چرا دانش آموزان تنبل در آینده افراد موفق تری می شوند؟

چرا دانش آموزان تنبل در آینده افراد موفق تری می شوند؟

بسیاری از والدین سعی می کنند به فرزند خود بقبولانند که نمرات درسی او در مدرسه واقعاً اهمیت دارد. و وقتی فرزندشان نمره ی بدی می گیرد، او را سرزنش می کنند و مجبورش می کنند بیشتر درس بخواند. در زندگی واقعی اما در بسیاری از مواقع نمرات درسی هیچ اهمیتی ندارند. چند بار پیش آمده درباره ی بچه هایی شنیده باشید که در مدرسه چندان موفق نبودند، اما در بزرگسالی به مدارج شغلی بالایی رسیدند؟

در ادامه می خواهیم ببینیم چرا دانش آموزان ضعیف و تنبل اغلب بسیار موفق تر از دانش آموزان زرنگ هستند.

۱- اهمیتی به نمره نمی دهند

برای بسیاری از دانش آموزان زرنگ، نمرات درسی نشانه ی موفقیت اند: اگر نمره ی خوبی بگیرند معنایش این است که به چیزی دست یافته اند. با این حال، نمره مقوله ای سلیقه ای است و تنها به کیفیت دانش بستگی ندارد، بلکه عوامل دیگری همچون معلم و وضعیت خلق و خوی او هم در آن دخیل است. دانش آموزان تنبل برای ثابت کردن موفق بودن شان نیازی به نمره ندارند. آن ها در مسیر دنبال کردن اهداف شان، برای به دست آوردن تمجید دیگران تلاش نمی کنند و بیشتر به رضایت خاطر خودشان از کاری که انجام داده اند اهمیت می دهند.

۲- برای خوب به نظر رسیدن تلاش نمی کنند

برای دانش آموزان زرنگ در اغلب موارد بسیار مهم است که ذهنیت خوبی از خود برای معلم شان بسازند. به همین دلیل است که سعی می کنند فعال باشند، حتی زمانی که علاقه ای به یک درس ندارند. اما دانش آموزان تنبل تلاش نمی کنند کسی را تحت تأثیر قرار دهند. آن ها گرچه به معلم های خود احترام می گذارند، اما کاری که دل شان نمی خواهد را انجام نمی دهند.

در بسیاری از مواقع، افراد این الگوی رفتاری را در دوران بزرگسالی در ارتباط با رئیس خود نیز دارند.

۳- همه ی کارها را به تنهایی انجام نمی دهند

بسیاری از دانش آموزان زرنگ این قانون را برای خود دارند: «اگر می خواهی کاری انجام شود، آن را تنهایی انجام بده.» دلیلش این است که آن ها عادت دارند در همه ی مراحل کار حضور داشته باشند و خود همه چیز را کنترل کنند. در مقابل، دانش آموزان تنبل از دیگران برای رسیدن به چیزی که می خواهند استفاده می کنند.

در دوران بزرگسالی نیز افراد این الگوی رفتاری را در پیش می گیرن؛ در حالی که برخی با به عهده گرفتن چیزی بالاتر از توان واقعی شان، خود را خسته می کنند، برخی هم هستند که وظایف خود را به افراد مختلف می سپارند.

۴- اجازه ی بی نقص نبودن را به خود می دهند

بعضی افراد این قانون را برای خود دارند که «یا کاری را بی عیب و نقص انجام می دهم یا اصلاً انجامش نمی دهم». زندگی با چنین نگرشی بسیار دشوار است، چون موفق بودن در همه ی زمینه ها ممکن نیست. بعضی افراد سال های زیادی از عمر خود را صرف شغلی می کنند که هیچ جای پیشرفتی ندارد و هرگز دل به دریا نمی زنند و کاری را انجام نمی دهند که واقعاً به آن علاقه دارند.

یک مثال: «من در یک دانشکده ی هنر درس می خواندم و در آنجا پسری بود که در کارش عالی بود ولی در دوران دبیرستان دانش آموز خیلی زرنگی نبود. اما این موضوع باعث نشد او به یکی از بهترین هنرمندان گرافیتی کشور تبدیل نشود. او حالا با افرادی از سرتاسر دنیا همکاری دارد. و اگر می خواست کمال گرا باشد و نمراتش برایش مهم بود، هیچوقت استعدادش کشف نمی شد.»

