۱۰ بازیگر مشهور هالیوود که در فیلمی به کارگردانی شریک زندگی خود بازی کردند

۱۰ بازیگر مشهور هالیوود که در فیلمی به کارگردانی شریک زندگی خود بازی کردند

در هالیوود کم نیستند بازیگرانی که تجربه ی همبازی شدن با شریک زندگی خود را داشته باشند. اما زوج های مشهوری هم بوده اند که همکاری با یکدیگر را در مقام بازیگر و کارگردان تجربه کرده اند.

فلورنس پیو و زک برف در «یک آدم خوب» (A Good Person)

فلورنس پیو در فیلم شریک عاطفی سابقش، زک برف به نام «یک آدم خوب» که در سال ۲۰۲۳ منتشر شد، نقش آفرینی کرد.

پیو و برف در سال ۲۰۱۹ در جریان ساخت فیلم کوتاه In the Time It Takes to Get There با یکدیگر آشنا شدند، فیلمی که برف کارگردان آن بود و پیو از بازیگران آن. طولی نکشید که آن ها با یکدیگر وارد رابطه عاشقانه شدند و در سال ۲۰۲۲ بار دیگر در فیلم «یک آدم خوب» باهم همکاری کردند.

برف در ژانویه ۲۰۲۲ در پستی اینستاگرامی به مناسبت تولد پیو خطاب به او نوشت: «خیلی خوش شانسم که تو را می شناسم. و دنیا هم خیلی خوش شانس است که این فرصت را پیدا کرده تا شاهد استعداد شگفت انگیز تو باشد.»

با این حال، آن ها پیش از انتشار این فیلم به رابطه ی خود پایان دادند و پیو در اوت ۲۰۲۲ خبر جدایی شان را تأیید کرد.

امیلی بلانت و جان کرازینسکی در «یک مکان ساکت» (A Quiet Place)

جان کرازینسکی در فیلم «یک مکان ساکت» با همسر خود امیلی بلانت همبازی شد، فیلمی که کارگردان آن نیز بود. کرازینسکی یک دنباله نیز برای این فیلم ساخت که بلانت نیز در آن حضور داشت.

بلانت و کرازینسکی در سال ۲۰۰۸ با یکدیگر وارد رابطه عاشقانه شدند و در سال ۲۰۱۰ باهم ازدواج کردند. آن ها در سال ۲۰۱۸ نخستین پروژه ی مشترک شان، فیلم «یک مکان ساکت» را روی پرده ی سینماها بردند که کرازینسکی کارگردان و از نویسندگان آن بود و به همراه همسرش بلانت در آن نقش آفرینی کرده بود.

کرازینسکی در سال ۲۰۱۸ در مصاحبه ای درباره ی همکاری اش با همسر خود در این فیلم گفت: «من به وضوح دیدم که امیلی چه استعداد شگفت انگیزی دارد و او در این پروژه هر روز به من انگیزه می داد. موافقت امیلی برای بازی در این فیلم بهترین تعریف و تمجید از کارم بود.»

کرازینسکی در سال ۲۰۲۱ نیز دنباله ای برای فیلم «یک مکان ساکت» با حضور بلانت ساخت که خود نیز حضور محدودی در آن به عنوان بازیگر داشت.

کرازینسکی در سال ۲۰۲۱ در مصاحبه ای درباره ی همکاری دوباره اش با بلانت گفت: «امیلی بهترین کسی بوده که تا به حال با او کار کرده ام.»

قسمت سوم این فیلم در دست ساخت قرار دارد که احتمال می رود در سال ۲۰۲۴ منتشر شود.

لیلی کالینز و چارلی مک داول در «بادآورده» (Windfall)

لیلی کالینز در سال ۲۰۲۱ در فیلمی به کارگردانی همسرش چارلی مک داول به نام «بادآورده» بازی کرد.

مک داول و کالینز که در سال ۲۰۲۱ با یکدیگر ازدواج کردند، اولین همکاری خود، تریلر «بادآورده» را در سال ۲۰۲۲ از طریق سرویس نتفلیکس منتشر کردند، فیلمی که کالینز علاوه بر بازیگر، تهیه کننده ی آن هم بود.

کالینز در مصاحبه ای درباره ی همکاری با همسرش در این فیلم گفته: «همکاری مان باهم واقعاً خیلی راحت بود. باید بگویم که فکر می کردم سخت تر باشد. تصورم این بود که کار با چارلی اضطراب آورتر باشد ولی واقعاً تجربه ی محشری بود. عالی بود و من واقعاً به این فیلم و چارلی افتخار می کنم.»

جیسون سودیکیس و اولیویا وایلد در «بوک اسمارت» (Booksmart)

جیسون سودیکیس در اولین تجربه ی کارگردانی شریک عاطفی سابقش، اولیویا وایلد در سال ۲۰۱۸ به نام «بوک اسمارت» حضور داشت.

رابطه عاشقانه سودیکیس و وایلد از سال ۲۰۱۱ آغاز شد و در سال ۲۰۲۰ به پایان رسید. وایلد در سال ۲۰۱۸ اولین ساخته ی خود، فیلم «بوک اسمارت» را منتشر کرد که سودیکیس در آن نقش کوچکی داشت.

