اعترافات متهمان پرونده خانه اصفهان؛ روز حادثه چه رخ داد؟ + ویدئو

اعترافات متهمان پرونده خانه اصفهان؛ روز حادثه چه رخ داد؟ + ویدئو

احکام متهمان پرونده خانه اصفهان که به اتهام به شهادت رساندن ۳ تن از نیروهای امنیتی در دادگاه بدوی به اعدام محکوم شده بودند، در دادگاه تجدیدنظر تأیید شده و شب گذشته اجرا شد. به این ترتیب صالح هاشمی با اتهام کشیدن سلاح کمری و عضویت در گروهک منافقین، مجید کاظمی با اتهام کشیدن سلاح کلاشنیکوف و سعید یعقوبی با اتهام خرید و فروش اسلحه، به عنوان متهمان ردیف اول تا سوم به جرم محاربه اعدام شدند. با رأی دادگاه، امیر نصرآزادانی و سهیل جهانگیری دیگر متهمان پرونده خانه اصفهان بودند که به ترتیب به ۱۶ سال و ۲ سال حبس محکوم شدند. در روزهای پیش از اعدام متهمان پرونده خانه اصفهان، ویدئویی نیز از اعترافات متهمان این پرونده در خبرگزاری های دولتی منتشر شده است.

جزئیات حادثه محله خانه اصفهان

به ادعای خبرگزاری میزان، رسانه رسمی قوه قضاییه، روز ۲۵ آبان ۱۴۰۱ در اصفهان در جریان ناآرامی های سال گذشته ی کشور، ۳ نفر از نیروهای امنیتی جان خود را از دست دادند. پس از این حادثه ۶ نفر در این رابطه دستگیر شدند.

رسانه قوه قضاییه درباره ی جزئیات این حادثه نوشته:

۲۵ آبان ماه بود که بر اثر یک حمله مسلحانه­ ی تروریستی در میدان نگهبانی محله خانه ‌اصفهان، ۳ مدافع امنیت به نام‌های محسن چراغی، محسن حمیدی و محمد کریمی به شهادت رسیدند.

عوامل این حمله ، با هماهنگی قبلی که با یکدیگر داشتند دست به اقدامات تروریستی زده و با کشیدن سلاح به قصد جان مردم و ماموران اقدام به تیراندازی کردند.

در این عملیات تروریستی تعدادی از مردم و نیروهای حافظ امنیت نیز مجروح شدند.

پس از دستگیری عوامل تیراندازی و صدور کیفرخواست، دادگاه رسیدگی به اتهامات ۶ نفر از متهمان این پرونده در ۴ جلسه طی تاریخ‌های ۷ و ۸ و ۱۰ دی ماه در دادگستری استان اصفهان برگزار شد.

در فرآیند برگزاری دادگاه چهار نفر از متهمان دارای وکیل تعیینی بودند و دو نفر نیز بعلت عدم معرفی وکیل تعیینی، از امکانات قانونی استفاده کرده و برای آن ها وکلای تسخیری در نظر گرفته شد و پس از برگزاری جلسات رسیدگی و بررسی مستندات و اخذ دفاعیات متهمان و وکلای آن‌ها، اواخر دی ماه رأی بدوی صادر گردید.

پرونده خانه اصفهان

پرونده خانه اصفهان

پرونده خانه اصفهان

پرونده خانه اصفهان

پرونده خانه اصفهان

براساس احکام صادره، صالح میرهاشمی بلطاقی فرزند سید کاظم متهم ردیف اول پرونده به اتهام محاربه از طریق کشیدن سلاح کلت کمری، تشکیل و اداره گروه‌ مجرمانه به قصد برهم زدن امنیت کشور و اجتماع و تبانی منتهی به جرائم ضد امنیت داخلی به اعدام و به اتهام عضویت و همکاری با گروهک منافقین به ۱۰ سال حبس تعزیری محکوم شد.

مجید کاظمی شیخ شبانی فرزند محمدرضا متهم ردیف دوم پرونده به اتهام محاربه از طریق کشیدن سلاح کلاشینکف به اعدام و برای اتهامات عضویت در دسته‌جات و جمعیت غیرقانونی به قصد برهم زدن امنیت کشور و اجتماع و تبانی منتهی به جرایم ضد امنیت داخلی به ۱۰ سال حبس تعزیری محکوم شد.

سعید یعقوبی کردسفلی فرزند کرمعلی متهم ردیف سوم پرونده به اتهام محاربه از طریق اقدام به کشیدن اسلحه و استفاده از کلت کمری به اعدام و برای اتهامات عضویت در دسته‌جات و جمعیت غیرقانونی به قصد برهم زدن امنیت کشور و اجتماع و تبانی منتهی به جرایم ضد امنیت داخلی کشور به ۱۰ سال حبس تعزیری محکوم گردید

امیر نصرآزادانی فرزند محمد متهم ردیف چهارم پرونده به اتهام عضویت در دسته‌جات غیرقانونی به قصد برهم زدن امنیت کشور به ۵ سال حبس تعزیری، برای اتهام اجتماع و تبانی منتهی به جرایم ضد امنیت به ۵ سال حبس تعزیری و برای اتهام معاونت در محاربه به تحمل ۱۶ سال حبس تعزیری محکوم شد.

سهیل جهانگیری فرزند عبدالحسین متهم ردیف پنجم پرونده از بابت اتهام اجتماع و تبانی منتهی به جرایم ضد امنیت داخلی کشور به ۲ سال حبس تعزیری با احتساب ایام بازداشت محکوم شد.