۵- چند کار را همزمان انجام نمی دهند

دانش آموزان تنبل هرگز خود را مجبور به انجام کارهایی نمی کنند که علاقه ای به آن ها ندارند، به خصوص کارهایی که به نظرشان بی فایده است. به جای این کار، تمرکز خود را بر روی چیزهایی می گذارند که واقعاً به آن ها علاقه دارند. دانش آموزان زرنگ اما دائماً در حال درس خواندن اند تا دانش آموز خوبی باشند.

دانش آموزان زرنگ اغلب سال های زیادی از عمر خود را صرف روابط بد و شغل هایی می کنند که جای پیشرفت ندارند.

این مثال منطق دانش آموزان تنبل را به خوبی نشان می دهد، ماجرایی که توسط صاحب یک شرکت بزرگ روایت شده است: «من ۷ بار مدرسه عوض کردم و همیشه دانش آموز بدی بودم. دلم نمی خواست درس هایی را بخوانم که علاقه ای به آن ها نداشتم. یک زمانی دیگر به کلاس ریاضی نمی رفتم. اما در عین حال داشتم درباره ی خیلی چیزها که دوست شان داشتم مطالعه می کردم. علاوه بر این، در دوره ای که معلم هایم اصلاً نمی دانستند اینترنت چه هست، من داشتم از آن استفاده می کردم. من همه ی وقت آزادم را صرف گشتن در اینترنت، بازی با کامپیوتر، کتاب خواندن یا بیرون قدم زدن می کردم.»

۶- علاوه بر تکالیف مدرسه کارهای دیگری هم برای انجام دادن دارند

دانش آموزان تنبل وقت آزاد خود را آنطور که دل شان می خواهد می گذرانند: آن ها کتاب می خوانند، ورزش می کنند، موسیقی کار می کنند، می رقصند یا با بچه های دیگر بازی می کنند.

به گفته ی روانشناسان، دانش آموزان زرنگ برای استراحت کردن دچار مشکل اند، چرا که نه تنها به لحاظ ذهنی، بلکه به لحاظ روانی نیز تحت فشار قرار دارند. متأسفانه این مشکل تا دوران بزرگسالی با آن ها باقی می ماند. آن ها اغلب احساس اضطراب می کنند چون از اینکه نتوانند انتظارات دیگران را برآورده کنند می ترسند.

۷- مشکلی با شکست خوردن ندارند

همه ی ما کسانی را می شناسیم که خیلی سخت با شکست های خود کنار می آیند. آن ها با کوچک ترین اشتباهات هم مانند یک مشکل بزرگ برخورد می کنند. دانش آموزان تنبل به گرفتن نمره های خوب و بد عادت دارند. برای آن ها گرفتن یک نمره ی بد (یک شکست) پایان دنیا نیست. آن ها در زندگی واقعی هم بسیار بهتر از پس اضطراب برمی آیند و بعد از هر اشتباه بسیار راحت تر دوباره سرپا می شوند.

۸- آماده ی ریسک کردن اند

کسانی که در مدرسه چندان موفق نبودند مجبور بودند دائماً خود را با شرایط وفق دهند. آن ها به خودشان اجازه می دادند که خیال پردازی کنند و بر اساس برنامه ای که والدین شان برای آن ها داشتند عمل نکنند. به همین دلیل در دوران بزرگسالی نیز بهتر از پس اشتباهات شان برمی آیند.

آن ها اگر دل شان بخواهد که دانشگاه را رها کنند، شغل شان را تغییر دهند یا به کشور دیگری مهاجرت کنند، این کار را خواهند کرد. آن ها به خودشان و چیزی که می خواهند گوش می دهند.

منبع: brightside
مطالب مرتبط
۴۷ نظر

ورود

  • پارلا خرداد ۱۲, ۱۴۰۲

    من هم به شاگرد تنبل هستم،و همه اینا درمورد منم صدق میکرد بدون استثنا،،ر البته تنبل گفتن کلمه اشتباهیه، همه اینایی که درمورد یه شاگرد بد گفتین اتفاقا برعکس تنبل بودن بود، دانش آموزان بد تنبل نیستن، اتفاقا خیلی زرنگ هستن

    • سعید خرداد ۱۳, ۱۴۰۲

      این مطالب واقعیت رو میگه
      چون من خودم یه دانش آموز تنبل بودم توی درس خیلی ضعیف بودم ولی الان یه سرمایه دار هستم و کسانی که نمرات عالی داشتن دارن واسم کار میکنن
      حتما کتاب پدر پولدار و پدر بی پول رو مطالعه کنید بعد میفهمین که مدرسه فقط ازتون برده دولت میسازه

