چگونه قبض آب را کاهش دهیم؟

چگونه قبض آب را کاهش دهیم؟

سلب مسئولیت: روزیاتو صرفا نمایش‌دهنده این متن تبلیغاتی است و تحریریه مسئولیتی درباره محتوای آن ندارد.

بالا رفتن قیمت قبض آب، یکی از مشکلاتی است که هر خانواده‌ای ممکن است با آن رو‌به‌رو شود. دولت نرخ آب‌بها را افزایش داده و این موضوع باعث ایجاد نگرانی درباره‌ی هزینه قبض آب شده است. همین عامل موجب شده است که اهمیت پیدا کردن راهکارهای کاهش هزینه قبض آب، روز‌به‌روز افزایش پیدا کند؛ حتی برخی افراد برای این کار، پمپ و مخازن ساختمان خود را نیز حذف کرده‌اند.

در این مقاله می‌خواهیم به راهکارهای کاهش قبض آب، نگاهی داشته باشیم. با تصحیح الگوی مصرف و رعایت چند نکته‌ی ساده، می‌توانید هزینه آب مصرفی ماهیانه خود را تا چندین درصد کاهش دهید. به‌علاوه، نگاهی به نقش مخزن آب در کاهش هزینه‌ها نیز خواهیم داشت. با ما همراه باشید.

چگونه قبض آب را کاهش دهیم؟

صرفه‌جویی آب در حین انجام کارهای شخصی

منظور از آب مصرفی در انجام کارهای شخصی، همان زمان‌هایی است که به دستشویی می‌رویم، دست‌هایمان را می‌شوییم، مسواک می‌زنیم یا حمام می‌کنیم. بنابر آمار موجود، بیشترین میزان هدررفت آب در این مواقع رخ می‌دهد. از طرف دیگر، همین موارد بیشترین تأثیر را در افزایش قبض آب دارند. با کاهش مصرف آب در چنین مواقعی، به‌راحتی می‌توانیم هزینه آب‌بهای ماهیانه را کاهش دهیم.

صرفه‌جویی در زمان انجام کارهای خانه

علاوه بر امور شخصی، در زمان انجام امور منزل نیز می‌توانیم به‌گونه‌ای عمل کنیم که آب کمتری مصرف شود. به طور مثال، راهکارهای زیر می‌توانند مصرف آب را در زمان انجام کارها، کاهش دهند:

  • برای ظرف شستن سینک را پرازآب کنیم یا اینکه از ماشین ظرف‌شویی استفاده کنیم.
  • ·        برای استفاده از ماشین لباسشویی می‌توانیم صبر کنیم تا کاملاً پر شود.
  • برای شستن ماشین می‌توانیم تنها از یک سطل آب استفاده کنیم.
  • برای تمیزکردن حیاط می‌توانیم از جارو و آب‌پاش استفاده کنیم.

تعمیر یا تعویض شیرآلات فرسوده

یکی از بهترین راهکارهایی که می‌توانید به کمک آن، مصرف اضافی آب و درنتیجه هزینه قبض‌ها را کاهش دهید، تعمیر یا تعویض شیرآلات فرسوده است. چکه ‌کردن یا نشتی شیرآلات می‌تواند هر ماه هزینه هنگفتی را به نرخ آب‌بهای شما اضافه کند. به همین دلیل، توصیه ما این است که اگر شیرآلات خراب در منزل خود دارید، بدون اتلاف وقت، برای تعمیر یا تعویض آن‌ها اقدام کنید. برای تعویض یا تعمیر شیرآلات نیز باید هزینه بپردازید، اما در طولانی‌مدت به کاهش هزینه‌های شما کمک می‌کند.

چگونه قبض آب را کاهش دهیم؟

استفاده از مخزن آب برای ساختمان

از دیگر راهکارهای کاهش هزینه قبض آب، استفاده از مخزن آب برای ساختمان است. تحقیقات موجود توسط نهادهای دولتی، ثابت کرده است که استفاده از منبع آب، نه‌ تنها می‌تواند مصرف آب را کاهش دهد بلکه برای ساکنان ساختمان نیز مزایای بسیاری به همراه خواهد دارد. باید به این نکته توجه داشته باشید که استفاده از پمپ به صورت تنها و بدون مخزن اصلاً توصیه نمی‌شود.