برای جابر میرهاشمی فرزند هاشم متهم ردیف ششم این پرونده نیز حکم برائت صادر شد.

این آراء با ثبت اعتراض توسط وکلای محکومان، ظرف ماه‌های گذشته در نوبت رسیدگی در دیوان عالی کشور قرار داشت و اکنون با تأیید رأی بدوی توسط قضات دیوان عالی، برای اجرای مجازات ابلاغ خواهد شد.‌

خبرگزاری میزان همچنین ویدئویی از دادگاه متهمان پرونده حادثه خانه اصفهان منتشر کرده است:

مطالب مرتبط
۱۴ نظر

ورود

  • فقط اعدام اردیبهشت ۲۳, ۱۴۰۲

    میگن غرب اعدام نداره.
    بله نداره. چون اعدام رو تو سطح دادگاه اجرا نمیکنن. تو سطح پلیسی و انتظامی اجرا میکنن. هیچ کشوری رو ندیدم مثل ما اینطوری راحت بگیرن. حالا کشته سازیها بمونه. تو کشورای غربی شما حتی دستت تو جیبت باشه پلیس بگه دستتو بیار بیرون و بیرون نیاری با تیر میزنن. چون تهدید تلقی میشی. دادگاه هم میگه بله تهدید بود.
    بچه شو کشتن مادره قبول نمیکنه. فیلمش اومده همه داد میزنن نرو اونور میزنن. پدره مثل …سرشو انداخته رفته. حالا میگن نیروهای نظامی زدن.
    این سه تا رو تو وسط میدون اعدام کنین عبرت بشن. زندان چیه اخه.
    ولی خوشحالم این براندازا و اپوزیسیون کارشون به جایی رسیده لاتهای چاقو کش شده قهرمانشون.

    • حامد اردیبهشت ۲۳, ۱۴۰۲

      آدم نمیدونه با یه …که بویی از آدمیت نبرده چجوری صحبت کنه

    • امیر علی اردیبهشت ۲۳, ۱۴۰۲

      آمار افراد عادی کشته شده به دست پلیس در کشورهای غربی در دست رس است و مردم امروز مانند مردم دیروز نیستند که جفنگ های شما را باور کنند…یک مثال:در فرانسه از چند ماه پیش به علت تغییر قانون بازنشستگی به دست دولت تظاهرات و درگیری بوده است…اما پلیس فرانسه نه کسی را کشت و نه چشم کسی را کور کرد و نه کسی را معلول کرد…اما اینجا دیگر لازم به توضیح نیست

      • مهدی اردیبهشت ۲۴, ۱۴۰۲

        تا دلت بخواد توی فرانسه ادم کور شده چی میگی؟ تازه اونجا پلیسی هم کشته نشده

      • وحید اردیبهشت ۲۸, ۱۴۰۲

        اونجا هم معترضین با اسلحه نیروهای امنیتی رو نکشتن. که اگه معترضین فرانسوی و یا کشورهای دیگه دست به اسلحه بشن خواهید دید که چگونه آبکششون میکنن

    • فقط ... اردیبهشت ۲۵, ۱۴۰۲

      آدمایی مثل تو فقط مردن میتونه چشمشونو باز کنه.

    • ابی اردیبهشت ۲۵, ۱۴۰۲

      برو ساندیستو بخور بابا

    • فروهر اردیبهشت ۲۷, ۱۴۰۲

      تو غلط کردی سایبری …، پلیس آمریکا تجاوز به عنف میکنه ؟ چشم کور میکنه ؟ خانواده ها رو به رگبار میبنده ؟ …اونطرف رو میبینی اینور رو نمیبینی ؟تازه اونطرف هم با دروغ میبینی

      • مهدی اردیبهشت ۲۹, ۱۴۰۲

        ی سوال کنم؟ اگر ج ا بره این مفت خورها و جیره خورها کاری بلدن که انجام بدن؟ ج ا بره اینا از گشنگی میمیرن چون تنها استعدادشون پاچه خواری و ادم فروشی هست ، پس تا پای جونشان این مفت خورا از ج ا دفاع خواهند کرد ، الکی اعصاب خودتو خورد نکن

    • رضا اردیبهشت ۲۷, ۱۴۰۲

      ,,,,، سر از هیچ جا در نمیاری میای تراوشات مغز پوسیده تو سم پاشی میکنی

    • ایران اردیبهشت ۲۹, ۱۴۰۲

      بدبختانە در چرخە ماتریکس قرار گرفتی و تنها روشی کە میتونی تورو بیرون بیارە مرگ تو و همفکراتە

  • وحید اردیبهشت ۲۵, ۱۴۰۲

    باشه گوشام درازه باورم کردم

  • الف اردیبهشت ۲۸, ۱۴۰۲

    نه به اعدام

  • ناشناس اردیبهشت ۲۹, ۱۴۰۲

    درجواب کسانیکه میگن نه به اعدام آیا اون سه نفرمآمور که کشته شدن پدرمادر نداشتن خانواده نداشتن پس جواب خونهایی که ریخته شده رو کی باید بده چرا این تروریستهای وطنی نباید اعدام بشن درضمن من خودم اصفهانی هستم ودر جریانم که این سه نفر سابقه دار وخلافکار هستن خصوصآ صالح میرهاشمی که جدیدآ فیلمی از جنایاتش پخش شده که درحال تعرض وآزارجنسی به مرد دیگری هست لطفا برید اول این فیلمو ببینید که بفهمید این …..