دائما در حال کنترل شدن است. در چنین فضایی، علاوه بر موفقیت در کنکور، دانش آموزان موفقیت‌های بسیاری در مسابقات روبوکاپ نیز داشته‌اند.

فعالیت‌های فوق برنامه این مدرسه بیشتر در حوزه کلاس‌های زبان، ورزشی و فرهنگی است و در این میان، زبان انگلیسی اهمیت بیشتری دارد. اما هرچه دانش آموزان به کنکور نزدیک‌تر شوند، ساعت‌های فوق برنامه بیشتر به امور درسی و کنکوری تعلق می‌گیرد. این دانش آموزان، نسبت به دانش آموزان دوره متوسطه اول، از تفریحات کمتری نیز برخوردار هستند و تنها سالی یکبار به اردوهای یک روزه درون شهری می‌روند.

در دوره متوسطه دوم، حتی زنگ ورزش‌های دانش آموزان نیز حذف می‌شود و آنان باید تمام وقت خود را صرف تلاش برای کنکور کنند. وجود این سختگیری‌ها، موجب شده است که بسیاری از دانش آموزان نسبت به این مدرسه انتقاد داشته باشند؛ اما دانش آموزانی که روحیه درس خواندن در این محیط را دارند، معمولا نتایج بسیار عالی از کنکور خود کسب می‌کنند.

برای ورود به این مدرسه نیز آزمون ورودی وجود دارد. البته دانش آموزان ابتدایی نیازی به شرکت در آزمون ندارند و تنها باید پیش ثبت نام کنند.

جمع بندی

در این مطلب سعی کردیم ۴ تا از بهترین مدارس دخترانه در تهران را مورد بررسی قرار دهیم. این بررسی کوتاه صرفا جهت آشنایی شما عزیزان با شرایط کلی این مدارس بوده و برای ثبت نام در آن‌ها نیاز است تحقیقات بیشتری داشته باشید. بسیار خوب است اگر با دانش آموزان هر مدرسه نیز صحبتی داشته باشید و از میزان رضایت آن‌ها نسبت به مدارس آگاه شوید.

دیجیاتو
بدون نظر

ورود