۱۱ حقیقت غیر منتظره درباره دنیا که سخت می شود آن ها را باور کرد

۱۱ حقیقت غیر منتظره درباره دنیا که سخت می شود آن ها را باور کرد

دانستن همه چیز ممکن نیست. اما احتمالاً حقایق جالب و شگفت انگیزی درباره ی دنیا در این مطلب خواهید یافت.

۱- دلفین ها با ماهی های بادکنکی نشئه می کنند

شباهت دلفین ها و انسان ها بیشتر از چیزی است که احتمالاً تصور می کنید. سازندگان یک مستند حیات وحش هنگام کار با صحنه ی عجیبی رو به رو شدند. آن ها دلفین های جوانی را دیدند یک ماهی بادکنکی را به دقت می جویدند و با یکدیگر دست به دست می کردند. ماهی های بادکنکی از خود نوعی سم عصبی آزاد می کنند که می تواند کشنده باشند اما در مقدار اندک، اثر تخدیر کننده دارد و از قرار معلوم دلفین ها به این موضوع واقف اند.

۲- سرعت اینترنت در ناسا ۹۱ گیگابیت بر ثانیه است

این بدان معنی است که در آنجا می توانید همه ی قسمت های سریال مورد علاقه تان را در عرض تنها یک ثانیه دانلود کنید. اما متأسفانه این سرعت شبکه ی خصوصی ای است که تنها در مؤسسات علمی آمریکا مورد استفاده قرار می گیرد.

۳- ژاپن در سال ۱۹۹۹ پرچم خود را تغییر داد

ژاپن کشوری بسیار منحصر به فرد است. برای مثال، موضوع نمادهای ملی برای ژاپنی ها مفهوم عجیبی دارد. «هینومارو» (در ژاپنی به معنای حلقه خورشید) نمادی بود که به ژاپنی ها در تشخیص کشتی های خود از کشتی های بیگانه کمک می کرد. تازه در سال ۱۹۹۹ بود که تغییری جزئی در پرچم این کشور داده شد. ژاپنی ها صرفاً رنگ نماد پرچم خود را اندکی تغییر دادند.

۴- جی. کی. رولینگ در سال ۲۰۱۲ به خاطر کمک های خیریه اش از فهرست میلیاردرهای دنیا حذف شد

ثروتمندترین زن انگلیس در چشم بر هم زدنی به موفقیت دست یافت اما ثابت کرد پول آدم های خوب را بد نمی کند. خالق «هری پاتر» با حمایت های مالی خود به پدر و مادرهای مجرد و همچنین یک کلینیک که در زمینه ی بیماری اِم‌اِس فعالیت تحقیق می کند، کمک می کند. او به لطف درآمد هنگفتش همیشه در فهرست های مختلف مرتبط با ثروتمندترین افراد دنیا حضور داشته، جز در سال ۲۰۱۲ که نزدیک به ۱۶۰ میلیون دلار بابت امور خیریه صرف کرد.

۵- در ژاپن به جای امضا از مهر استفاده می شود

در ژاپن برای باز کردن حساب بانکی یا دادن رسید برای چیزی که دریافت کرده اید، به مهر شخصی خود نیاز دارید که به آن «هانکو» گفته می شود. ژاپنی ها گاهی اسناد را امضا می کنند اما هانکو کماکان ابزار اصلی برای تأیید هویت خود در این کشور است.

۶- از برخورد صاعقه چنین ردی روی پوست به جای می ماند

کمتر کسی از برخورد صاعقه جان به در می برد. آن ها هم که نجات می یابند، صاعقه رد عجیبی روی پوست شان باقی می گذارد که به آن «اشکال لیختنبرگی» یا «گل های صاعقه ای» می گویند. صاعقه این رد عجیب را بر روی هر سطح یا چیزی که با آن برخورد کند باقی می گذارد.

۷- جنین قلب مادر را درمان می کند

دانشمندان پی بردند سلول های بنیادی جنین می تواند قلب مادر را درمان کند. متخصصان بر این باورند که این پدیده ی جالب نوعی مکانیزم تکاملی است: جنین با محافظت از قلب مادر، شانس بقای خودش را بالا می برد.

این کشف می تواند علت این موضوع را توضیح دهد که چرا نیمی از مادرانی که قلب ضعیفی دارند، در دوران بارداری یا پس از آن به طور خودکار درمان می یابند.

۸- مورد عجیب جزیره ی تال ِ فیلیپین

جزیره ی تال در فیلیپین ثابت می کند طبیعت در کنار همه ی قدرت های خود از حس شوخ طبعی هم برخوردار است. در این جزیره یک دریاچه هست که درون آن هم جزیره ای با یک دریاچه قرار دارد.

۹- بیشترین مدت اقامت در فضا

رکورد بیشترین مدت اقامت متوالی در فضا طی تاریخ بشر به والری پولیاکوف، فضانورد روس تعلق دارد. او تنها در یک سفر فضایی، ۴۳۷ روز و ۱۸ ساعت در ایستگاه فضایی حضور داشت.

۱۰- اولین پلیس های استرالیا تبهکار بودند

دولت انگلیس برای سالیان متمادی مجرمان تبعیدی را به استرالیا که آن زمان مستعمره ی این کشور بود، می فرستاد. اولین نیروی پلیس استرالیا از مجرمان سابقی تشکیل شد که رفتار مناسبی داشتند.

۱۱- آلمان درخت هایش را شماره گذاری می کند

اگر به آلمان سفر کنید، در پارک ها با درختانی شماره گذاری شده رو به رو خواهید شد. آلمانی ها درختان خود را شماره گذاری می کنند  و اطلاعاتی نیز درباره ی آن ها از قبیل سن و وضعیت درختان را جمع آوری می کنند. در این کشور از همه ی درختان به دقت مراقبت می شود تا از میان نروند.

منبع: brightside
دیجیاتو
یک نظر

ورود

  • اروپای سبز اسفند ۴, ۱۴۰۱

    اروپای سبز اینطوری مواظب درختاشه. بعد اینجا درخت رو میکنن میسوزونن.
    سال پیش سیزده بدر یه سری ادم اومدن ۲ تا درخت رو با اره بریدن. درختا ۱۰ سانت قطرشون بود. چندسال ما داشتیم رسیدگی میکردیم اب میدادیم. مواظب بودیم. همشونم خانواده بودن. یه درخت رو بریدن فقط بنزین ریختن. حتی اتیش نگرفت چون تر بود. دومی رو برا چی بریدن این اشغالا؟