تصویری دیدنی از بازسازی نقشه سرزمین وستروس بر روی گوگل مپ

تصویری دیدنی از بازسازی نقشه سرزمین وستروس بر روی گوگل مپ

یک هنرمند قاره ی وستروس در سریال «بازی تاج و تخت» (Game of Thrones) را روی گوگل مپ بازسازی کرده است. سریال «بازی تاج و تخت» که در ۸ فصل طی سال های ۲۰۱۱ تا ۲۰۱۹ منتشر شد، یک سریال فانتزی پرهزینه متعلق به شبکه HBO بود که بر اساس مجموعه کتابی به نام «نغمه یخ و آتش» (A Song of Ice and) به نویسندگی جورج آر. آر. مارتین ساخته شده بود. هم کتاب و هم سریال درباره ی چند خاندان هستند که بعد از مرگ آخرین پادشاه وستروس، برای رسیدن به تخت پادشاهی آهنین با یکدیگر مبارزه می کنند. در سال ۲۰۲۲ اسپین آفی هم برای این مجموعه تلویزیونی منتشر شد، سریال «خاندان اژدها» (House of the Dragon) که یک مجموعه ی پیش درآمد درباره ی سقوط خاندان تارگرین بود.

گرچه به دنیای «بازی تاج و تخت» به اصطلاح «دنیای شناخته شده» گفته می شود، اما عمده ی وقایع در هر دو سریال در قاره ی وستروس رخ می دهد. وستروس از ۷ پادشاهی تشکیل شده است، از جمله سرزمین های تاج (Crownlands) در سواحل شرقی، جایی که تخت آهنین در بارانداز پادشاهی (King’s Landing)، پایتخت هفت پادشاهی قرار دارد. یکی از سرزمین های کلیدی وستروس «وینترفل» در منطقه ی شمالی است که خاندان استارک بر آن حکومت می کند. بسیاری از قهرمانان سریال «بازی تاج و تخت» از این خاندان هستند، از جمله آریا استارک جوان اما مرگبار (با بازی میسی ویلیامز)، جان اسنو فرمانده ی گروه نظامی نگهبانان شب (با بازی کیت هرینگتون) و سانسا استارک (با بازی سوفی ترنر) که با شاهزاده جافری براتیون خبیث (با بازی جک گلیسون) نامزد کرد.

نقشه ی وستروس بر روی گوگل مپ

نقشه وستروس

یکی از طرفداران «بازی تاج و تخت» نقشه ی وستروس را بر روی گوگل مپ بازسازی کرده است. در این نقشه تمام قاره وستروس به تصویر کشیده شده است، از «سرزمین های همیشه زمستان» در شمالی ترین نقطه گرفته تا «دریای تابستان» در جنوب.

این نقشه وسعت وستروس را نشان می دهد

این نقشه به خوبی نشان می دهد که شخصیت های سریال برای رفتن از یک سوی وستروس به سوی دیگرش باید چه مسافت زیادی را طی می کردند. این تصویر همچنین نشان می دهد که «دنیای شناخته شده» تا چه حد وسیع است. در سریال نشان داده می شد که سفر از یک سوی وستروس به سوی دیگرش تا چه حد دشوار بود و رسیدن به یک مقصد اغلب چندین اپیزود زمان می برد.

با توجه به گستردگی محتوای «بازی تاج و تخت» می توان متوجه شد که چرا این سریال پتانسیل زیادی برای ادامه یافتن در قالب داستان های تازه را دارد. هر خاندانی و ناحیه ای داستان خودش را برای گفتن دارد. با توجه موفقیت فصل اول سریال «خاندان اژدها»، احتمال اینکه باقی خاندان ها و نواحی این سرزمین هم فرصت روایت داستان خود بیابند، بیشتر و بیشتر می شود.

منبع: screenrant
دیجیاتو
۲ نظر

ورود