وایلد در سال ۲۰۱۹ در مصاحبه ای درباره ی همکاری با سودیکیس به شوخی گفته بود: «تمام رابطه ی من و جیسون یک تست بازیگری طولانی برای فیلم “بوک اسمارت” بوده که در آن عالی بود.»

هلنا بونهام کارتر و تیم برتون

هلنا بونهام کارتر و شریک عاطفی سابقش، تیم برتون همکاری های متعددی با یکدیگر داشتند.

بونهام کارتر و برتون در دوران رابطه عاشقانه ی خود که از سال ۲۰۰۱ آغاز شد و تا سال ۲۰۱۴ ادامه داشت، بارها با یکدیگر همکاری کردند. طی رابطه ی ۱۳ ساله ی آن ها، برتون در فیلم های «سیاره میمون ها» (Planet of the Apes)، «ماهی بزرگ» (Big Fish)، «عروس مرده» (Corpse Bride)، «چارلی و کارخانه شکلات سازی» (Charlie and the Chocolate Factory)، «سویینی تاد» (Sweeney Todd)، «آلیس در سرزمین عجایب» (Alice in Wonderland) و «سایه های سیاه» (Dark Shadows) بونهام کارتر را به عنوان بازیگر به کار گرفت.

بونهام کارتر یک بار در مصاحبه ای گفته بود که تنها مناسب بودنش برای یک نقش باعث می شود تا برتون او را انتخاب کند و رابطه ی آن ها نقشی در این امر ندارد. او همچنین گفته بود که همکاری او و برتون با یکدیگر با دشواری هایی همراه است چرا که دیگر نمی توانند «خود رسمی شان» را به کار گیرند و به چیزی تظاهر کنند.

سوزان ساراندون و تیم رابینز در «راه رفتن مرد مرده» (Dead Man Walking)

تیم رابینز در سال ۱۹۹۵ فیلم «راه رفتن مرد مرده» را با بازی شریک عاطفی آن زمانش، سوزان ساراندون ساخت که اولین اسکار ساراندون را برایش به ارمغان آورد.

رابینز و ساراندون در سال ۱۹۹۸ در زمان بازی در فیلم «بول دورهام» (Bull Durham) با یکدیگر آشنا شدند و در سال ۲۰۰۹ تصمیم به جدایی گرفتند، گرچه هرگز به طور رسمی با یکدیگر ازدواج نکرده بودند.

رابینز آن زمان در مصاحبه ای درباره ی همکاری اش با ساراندون در فیلم «راه رفتن مرد مرده» گفته بود: «انتخاب سوزان نیازی به فکر کردن نداشت. او بهترین بازیگر زن حال حاضر است.»

ساراندون اسکار بهترین بازیگر زن را برای نقش آفرینی اش در این فیلم دریافت کرد.

او پس از دریافت جایزه اسکار خطاب به رابینز گفته بود: «از صمیم قلب خطاب به شریک جرمم و شریکم در همه چیز، نویسنده، تهیه کننده، کارگردان و روح فیلم، تیم رابینز. تو باعث شدی کم نیاوریم، تو سخت جنگیدی. خدا را شکر می کنم برای کله شقی تو و همه چیزت. بدون تو هیچ اتفاقی نمی افتاد. این جایزه همانقدر که برای من است، برای تو هم هست. خدا را شکر می کنم که ما باهم زندگی می کنیم.»

ملیسا مک کارتی و بن فالکون

ملیسا مک کارتی در تمام ساخته های همسرش، بن فالکون حضور داشته است.

فالکون و مک کارتی در سال ۲۰۰۵ با یکدیگر ازدواج کردند و از آن زمان بارها با یکدیگر همکاری داشته اند که معروف ترین آن ها فیلم «ساقدوش ها» (Bridesmaids) است.

فالکون اولین فیلم خود، «تمی» (Tammy) را در سال ۲۰۱۴ با بازی مک کارتی ساخت. او از آن زمان ۴ فیلم دیگر هم ساخته است که همسرش در تمامی آن ها حضور داشته است: «رئیس» (The Boss)، «پایه مهمانی» (Life of the Party)، «فراهوش» (Superintelligence) و «نیروی تندر» (Thunder Force).

فالکون در سال ۲۰۱۸ در مصاحبه ای درباره ی مک کارتی گفت: «فکر می کنم چیزی که مردم از آن غافل اند این واقعیت است که ملیسا زیبا، بامزه و باهوش است. به علاوه به دیگران اجازه ی بدرفتاری با خودش را نمی دهد. دائماً به او می گویند که این کار و آن کار را نمی تواند در عالم بازیگری انجام دهد. ملیسا هم همیشه می گوید “چرا که نه؟” فکر می کنم این نشانه ی آدم های دیوانه اما در عین حال، موفق است.»

برد پیت و آنجلینا جولی در «کنار دریا» (By the Sea)

آنجلینا جولی همسر سابقش، برد پیت را در سال ۲۰۱۵ برای بازی در فیلم «کنار دریا» به کار گرفت، فیلمی که خود نیز بازیگر آن بود.