      • امیر حسین k.sh.v خرداد ۱۴, ۱۴۰۲

        با سلام من یه دانش اموزی خیلی زرنگ و با معدل بیستم ولی می خوام چند نکته رو بهتون بگم ۱_من با اینکه به درس حساسم ولی در گرافیک و گیم سازی و برنامه نویسی خیلی حرفه ای و استاد هستم ۲_اگه یکمی توجه کنین می بینی ازن مطلب انگلیسی هست که کاملا معلومه ترجمه شده است حتی از عکسا میشه فهمید ۳_شما فقط دارید جامعه رو به سیاهی می کشونین و من اینو بگم که من جوری درس میخونم که خرخون بهم نگن چونکه درسخون با خرخون چیه ؟اگه گفتین اره با هم# یعنی متضاد هم دیگه هستن۳-دانش اموزان تنبل قطعا همشون موفق نمیشن ولی قبول دارم تعدادی از اونا موفق تر از خرخونا میشن و شما این متن رو به عنوان یک مقاله نه تنها کمکی نکردین بلکه گفتین درس نخونین تا ایلان ماسک شوید معلومه شما اقا یا خانم نویسنده چقدر ….هستی و اینو بگم که از صد نفر فقط ۲ یا حداکثر۳ تاشون که قبلا تنبل بودن الان سرمایه دار میشن و حتی همه تو جامعه دیدن که درس نخوندن و بیکارم هستند پس لطفا مردم رو گمراه نکنین

        • Mahshid خرداد ۱۵, ۱۴۰۲

          بزار بقیه بهت بگن خر خون اصلأ اهمیتی نداره اونایی که برای آیندشون می‌جنگن قطعاً موفق میشن و خیلی بهتر از کسایین که مثل پشه زندگی میکنن فقط هیچ کاری تو زندگی واسه خودشون نمیکنن

        • Yashar خرداد ۱۵, ۱۴۰۲

          داداش تو دوبار سه نوشتی مردم رو اسکل نکن دیگه😂

    • فراز خرداد ۱۴, ۱۴۰۲

      کسی میتونه موفق باشه که واقعا به این سخن سعدی بزرگ برسه: «علم چندان که بیشتر خوانی چون عمل در تو نیست نادانی» . در ضمن این نیست که فقط عمل داشته باشی منظور اینه:«دو کس رنج بیهوده بردند و سعی بی فایده کردند؛یکی از آنان اندوخت و نخورد و دیگری آموخت و نکرد» بازم از سعدی . زمانی فرد موفق می‌شویم که بتوانیم هم سواد داشته باشیم و هم بتوانیم درس عمل کنیم.

  • Ali خرداد ۱۲, ۱۴۰۲

    از نظرم این موضوع کاملا اشتباهه ، به هر حال درس هم تو زندگی به درد میخوره، با این کارتون فقط انگیزه بچه هایی که درس میخونن رو گرفتین و مانع پیشرفت بجه هایی که نمیخونن شدین .
    کلا ۵ دسته بجه داریم : ۱. اونی که بیشتر از کتاب میخونه ۲. اونی که فقط کتاب رو میخونه تا نمره بیاره ۳. اونی که میخونه ولی بی دقته۴. اونی که تلاش میکنه تا بخونه و نمره بیاره و آخری هم اون بیخیالس که از همه چیز بالاتر از سن خودش خبر داره جز اونی که باید بدونه

    • ناشناس خرداد ۱۲, ۱۴۰۲

      بعضی رسانه هاشایدوظیفه یامأموریت داشته باشندباالقاءفریب دهنده سم مهلک شیرین شده«روانشناسی زرد»به خوردمردمان احساساتی وزودباوربدهندوآینده یک جامعه وکشوررابامغززمین بکوبند!آموزش وپرورش وتربیت وتعلیم رکن اساسی کشورهادر پیشرفت یاعقب ماندگی آن کشورهست،مثلاهمین کره جنوبی ببینیدکه بادانش آموزتنبل درکلاس چطوربرخوردمیکنند؟وجایگاه امروزکشورکره جنوبی باآموزش وپرورش سخت گیرانه کجاست؟