از زمان قدیم، پمپ و مخازن در کنار هم استفاده می‌شوند و پیشنهاد متخصصان نیز استفاده از این دو در کنار هم است. همان‌قدر که استفاده از پمپ و مخازن مصرف آب و هزینه قبض را کاهش می‌دهد، استفاده از پمپ بدون منبع، می‌تواند هزینه قبض شما را زیاد کند. استفاده از پمپ بدون مخزن باعث ایجاد این مشکلات می‌شود:

  • افزایش میزان هوا در لوله‌ها؛ به‌طوری که شما بیشتر به‌جای هزینه آب، باید هزینه هوای لوله‌ها را پرداخت نمایید.
  • پمپ بدون مخزن می‌تواند موجب آلودگی آب شود.
  • پمپ بدون مخزن در مدت کوتاهی به کنتور آب شما آسیب وارد می‌کند.
  • استفاده از پمپ تکی باعث فرسودگی لوله‌های ساختمان می‌شود.

 باتوجه به دلایل ذکر شده، متخصصان پیشنهاد می‌دهند که در کنار پمپ، از مخزن آب مجزا نیز استفاده کنیم تا بتوانیم هزینه قبض آب را کاهش دهیم.

چگونه قبض آب را کاهش دهیم؟

بررسی نشتی و شکستگی در لوله‌ها

یکی از مهم‌ترین دلایلی که موجب افزایش هزینه قبض آب می‌شود، وجود شکستگی یا نشتی در لوله‌های آب است. این مشکل در خیلی از مواقع پنهان است و افراد از وجود چنین مشکلی خبر ندارند تا اینکه مبلغ قبض آب ساختمان سر به فلک می‌کشد.

برای حل این مشکل، استفاده از لوله‌ها و اتصالات باکیفیت، بهترین راهکار ممکن است. یکی از بهترین لوله‌های موجود در بازار، انواع لوله سفید است. این لوله‌ها از بادوام‌ترین و مستحکم‌ترین لوله‌های موجود در بازار هستند و شما می‌توانید با استفاده از آن‌ها در زمان لوله‌کشی اولیه یا تعمیر، خیال خودتان را از هر حیث راحت کنید.

از جمله معرو‌ف‌ترین برندهای تولیدکننده لوله سفید در ایران، می‌توانیم به پارس پلاست، لوله سفید آذین یا پلیمر گلپایگان اشاره کنیم. برای آشنایی با انواع لوله سفید و آگاهی از قیمت لوله سفید، می‌توانید به وب سایت دکتر تامین مراجعه فرمایید.

دکتر تامین؛ مرجعی برای خرید لوله سفید و مخزن آب

اگر با خواندن این مطلب، برای کاهش هزینه آب مصرفی خود مصمم شده‌اید، بدون شک به یک مرجع مطمئن و معتبر برای خرید موارد نام‌ برده شده، نیاز خواهید داشت. برای خرید مخزن آب، پمپ و لوله، اتصالات یا شیرآلات باکیفیت و درجه یک، سایت دکتر تامین یک مرجع مطمئن است.

سایت دکتر تامین، یک فروشگاه آنلاین برای خرید تأسیسات ساختمانی است. تمام مصالح و محصولاتی که شما برای تجهیز یک ساختمان از صفر تا صد به آن نیاز داشته باشید، دکتر تامین برایتان فراهم کرده است. شما در این وب‌سایت می‌توانید از قیمت لوله سفید اطلاع کسب کنید، انواع و اقسام پمپ و مخازن را با هم مقایسه کنید و بهترین‌ها را خریداری نمایید.

قیمت مناسب و اقتصادی، تنوع بالای محصولات، ضمانت قطعی کیفیت کالا، ارسال به سرتاسر ایران همگی از ویژگی‌های منحصربه‌فرد مجموعه‌ی دکتر تامین به شمار می‌روند. همین ‌الان با مراجعه به آدرس اینترنتی «www.drtamin.com» برای خرید محصولات موردنیاز خود اقدام کنید!

بدون نظر

ورود