پیت و جولی در سال ۲۰۰۵ در زمان بازی در فیلم «آقا و خانم اسمیت» (Mr. and Mrs. Smith) با یکدیگر آشنا شدند، همکاری ای که به ایجاد رابطه ای عاشقانه میان شان انجامید و آن ها در نهایت در سال ۲۰۱۴ با یکدیگر ازدواج کردند.

همکاری بعدی این زوج در سال ۲۰۱۵ با فیلم «کنار دریا» رقم خورد. اما این بار با یکدیگر تنها همبازی نبودند و جولی نویسندگی و کارگردانی کار را نیز برعهده داشت.

پیت در سال ۲۰۱۵ در مصاحبه ای درباره ی این همکاری گفت: «خیلی عجیب است که من اینقدر از کارگردانی همسرم لذت می برم. برای این فیلم من کاملاً از روی غریزه عمل کردم. گذشته ی مشترک من و آنجی و درک مان از یکدیگر بیشتر از آن است که غیر از این باشد.»

زندگی مشترک آن ها تنها یک سال بعد از انتشار این فیلم، در سال ۲۰۱۶ به پایان رسید. در سال ۲۰۱۷ جولی در مصاحبه ای گفت که فکر می کرد این فیلم به بهبود رابطه شان کمک خواهد کرد.

او در اینباره گفت: «فکر می کردم راه خوبی برای گفتگو باهم باشد. از جهاتی همینطور بود و از جهاتی هم به چیزهایی پی بردیم. اما یک فضای سنگینی برقرار بود که به خاطر فیلم نبود.»

او همچنین گفت: «خوشحالم که این فیلم را ساختیم چون یک چیزهایی را باهم کند و کاو کردیم. شاید کمکی به حل بعضی چیزها نکرد، ولی درباره ی چیزهایی باهم صحبت کردیم که لازم بود درموردشان صحبت شود.»

کیت وینسلت و سم مندس در «جاده انقلابی» (Revolutionary Road)

کیت وینسلت در سال ۲۰۰۸ در فیلم «جاده انقلابی» (Revolutionary Road)، ساخته ی همسر آن زمانش، سم مندس بازی کرد.

وینسلت و مندس در سال ۲۰۰۳ با یکدیگر ازدواج کردند و در سال ۲۰۱۰ به زندگی مشترک خود پایان دادند. آن ها در سال ۲۰۰۸ در فیلم «جاده انقلابی» با یکدیگر همکاری کردند که لئوناردو دیکاپریو، همبازی قدیمی وینسلت هم در آن حضور داشت.

وینسلت در سال ۲۰۰۹ در مصاحبه ای گفته بود از همکاری با مندس بسیار هیجان زده است. او همچنین گفته بود: «بازیگرهای فوق العاده ای مثل تام هنکس به من می گفتند کار با سم چقدر عالی است و من کم کم داشت حسودی ام می شد. دلم می خواست این وجه از او را هم تجربه کنم و وقتی این اتفاق افتاد انگار آخرین قطعه از پازل کسی که شوهرم واقعاً هست در جای خودش قرار گرفت.»

فرانسیس مک دورمند و جوئل کوئن

فرانسیس مک دورمند در ۸ مورد از ساخته های همسرش، جوئل کوئن (یکی از دو برادر مشهور کوئن) حضور داشته است که جدیدترین آن فیلم «تراژدی مکبث» (The Tragedy of Macbeth) در سال ۲۰۲۱ است.

مک دورمند و کوئن در سال ۱۹۸۴ با یکدیگر ازدواج کردند و زندگی مشترک آن ها هنوز ادامه دارد.

فیلم های «دهشت زده» (Blood Simple)، «بزرگ کردن آریزونا» (Raising Arizona)، «تقاطع میلر» (Miller’s Crossing)، «فارگو» (Fargo)، «مردی که آنجا نبود» (The Man Who Wasn’t There)، «بخوان و بسوزان» (Burn After Reading)، «درود بر سزار» (Hail, Caesar) و «تراژدی مکبث»، همگی آثاری هستند که دورمند بازیگر و کوئل کارگردان آن ها بوده است.

مک دورمند در سال ۲۰۲۱ در مصاحبه ای درباره ی همکاری خود با همسرش گفت: «ما سر صحنه ی فیلم “دهشت زده” و حین کار باهم آشنا شدیم. همیشه رابطه ی کاری واقعاً موفقی باهم داشته ایم و فکر می کنم یکی از چیزهایی که هر دوی ما خیلی به آن افتخار می کنیم این است که نه تنها به عنوان بازیگر و کارگردان ۳۸ سال باهم همکاری داشته ایم، بلکه ۳۸ سال هم هست که به عنوان شریک زندگی باهم همکاری کرده ایم. ما پسرمان را بزرگ کردیم و باهم یک جور اجرای خارق العاده از زندگی داشته ایم.»

بیشتر بخوانید:

زوج های مشهور هالیوودی که فیلم مشترک باهم داشته اند

منبع: insider
مطالب مرتبط
مطالب دیگر از همین نویسنده
مشاهده بیشتر
دیجیاتو
بدون نظر

ورود