      • کنجکاو خرداد ۱۵, ۱۴۰۲

        بااینکه انتقادتندی ازانتشارمطلب«مؤفقیت افرادتنبل»در آینده،توسط سایت روزیاتوداشتم اماباپایبندی رسانه ای، انتشارنظرات کلیه پیام کاربران،متوجه شدم دراین زمینه مجله اینترنتی روزیاتو ازاین بابت کارش خیلی درسته!که ممنونم،امادرانتشارمطالب تأثیرمنفی آن روی جامعه ای که خودمون کاملامیشناسیم فقط دنبال راحت طلبیه کلا بدنبال تن پروری ندانمکاری هست روزیاتو درانتشاراین مطالب یه کم دقت بیشترکنه وآینده نگری داشته باشه وفقط کافیه شمابه ترجمه«عکس وتصویر۲دوم ازبالا»یه کم دقت کنید(روی دوم سکه)راهم ببینیدوتکمیل کننده همین مطلب روحیه تنبلی وانجام ندادن وظایف فردی اجتماعی هست که اشاره به punishmentوتنبیه شدن داره!

  • Q-N-Q خرداد ۱۲, ۱۴۰۲

    با عرض سلام و امیدی ملبس بودن شما با لباس عافیت و عزت

    موضوع مهم مطرح شده بود در این مطلب جالب و حایز اهمیت.
    این موارد اشتباه است: ۱: خود را تنبل دانستن کمان (come on) ما قدرتمند هستیم. چون اشرف مخلوقات و قادر تفکریم.
    ۲: دانستن درس به حیث همکاره اشتباه است: علمیت فقد خواندن نیست عمل و ساختن شراط به نفع خود است.
    بطور کلی مهم نیست کی با استعداد هست کی نیست این مهم هست که کی چی کس میشود؟
    هر کس شخصیت خودش را با شرایط خود دارد فقد خودت را مطرح کن جهان منتظر تو شدن است تا تو را الگو سازد.
    با تشکر

  • ناشناس خرداد ۱۲, ۱۴۰۲

    خداآخروعاقبت مردم کشورایران روبخیرکنه بااین‌همه روانشناسی زردواین همه وارونه نمایی!
    خودمون دیگه خودمونه ازبیخ وبن میشناسیم،ایرانی جماعت رو اگربه حال خودش رهاکنی درراحت طلبی،تن پروری وندانمکاری تودنیاروی دستش نمیادوکسی به گردپاش نمی رسه!سطح سواد دانش آموزان سیگاربه دست درمدارس فعلی راخودتون بسنجید

  • پیرو جلدی خرداد ۱۳, ۱۴۰۲

    من از اون دانش آموزانی درس خونی هستم که راحت می تونم بگم اونایی که خر خون هستند واقعا استراحت راحتی ندارند

  • علی خرداد ۱۳, ۱۴۰۲

    همه چی درس نیست ، توی اجتماع بودن و انجام کارهایی که بتونه در اینده تورو اماده کنه خیلی شرطه ، طرف کلی درس میخونه ولی انقدر توی خونه بوده که حتی خجالت میکشه چندتا کار بانکی یا دفتری انجام بده و همش منتظر اینه کار بیاد سراغش و یه فرد بیکار و بیمار
    پس درس خوندن و تنبل بودن نتیجه خوبی نداره

  • meri خرداد ۱۳, ۱۴۰۲

    خیلی چرت بود من هم یک دانش‌آموز زرنگم و هم موفق

  • .... خرداد ۱۳, ۱۴۰۲

    سم ترین و غیر روانشناسی ترین مقاله ی تاریخ بشریت!

    • ! خرداد ۱۳, ۱۴۰۲

      این مطالب باید گزارش بشن و اجازه پخش بهشون داده نشه
      ما همینجوریشم کشورمان عقب موندس درسته آموزش و پرورش روشهای خوبی برای تعلیم به کار نمیگیره ولی اگه قرار باشه دیگه نسل جدید نخوان به علم و دانش علاقه نشون بدن یعنی یک فاجعه بزرگ

