دولف لاندگرن ستاره فیلم «راکی» از ابتلا به سرطان و قطع امید پزشکان پرده برداشت

دولف لاندگرن ستاره فیلم «راکی» از ابتلا به سرطان و قطع امید پزشکان پرده برداشت

دولف لاندگرن، بازیگر و ورزشکار سوئدی که در دهه ی ۱۹۸۰ به دنبال حضور به یاد ماندنی اش در نقش ایوان دراگو در فیلم «راکی ۴» به شهرت رسید، برای نخستین بار از دوره ی ۸ ساله ی درمان مخفیانه ی سرطان خود پرده برداشته است.

سرطان دولف لاندگرن

لاندگرن در مصاحبه ی جدید خود با یک برنامه ی تلویزیونی فاش کرد که پزشکان ابتدا در سال ۲۰۱۵ یک غده را از کلیه ی او خارج کردند و سپس در سال ۲۰۲۰ نیز غده های دیگری پیدا کردند.

او درباره ی نخستین باری که در سال ۲۰۱۵ مبتلا به سرطان تشخیص داده شد، گفت: «در کلیه ام یک غده پیدا کردند و آن را درآوردند. بعد از نمونه برداری معلوم شد غده سرطانی بود. بعد از آن هر ۶ ماه اسکن می دادم، بعدش شد سالی یک بار و بعد هم تا ۵ سال، دیگر مشکلی نبود.»

با این حال، به گفته ی لاندگرن در سال ۲۰۲۰ زمانی که به سوئد بازگشته بود، بعد از تجربه ی چیزی شبیه به رفلاکس اسید معده، آزمایش اِم‌آرآی داد و معلوم شد چند غده ی دیگر هم در آن ناحیه وجود دارد.

سرطان دولف لاندگرن

در این برنامه تلویزیونی ویدئوهایی از لاندگرن در سال ۲۰۲۰ منتشر شد که نشان می داد او بعد از جراحی از روحیه ی خوبی برخوردار بود.

لاندگرن در آن تصاویر می گفت: «یک غده را درآوردند. بعدش دو غده ی دیگری که پیدا کردند را درآوردند و همینطور سه غده ی کوچک دیگری که پیدا کردند را. پس جمعاً شد شش غده. امیدوارم دیگر چیزی باقی نمانده باشد.»

لاندگرن در مصاحبه ی تلویزیونی خود گفت که در سال ۲۰۲۱ مشغول بازی در فیلم های «بی مصرف ها ۴» و «آکوامن ۲» بود که در رابطه با یک مشکل غذایی و دردی که در دست ها و پاهایش حس می کرد به پزشک مراجعه کرد.

سرطان دولف لاندگرن

لاندگرن گفت: «آن دکتر به من گفت باید کار را کنار بگذارم و وقت بیشتری را با خانواده ام بگذرانم. از او پرسیدم که فکر می کند چقدر دیگر وقت دارم، که او گفت دو یا سه سال دیگر. اما از لحنش احساس کردم احتمالاً به زمان کمتری فکر کرده بود. من فکر کردم حتماً همینطور است که آن دکتر گفت. به زندگی ام فکر کردم و دیدم زندگی خیلی خوبی داشته ام. برای همین اینطور نبود که از این بابت ناراحت شوم.»

با این حال، لاندگرن به دلیل پیچیدگی موقعیتش پیش پزشک دیگری هم رفت که به او گفت سرطان او با روش های مختلفی می تواند درمان شود.

لاندگرن در اینباره گفت: «باورم نمی شد که همه چیز می تواند آنقدر تغییر کند. در عرض سه ماه ۲۰ تا ۳۰ درصد از غده هایم پاک شد.»

به گفته ی لاندگرن، در سال ۲۰۲۲ نود درصد از غده های او پاک شد و حالا قصد دارد بافت آسیب دیده ی باقیمانده را با جراحی بردارد.

لاندگرن گفت حالا به خاطر آنچه از سر گذرانده قدر زندگی را بیشتر می داند و از اینکه زنده است احساس خوشبختی می کند.

منبع: insider
بدون نظر

ورود