      • خرداد ۱۳, ۱۴۰۲

        بسیار هم درست👌

      • ن خرداد ۱۳, ۱۴۰۲

        دقیقا کاملا موافقم

        • رضا خرداد ۱۴, ۱۴۰۲

          به نام خدا.متاسفانه آموزش و پرورش ما، روش های غلطی را به کار میبرد، باید خودش را ارتقا بدهد.بچه های ما مثلا در دبیرستان، کتبی که مطالعه می کنند دارای تیتر های بسیار زیبا و کاربردی(حتی در زندگی) ولی مطالب بسیار به درد نخور و فاقد اهمیت هستند. همچنین باید برای درس های تخصصی نیز یکسری طبقه بندی های هدفمندانه صورت گیرد( در تمامی رشته ها) و می بایست علاوه بر کلاس های تئوری، ما بیشتر وارد فضای عمل بشویم همچنین در کنار علوم و دروس مذکور و فعلی، می بایست کلاس هایی مثل موسیقی و… نیز برگزار شود _داخل مدرسه_ که اگر کسی استعداد هایی فرا از دروس نظری_تئوری داشت نیز کشف بگردد و در هدف پیشرفت خویش گام بگذارد، همچنین حذف کنکور و نمره که عامل ۸۰ درصد فشار بر روی دانش آموزان عزیز است نیز عاملی ضروری است، حذف مافیا های مختلف تحصیلی هم ضروری است، برخی از سیستم های پیشرفته آموزشی جهان، نمره ندارند، اگر داشته باشند هم مثل ما نیست، فشار کمتر است. همچنین بایستی تمام مدارس با هم ادقام و تطبیق شوند. همچین حذف ماده ۲۸ اساس نامه بسیار مهم است و می بایست در سیاست های خویش که در مدارس تربیت معلم به کار می بریم و معلمین آینده را تربیت می کنیم، تجدید نظر هایی و سخت گیری هایی بیشتر از قبل لحاظ کنیم تا معلمین عزیز آینده را، با شغل خطیری که در آینده دارند بیشتر آشنا کنیم. با تغیرات این موارد،جامعه ای بهتر، با علم و دانش بیشتری خواهیم داشت. یاعلی.

    • Mahshid خرداد ۱۵, ۱۴۰۲

      دقیقاً این چی بود دیگه😐😐😐

  • سعید خرداد ۱۳, ۱۴۰۲

    این مطالب واقعیت رو میگه
    چون من خودم یه دانش آموز تنبل بودم توی درس خیلی ضعیف بودم ولی الان یه سرمایه دار هستم و کسانی که نمرات عالی داشتن دارن واسم کار میکنن
    حتما کتاب پدر پولدار و پدر بی پول رو مطالعه کنید بعد میفهمین که مدرسه فقط ازتون برده دولت میسازه

  • roha خرداد ۱۳, ۱۴۰۲

    من درسم خوبه ولی همه اینا برای منم صدق میکنه چون خودمو با درس خوندن خفه نمیکنم

  • .....! خرداد ۱۳, ۱۴۰۲

    این حرف ها دلیل بر موفق بودن دانش آموزان تنبل نمیشه ، همونطور ک درس صرفا درس خوندن دلیل بر موفقیت دانش آموز درس خون نمیشه . بنظرم این صفاتی رو ک در مقاله ذکر شده ، افرادی ک اهل فکر باشن بهش میرسن ، چ درس خون چ کسی ک به درس علاقه نداره . موفق واقعی کسیه ک در هر جایی حتی اگه خلاف میلش هم باشه ، سعی کنه بهترین باشه ، اونم فقط برای پیشرفت خودش ، نه نظر دیگران . کسی ک فکر می کنه ، هم میتونه خوب درس بخونه ، هم میتونه ب این صفات پی ببره و اون شخص موفق خواهد بود

  • خرداد ۱۳, ۱۴۰۲

    اینا همه درست
    ولی یه جایی هم میشه که به خاطر رسیدن به چیزی که علاقه داری نیاز به نمره درسا دیگه داری
    و البته گاهی هم بهتره به حرف بقیه گوش داد و از تجربیاتشون استفاده کرد به جالگوش داد به حرف خود
    تا با سر تو چاه نری
    در نتیجه آدم باید همه چیز رو با هم داشته باشه
    (نه از این ور بوم بیوفته نه از اونور).

    • کنجکاو خرداد ۱۴, ۱۴۰۲

      بگذارتاروشن کنم علتش رو،دلیلش میدونیدچیه؟علتش تبدیل درس ومدرسه به«بنگاه های کسب درآمدوپول»ویا«تضادمنافع»
      همین!معلم های بی تفاوت،غیرمتعهدوازاون طرف هم پدرومادر بی مسئولیت وتنبل که میخوادوظایف خودش درقبال تربیت رو به کل به گردن دیگران بندازه باحمایت تابجاواشتباهات فرزندبه مانند(دوستی خاله خرسه)ضرب المثل قصه دوستی خاله خرسه ونوع دلسوزی درقبال فرزندش راشماکه دیگه میدونیدچی بوده؟

  • جئون سویون خرداد ۱۳, ۱۴۰۲

    من دانش آموزی زرنگی‌ام ولی تمام ویژگی های یک آدم تنبل رو دارم. به نظر من آدم تو این دوره سنی هم باید درسشو بخونه هم بازیگوشی شو بکنه. من با اینکه زرنگم ولی خب بعضی وقتا پیش میاد و نمره بدی میگیرم ولی خب آدم بعد ۵ تا ۲۰ باید یدونه ۱۰ بگیره که زندگی کسل نشه 😉😅

  • نازنین خرداد ۱۳, ۱۴۰۲

    کاملا اشتباه من داخل مدرسه رتبه اولم اما همون قدر که به درسم اهمیت میدم به مهارت های دیگمم اهمیت میدم و الان هم یک کتاب انگیزشی نوشتم که تا چند ماه دیگه چاپ میشه و شما الان فقط با این مطلبتون تاثیر بد روی افرادی که به فکر درس هستن میذارید و هیچ فردی تنبل نیست فقط اونا به درس علاقه ندارن و داخل کار های دیگه استعداد دارند

  • خرخون اما مود🗿📿 خرداد ۱۳, ۱۴۰۲

    … نخور ما ایرانی ها عقب مونده ایم
    بهتره بگم که شاید یزره درست باشه مطلبت ولی انگار داری جامعه رو به سمت تنبل بودن راهنمایی میکنی برات تاسف دارم بی فرهنگ! این مقاله ….حذف کن وگرنه برو مث دانش اموز تنبل کارتون خواب شو🗿🚬

  • محمد خرداد ۱۳, ۱۴۰۲

    در ایران برعکسه چون امتحانات کنکور رو فقط و فقط معلمان مدارس تیزهوشان میگیرند و ۹۰ در صد فقط اونها قبول‌میشن در صورتی‌که معلمان مدارس دولتی و غیر انتفاعی را حتی آدم حساب نمیکنند که بتوانند امتحان کنکوربگیرند و این کاملا اشتباست

    • کنجکاو خرداد ۱۴, ۱۴۰۲

      بگذارتاروشن کنم علتش رو،دلیلش میدونیدچیه؟علتش تبدیل درس ومدرسه به«بنگاه های کسب درآمدوپول»ویا«تضادمنافع»
      همین!معلم های بی تفاوت،غیرمتعهدوازاون طرف هم پدرومادر بی مسئولیت وتنبل که میخوادوظایف خودش درقبال تربیت رو به کل به گردن دیگران بندازه باحمایت تابجاواشتباهات فرزندبه مانند(دوستی خاله خرسه)ضرب المثل قصه دوستی خاله خرسه ونوع دلسوزی درقبال فرزندش راشماکه دیگه میدونیدچی بوده؟

  • Atena خرداد ۱۳, ۱۴۰۲

    با عرض سلام خدمت شما عزیزان✨
    ما اصلا دانش‌آموز تنبل و زرنگ نداریم و چنین مقیاسی برای سنجیدن دانش‌آموزان سبب افت اعتماد به نفس و در برخی موارد سبب ایجاد غرور کاذب میشود.
    در ضمن این مقاله از نظر علمی کاملا رد میشود زیرا هر فرد بر اساس توانایی ها و استعدادهای خود می‌تواند به جایگاه های خوبی دست یابد.
    برای مثال بنده دانش‌آموزی بسیار حساس راجب دروسم هستم و معدلم همیشه ۲۰ است اما در کنارش هم دستی بر قلم دارم و هم در سطح بالایی از زبان تحصیل میکنم و حتی تدریس هم انجام میدهم
    پس این ما و شخصیت خودمان هست که آینده مان را میسازد

    لطفاً شمایی که راجب اصول روانشناسی علم و اطلاعاتی نداری ، مقاله ای ننویس که موجب گمراهی دانش‌آموزان و آیند‌ه‌سازان این مرز و بوم شود😊
    با تشکر و آرزوی سلامتی برای هموطنان عزیزم♥️

  • الهام خرداد ۱۴, ۱۴۰۲

    با مطالب بالا موافقم من یه شاگرد درس خون بودم که رتبه الف دانشگاه و رتبه کنکور کشور شدم ولی چندین ساله که تو شغل هایی هستم که اصلا دوست ندارم و دوست دارم روی یک چیز تمرکز کنم حتی تو سر کار که متاسفانه این جوری نیست.برادرم از درس اصلا خوشش نمیومد ولی الان حداقل شغلی داره که ازش لذت میبره.

  • امین خرداد ۱۴, ۱۴۰۲

    بنده دکترای تخصصی روانشناسی هستم و ده ساله کارم رواندرمانی هست. این مقاله بسیار مفیدی بود و موارد مذکور درست هستند اما کمی از لحاظ نظری می توانست بهتر باشد. مقایسه EQ با IQ و تفاوت هوش عمومی با انواع استعدادها می تونست مقاله رو عمیقتر کنه.
    پژوهش ها به وضوح تایید می کنند که هیچ‌ ارتباطی بین موفقیت تحصیلی با رضایت از زندگی وجود نداره و حتی تا حدی ارتباط عکس داره.
    البته مسئله پیچیده تر از ارتباط زرنگ یا تنبل بودن هست .
    به عنوان مثال، دانش آموزان کمال خواه اغلب والدین کمال خواه دارند و داشتن استعداد تحصیلی باعث تشدید کمال خواهی آنها می شود.
    یا مثلا بچه های زرنگ اغلب حسرت بچه های تنبل رو‌ می خورند که بیشتر تفریح می کنند، اما بچه های زرنگ از لحاظ مقیاسهای سلامت روان وضعیت بهتری دارند.
    خلاصه این طور میشه گفت که بچه های زرنگ فقط تو مدرسه زرنگ هستند و موفقیت در کار و روابط مستقل از موفقیت تحصیلی هست.

  • MR خرداد ۱۴, ۱۴۰۲

    والا ماهم درسمون خوبه به قول این مقاله شاگرد زرنگیم ولی هم تفریح و استراحتمون سرجاشه هم درس خوندنمون با اینکار فقط انگیزه رو از دانش آموزای درسخون میگیرید

  • کنجکاو خرداد ۱۴, ۱۴۰۲

    بگذارتاروشن کنم علتش رو،دلیلش میدونیدچیه؟علتش تبدیل درس ومدرسه به«بنگاه های کسب درآمدوپول»ویا«تضادمنافع»
    همین!معلم های بی تفاوت،غیرمتعهدوازاون طرف هم پدرومادر بی مسئولیت وتنبل که میخوادوظایف خودش درقبال تربیت رو به کل به گردن دیگران بندازه باحمایت تابجاواشتباهات فرزندبه مانند(دوستی خاله خرسه)ضرب المثل قصه دوستی خاله خرسه ونوع دلسوزی درقبال فرزندش راشماکه دیگه میدونیدچی بوده؟

  • محمد حسن خرداد ۱۴, ۱۴۰۲

    منم همه ی ویژگی های تنبل بودنو دارم

  • فراز خرداد ۱۴, ۱۴۰۲

    کسی میتونه موفق باشه که واقعا به این سخن سعدی بزرگ برسه: «علم چندان که بیشتر خوانی چون عمل در تو نیست نادانی» . در ضمن این نیست که فقط عمل داشته باشی منظور اینه:«دو کس رنج بیهوده بردند و سعی بی فایده کردند؛یکی از آنان اندوخت و نخورد و دیگری آموخت و نکرد» بازم از سعدی . زمانی فرد موفق می‌شویم که بتوانیم هم سواد داشته باشیم و هم بتوانیم درس عمل کنیم.

  • Mohamad خرداد ۱۴, ۱۴۰۲

    به اینا میگن اسکل

  • Nazanin خرداد ۱۴, ۱۴۰۲

    این مطلب از بیخ و بن اشتباهه. چرت و پرته!
    اکثر دانش اموزایی که تو درساشون نمره خوب نمیگیرن یا تنبلن خیلی از ویژگی هایی که گفتین رو اصلا ندارن. خیلیاشون بخاطر راحت طلبی درس نمیخونن خیلیاشون عادت کردن به نمره بد. درسته که نمره خوب گرفتن تو مدرسه دلیلی بر این نیست که دانش اموز اینده خوبی هم داشته باشن ولی اینم درست نیست که دانش اموزای تنبل اینده بهتری نسبت به دانش اموزای زرنگ دارن

    • کنجکاو خرداد ۱۵, ۱۴۰۲

      کاملادرسته خیلیاشون به خاطر راحت طلبی درس نمی‌خوانندواز اون طرف هم چقدرازاین(خیلی ها)به خاطرتربیت اخلاقی اشتباه وبدازخانواده های به ظاهرباسطح سوادوتحصیلات بالا،باسن۱۴یا ۱۵سال خصوصاحالامدشده دختران دانش آموزسیگاری هستند؟ خودتون یه آماری حتمابگیریدازفرزندان تربیت شده اینستاگرام باپدرومادرهای تنبل وبی مسئولیت درتربیت وبارآوردن فرزندان

  • کنجکاو خرداد ۱۵, ۱۴۰۲

    بااینکه انتقادتندی ازانتشارمطلب«مؤفقیت افرادتنبل»در آینده،توسط سایت روزیاتوداشتم اماباپایبندی رسانه ای، انتشارنظرات کلیه پیام کاربران،متوجه شدم دراین زمینه مجله اینترنتی روزیاتو ازاین بابت کارش خیلی درسته!که ممنونم،امادرانتشارمطالب تأثیرمنفی آن روی جامعه ای که خودمون کاملامیشناسیم فقط دنبال راحت طلبیه کلا بدنبال تن پروری ندانمکاری هست روزیاتو درانتشاراین مطالب یه کم دقت بیشترکنه وآینده نگری داشته باشه وفقط کافیه شمابه ترجمه«عکس وتصویر۲دوم ازبالا»یه کم دقت کنید(روی دوم سکه)راهم ببینیدوتکمیل کننده همین مطلب روحیه تنبلی وانجام ندادن وظایف فردی اجتماعی هست که اشاره به punishmentوتنبیه شدن داره!

  • مریم خرداد ۱۵, ۱۴۰۲

    بنظرم مطالب این مقاله درست بود.
    ولی!!!! باید توجه داشته باشیم که هیچ قانون یا حرفی برای انسان به طور صد در صد صدق نمیکنه.
    نمونه بارزش من و خواهرم.
    من دانش آموز مسئولیت پذیر و زرنگی بودم
    ولی اون درس خوندن دوست نداشت(نمیگم‌ تنبل بود،چون تنبل بودن به این چیزا نیس،با برچسب تنبل زدن به کسی فقط شخصیت اونو میارید پایین!)
    اما اون نیست که از من موفق تره!!!
    ولی از طرفی تو یه سری موارد اونه که از من موفق تره
    یا مریم میرزاخانی!ایشون توی مدرسه عالی بودن
    بعد اونم همین طور!
    اما ادیسون!ایشون توی مدرسه دیوانه تلقی میشدن.هیچ علاقه ای به درسای مدرسه نداشتن.بقیه فکر می‌کردند اون تنبلِ.ولی خودتون که دیدید تهش چی شد!

    به عنوان کسی که روانشناسی خونده،به جرئت میتونم بگم
    رسیدن به نتیجه ای یکسان توی مطالعات روانشناسی در رابطه با یکسان خیلی سخته
    چون انسان ها موجودات استثنایی هستن و میتونن همه قانون های دنیارو نقض کنن و قانون جدیدی بسازن

  • مریم خرداد ۱۵, ۱۴۰۲

    بنظرم مطالب این مقاله درست بود.
    ولی!!!! باید توجه داشته باشیم که هیچ قانون یا حرفی برای انسان به طور صد در صد صدق نمیکنه.
    نمونه بارزش من و خواهرم.
    من دانش آموز مسئولیت پذیر و زرنگی بودم
    ولی اون درس خوندن دوست نداشت(نمیگم‌ تنبل بود،چون تنبل بودن به این چیزا نیس،با برچسب تنبل زدن به کسی فقط شخصیت اونو میارید پایین!)
    اما اون نیست که از من موفق تره!!!
    ولی از طرفی تو یه سری موارد اونه که از من موفق تره
    یا مریم میرزاخانی!ایشون توی مدرسه عالی بودن
    بعد اونم همین طور!
    اما ادیسون!ایشون توی مدرسه دیوانه تلقی میشدن.هیچ علاقه ای به درسای مدرسه نداشتن.بقیه فکر می‌کردند اون تنبلِ.ولی خودتون که دیدید تهش چی شد!

    به عنوان کسی که روانشناسی خونده،به جرئت میتونم بگم
    رسیدن به نتیجه ای یکسان توی مطالعات روانشناسی در رابطه با انسان خیلی سخته
    چون انسان ها موجودات استثنایی هستن و میتونن همه قانون های دنیارو نقض کنن و قانون جدیدی بسازن